ARTO Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Jos vaikka laittais kunon epoksimaalit pohjalle ja jättää puuilojen/hongkongien vasaralakat hyllyihin. Quote
kärkkäinen Posted July 3, 2014 Author Posted July 3, 2014 Täytyypä kokeilla sitä. Onko tuo motonetin Hempel merkkinen minkälaista, kaippa se toimii? 0,75L 30e, hiukka tyyriimpää mutta ei tämän savotan jälkeen huonoakaan pidä laittaa. Quote
Ketsa Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 (edited) 2k epoksi olisi mielestäni vasaralakan sijaan oikeampi valinta, ainakin jos jonkinlainen kompura ja yläkannuruisku löytyy. Itse olen käyttänyt käyttisten maalaamiseen bilteman epoksia ja hyvin on pysynyt. Harrasteautoihin olen varmuuden vuoksi hakenut teknoksen teollisuusmaaleja. Edited July 3, 2014 by Ketsa Quote
kärkkäinen Posted July 7, 2014 Author Posted July 7, 2014 Nonniin, mukavat 28h vietin viikonloppuna volkkarin parissa, on tekijä aika väsynyt. Sain korin ja pohjapuoliskot maaleihin, kynnyskoteloihin yms tulee vielä punaiset maalit päälle. Pyydän anteeksi jo etukäteen mutta mahdollisuuksien ja budjetin saattelemana valitsin maaliksi vasaralakan. Mutta tuli kyllä sen verran kestävänoloiset kalvot että varmasti kesäkruisailut kestää. Seuraavaksi olisi etuakselin laitto ja jarrujen kasaaminen. Kuvia: Quote
kärkkäinen Posted July 9, 2014 Author Posted July 9, 2014 Jepujees, polkimet ja jarrulinjat kasattu sekä kynnyskotelot maalattu. Enää jarrujen laitto ja etuakselin olkatappien vaihto ja muuta pientä niin ei muuta kun autoa kasaan päin. Takanavan mutterit ovat niin maan jumissa, on lämmitetty toholla kuumaksi ja väännetty voimahylsyllä sekä tarjottu paljon rost offia. Ei aukea. Ideoita? Quote
Virtanen Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Kyllä ne mutterit yleensä irtoaa kun on tarpeeksi pitkä vääntövarsi. Quote
Art_Zi Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Oothan tietonen että niissä pitäs olla sokat jotka varmistaa että se mutteri pysuu paikallaan...jos et oo niitä ottanu pois tai niitä ei näy ni kato ettei oo sokan palanen katkennu sinne sopivasti kanittaan. Quote
vwagen Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Vääntämällä ne on aina auennut, kunhan pyörä ei pyöri,3/4"vääntiöllä hylsy,väännin ja riittävästi putkea. Ainakin osa vasaralakoista on sellaisia etteivät kestä automaalilla päällemaalausta. Quote
kärkkäinen Posted July 9, 2014 Author Posted July 9, 2014 Sokat on kyllä poistettu ja väännetty piiiiiiiiiiiiiiitkällä varrella. Lämpöä on myös annettu. Terävää iskua en ole vielä kokeillut, toivottavasti sillä aukeaa. Quote
Kujis Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 (edited) >Terävää iskua en ole.... Tässä se pointti on, tolla pitkällä putkella saa vaan jauhettua renkaan maahan. Kun sitä pyörää ei saa lukittua, ellei rakenna rumpuun kiinnitettävää telinettä, äh mikä vaiva. Edited July 10, 2014 by Kujis Quote
kärkkäinen Posted July 10, 2014 Author Posted July 10, 2014 Eilen tosiaan alusta eteni sen verran että sain bensapumpun paikalleen, bensalinjat puhtaaksi ja koottua, vetareiden suojakumit vaihdettua sekä pakohuilut ja takaiskarit. Enää siis aikalailla jarrujen avaus ja etuakseli. Maalasin myös radion peitelevyn, kiinnitin ja laitoin oviin uudet tiivisteet. Quote
kärkkäinen Posted July 11, 2014 Author Posted July 11, 2014 Tänään tai no, oikestaan eilen homma eteni taas sen verran että kasailin etujarrut. Laakerit olivat ihan kohtuullisessa kunnossa, rumpuja pyöräytin santapaperilla puhtaaksi ja jarruosat tuli kaikki uutta. Melko kivutonta hommaa. Rullaa renkaat hieman näpsäkämmin. Tänään päivällä sitten koitan saada ne takajarrut tehtyä. Quote
kärkkäinen Posted July 13, 2014 Author Posted July 13, 2014 (edited) Eilen nappasin etuaksellin irti kunnostusta varten ja sain takajarrutkin tehtyä. Oli pakko halkaista mutterit, eine vaan auenneet millään. Positiivista oli että rungon etuosuus oli kovassa kunnossa, ainoastaan rungon ns. Huoltoluukku oli hapertunut. Seuraavaksi täytyykin tutustua olkatappien sielunelämään. Edited July 13, 2014 by kärkkäinen Quote
kärkkäinen Posted July 14, 2014 Author Posted July 14, 2014 Etra megacenter ei pettänyt tälläkään kertaa ja sieltä sain vetareiden päätymutterit ja laitoin paikalleen. Täytyisi käydä kirjastossa hakemassa korjauskirja etuakselin laittoa varten, saa jakaa kaiken mahdollisen tiedon ja vinkit liittyen olkatappeihin. Lähinnä esim. välykset ja säätöarvot. Sen jälkeen akselistojen hiominen ja maalaus. Kuvia ei nyt ole, mutta ei ole ollut ihmeempää kuvattavaakaan. Quote
x-pj Posted July 14, 2014 Posted July 14, 2014 Tässä ohjeet etuakselin huoltoon 004_V_etuakseli.pdf Quote
Virtanen Posted July 14, 2014 Posted July 14, 2014 Olkatappien uusinta vaatii kunnon keskittävän kalvaimen, ei oikein onnistu muuten. Quote
kärkkäinen Posted July 15, 2014 Author Posted July 15, 2014 X-pj:lle vielä todella iso kiitos suorastaan maagisen hyvistä ohjeista. Tänään sain taka-akseliston, jarrurummut, jarrukilvet yms kilkkeet maalattua. Tuli kyllä hyvännäköinen ja suojaa varmasti taas hyvin akseleita ja kilpiä. Huomenna tai ylihuomenna hyökkään etuakselin kimppuun, sitä tämä oikeastaan on enää vailla. Jos joltain löytyy 2kpl pillerikapseleita, olisin kiinnostunut. Ei tarvitse olla pränikät, saa olla sopivasti pientä kolhua ja naarmua lookkiin sopien. Huomenna voin ottaa kuvaa alustasta. Quote
kärkkäinen Posted July 18, 2014 Author Posted July 18, 2014 Hups, tämähän meni kasaan puolivahingossa. Enää verhoilujen kiinnittelyä, muutamien alustan kiinnityspulttien väkerrystä kun kynnyskoteloista pääsi mutterit pyörähtämään irti, no itsepä ostin halvimmat kotelot. Täytyy vaikka ostaa järeitä peltipultteja ja vetää niillä kiinni. Tankkiin laitoin sitruunahapot liottamaan ruostetta. Auto liikkui ajamalla paikalleensa, tekniikka vetää hienosti ja on muutenkin jämerä. Motovaatiolaiva tosin kolistelee hieman karilla joten täytyy pitää pikku paussia. Voihan tästä tarjouksiakin tehdä tai tarjota vaikka leimattua ohuttolppaista vaihdossa jos siltä tuntuu.... Muutama todella huono kuva sillä kännykkä ei ymmärrä valoa. Auto ei siis ole pinkki. 1 Quote
kärkkäinen Posted July 22, 2014 Author Posted July 22, 2014 Nonniin, motivaatiokirahvi käyskentelee taas vihreillä laitumilla joten sain aikaiseksi pudottaa etuakselin irti ja roudata sen vanhempieni talliin jossa alkaa olkatappijumppa. Samalla myös akseli maalataan. Sanokaa nyt joku jotain, haukkukaa vaikka jossei muuten:lol: Quote
SePi Posted July 23, 2014 Posted July 23, 2014 Sanokaa nyt joku jotain, haukkukaa vaikka jossei muuten:lol: Tollainen autorakentelun pioneerihenkisyys vetää sanattomaksi ;-) Quote
ARTO Posted July 23, 2014 Posted July 23, 2014 Jokainen tyylillään ja tässä ainakin projekti edistyy! Quote
mmm5mMattiH Posted July 23, 2014 Posted July 23, 2014 Kyllä nostan virtuaalihattua kaikille MEILLE harrastajille, jotka ähertää näiden vehkeiden kanssa taivasalla. Vielä joku päivä on se rassuutalli minullakin. Ja btw. Projektisi näyttää hyvälle! :) Quote
kärkkäinen Posted July 27, 2014 Author Posted July 27, 2014 Tänään ehostelin hieman maalipintaa, ehdin tehdä vain keulan ja etulokarit. Minusta tuli kivan siisti ja patina on nyt mukavan positiivinen. Täytyy joku pv hinkkailla loppuun. Quote
Neanterdaali Posted July 28, 2014 Posted July 28, 2014 Piti ihan eka sivulla käydä kurkkaamassa päivämäärä milloin olit aloittanut projektin ja täytyy kyllä hattua nostaa kun katsoo millaisen määrän työtä olet tehnyt tähän aikaan!! Ja auto on muuten äärimmäisen hieno! Quote
kärkkäinen Posted August 6, 2014 Author Posted August 6, 2014 Kiitoksia kehuista. Nyt kuitenkin kävi niin että talvipaikkaa ei löytynyt ja rahakin aina kelpaa, joten tämä on myyty. Topicin saa poistaa minun puolestani. Hyvä näinkin että kun toinen ei pysty niin toinen jatkaa loppuun, enpähän jääräpäisyyttäni ruostuta pihanperälle. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.