Jump to content

Kuuskolmosen kunnostus


Recommended Posts

2k epoksi olisi mielestäni vasaralakan sijaan oikeampi valinta, ainakin jos jonkinlainen kompura ja yläkannuruisku löytyy.

 

Itse olen käyttänyt käyttisten maalaamiseen bilteman epoksia ja hyvin on pysynyt. Harrasteautoihin olen varmuuden vuoksi hakenut teknoksen teollisuusmaaleja.

Edited by Ketsa
Link to comment

Nonniin, mukavat 28h vietin viikonloppuna volkkarin parissa, on tekijä aika väsynyt. Sain korin ja pohjapuoliskot maaleihin, kynnyskoteloihin yms tulee vielä punaiset maalit päälle. Pyydän anteeksi jo etukäteen mutta mahdollisuuksien ja budjetin saattelemana valitsin maaliksi vasaralakan. Mutta tuli kyllä sen verran kestävänoloiset kalvot että varmasti kesäkruisailut kestää. Seuraavaksi olisi etuakselin laitto ja jarrujen kasaaminen. Kuvia:

post-2561-14047285218285_thumb.jpg

post-2561-14047285427623_thumb.jpg

post-2561-14047285946175_thumb.jpg

post-2561-14047286331229_thumb.jpg

post-2561-14047286594548_thumb.jpg

post-2561-1404728683747_thumb.jpg

post-2561-14047287087496_thumb.jpg

post-2561-14047288109403_thumb.jpg

post-2561-14047288363024_thumb.jpg

post-2561-14047289036979_thumb.jpg

Link to comment

Jepujees, polkimet ja jarrulinjat kasattu sekä kynnyskotelot maalattu. Enää jarrujen laitto ja etuakselin olkatappien vaihto ja muuta pientä niin ei muuta kun autoa kasaan päin. Takanavan mutterit ovat niin maan jumissa, on lämmitetty toholla kuumaksi ja väännetty voimahylsyllä sekä tarjottu paljon rost offia. Ei aukea. Ideoita?

post-2561-14049000089082_thumb.jpg

post-2561-14049000401926_thumb.jpg

post-2561-14049000693206_thumb.jpg

Link to comment

>Terävää iskua en ole....

 

Tässä se pointti on, tolla pitkällä putkella saa vaan jauhettua renkaan maahan.  Kun sitä pyörää ei saa lukittua, ellei rakenna rumpuun kiinnitettävää telinettä, äh mikä vaiva.

Edited by Kujis
Link to comment

Eilen tosiaan alusta eteni sen verran että sain bensapumpun paikalleen, bensalinjat puhtaaksi ja koottua, vetareiden suojakumit vaihdettua sekä pakohuilut ja takaiskarit. Enää siis aikalailla jarrujen avaus ja etuakseli. Maalasin myös radion peitelevyn, kiinnitin ja laitoin oviin uudet tiivisteet.

post-2561-14049737630121_thumb.jpg

post-2561-14049738102022_thumb.jpg

post-2561-14049738323663_thumb.jpg

Link to comment

Tänään tai no, oikestaan eilen homma eteni taas sen verran että kasailin etujarrut. Laakerit olivat ihan kohtuullisessa kunnossa, rumpuja pyöräytin santapaperilla puhtaaksi ja jarruosat tuli kaikki uutta. Melko kivutonta hommaa. Rullaa renkaat hieman näpsäkämmin. Tänään päivällä sitten koitan saada ne takajarrut tehtyä.

Link to comment

Eilen nappasin etuaksellin irti kunnostusta varten ja sain takajarrutkin tehtyä. Oli pakko halkaista mutterit, eine vaan auenneet millään. Positiivista oli että rungon etuosuus oli kovassa kunnossa, ainoastaan rungon ns. Huoltoluukku oli hapertunut. Seuraavaksi täytyykin tutustua olkatappien sielunelämään.

Edited by kärkkäinen
Link to comment

Etra megacenter ei pettänyt tälläkään kertaa ja sieltä sain vetareiden päätymutterit ja laitoin paikalleen. Täytyisi käydä kirjastossa hakemassa korjauskirja etuakselin laittoa varten, saa jakaa kaiken mahdollisen tiedon ja vinkit liittyen olkatappeihin. Lähinnä esim. välykset ja säätöarvot. Sen jälkeen akselistojen hiominen ja maalaus. Kuvia ei nyt ole, mutta ei ole ollut ihmeempää kuvattavaakaan.

Link to comment

X-pj:lle vielä todella iso kiitos suorastaan maagisen hyvistä ohjeista. Tänään sain taka-akseliston, jarrurummut, jarrukilvet yms kilkkeet maalattua. Tuli kyllä hyvännäköinen ja suojaa varmasti taas hyvin akseleita ja kilpiä. Huomenna tai ylihuomenna hyökkään etuakselin kimppuun, sitä tämä oikeastaan on enää vailla. Jos joltain löytyy 2kpl pillerikapseleita, olisin kiinnostunut. Ei tarvitse olla pränikät, saa olla sopivasti pientä kolhua ja naarmua lookkiin sopien. Huomenna voin ottaa kuvaa alustasta.

Link to comment

Hups, tämähän meni kasaan puolivahingossa. Enää verhoilujen kiinnittelyä, muutamien alustan kiinnityspulttien väkerrystä kun kynnyskoteloista pääsi mutterit pyörähtämään irti, no itsepä ostin halvimmat kotelot. Täytyy vaikka ostaa järeitä peltipultteja ja vetää niillä kiinni. Tankkiin laitoin sitruunahapot liottamaan ruostetta. Auto liikkui ajamalla paikalleensa, tekniikka vetää hienosti ja on muutenkin jämerä. Motovaatiolaiva tosin kolistelee hieman karilla joten täytyy pitää pikku paussia. Voihan tästä tarjouksiakin tehdä tai tarjota vaikka leimattua ohuttolppaista vaihdossa jos siltä tuntuu.... Muutama todella huono kuva sillä kännykkä ei ymmärrä valoa. Auto ei siis ole pinkki.

post-2561-14056754442423_thumb.jpg

post-2561-14056754672581_thumb.jpg

post-2561-14056754897204_thumb.jpg

post-2561-14056755144614_thumb.jpg

post-2561-14056755373502_thumb.jpg

post-2561-1405675561542_thumb.jpg

post-2561-14056755945168_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment

Nonniin, motivaatiokirahvi käyskentelee taas vihreillä laitumilla joten sain aikaiseksi pudottaa etuakselin irti ja roudata sen vanhempieni talliin jossa alkaa olkatappijumppa. Samalla myös akseli maalataan.

 

 

Sanokaa nyt joku jotain, haukkukaa vaikka jossei muuten:lol:

post-2561-14060634089277_thumb.jpg

post-2561-14060634498531_thumb.jpg

post-2561-14060634778467_thumb.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...

Kiitoksia kehuista.

 

Nyt kuitenkin kävi niin että talvipaikkaa ei löytynyt ja rahakin aina kelpaa, joten tämä on myyty. Topicin saa poistaa minun puolestani. Hyvä näinkin että kun toinen ei pysty niin toinen jatkaa loppuun, enpähän jääräpäisyyttäni ruostuta pihanperälle.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...