Mäki Posted December 18, 2013 Posted December 18, 2013 (edited) Se on helppoa, kun väri on jo valittuna, niin ei tule loppumetreillä paniikkia.ReserveRegenge on taas lyöty naftaliiniin ja ensi kesänä on tarkoitus taas päästellä erityyppisellä kulkimella. Koppa tuli noudettua Porvoosta, jossa harrastajalta oli loppunut aika/usko/innostus kesken. Tarkoitus olisi saada peltityöt kuntoon vielä tämän vuoden puolella, jotta saadaan pikaisesti väri pintaan. Tässä mallissa näyttää olevan irtoperäkin jo valmiina.Osapuutteita on jonkin verran, ovenkahvat olisivat tervetullut lisä autoon.Tekniikka makoilee tallin lattialla, eli autoon tulee CSP-kuplan 76x94 mylly ja Ranchon laatikko Weddlen sisäkamoilla. Alustakin on jo valmiina, josta lisää kuvia myöhemmin. Tavoitteena olisi ajaa matalia 11 sekunnin vetoja.Tästä se taas alkaa! Edited August 17, 2014 by Mäki Quote
Mäki Posted December 18, 2013 Author Posted December 18, 2013 Ovet saisivat olla vähän paremmat, tosin nämä ovat kisoissa helppoja irroittaa. Lasikuituisetkin kelpaavat, jos jollakulla sattuu pyörimään nurkissa! Quote
jaraku Posted December 20, 2013 Posted December 20, 2013 hieno projekti on !! tuohon on kiva työntää laikkakone ja todeta että mitään en pilannut kaikki mitä tekee on kotiinpäin onnee vaan rojektille. Quote
Mäki Posted December 25, 2013 Author Posted December 25, 2013 No tuohon nyt on lykätty laikkakonetta ja rälläköity kaikki aikaisemmat peltikorjaukset taivaan tuuliin ja tehty pellit uusiksi. Joulunpyhinä vaihdetaan vielä etupään pellit ja sitten alkaa koppa olemaan valmis hiekkapuhaltajalle. Quote
Guest Portmestari Posted December 25, 2013 Posted December 25, 2013 Melkoinen työmaa, täytyy kyllä pipoa nostaa. Mikä oli aikaisemmissa korjauksissa vika vai oliko sama ku ittellä eli kymmenien vuosien lippulappukorjaukset päällekköin :/ Quote
Mäki Posted December 26, 2013 Author Posted December 26, 2013 (edited) Ai jai, nyt täytyykin muotoilla vastaus tarkasti. Sanotaanko näin, että D-mallin Kadetin peltitöillä ei nyt ole niin väliä, miten ne on tehty ja siinä voi käyttää runsaammin keinopeltiä eli kittiä.Näinkin vanhaan koriin täytyy tehdä peltitöiltä vähän tarkemmin, eikä pakkelia viitsi pahemmin käyttää. Tämä oli korrekti vastaus... Edited January 11, 2014 by Mäki Quote
Mäki Posted December 30, 2013 Author Posted December 30, 2013 Etupää alkaa olla muodossaan, vähän vielä siistimistä ja heftit pois korin ja alustan välistä. Seuraavaksi oven takaa helmapalat vaihtoon ja koppa alkaa olemaan valmis puhaltajalle. Seuraavan kilpurin teen kyllä ruosteettomasta ja täydellisestä aihiosta tai vaikka museoautosta, sanovat puritanistit mitä tahansa! Quote
Mäki Posted December 30, 2013 Author Posted December 30, 2013 Takakulmapalojen puolen tunnin sovittelun ja mittailun jälkeen hylkäsin tarvikepalat ja tein tilauksen Virtaselle näistä osista http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... id=1404668 . Näennäisesti kalliimpi hankintahinta, mutta työtunteja säästyy taas ainakin työpäivän verran. Toivottavasti paloja löytyy hyllystä. Ja nyt irtoaa tosi halvalla pari tarvikepalaa ovien taakse... Quote
Guest Portmestari Posted January 1, 2014 Posted January 1, 2014 Ai jai, nyt täytyykin muotoilla vastaus tarkasti. Sanotaanko näin, että D-mallin Kadetin peltitöillä ei nyt ole niin väliä, miten ne on tehty ja siinä voi käyttää runsaammin keinopeltiä eli kittiä. Näinkin vanhaan koriin täytyy tehdä peltitöiltä vähän tarkemmin, eikä pakkelia viitsi pahemmin käyttää. Tämä oli korrekti vastaus, toki henkilökohtainen mielipiteeni näistä aikaisemmin tehdyistä ns. peltitöistä ei kelpaa julkaistavaksi palstalla. hehheh :) missäs tähän oli peltityöt sitten aikaisemmin teetetty ? Quote
Mäki Posted January 9, 2014 Author Posted January 9, 2014 (edited) koppa peltivalmiina. Uutta palaa melkoisesti mm. koko etupää, etulokasuojan sisäosan alaosat, potkupelti, oven taakse tulevat korjauspalat jne. Viikon savotta, kun tehtiin yhtä soittoa. Mutta kyllä kannatti! Ensi viikolla alkaa kopan sovitteleminen alustalle. Ovien löytyminen ei ollutkaan niin helppoa, kun luulin, mutta lopulta Pohjanmaalta löytyi apu asiaan. Kuvassa on kuitenkin lainaovet korjauspalojen sovitusta varten. Lasikuituovet saavat tällä kertaa jäädä tekemättä, koska hinta olisi noussut kohtuuttomaksi yhdelle oviparille. Koppa tehtiin kuitenkin alkuperäisyyttä kunnioittaen, koska tarkoitus ei ole pilkkoa koppaa tämän enempää ja lisäksi, jos mieli muuttuu, niin auto voidaan palauttaa takaisin alkuperäiseen kuosiinsa. Eli pikku myönnytys tuonne mobilismin suuntaan! Edited January 11, 2014 by Mäki 1 Quote
Mäki Posted January 13, 2014 Author Posted January 13, 2014 (edited) Puuttuvat reumaluukut ja vinkkarit löytyivät. Ei huono päivä maanantaiksi. Edited March 24, 2014 by Mäki Quote
Mäki Posted January 16, 2014 Author Posted January 16, 2014 (edited) Pikkuisen jäi vielä aikaisemmista peltihommista korjattavaa. Eli pala irti ja takaisin oikeaan asentoon. Tai oikeastaan kaikki irti ja uutta tavaraa tilalle Edited January 16, 2014 by Mäki Quote
Mäki Posted March 24, 2014 Author Posted March 24, 2014 Just niin. Heti, kun oli saatu kaikki peltityöt tehtyä, niin pussihousumies tuli tontille, latoi rahat lapaan ja vei koko laitoksen mennessään. Nyt täytyy lähteä kilpa-auto-ostoksille. Taisin itse asiassa äsken varata lentolipunkin ensi viikoksi. Quote
Mäki Posted March 25, 2014 Author Posted March 25, 2014 Kylläpä sitä seurataan tarkasti vw-foorumeita. Toivottavasti ensi perjantaina on tuliaisina muutakin kuin smörrebrödiä ja Lego-palikoita, sen verran tuskaista on kaupanteko ollut, Quote
Mäki Posted April 4, 2014 Author Posted April 4, 2014 (edited) Ei tullut smörrebrödejä tuliaisiksi, tulee tällainen Edited April 4, 2014 by Mäki 3 Quote
Mäki Posted April 5, 2014 Author Posted April 5, 2014 Kiesi on tehty Ameerikan raitilla vuosituhanteen vaihteessa ruosteettomaan aihioon. NHRA:n tägi kehikolle antaa luvan paukutella 8.50 sekan vetoja. Taidan kuitenkin hitsata kehikosta tuet etuakselille, jottei tule akseli syliin, jos sattuu lipeämään. Kaikkea kivaa pojat ovat ladanneet tähän. On RLR:n levyjarruja, wheelie barseja, vaihdelaatikon nostosettiä, räikkäsifteriä, KCR:n kisalaatikkoa Karpiolan kepeillä ja vaikka mitä. Ajettu Amerikassa turbolla 9.30 ja Euroopassa vaparilla 10.34. Siinäpä tavoitetta ensi kaudeksi 2 Quote
DWL_Puavo Posted April 5, 2014 Posted April 5, 2014 Älyttömän hieno kiesi, ja maalarilla/pinstraippaajalla ollu kyllä hyvät hapot päällänsä! Quote
Mäki Posted April 5, 2014 Author Posted April 5, 2014 Kiitos Paavo! Kiesi ei ole pelkästään hieno, vaan myös tosi laadukas. Kyllä tämä halvemmaksi tuli ostaa valmiina kuin tehdä itse osista. Quote
-Alex- Posted April 5, 2014 Posted April 5, 2014 Amerikassa kaikki on hienoa ja suurta, kumarrus sinne päin :D Ouu Yeah ! Quote
Mäki Posted April 5, 2014 Author Posted April 5, 2014 (edited) Auton on rakentanut Jenkeissä Lance Gregory. Elämä helpottui hiukan, sillä juteltiin Lancen kanssa äsken ja paras ET pelillä Jenkeissä oli 10.09. Eli ET 9.30 oli vaan huhupuhetta. Jamppa avautui myös hieman tämän projektin kustannuksista ja voin vain sanoa, että tämä tuli kotiin tosi halvalla! Toukokuun lopulla Kiikalassa otetaan sitten mittaa, ketä on kellarin kuningas. Tavoitteena on ajaa nopeammin kuin matalalla, mattavihreällä kostajalla ajeleva herrasmies. Jos näin käy, niin sitten 32 vuoden odotus on ohi. Herran vuonna 1982 Hangossa näppynaamaisena teininä päätin joskus päihittää Kottenin suoran pätkällä. Kärsivällisten miesten hommiatämä kiihdyttely Vielä lisähuomiona, että tänä vuonna keltaisella rantakirpulla kiihdyttelevä tallikaveri taitaa jäädä kyllä podiumin matalimmalle pallille, sen verran rapsakkaa tavaraa on tulossa konehuoneisiin. Edited April 5, 2014 by Mäki 1 Quote
jaraku Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 toihan(kuplpajan) jussi tänne sellaisen violetin (havaji) täys verisen kilpurin Bautterin koneella! noin 2 v ja vqgin Heikki ajeli. kukaan ei tajunut ostaa sitä!! niin se myytiin tuohon naapurimaahan. tuolllaisella kalustolla on kiva avata kausi 2014 Quote
Kotten Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 Auton on rakentanut Jenkeissä Lance Gregory. Elämä helpottui hiukan, sillä juteltiin Lancen kanssa äsken ja paras ET pelillä Jenkeissä oli 10.09. Eli ET 9.30 oli vaan huhupuhetta. Jamppa avautui myös hieman tämän projektin kustannuksista ja voin vain sanoa, että tämä tuli kotiin tosi halvalla! Toukokuun lopulla Kiikalassa otetaan sitten mittaa, ketä on kellarin kuningas. Tavoitteena on ajaa nopeammin kuin matalalla, mattavihreällä kostajalla ajeleva herrasmies. Jos näin käy, niin sitten 32 vuoden odotus on ohi. Herran vuonna 1982 Hangossa näppynaamaisena teininä päätin joskus päihittää Kottenin suoran pätkällä. Kärsivällisten miesten hommiatämä kiihdyttely Vielä lisähuomiona, että tänä vuonna keltaisella rantakirpulla kiihdyttelevä tallikaveri taitaa jäädä kyllä podiumin matalimmalle pallille, sen verran rapsakkaa tavaraa on tulossa konehuoneisiin. Kyllä nyt henkseleitä paukutellaan:) Kiikalassa nähdään kuka kukin on! Joku muu ajaa kuitenkin ohi... 1 Quote
NordBling Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 Ilman vittuilua tai vedonlyöntiä ei olis urheilua lainkaan :-D Hieno auto! Quote
Mäki Posted April 7, 2014 Author Posted April 7, 2014 Laite saapunut Suomen kamaralle ja toimitettu talliin. Kiikalassa nähdään... 1 Quote
Mäki Posted May 23, 2014 Author Posted May 23, 2014 (edited) Harmaa kostaja valmiina puhaltamaan huomenna Kiikalassa torveen... Tehot eivät olleet ihan sitä, mitä aikaisemmin oli dynottu. Yleensä merirahdin aikana häviää autosta osia, mutta että hevosvoimiakin! Edited May 23, 2014 by Mäki Quote
Guest Salmi Posted May 23, 2014 Posted May 23, 2014 Hieno auto ja ihan hyvinhän se moottorikin pyörii. Quote
Mäki Posted May 24, 2014 Author Posted May 24, 2014 (edited) Olisi sitä tehoa voinut tulla vähän enemmän kuin 211 hv, jos olisi tullut ruuvattua kaikki tulpat kiinni asti. Kiikalassa päästiin viivalle, mutta VAG Motorsportin mekaanikkosedät olivat vetäneet öljynpaineanturin väärille jengoille ja jengat korkkasivat, kun koneelle antoi soppaa. Onneksi öljyä ehti karkaamaan vain alle desin. Paluu kotiverstaalle ja uutta jenkaa vaan lohkoon Edited May 24, 2014 by Mäki Quote
tolvana Posted May 24, 2014 Posted May 24, 2014 Onk nää niitä lastentauteja, vai mitä nää on... Iso peukku ettei ollu iso vika!!! Quote
Mäki Posted June 29, 2014 Author Posted June 29, 2014 Eilen Alastarossa 12,591 / 145 km/h. Tekniikka pelasi kohtuullisesti, mutta räikkäshifterin kanssa on vielä totuttelemista. Loppunopeus melkein 40 kilsaa heikompi kuin Kostolla, joten laatikon sisuskalut joutuvat syyniin seuraavaksi. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.