Guest Aircooled.fi Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Olemme kehittäneet moottorin suunnittelutyötä helpottavan hintalaskurin, joka tällä hetkellä on vielä testausvaiheessa, mutta kuitenkin ihan käyttökelpoinen. Työkalulla voi laskea haluamalleen konepaketille hinnan helposti ja nopeasti ja osavaihtoehtojakin on jo kertynyt ihan mukavasti. Käy heti katsomassa ja rakenna itsellesi käyttökone tai vaikkapa kunnon rookeri! http://www.aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=179 Kommentit ovat tervetulleita! Quote Link to comment
-MITO- Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Loistavaa! Vielä kun neuvvottelette rahoituslaitosten kanssa jonkun käyttöluottodiilin ;D Quote Link to comment
Guest veewee Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 tämmöstä mä oon aina halunnu... Quote Link to comment
Ketsa Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Hieno palvelu. Tuosta vielä sitten jatko-osa loppusälälle... Voi käyttää sitten referenssinä kun myy omia romuja nurkista pois :-) Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Huh! Tää ei nyt ollut yhtään hyvä palvelu! On näköjään livahtanut taskusta jo lähes 3500 euroa longblockiin! Siinä ei tunnu paljoa enää puuttuva valinta "Rälläköintia vaativa loiskelevy Taiwanista 8e". Varsinkin kun tietää että pitäs vielä saada IDA:t ja roisimmat kannet ja, ja... Puavo Quote Link to comment
Guest Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Jospa nyt sitten porukka tajuaisi että satasella ja kahdella EI kasata koneita, eikä valmis tuplakaasarirookeri todelakaan lähde parilla sadalla. Jos on persaukinen niin ei kannata lähteä ostoksille ollenkaan... ja alle omakustanteen ei ole kiva myöskään myydä. Näköjään hipoo 4k hintalappua ilman osienmuutostöitä nykyinen... LOL Kansien ostohinta 600e, muutoksiin about toinen mokoma... reilu tonni pelkkiin kansiin, eikä ne ole vielä edes kovin eriokoiset :D Elämä on. Jan Quote Link to comment
-Puide- Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 aika tasan 4k näköjään on menny täälläkin mottiin =) tietty pikku hintaeroja on ollu tohon verrattuna mutta kumminkin =D Elämä on...=) -MP- Quote Link to comment
NO H2O Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Hm.... Vakio 1600 kone "maksoi" puolessa välissä 1700 Ekee kun lopetin laskemisen... :-) Voi perhana sentään... Quote Link to comment
Racing Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Vaikka ostat laadukkaat osat niin rahaa uppoa xxx euroa vielä: -Osien viimeistelykoneistuksiin. -Tasapainotukseen. -Kansien tekoon virtauspenkissä. -Tarvikkeisiin -> liimat,tulpat,öljyt,suodattimet,suuttimet jne. -Kunnollisiin prässättyihin öljyletkuihin. -Moottorin säädättämiseen penkissä mahdollisesti. Lisäksi tarvitaan taitoa ja järkeä kasata kokonaisuus. Ja siihen autoonkin pitäisi jotakin tehdä eikä vain pultata yli 150 heppaa kiinni alustaan jossa on osat mitä sattuu. Totta on että monikaan ei ymmärrä mitä KUNNOLLA tehty pitkällä iskulla ja kunnon osilla tehty VW T-1 moottori tulee maksamaan ja sitten ihmetellään jos joku pyytää 3-4 tuhatta ajovalmiista koneesta. No toiset tekee kunnolla ja toiset mitä sattuu jokaisen oma valinta. Mutta tuo laskuri on ihan hyvä idea näin kokonaisuutena. Quote Link to comment
Tomppa Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Kiitoksia kommenteista! Laskuri on alkuperäisen tarkoituksensa lisäksi minunkin mielestäni oiva apuväline esimerkiksi silloin, kun halutaan luopua olemassa olevasta moottorista ja ruvetaan ruuvaamaan hintapyyntöä. Jos moottori on "bolt-on" muodossaan tietyn hintainen ja osalaskuri osoittaa pelkkien osien olevan reilusti yli tämän hinnan niin ostajaehdokkaan, jonka mielestä moottori on kallis, voi saman tien ohjata tutustumaan Aircooledin moottorilaskuriin niin selviää mitä hyvä moottori oikeasti maksaa ;) Laskuria varmasti rukataan eteenpäin vielä paljonkin, esimerkiksi kaikki apulaitteethan tuosta puuttuvat ja kuten Paawo mainitsi, niin esimerkiksi kunnon kaasarit, vivustot, imusarjat, sytytys jne. tuovat lähes puolet lisää hintaa asialliseen runkomoottoriin. Ja on aivan totta mitä Kyösti sanoi noista "piilokuluista", jota esimerkiksi juuri mahdolliset koneistukset, kansien viilaukset jne tuovat tulleessaan, että niistä voi äkkiä kertyä sellainen summa, että edullista virikonetta rakentava harrastaja on äkkiä ylittänyt budjetin, eikä kone ole vielä lähellekään edes niputettu. Koneen kasauksestakaan tuossa ei vielä puhutakaan mitään, koska tekijöitä on niin monenlaisia ja tekotapoja samaten. Edullisimmillaan kun esim. Bugfuel tekee 350 eurolla (ja ymmärtääkseni silloin laadukkaasti) niin mitä sitten, kun tehdään huipputason strokeria, jonka joka ikinen osa-alue ja nippeli pitää olla satkulleen oikein, viilattu ja tarkistettu, jotta palikat toimivat hyvin yhteen... huhhuh... Tosiaan, elämä on ;) Quote Link to comment
-MITO- Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 10ke budjetilla taitais jo päästä vähän parantamaan sitä tehon tiehenkin siirtämistä :) Quote Link to comment
Tomppa Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Heh, ainiin, jäi MITOn aiempi kommentti huomioimatta. Pian lienee mahdollista ostaa Aircooled osia myös luottokortilla / maksuaikakortilla :) Ja kyllä, reilulla tonnilla saa kunnon laatikon. Siihen sitten vetarit, jarruosat, oikeanlaiset vanteet ja kumit sekä... jne...jne... hehe. Quote Link to comment
-MITO- Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Siis laatikon kuoret? tuskin enempää? Quote Link to comment
Racing Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Ei tuollainen Pro street laatikko varmaan huono ole joka on vähän päälle tonnin tuolla. Mitä eroa on muuten freeway flyer tai ilman? Quote Link to comment
Marko Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 Ei tuollainen Pro street laatikko varmaan huono ole joka on vähän päälle tonnin Tuollaisella on tullut jo joku vuosi ajettua Quote Link to comment
Tomppa Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 Freeway flyer on vain yleisnimitys laatikolle, jonka perä on välitetty niin harvaksi (3.88), että motarilla pääsee "lentoon" ;) Muuten on kyllä samat kilkkeet kuin muissakin Pro-Street laatikoissa. http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=397 - Tomppa Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 pakko kommentoida kun pojilla mennet termit hiukka sekaisin. maantiekiitäjä ei tuu yksistään 3,88 perästä. sehän on aivan vakio perävälitys joissain kuplissa, kuten esim 1300 s jne... nimitys tulee siitä että nelosvaihteellä on normaalia harvempi välitys. esim 3,88 peräisessä laatikossa on nelosen vakiovälitys 0,93, kun taas näissä "kiitäjissä" joko 0,89 tai 0,82. lisäksi vakiota harvemmalla aftermarket 3,44 välityksellä saatavissa. maantielentäjä nimikkeen tais lanseerata jo 80-luvulla eräs jenkkiläinen vw-vaihteistopulju, joka kauppas mm 0,82 ja harvemmallakin nelosvälityksellä olevia aircooled volsuihin. kuinka moni muuten tulee ajatelleeksi paljonko takerenkaiden/vanteiden kokonaishalkaisija vaikuttaa kokonaisvälityksiin??? esim jos rinnalle laitetaan 205/70 ja 205/50 renkaat 15 tuuman koossa, tulee jo suurimmalla vaihteella 4000 kierroksen kohdalla yli 15 km/h nopeusero. se on jo mielestäni paljon. Quote Link to comment
Tomppa Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Kiitoksia huomautuksesta! Pitää paikkansa, että Flyer nimitys tulee sekä perän, että nelosen välitysten summasta. Kaikissa Aircooledin Pro Street laatikoissa on 0,89 nelonen. Lisähintaan (165 euroa) on saatavilla myös 0,82 nelosta. Toki on mahdollista saada myös täysin räätälöity rataspaketti ihan mihin tahansa tarkoitukseen. Silloin kannattaa laittaa sähköpostikyselyä info@aircooled.fi. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted January 22, 2006 Share Posted January 22, 2006 Poistettiinko tämä pois käytöstä? Quote Link to comment
Guest Sami W Posted January 22, 2006 Share Posted January 22, 2006 Itse haeskelin tuota moottorilaskuria myös. Quote Link to comment
Tomppa Posted January 22, 2006 Share Posted January 22, 2006 Tää on poissa käytöstä toistaiseksi, kunnes saadaan kaikki uudet koneen osat leivottua sivuille, sekä myös päivitettyä hinnat kaikille tarvittaville tuotteille. Mennee aikaa ennen kuin laskuri palautuu käyttöön. - Tomppa Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.