Racing Posted October 15, 2005 Share Posted October 15, 2005 Kastenwagen Pallokeula 73-> Kuinka paljon saa jarrullisen kärryn kokonaismassa olla? auton omamassan verranko,jos ei otteessa lue mitään? Eikös tienpäällä poliisit tulkitse asian että auton omamassan verran jos ei muuta erikoisehdoissa lue?. Quote Link to comment
Guest Posted October 15, 2005 Share Posted October 15, 2005 kun tota kuplaan kyselin niin vastasivat konttorilla et kato ohjekirjasta mitä siellä sanotaan kuinka paljon antaa tehdas vetää jarrutonta /jarrullista vaunua.tiedä sit olivatko siinä puhelimen päässä kovin oikeassa mut niin mua informoitiin Quote Link to comment
Ketsa Posted October 15, 2005 Share Posted October 15, 2005 Elokuu 1973 pallon käyttöohjekirjan mukaan 600kg jarruitta ja 1000 kg jarruilla. Quote Link to comment
Racing Posted October 15, 2005 Author Share Posted October 15, 2005 OK kiitti. Miten tuo tienpäällä tulkitaan jos ei ole mistä katsoa? Quote Link to comment
Racing Posted October 15, 2005 Author Share Posted October 15, 2005 OK kiitti. Miten tuo tienpäällä tulkitaan jos ei ole mistä katsoa? Quote Link to comment
-MITO- Posted October 15, 2005 Share Posted October 15, 2005 Muhkealla sakolla? ;) Quote Link to comment
Racing Posted October 15, 2005 Author Share Posted October 15, 2005 Niin no se :) p Sitä vain mietin jotta laittaisko koukun perään kun helepottais noita raatojen keräilyä maakunnasta...Kevyt kärry pitää vain olla kun laskee abaut kuplan painoksi 850 yläkanttiin..Pitäis sitä olla tyyliin sopiva kuljetuskalusto. Quote Link to comment
-MITO- Posted October 15, 2005 Share Posted October 15, 2005 Mites dollyn kanssa? Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted October 15, 2005 Share Posted October 15, 2005 Trailerin kanssa ei mahdu mitenkään tuohon tuhanteen kiloon. Tavanomainen autotraileri painaa n. 500 kg, kevyimmätkin yli 300 kg, eli kupla kuormana yhteispaino on n. 1100 - 1300 kg Quote Link to comment
-AP- Posted October 15, 2005 Share Posted October 15, 2005 Jarrullista perävaunua saa vetää auton kokonaismassan verran, ellei autonvalmistaja tätä alemmaksi rajoita. Yleensä rajoittaa. Muistelisin, että 'pallolle' tehdas lupaa 800 kg. Jarrutonta kärryä saa vetää puolet omamassasta tai tehtaan lupaama määrä. Toinen asia on sitten se, mitä viranomainen maantiellä päättää. Tarina kertoo, että mikäli heillä ei ole vaakaa mukana, tuomitsevat asian niin, että jos kärryn kokonaismassa ylittää auton vetokyvyn, niin eikun lapun kirjoitukseen. Tämähän ei ole oikein, pitäisi tarkastella kytkentämassaa eli todellista kuormaa, mutta minkäs teet ... Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 Tämä on vanha aihe mutta ajattelinpa uppailla sitä seuraavasti: Miten on jos Pakuun lisää painoa esim. jollain turvakaarella ym. Nouseeko kokonaispaino sen verran vai onko turvakaaren paino pois maksimi kuormasta? Quote Link to comment
-AP- Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 Kokonaispaino on 'pyhä', sitä ei muuteta muuten kuin korkeintaan autonvalmistajan todistuksella. Jos lisäät auton painoa, on se lisäystä oamamassaan. Jos kiinteää kuormaa tulee kovasti paljon, voidaan istumapaikkoja joutua vähentämään. Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 Ok. Jotain tuommoista minä aavistinkin. :) Quote Link to comment
Guest Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 Vähän aiheen vierestä mutta kun tuli nää painot puheeksi: minkä takia auton kantavuus heikkenee jos ajoneuvo muutetaan 2-paikkaiseksi? Quote Link to comment
-tipi- Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 risu: tuskin muutoin kuin tapauksissa joissa omapaino on kasvanut esim. painavamman koneen takia. Eikä istumapaikkoja voi olla enempää kuin kantavuus / standardi ihmisen paino. Quote Link to comment
Guest Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 Kun rekisteriotteessa on ilmoitettu omamassa sekä kokonaismassa. Niin itselläni korinvaihdon yhteydessä ilmoitettu omamassaa jokunen kilo alkuperäistä enemmän ja samalla on kokonaismassaa vähennetty alkuperäisestä arvosta. Tiedän tapauksia joissa kokonaismassaa on poistettu melko reilustikkin vastaavan muutoskatsastuksen yhteydessä. Sitä lähinnä ihmettelen miksi kokonaismassaa pitää vähentää kun kantavuus jo muutenkin pienenee lisääntyneen painon takia? Quote Link to comment
Guest Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 Kyseessä on varmaankin tämä sääntö: 3. Valmistajan autolle tai auton kanssa samaan mallisarjaan kuuluvalle autolle taikka autossa oleville akselistoille sallimat suurimmat akselimassat eivät saa muutoksen seurauksena ylittyä. Sovellettaessa mallisarjan muun kuin muutoksen kohteena olevan mallin suurimpia sallittuja akselimassoja tulee akselistojen kaikilta osin vastata vähintään auton valmistajan kyseisille akselimassoille tarkoittaman mallin akselistoja. Muutosten seurauksena valmistajan autolle sallima suurin kokonaismassa ei saa ylittyä. Tarvittaessa massan lisäystä tulee kompensoida varusteita siirtämällä, korin osia keventämällä taikka henkilö- tai tavarakantavuutta pienentämällä. En vain oikein näe että miten ihmeessä ajoneuvoon pelätään kuormattavan enemmän tavaraa ko tapauksissa kun takapenkkikin on jo poistettu (eli ei saada sinne samaa matkustajapainoa kuin kuplassa) ja tavaratilakin on pieni. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.