Jump to content

Silver Bullet


Mäki

Recommended Posts

Se on helppoa, kun väri on jo valittuna, niin ei tule loppumetreillä paniikkia.

ReserveRegenge on taas lyöty naftaliiniin ja ensi kesänä on tarkoitus taas päästellä erityyppisellä kulkimella. Koppa tuli noudettua Porvoosta, jossa harrastajalta oli loppunut aika/usko/innostus kesken. Tarkoitus olisi saada peltityöt kuntoon vielä tämän vuoden puolella, jotta saadaan pikaisesti väri pintaan. Tässä mallissa näyttää olevan irtoperäkin jo valmiina.

Osapuutteita on jonkin verran, ovenkahvat olisivat tervetullut lisä autoon.

Tekniikka makoilee tallin lattialla, eli autoon tulee CSP-kuplan 76x94 mylly ja Ranchon laatikko Weddlen sisäkamoilla. Alustakin on jo valmiina, josta lisää kuvia myöhemmin. Tavoitteena olisi ajaa matalia 11 sekunnin vetoja.

Tästä se taas alkaa!

post-263-0-00569500-1389286590_thumb.jpg

post-263-0-81461500-1389286600_thumb.jpg

Edited by Mäki
Link to comment
Guest Portmestari

Melkoinen työmaa, täytyy kyllä pipoa nostaa. Mikä oli aikaisemmissa korjauksissa vika vai oliko sama ku ittellä eli kymmenien vuosien lippulappukorjaukset päällekköin :/

Link to comment

Ai jai, nyt täytyykin muotoilla vastaus tarkasti. Sanotaanko näin, että D-mallin Kadetin peltitöillä ei nyt ole niin väliä, miten ne on tehty ja siinä voi käyttää runsaammin keinopeltiä eli kittiä.
Näinkin vanhaan koriin täytyy tehdä peltitöiltä vähän tarkemmin, eikä pakkelia viitsi pahemmin käyttää. Tämä oli korrekti vastaus...

Edited by Mäki
Link to comment

Etupää alkaa olla muodossaan, vähän vielä siistimistä ja heftit pois korin ja alustan välistä. Seuraavaksi oven takaa helmapalat vaihtoon ja koppa alkaa olemaan valmis puhaltajalle.

Seuraavan kilpurin teen kyllä ruosteettomasta ja täydellisestä aihiosta tai vaikka museoautosta, sanovat puritanistit mitä tahansa!

post-1060-13888370230649_thumb.jpg

post-1060-13888370230731_thumb.jpg

post-1060-13888370230805_thumb.jpg

Link to comment

Takakulmapalojen puolen tunnin sovittelun ja mittailun jälkeen hylkäsin tarvikepalat ja tein tilauksen Virtaselle näistä osista http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... id=1404668 . Näennäisesti kalliimpi hankintahinta, mutta työtunteja säästyy taas ainakin työpäivän verran. Toivottavasti paloja löytyy hyllystä.

 

Ja nyt irtoaa tosi halvalla pari tarvikepalaa ovien taakse...

Link to comment
Guest Portmestari
Ai jai, nyt täytyykin muotoilla vastaus tarkasti. Sanotaanko näin, että D-mallin Kadetin peltitöillä ei nyt ole niin väliä, miten ne on tehty ja siinä voi käyttää runsaammin keinopeltiä eli kittiä.

Näinkin vanhaan koriin täytyy tehdä peltitöiltä vähän tarkemmin, eikä pakkelia viitsi pahemmin käyttää. Tämä oli korrekti vastaus, toki henkilökohtainen mielipiteeni näistä aikaisemmin tehdyistä ns. peltitöistä ei kelpaa julkaistavaksi palstalla.

 

hehheh :) missäs tähän oli peltityöt sitten aikaisemmin teetetty ?

Link to comment

koppa peltivalmiina. Uutta palaa melkoisesti mm. koko etupää, etulokasuojan sisäosan alaosat, potkupelti, oven taakse tulevat korjauspalat jne. Viikon savotta, kun tehtiin yhtä soittoa. Mutta kyllä kannatti!

Ensi viikolla alkaa kopan sovitteleminen alustalle. Ovien löytyminen ei ollutkaan niin helppoa, kun luulin, mutta lopulta Pohjanmaalta löytyi apu asiaan. Kuvassa on kuitenkin lainaovet korjauspalojen sovitusta varten. Lasikuituovet saavat tällä kertaa jäädä tekemättä, koska hinta olisi noussut kohtuuttomaksi yhdelle oviparille.

 

Koppa tehtiin kuitenkin alkuperäisyyttä kunnioittaen, koska tarkoitus ei ole pilkkoa koppaa tämän enempää ja lisäksi, jos mieli muuttuu, niin auto voidaan palauttaa takaisin alkuperäiseen kuosiinsa. Eli pikku myönnytys tuonne mobilismin suuntaan!

post-263-0-92058800-1389263077_thumb.jpg

Edited by Mäki
  • Like 1
Link to comment
  • 2 months later...

Just niin.  Heti, kun oli saatu kaikki peltityöt tehtyä, niin pussihousumies tuli tontille, latoi rahat lapaan ja vei koko laitoksen mennessään.

 

Nyt täytyy lähteä kilpa-auto-ostoksille. Taisin itse asiassa äsken varata lentolipunkin ensi viikoksi.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Kiesi on tehty Ameerikan raitilla vuosituhanteen vaihteessa ruosteettomaan aihioon. NHRA:n tägi kehikolle antaa luvan paukutella 8.50 sekan vetoja. Taidan kuitenkin hitsata kehikosta tuet etuakselille, jottei tule akseli syliin, jos sattuu lipeämään.

 

Kaikkea kivaa pojat ovat ladanneet tähän. On RLR:n levyjarruja, wheelie barseja, vaihdelaatikon nostosettiä, räikkäsifteriä, KCR:n kisalaatikkoa Karpiolan kepeillä ja vaikka mitä.

 

Ajettu Amerikassa turbolla 9.30 ja Euroopassa vaparilla 10.34. Siinäpä tavoitetta ensi kaudeksi

post-263-0-99715200-1396678124_thumb.jpg

post-263-0-88303300-1396678468_thumb.jpg

post-263-0-78725500-1396678517_thumb.jpg

  • Like 2
Link to comment

Auton on rakentanut Jenkeissä Lance Gregory. Elämä helpottui hiukan, sillä juteltiin Lancen kanssa äsken ja paras ET pelillä Jenkeissä oli 10.09. Eli ET 9.30 oli vaan huhupuhetta. Jamppa avautui myös hieman tämän projektin kustannuksista ja voin vain sanoa, että tämä tuli kotiin tosi halvalla!

 

Toukokuun lopulla Kiikalassa otetaan sitten mittaa, ketä on kellarin kuningas. Tavoitteena on ajaa nopeammin kuin matalalla, mattavihreällä kostajalla ajeleva herrasmies. Jos näin käy, niin sitten 32 vuoden odotus on ohi. Herran vuonna 1982 Hangossa näppynaamaisena teininä päätin joskus päihittää Kottenin suoran pätkällä. Kärsivällisten miesten hommiatämä kiihdyttely

 

Vielä lisähuomiona, että tänä vuonna keltaisella rantakirpulla kiihdyttelevä tallikaveri taitaa jäädä kyllä podiumin matalimmalle pallille, sen verran rapsakkaa tavaraa on tulossa konehuoneisiin.

Edited by Mäki
  • Like 1
Link to comment

Hienoa, että näitä laitteita päätyy Suomeenkin asti. Nyt kun on oikea kilpa- auto alla, niin tavoitteen pitää olla 9s puolella vaparitekniikalla. Ei varmaan vielä Kiikalassa, mutta toivottavasti alat myös käydä FHRA:n kisoissa, niissä on kuitenkin radat oikeassa kunnossa ja auton potentiaalia pääsee käyttämäänkin lentokentillä sudittelun sijaan.

Link to comment

toihan(kuplpajan) jussi tänne sellaisen violetin (havaji) täys verisen kilpurin  Bautterin koneella! noin 2 v ja vqgin Heikki ajeli. kukaan ei tajunut ostaa sitä!!  niin se myytiin tuohon naapurimaahan. 

 

tuolllaisella kalustolla on kiva avata kausi 2014 

Link to comment

Auton on rakentanut Jenkeissä Lance Gregory. Elämä helpottui hiukan, sillä juteltiin Lancen kanssa äsken ja paras ET pelillä Jenkeissä oli 10.09. Eli ET 9.30 oli vaan huhupuhetta. Jamppa avautui myös hieman tämän projektin kustannuksista ja voin vain sanoa, että tämä tuli kotiin tosi halvalla!

 

Toukokuun lopulla Kiikalassa otetaan sitten mittaa, ketä on kellarin kuningas. Tavoitteena on ajaa nopeammin kuin matalalla, mattavihreällä kostajalla ajeleva herrasmies. Jos näin käy, niin sitten 32 vuoden odotus on ohi. Herran vuonna 1982 Hangossa näppynaamaisena teininä päätin joskus päihittää Kottenin suoran pätkällä. Kärsivällisten miesten hommiatämä kiihdyttely

 

Vielä lisähuomiona, että tänä vuonna keltaisella rantakirpulla kiihdyttelevä tallikaveri taitaa jäädä kyllä podiumin matalimmalle pallille, sen verran rapsakkaa tavaraa on tulossa konehuoneisiin.

Kyllä nyt henkseleitä paukutellaan:)

Kiikalassa nähdään kuka kukin on!

Joku muu ajaa kuitenkin ohi...

  • Like 1
Link to comment
  • 1 month later...

Harmaa kostaja valmiina puhaltamaan huomenna Kiikalassa torveen...

 

Tehot eivät olleet ihan sitä, mitä aikaisemmin oli dynottu. Yleensä merirahdin aikana häviää autosta osia, mutta että hevosvoimiakin!

post-263-0-94661200-1400847757_thumb.jpg

Edited by Mäki
Link to comment

Olisi sitä tehoa voinut tulla vähän enemmän kuin 211 hv, jos olisi tullut ruuvattua kaikki tulpat kiinni asti. 

 

Kiikalassa päästiin viivalle, mutta VAG Motorsportin mekaanikkosedät olivat vetäneet öljynpaineanturin väärille jengoille ja jengat korkkasivat, kun koneelle antoi soppaa. Onneksi öljyä ehti karkaamaan vain alle desin. Paluu kotiverstaalle ja uutta jenkaa vaan lohkoon

post-263-0-50140600-1400950198_thumb.jpg

Edited by Mäki
Link to comment
  • 1 month later...

Eilen Alastarossa 12,591 / 145 km/h. Tekniikka pelasi kohtuullisesti, mutta räikkäshifterin kanssa on vielä totuttelemista. Loppunopeus melkein 40 kilsaa heikompi kuin Kostolla, joten laatikon sisuskalut joutuvat syyniin seuraavaksi.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...