Jump to content

Mikäs viritys tämä on? Apuva!


Guest Damnation666

Recommended Posts

Guest Damnation666
Posted

Googlella ei löytynyt, niin kysytään viisaammilta. Mikäs tämä viritys on? Oljynpaine? Lämpö? Hä?

post-1208-0-71850200-1404848981_thumb.jpg

Posted

Kolmostyypin kampikammio Kuplassa ja (Kolmosen) öljyntäyttöputken kohtaan laitettu öljynlämmön anturi suht hyvään paikkaan?

Guest Damnation666
Posted

No täöhän rupee selviämään! Mites toi kolkin kampikammio eroaa muuten kuplan vastaavasta?

Hajua minkä merkkinen anturi toi on? Tai väliäkö sillä, kaupasta saa uutta. Eli onko sitten siinä virranjakajan kohilla paikka sitten paineanturille?

Posted

Takakannakkeen paikat (tuosta kuvan anturista vasemmalle ylös muutama sentti) ja tuo öljyntäyttö taitavat olla merkittävimmät erot jos muita ylipäätään edes on. Tuossa tuo öljynlämpömittari on tosiaan oikein hyvässä paikassa. Ilman lisäöljypohjaa ja/tai loiskelevyä, kovassa ja pitkässä kanttauksessa saattaa säikäyttää kun öljy pakenee toiselle puolelle ja neula nousee hetkittäisesti korkealle.

 

Öljynpaineen merkkivalolle on se vakiopaikka virranjakajan kohdalla, ja siitä saa helposti haaralla vaikka öljynpaineen mittauksellekin anturin, tai pelkän painevalon anturin tilalle tupla-anturin jossa sekä paineen varoitusvalon anturointi että itse paineen anturointi.

 

Tuonkin anturin voi mitata sillä lämpömittarilla minkä meinaa autoon laittaa ja sit anturi kiehuvaan veteen. Jos ei täsmää -> anturi tai mittari vaihtoon.

  • Like 1
Posted

Jos on kolmostyypin kampikammio niin siinä ei ole alunperin öljynpaineanturin paikkaa ollenkaan,anturi on öljynjäähdyttimessä,kolmostyypin kampikammio on samasta muotista kuin vastaava kakkostyypin eli eli anturille on voitu porata ja kierteyttää paikka siihen virranjakajan kohille.

Posted (edited)

Taikka sit on niinkutsuttu universal lohko missä on toi kolmostyyppi valmius ja samaten noi takakiinnityspaikat öljypumpun vieressä.Kyseistä kampikammiota on ainakin käytetty saksassa 70 luvun puolenvälin paikkeilla samaten braseissa ja mexico valmistetut on usein noita kaikkin käypäsiä malleja...

Edited by Tutkija
Posted

Jos kiinnostaa tunnistus niin type3 lohkossa on koneen numero kampikammion päällä eikä laturinjalan alla kuten kuplissa ja busseissa.

Guest Damnation666
Posted

Tossa kuvassa näkyvän anturin vieressä on numerosarja, jossa ainakin on as41 valu? Mielenkiintosta! Arvasin et täällä asiat selvii eikä googlella... . Kone on siis rantakirpussa ja ostettu täältä arpana, hyvin on pelittänyt! Paitsi tänään levisi Ac:n 009-kiinajakaja....alle 500km lasissa.

 

Ja kiinnostaa tunnistus, otan kuvan siitä numerosarjasta. Hetko. Ja kiitos. Ja anteeks.

Posted

Moottorinumero on laturinjalan takapuolella jos tupe 1 kone type3 koneessa laturinjalan vasemmalla puolella vähän edessäpäin.

Guest Damnation666
Posted

No eipä löytynyt minkäännäköstä numeroa.... Oon muistaakseni joskus muulloinkin sitä ettiny....

post-1208-0-68951200-1404933165_thumb.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...