Jump to content

Laske mitä kunnon moottorin kasaaminen maksaa!


Guest Aircooled.fi

Recommended Posts

Guest Aircooled.fi

Olemme kehittäneet moottorin suunnittelutyötä helpottavan hintalaskurin, joka tällä hetkellä on vielä testausvaiheessa, mutta kuitenkin ihan käyttökelpoinen.

 

Työkalulla voi laskea haluamalleen konepaketille hinnan helposti ja nopeasti ja osavaihtoehtojakin on jo kertynyt ihan mukavasti.

 

Käy heti katsomassa ja rakenna itsellesi käyttökone tai vaikkapa kunnon rookeri!

 

http://www.aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=179

 

Kommentit ovat tervetulleita!

Link to comment

Huh! Tää ei nyt ollut yhtään hyvä palvelu! On näköjään livahtanut taskusta jo lähes 3500 euroa longblockiin!

 

Siinä ei tunnu paljoa enää puuttuva valinta "Rälläköintia vaativa loiskelevy Taiwanista 8e".

 

Varsinkin kun tietää että pitäs vielä saada IDA:t ja roisimmat kannet ja, ja...

 

Puavo

Link to comment

Jospa nyt sitten porukka tajuaisi että satasella ja kahdella EI kasata koneita, eikä valmis tuplakaasarirookeri todelakaan lähde parilla sadalla.

Jos on persaukinen niin ei kannata lähteä ostoksille ollenkaan... ja alle omakustanteen ei ole kiva myöskään myydä.

 

Näköjään hipoo 4k hintalappua ilman osienmuutostöitä nykyinen... LOL

Kansien ostohinta 600e, muutoksiin about toinen mokoma... reilu tonni pelkkiin kansiin, eikä ne ole vielä edes kovin eriokoiset :D

 

Elämä on.

 

Jan

Link to comment

Vaikka ostat laadukkaat osat niin rahaa uppoa xxx euroa vielä:

 

-Osien viimeistelykoneistuksiin.

-Tasapainotukseen.

-Kansien tekoon virtauspenkissä.

-Tarvikkeisiin -> liimat,tulpat,öljyt,suodattimet,suuttimet jne.

-Kunnollisiin prässättyihin öljyletkuihin.

-Moottorin säädättämiseen penkissä mahdollisesti.

 

Lisäksi tarvitaan taitoa ja järkeä kasata kokonaisuus.

Ja siihen autoonkin pitäisi jotakin tehdä eikä vain pultata yli 150 heppaa kiinni alustaan jossa on osat mitä sattuu.

 

Totta on että monikaan ei ymmärrä mitä KUNNOLLA tehty pitkällä iskulla ja kunnon osilla tehty VW T-1 moottori tulee maksamaan ja sitten ihmetellään jos joku pyytää 3-4 tuhatta ajovalmiista koneesta. No toiset tekee kunnolla ja toiset mitä sattuu jokaisen oma valinta.

 

 

 

 

Mutta tuo laskuri on ihan hyvä idea näin kokonaisuutena.

Link to comment

Kiitoksia kommenteista!

 

Laskuri on alkuperäisen tarkoituksensa lisäksi minunkin mielestäni oiva apuväline esimerkiksi silloin, kun halutaan luopua olemassa olevasta moottorista ja ruvetaan ruuvaamaan hintapyyntöä.

 

Jos moottori on "bolt-on" muodossaan tietyn hintainen ja osalaskuri osoittaa pelkkien osien olevan reilusti yli tämän hinnan niin ostajaehdokkaan, jonka mielestä moottori on kallis, voi saman tien ohjata tutustumaan Aircooledin moottorilaskuriin niin selviää mitä hyvä moottori oikeasti maksaa ;)

 

Laskuria varmasti rukataan eteenpäin vielä paljonkin, esimerkiksi kaikki apulaitteethan tuosta puuttuvat ja kuten Paawo mainitsi, niin esimerkiksi kunnon kaasarit, vivustot, imusarjat, sytytys jne. tuovat lähes puolet lisää hintaa asialliseen runkomoottoriin.

 

Ja on aivan totta mitä Kyösti sanoi noista "piilokuluista", jota esimerkiksi juuri mahdolliset koneistukset, kansien viilaukset jne tuovat tulleessaan, että niistä voi äkkiä kertyä sellainen summa, että edullista virikonetta rakentava harrastaja on äkkiä ylittänyt budjetin, eikä kone ole vielä lähellekään edes niputettu.

 

Koneen kasauksestakaan tuossa ei vielä puhutakaan mitään, koska tekijöitä on niin monenlaisia ja tekotapoja samaten. Edullisimmillaan kun esim. Bugfuel tekee 350 eurolla (ja ymmärtääkseni silloin laadukkaasti) niin mitä sitten, kun tehdään huipputason strokeria, jonka joka ikinen osa-alue ja nippeli pitää olla satkulleen oikein, viilattu ja tarkistettu, jotta palikat toimivat hyvin yhteen... huhhuh...

 

Tosiaan, elämä on ;)

Link to comment

Heh, ainiin, jäi MITOn aiempi kommentti huomioimatta.

 

Pian lienee mahdollista ostaa Aircooled osia myös luottokortilla / maksuaikakortilla :)

 

Ja kyllä, reilulla tonnilla saa kunnon laatikon. Siihen sitten vetarit, jarruosat, oikeanlaiset vanteet ja kumit sekä... jne...jne... hehe.

Link to comment
Guest ritariässä

pakko kommentoida kun pojilla mennet termit hiukka sekaisin.

 

maantiekiitäjä ei tuu yksistään 3,88 perästä. sehän on aivan vakio perävälitys joissain kuplissa, kuten esim 1300 s jne...

 

nimitys tulee siitä että nelosvaihteellä on normaalia harvempi välitys. esim 3,88 peräisessä laatikossa on nelosen vakiovälitys 0,93, kun taas näissä "kiitäjissä" joko 0,89 tai 0,82. lisäksi vakiota harvemmalla aftermarket 3,44 välityksellä saatavissa.

 

maantielentäjä nimikkeen tais lanseerata jo 80-luvulla eräs jenkkiläinen vw-vaihteistopulju, joka kauppas mm 0,82 ja harvemmallakin nelosvälityksellä olevia aircooled volsuihin.

 

kuinka moni muuten tulee ajatelleeksi paljonko takerenkaiden/vanteiden kokonaishalkaisija vaikuttaa kokonaisvälityksiin??? esim jos rinnalle laitetaan 205/70 ja 205/50 renkaat 15 tuuman koossa, tulee jo suurimmalla vaihteella 4000 kierroksen kohdalla yli 15 km/h nopeusero. se on jo mielestäni paljon.

Link to comment

Kiitoksia huomautuksesta! Pitää paikkansa, että Flyer nimitys tulee sekä perän, että nelosen välitysten summasta.

 

Kaikissa Aircooledin Pro Street laatikoissa on 0,89 nelonen.

 

Lisähintaan (165 euroa) on saatavilla myös 0,82 nelosta.

 

Toki on mahdollista saada myös täysin räätälöity rataspaketti ihan mihin tahansa tarkoitukseen. Silloin kannattaa laittaa sähköpostikyselyä info@aircooled.fi.

Link to comment
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...