Guest espoo Posted May 12, 2014 Posted May 12, 2014 Aloitetaanpa tästäkin projektikertomus. Kysessä alkuperäinen rättikatto , viimeinen vuosimalli jossa vinkkarit. Auto löytyi syksyllä 2012 Pälkäneeltä, jossa se oli seissyt useita vuosia nurmikolla ja viimeinen katsastuskin oli suoritettu hieman vuosituhannen vaihteen jälkeen...Auton sivuikkunoissa oli "VW Drag Day" ja "Wlkswgn Happening" - tarrat vuosilta 1990-1993, joten auto on joskus jopa liikkunut piireissä- ehkä joku jopa sen muistaa. Ensin hieman taustaa; Allekirjoittanut on kuulunut viimeiset 15 vuotta "nukkuvien harrastajien ryhmään", lukuunottamatta pintapuolisesti "retroentisöityä" 65´ kuplaa, josta siitäkin luovuttiin n. 8 vuotta sitten. 80-luvun puolivälissä Hot VWs lehtien innoittamana, syntyi klassinen Porchen punainen 65´ Lookeri, joka kävi useaan kertaan Bug Runeissa Mantorpissa, ja esiintyi jopa uuden omistajan ehostamana Street & Race lehden sivuilla. Sen jälkeen tuli kruisailtua mustan 1302Sn kanssa, jossa tyylikkäät Riviera vanteet, matala keula ja 2L mylly tupladellortoilla. Kone vuosi muistaakseni enemmän öljyä kun kulutti bensaa (kiitos Jukkis ;-)). Ikuisuusprojekti oli puolestaan 61´KG, niinikään Porchen Indisch Rot, kiillotetuilla Empeillä. Perhe-elämä ja työtouhut työnsivät sitten harrastuksen taka-alalle, ja juuri valmistunut KG sai toimia Sonyn Auto-audio mannekiinina. Ajatus ilmajäähystä ei kuitenkaan jättänyt rauhaan, ja kun sopiva projekti löytyi ja vaimokin antoi puolivihreää valoa ajatukselle tein ostopäätöksen. Auto oli pintapuolisesti todella tyylikkään näköinen, ja koska ekonomin asiantunteva ruostetarkastus ei myöskään löytänyt muuta kun "hieman pintaruostetta" tehtiin kaupat, ajatuksena että tästä tulee kiva harrasteauto seuraavalle keväälle. Tyylikäs Saabinsininen Plyyssisisustus ei myöskään vaikuttanut ostopäätökseen. Quote
Guest espoo Posted May 13, 2014 Posted May 13, 2014 kiitoksia. Koska itsellä ei ole a) paikkaa, b) aikaa eikä c) taitoa tehdä tästä projektista mieleinen otin yhteyttä Mäntsälään, Kuplapajalle, ja sovittiin että Jussi hakee auton pois, laittaa jarrut kuntoon, tsekkaa että moottori toimii jne. Autossa oli 1600cc kone yhdistettynä alkuperäiseen vaihdelaatikkoon ja 6V sähköt. Niin, ja kyllähän tuo maalipintakin on sellainen että sen voisi samantien maalata päältä, kunhan vaan löytyy joku suhteellisen hyvä ja edullinen maalari... Aisitillisen Saab verhoilun alta paljastui suhteellisen hyväkuntoinen alkuperäinen verhoilu. Sivupahvit ja katto olivat kuitenkin jo pilalla. Tarina jatkuu... Quote
Guest espoo Posted May 13, 2014 Posted May 13, 2014 Kun autoa sitten kevättalvella 2013 alettiin laittaa ajokuntoon alkoi pikkuhiljaa selvitä että ei tämä nyt niin kauhean helppo projekti ollutkaan; kaikki lähti varmaankiin siitä kun huomattiin että alimmat saranat ovissa olivat vähän väljät. Ja kun taas mattoa alettiin repimään irti selvisi että lattia ja helmat muistuttivat muodoltaan enemmän Hesaria kun saksalaista peltiä. Pikkuhiljaa karmea totuus alkoi selvitä, suurinpiirtein ainoat kutakuinkin ehjät osat olivat alkuperäiset lokarit- joskin niitäkin piti vähän fiksailla. Myös ovien alapuoli oli ehjähkö. Siinä se sitten suurinpiirtein oli, ja oli pakko hyväksyä että kevätajot 2013 oli peruttu. Samalla - kun nyt budjetti meni siltä istumalta persiilleen, alkoi kypsyä ajatus josko samantien tehtäisiin tästä vähän parempi... Quote
Guest espoo Posted May 15, 2014 Posted May 15, 2014 Kevät kääntyi kesään ja projekti edistyi Mäntsälässä kun samaan aikaan Espoosta käsin etäohjattiin projektia. Rakentamisen suunta alkoi muodostumaan ja osiakin kärrättiin Mäntsälään myöhäisempää asentamista varten. Yli kahdenkymmenen vuoden tauon jälkeen alkoi HotVWs lehden tilauskin uudelleen :-). Uskomatonta että lehti elää vielä, ja toimittajatkin ja jutut ovat samaa "Outrageous Oval":ia ja "Awesomia 61´" kun silloin joskus ..http://www.hotvws.com/back-issues.php Ajatuksena oli että autosta tulee - omistajan jo kertyneiden vuosien mukaisesti - Old School Cal look mahdollisimman autenttisesti toteutettuna. - Ahvenanmaalta löytyi vähän käytetyt BRM kopiot, eteen 4.5" 135 nakeilla, taakse tuli 5.5" 195/60 - VW Heritagesta tilasin Flat 4 GT ratin. - Sisäkattoverhoilun jouduin tilaamaan suoraan TMIltä jenkeiltä, kun VW Heritagelta ei löytynyt sopivaa mallia. Samaan syssyyn tilasin myös uuden rätin. - Samalla todettiin että tuo alkuperäinen penkkiverhoilu ei ehkä kuitenkaan ole riittävän siisti, ja näin tilaukseen meni TMIn penkinpäälliset, ovenpahvit ja matot. Tekniikkaa hieman vielä emmittiin- autossa ollut tekniikka ei enää oikein istunut kokonaisuuteen. Tuosta se sitten kuitenkin lähti rakentumaan. Quote
Guest espoo Posted May 19, 2014 Posted May 19, 2014 Kesällä 2013 auto kävi soodassa ja löytyi taas muutama lisäreikä. Ennen soodausta ajatus oli vielä ettei nosteta koria pohjasta - "koska aihio oli niin hyväkuntoinen". Kun sitten etuakselia otettiin irti selvisi että ei se pohjakaan ollut kovin ehjä... Etuakselin takaa ei oikeastaan löytynyt mitään kunnostuskelpoista. näin koppa erotettiin pohjalevyltään ja etupala meni uusiksi. Quote
Guest espoo Posted May 20, 2014 Posted May 20, 2014 Tilanne pohjalevyn korjauksen jälkeen, korroosionesto- ja maalaus tehtynä. Seuraavaksi tuli aika miettiä väriä. "Se halpa ja ihan ookoo" maalari oli nyt jäänyt - projektin laajenemisesta johtuen taka-alalle, ja haettiin sitä hyvää maalaria. Väriä mietin pidemmän aikaa- ei edes ahkera googlettaminen selvittänyt minulle mistä saan selville alkuperäissävyn. Auto on jossain vaiheessa maalattu uudestaan ainakin päältä. Alkuperäisveikkaus oli klassinen Savannah Beige - mutta tutkittuani asiaa hieman enemmän ilmeni että se väri oli ilmestynyt värikarttaan vasta vuodesta 1967. Mielessä kävi myös vaihtaa väri johonkin ihan toiseen - mm Porche 356 värisävyjä tutkailin. Ainoa Beige väri joka löytyy VWn värikartasta vuodelta -60 on koodilla L490, Sierra Beige. Väri on Savannahia hieman tummempi ja kellertävämpi. En ole yhtään samanväristä nähnyt- ja vaikka beige on väreistä tylsin - jos sitä edes väriksi voi kutsua, tuo sävy oli mielestäni sen verran siisti että tein päätöksen; ja jos joskus haluaa entisöidä auton niin eipä tarvitse maalata uudelleen. Jos jollain on parempaa tietoa siitä oikeasta väristä - ilmoittakaa ihmeessä. Onkohan tuota väriä edes kuplaan koskaan käytetty, olen jossain nähnyt Karmann Ghiassa saman tyyppisen värin. Quote
-tipi- Posted May 20, 2014 Posted May 20, 2014 Ihmettelinkin tuota Sierra Beige väriä, koska '60-vuosimallin kuplissa moista ei ole ollut. Lähimpänä lähtötilannetta lienee '59:n Kalahari beige, '60 Flint Gray tai '61 Pearl White. Alkuperäinen väri pitäs kyllä selvitä syntymätodistuksesta, jonka voi tilata täältä. Quote
Guest espoo Posted May 20, 2014 Posted May 20, 2014 Kiitos- tuo syntymätodistus on tilattu tammikuun lopulla- lupasivat 6 vkon toimitusajalla. Laitoin pari viikkoa sitten muistutuksen johon tuli vastaus "pahoittelen, olen täällä yksin- kestää 16 vkoa" :-). Kohta se 16 vkoa on kasassa- kattellaan tuleeko. Se Kalahari saattaa olla se alkuperäinen. Onkohan tuo Sierra sitten joku Karmannin tehtailla laitettu väri..? Quote
Guest espoo Posted May 20, 2014 Posted May 20, 2014 Tämmönen siitä sitten loppujen lopuksi tuli. Valmistenumeron mukaan auto on valmistunut kesäkuussa 1960, mutta toki voi olla että kori on tehty jo vuonna 1959 ja saanut värin pintaansa jo siinä vaiheessa. Onhan tässä korissa vielä vinkkarit, jotka useimpien maiden mallistoista oli vuonna 60´vaihtuneet viilkuiksi. Enivei, tuo Kalahari on mielestäni vähemmän hieno kun valittu väritys. Quote
Guest espoo Posted May 21, 2014 Posted May 21, 2014 Katsoin eilen itse noita värikarttoja tarkemmin, ja Sierra Beige on nimenomaan KGn väri, loppuvuodesta ´60 vuoteen ´62. Pohjalevyn kasaus edistyi. Etuakseliksi otettiin 2" kavennettu versio. CSPn levyjarrut tuli eteen. Takajarrut sai säilyä vakiona. Quote
Stidi Posted May 21, 2014 Posted May 21, 2014 Ihana kuubeli! Teet tätä just niin kuin itsekin tekisin jos olisi vastaava aihio ja valuuttaa tehdä juuri mitä haluaa. Old school cal lookerit on itselläkin lähinnä sydäntä. Oikein odottaa aina tästä seuraavaa päivitystä. Jatka samaan malliin! Quote
Mäki Posted May 21, 2014 Posted May 21, 2014 Klaus: lauantaina suunta Kiikalaan, niin kansa pääsee ihastelemaan lopputulosta! On se komia... Quote
-tipi- Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 Valmistenumeron mukaan auto on valmistunut kesäkuussa 1960, mutta toki voi olla että kori on tehty jo vuonna 1959 ja saanut värin pintaansa jo siinä vaiheessa. Onhan tässä korissa vielä vinkkarit, jotka useimpien maiden mallistoista oli vuonna 60´vaihtuneet viilkuiksi. Tuohon aikaan tehtiin 60-70 000 kuplaa kuukaudessa, aika kehnoa tuotannonsuunnittelua olisi varastoida puoli miljonaa koria yli puolta vuotta. Euroopan markkinoilla ei tainnut '60 vuosimallissa olla vilkkuja muualla kuin Ruotsissa. Quote
Guest espoo Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 Kiitos palautteesta ja lisätiedoista. Olen elänyt siinä uskossa että vain murto-osa tuotannosta oli vinkkarimallia vuonna ´60. Nyt tiedän paremmin. Noh, eiköhän Roswitha sieltä AutoMuseumista kohta ilmoittele autoni syntymätietoja tarkemmin. Projekti eteni tekniikkaa miettiessä. Jussi jo ehdotteli mulle vähän käytettyä 109 hv penkitettyä 1600cc konetta. Mietin myös vakavasti täällä palstalla myytävänä ollutta Porschen teollisuusmoottoria, joka tietysti tyylin puolesta olis tuplasolexeilla jne. ollut aika nappi. Alkoi kuitenkin ahistaa varaosien, korjaussarjojen saatavuudet ja hinnat, joten päätin jättää sen ajatuksen toisaalle. Mietinnän jälkeen totesin että ehkä on parasta että fiilistelen-ainakin aluksi- perustekniikalla, ja kattellaan sitten myöhemmin sitä strokeria. Loppumetreille se valinta kuitenkin meni; Jukka hyvin myi mulle sitä 2.2 litrasta joka nyt käsittääkseni rakentuu siihen old school race splittiin-kö? Laatikoksi tuli pitkällä nelosella varustettu vakioloota 70-luvulta. Ja kyllä- tarkoitus olisi käydä Kiikalassa - ilmat ainakin on kohillaan. Lisäkuvia biilin rakentumisesta: Ajovalojen luomethan eivät tule näkymään lopullisessa versiossa:-) Quote
Mäki Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 (edited) Tähän kuuluu peukku! Edited May 23, 2014 by Mäki Quote
-Alex- Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 Se on kiva huomata että tässä maassa kaikki volkkariprojektit ei oo hätäisesti kyhättyjä ähtäreitä tai muitakaan pakkelikasoja. Lopputulos näyttää hyvälle, harvoinpa nykyään suomessakaan näkee ehjää aihiota. Quote
Guest espoo Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 Jepjep- hyvä mieli tässä tulee että onpahan yksi suhteellisen harvinainen suomeen alunperin tuotu haitarikatto pelastettu. Ja tuo vetoakselintuhoaja varmaan tulee sit joskus. Quote
metake Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 Laatikoksi tuli pitkällä nelosella varustettu vakioloota 70-luvulta.Mielenkiinnosta kyselen, että missä 70-luvun lootassa on pitkä nelonen? Quote
Guest espoo Posted May 23, 2014 Posted May 23, 2014 Niin - eli autossa on vakioloota lukuunottamatta pitkää 3.88 perävälitystä. Quote
Guest espoo Posted May 23, 2014 Posted May 23, 2014 Väri-iloittelua kerrakseen tuli kun päätin poiketa alkuperäisestä koskien bensatankin ja moottoripeltien väritystä. Mustan sijasta valitsin VWn värikartasta Jupiter Harmaan: ...ja ennen kun joku kommentoi - kyllä- tankki on kuvassa väärinpäin. Quote
Guest espoo Posted May 23, 2014 Posted May 23, 2014 Moottorin suhteen on unettomia öitä todellakin vietetty; toisaalta Old School Lookerissa pitää olla iso mylly, toisaalta haluaisi saada auton rekisteröityä ja katsastettua ja ennenkaikkea että pääsee ajamaan luotettavalla tekniikalla. Lopputulema oli että kone on sisältä vakio, laitetaan 2 x IDFt nurkkiin ja CSPn putki sekä 009 jakaja. Näin se näyttää hyvältä ja vääntö + kulkupuolta on rahtusen enemmän. Ja onhan se tuplaiideeäffä ääni selkeä bonus. Enemmän Show kuin Go näin aluksi. Quote
Guest espoo Posted May 23, 2014 Posted May 23, 2014 Homma jatkui sisustuksella- kattoverhoilun tilasin siis suoraan jenkeistä, väri ja materiaali oli alkuperäistyyppinen ruskean kellertävä "mohair" mallia. Verhoilua aikansa näprättiin Mäntsälässä, ja itse olen älyttömän tyytyväinen lopputulokseen. Uuden rätin kanssa oli hieman haasteita- epäiltiin Kiinassa tehdyksi ja kuuluvan toiselle automerkille :-) . Loppuksi se kuitenkin saatiin pingoitettua kohilleen ja hyvältä näyttää. Jos joskus menee vaihtoon, ei kannata hankkia sitä halvinta materiaalia, vaikka se oli väriltään sopivin. Katotaan miten tämä nykyinen kestää, ja vaihdetaan Canvasversioon jos on syytä. Quote
Guest espoo Posted May 25, 2014 Posted May 25, 2014 (edited) Penkkiverhoilu ja ovenpahvit oli myös TMItä. Väriksi valittiin tiilenpunainen/luonnonvalkoinen - yhdistelmä. Nämä istuu mielestäni todella hyvin kokonaisuuteen. Matto on taas puolestaan alkuperäinen harmaa, jossa myös kumimatot. Päätin myös säilyttää alkuperäiset yli kahdenkymmenen vuoden takaiset tarrat takasivulasissa - onhan ne osa auton historiaa. Edited May 25, 2014 by espoo Quote
Pedalpusher Posted May 25, 2014 Posted May 25, 2014 Oli tosi hieno läheltäkin katsottuna! Mikä tämä värikoodi on? -Mikko- Quote
kärkkäinen Posted May 26, 2014 Posted May 26, 2014 On kyllä todella hieno auto ja sitäkin parempi työ laatu, arvostan. Toivottavasti itse joskus kykenen raa'alla opettelulla edes vähän johonkin samankaltaiseen, ja kunhan aika ja budjetti on kohdallaan. Ja edes jonkinlaiset tallitilat joissa tehdä kaikessa rauhassa. Oma tekeminen on aivan sähläystä vielä mutta näistä on hyvä ottaa mallia. :) Haitarikaton kun joskus saisi. Quote
Guest espoo Posted June 13, 2014 Posted June 13, 2014 Kiitos vaan palautteesta. Hyvästä työn laadusta voi kylläkin 100% sesti kiittää Kuplapajaa. Kun tätä vertaa nuorempana itse tehtyihin projekteihin eroa on jonkun verran... Roswitha sieltä AutoMuseumista vihdoin lähetti syntymätodistuksen; auto on valmistunut 4.7. 1960, ja toimitettu Suomeen 12.7. Alkuperäisväri oli hieman yllättäen L363 Arctic, eli tuo epämääräinen beige väritys on tullut joskus myöhemmin. Sisustaksi mainitaan Water Blue. Extrana/lisävarusteena mainitaan myös M067 77 Ah akku- onkohan kyseessä joku spesiaaliakku suomen oloihin? Autossa on myös sähköinen bensamittari. Sitä ei näy varusteluettelossa- oisko niin että se on suomessa jälkiasennettu. Autolla on nyt ajettu muutama tankillinen, työajossa länsiväylällä aamu- ja iltapäiväruuhkassa yhdistettynä jälkikasvun harrastuskuskauksiin keskikulutus on ollut noin 10,5 l/100km. Kiikalaan ajoin vanhaa Turuntietä pitkin tasaista 100km/h nopeutta- kulutus oli hitusen alle 7l/ 100km/h. Tämä vielä ilman kaasareiden hienosäätöä. Hieman yskii IDFt kiihdyttäessä, muuten vääntää upeasti. Pakosarjaksi valikoitui CSPn super Comp - versio jossa kärmes ja putkenpäät ovat rosterisia. Saundeissa ei ole valittamista. Ajettavuudeltaan auto on paras kupla mikä mulla on ollut - toisaalta taitaa olla ensimmäinen kerta kun kaikki kulmasäädöt on tehty viimeisen päälle. CSPn levyjarrut toimii hienosti - ei tarvitse ottaa sitä piiitkää ennakkoa mihin on tottunut vanhoilla rummuilla. Tänne kun asettuu niin töihin lähtö ja lasten kuskaus maistuu kesäsäällä huomattavasti paremmalta kun aikaisemmin Erityismaininta omasta mielestäni todella hienolle Vintage Speedin vaihdekepille. Toimii erittäin hyvin. Pitihän se Hot VWs tarra jostain kaivaa esille myös.. Peukutuksia ja kehuja satelee päivittisessä liikenteessä kiiitettävästi. Kiitos vielä Jussille ja Kuplapajan väelle. Projekti venyi alkuperäisestä ajatuksesta, samalla budjetilla olisi saanut hyvän pikkuauton, mutta onpahan se nyt sitten tehty niin ettei jälkikäteen ala harmittamaan. Quote
Stidi Posted June 13, 2014 Posted June 13, 2014 (edited) Käyttäisin termiä kaunis! Oikein ison maailman tyyliin! Edited June 13, 2014 by Stidi Quote
-tipi- Posted June 13, 2014 Posted June 13, 2014 (edited) On kyllä makea, ehkä joskus jaksan käydä oman '60 räbän läpi samalla pieteetillä. Tuosta on helppo viimeistellä priimaksi hieman siistimällä johdotuksia. Harmittavasti eripari etulokareissa valot ja töötinritilät erikorkeuksilla, tosin ei niin pahasti kuin omassani. Kestää varmasti aikaa ja oman maun muutoksia paremmin, kuin enempi kustomoituna kestäisi. Tähän on helppo vaihdella vanteita, alustan korkeutta tms. jos mieli muuttuu. Onnittelut kilpien väliin saatetusta projektista! Toivottavasti tulee kuuma kesä, niin saat päästellä mahdollisimman paljon katto auki tukka hulmuten (tai nenäkarvat, jos ei tukkaa ole). Edited June 13, 2014 by -tipi- Quote
Guest espoo Posted June 13, 2014 Posted June 13, 2014 jep- tästä se sipistely lähtee. johdotuksia olen jo hieman siistinyt. Nyt painin itseni kanssa siitä pitääkö puskurit vaihtaa uusiin- nuo nykyiset on varmaankin alkuperäiset tai VWn omat vaihdetut. Patinaa on piirun verran liikaa kun niitä tarkemmin katsoo. T-barsit olis tietysti hienot, mytta sitten pitäisi olla se strokeri... Tuohon alustaan tai vanteisiin en meinaa koskea- ne on just hyvät noin, tai no- ehkä 3.5" / 6" Centerlinet ja katuslicksit... Ehkä joskus mieli muuttuu. En ole itse huomannut eriparisuutta lokareissa, pitää katsoa tarkemmin. Lokarit on molemmat kovapeltisiä (varmaan parhaimmat osat mitä autossa oli kun sen ostin) - mahdotonta tietää tosin onko ne vuodelta 1960. Vähän klappia on siellä sun täällä, auto on varmaan joskus ollut kolarissa, mutta ei sitä oikeastaan huomaa. Itse yllätyin siitä että voi hyvin ajaa katto auki kahdeksaakymppiä ennen kuin tukka alkaa pahemmin hulmuamaan. Ny kuitenkin naatitaan. Quote
-tipi- Posted June 13, 2014 Posted June 13, 2014 No toivottavasti kuva hämää tai puskuri on hieman vinossa, mut minusta etenkin noi töötin ritilät on näyttää olevan huomattavasti eri korkeudella. Quote
Guest espoo Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 (edited) eka kausi monien vuosien jälkeen paketissa. noin 1500 km kilometriä työmatka - ja muuta kruisailua takana. Kiikalassa tuli tosiaan käytyä, ja tarkoitus oli vielä käydä BSDssä ja auto oli tarkoitus myös roudata Lahden jenkkiautonäyttelyyn kuun vaihteessa. Jonkun verran ollut haasteita; parin tankillisen jälkeen vanhat ruoste- ja muut töhnät bensatankista lähti liikkeelle, ja ikävästi auto alkoi röpöttelemään. Kävin putsaamassa, mutta eihän iloa kestänyt kun muutama sata kilometriä ja röpöttely alkoi taas- ja kun käyttöautossa ei ole peräkoukkua, Lahden näyttelyssä oli yksi VW vähemmän. Kesän tapahtumiin kuului myös jarrunesteiden äkillinen poistuminen autosta, kun pääsylinterin putki oli revennyt. Onneksi tämä tapahtui keskellä Matinkylää, eikä ollut autoja edessä. Harvemmin on saanut tankata rauhassa, enemmän sääntö kun poikkeus että porukka keräntyy ympärille, Littipeukkuja tulee tasaisesti :-) Uudet puskurit hommasin, eikä sitten oikeastaan muuta. T-barsitkin on tallin hyllyssä, jos kaipaa lookkiin vaihtelua. Harmittaa tuo paskan kulkeutuminen kaasareihin, mikä jätti kilometrit aika vähäiseksi, ensi kaudeksi tankki on tarkoitus putsata perusteellisesti jotta kaikki 55 vuoden aikana kertyneet töhnät oikeasti saadaan pois. Talven aikana kulkupuolikin muuttuu; vuonna 2015 siitä vastaa - jos kaikki käy niinkuin elokuvissa - 2180cc isoventtiilikone engle 120 nokalla. Toivottavasti kerkeää ensi kaudella käymään alan tapahtumissa enemmän. Edited October 13, 2014 by espoo Quote
Guest Type123 Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Näin tämän auton Kiikalassa - pitää onnitella omistajaa hyvällä maulla hyvin rakennetusta autosta. Näitä saisi olla lisääkin Suomessa. Quote
SePi Posted October 14, 2014 Posted October 14, 2014 Näihin 50 - 60 luvun klassikkoväreihin varsinkin pastellivärikartasta ei väsy. 70 luvulla tuli pop värit ja huh huh, kaikesta alkoi tulla kertakäyttöistä ja vanhenevaa Quote
Guest espoo Posted September 30, 2015 Posted September 30, 2015 (edited) Pientä päivitystä projektiin: Talven aikana tosiaankin tuli päivitystä konehuoneeseen, mm engle 120 nokalla ja aidoilla Weber IDF44;silla. Tehoa ja vääntöä tuli vanhukseen riittävästi. Edited October 1, 2015 by espoo Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.