Barney Posted November 24, 2013 Posted November 24, 2013 Tankissa pitsiä pohjassa. Aluksi rälläkällä pala pois. Siihen migillä lappu. Tigillä sauman "sulattaminen". Hionta, koritina ja ruosteenesto pohjamaali... POKS Quote
Tanhis Posted November 25, 2013 Posted November 25, 2013 Itse tein pelkällä migillä paikan tankin päälle ja en kiirreissäni vetänyt koritinaa ja sieltähän se alkoi tihkumaan maalinläpi vajaan vuoden päästä. No tankin tyhjennys ja tina pintaan ja nyt ollut muutaman vuoden ilman vuotoa. Niin ja jos ei ole 100% varma että tankissä ei ole bensahuuruja niin täyttää sen hitsauskaasulla, vedellä ennen hitsausta tai sitten pesee asiaan kuuluvilla aineilla ennen hitsausta. Tiedän yhden kaverin joka hitsasi ford scorpion tankkia näin. tankki pois autosta, bensat pois, huuhelu vedellä, vedet viemäriin, migistä lanka palamaan ja POX se oli entinen tankki ja tallihaalarit pesuun. Quote
VW-63 Posted November 25, 2013 Posted November 25, 2013 Oma reseptini on ollut: - Tankki täyteen vettä - Tankki nurin päin ja pohjasta pala pois rälläkällä - Migillä uusi pala tilalle (kun maltilla hitsaa niin tulee tiivis ilman lisäkikkailujakin) - Painetesti vesien kanssa sellaisella paineella, ettei tankki mene palloksi. Jos vuotaa niin näkee mistä hioo ja hitsaa uudestaan. Quote
Barney Posted November 25, 2013 Author Posted November 25, 2013 Pakokaasua tankkiin niin ei tarvitse täyttää vedellä. Auto käytiin ja 15min johtaa pakokaasut tankin läpi. Quote
-tipi- Posted November 25, 2013 Posted November 25, 2013 Tai palava tulitikku, ei tarvi ootella noin kauaa. ;P Quote
multanen Posted November 25, 2013 Posted November 25, 2013 Pakokaasua tankkiin niin ei tarvitse täyttää vedellä. Auto käytiin ja 15min johtaa pakokaasut tankin läpi.Ihan hyvin voi toimia, bensa-auton pakokaasut lämpimiä ja sisältävät hyvin vähän happea.Dieselpakokaasut eivät mielestäni sovi, niissä voi tyhjäkäynnillä olla suuri osa hapesta tallella. Quote
mikan Posted November 26, 2013 Posted November 26, 2013 Itse tein pelkällä migillä paikan tankin päälle ja en kiirreissäni vetänyt koritinaa ja sieltähän se alkoi tihkumaan maalinläpi vajaan vuoden päästä. No tankin tyhjennys ja tina pintaan ja nyt ollut muutaman vuoden ilman vuotoa. Kuplan tankkiin vetäisin myös paikan pohjaan ja samalla siihen pari iso liitintä polttoaineletkuja varten. Migillä surruuttelin ja hyvin on pitänyt jo reilusti yli 10 vuotta. t. Mika Quote
Tanhis Posted November 26, 2013 Posted November 26, 2013 Itse tein pelkällä migillä paikan tankin päälle ja en kiirreissäni vetänyt koritinaa ja sieltähän se alkoi tihkumaan maalinläpi vajaan vuoden päästä. No tankin tyhjennys ja tina pintaan ja nyt ollut muutaman vuoden ilman vuotoa. Kuplan tankkiin vetäisin myös paikan pohjaan ja samalla siihen pari iso liitintä polttoaineletkuja varten. Migillä surruuttelin ja hyvin on pitänyt jo reilusti yli 10 vuotta. t. Mika En nyt mennyt vähättelemään etteikö migillä saisi pitävää saumaa aikaiseksi. Itselläni oli vain astetta mielenkiintoisempi paikka korjattavana kun tankin päälle oli tippunut jotain terävää joka oli tehnyt syvän terävän lommon tankin päällä olevien vahvisteiden väliin. Eli kun piti varoa ettei tankki menisi ihan kieroksi hitsauksen lämmöstä niin ei voinut vetää yhdellä saumalla. Eli suosittelen koritinaa varmuuden vuoksi ettei rupea jälkikäteen vituttamaan kun siististi maalattu tankki rupeaa kuplimaan. Ja luultavasti jos olisi ollut kaasupullot silloin kotona niin olisin juottanut tuon paikan. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.