tobbe` Posted August 14, 2014 Share Posted August 14, 2014 Onko tuo Paruzzilla ja Aircooledilla oleva n. 160e säädin ainut markkinoilla oleva? Motonetti ei enää myy 6V säätimiä, eikä mistään muualtakaan tunnu löytyvän kuplaan sopivaa.. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted August 14, 2014 Share Posted August 14, 2014 Olekko kysyny Naapurista toimivaa alkuperästä? Vai onko pakko olla uusi? Quote Link to comment
tobbe` Posted August 14, 2014 Author Share Posted August 14, 2014 Sain WescuM:lta pussillisen arpasäätimiä, mutta nekin pelaavat vähän miten sattuu. Tietenkin jos joltain saisi testattavaksi varmasti toimivan niin saisi ainakin varmuuden että se vika todella on siinä. Ja sen takia ostaisin mieluiten ihan uuden joka olisi varmasti toimiva. Quote Link to comment
Timo Varis Posted August 15, 2014 Share Posted August 15, 2014 Ari huhta ja neoretro Quote Link to comment
Paavuli Posted August 15, 2014 Share Posted August 15, 2014 Nakkaisin tähän väitteen, ettei ns. "Uudemman näköistä" jännitteensäädintä ei saa reprona mistään. Niitä vanhempia näyttää pyörivän, joten edellä ehdotetun mukaisesti... Quote Link to comment
NO H2O Posted August 15, 2014 Share Posted August 15, 2014 Jos ja kun käytätte tarvikesäätimiä huolehtikaa että ne eivät lataa kierroksilla liikaa ettei laturin sisukset sula... Quote Link to comment
tobbe` Posted August 15, 2014 Author Share Posted August 15, 2014 Keiteleen koneelta ja Neoretrolta ei saatavilla. Quote Link to comment
UltraVW Posted August 16, 2014 Share Posted August 16, 2014 (edited) http://www.ebay.de/itm/VW-Kafer-Bus-Regler-6-Volt-Bosch-Hella-VW-411-Porsche-914-911-/321488206186?pt=DE_Autoteile&hash=item4ada30b96a http://www.ebay.de/itm/Regler-6V-160-180-W-VW-Kafer-Karman-Ghia-Samba-Brezel-/380806704957?pt=DE_Autoteile&hash=item58a9d92f3d Edited August 16, 2014 by UltraVW Quote Link to comment
tobbe` Posted August 16, 2014 Author Share Posted August 16, 2014 Joo näyttäs siltä et ebayn kautta se on koitettava ostaa.. Quote Link to comment
sleepercooler Posted August 16, 2014 Share Posted August 16, 2014 Toi säädin on samanlainen mitä vanhemmissa HD: rautiksissa käytetty, itellä on vaan 12v säädin siinä ja yks ylimääräinenkin, mutta se ei sua auta tähänhätään. Kato tosiaan Ebaystä, siellältä löytyy uusiakin Boshin 6v säätimiä. Quote Link to comment
tobbe` Posted September 20, 2014 Author Share Posted September 20, 2014 Tulipa sitten tilattua ebaystä uusi säädin joka pelasi kuukauden parin ajan. Mittasin latausjännitteen joka oli 6,5 paikkeilla, kierroksilla nousi lähelle 7 muttei kuitenkaan yli. Tänään päivällä lähti vielä normaalisti käyntiin, mutta puolentunnin ajon jälkeen ei enää lähtenyt. Solenoidi naksuu avainta kääntäessä mutta ei jaksa sitten pyöräyttää kuitenkaan. Mikähän perkele tuossa taas on.. Quote Link to comment
NO H2O Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 (edited) Ettei vaan tarvis "hard start relay:n" asennusta? Mulla tuommoisiin vaivoihin auttoi... Laitoin keväällä ja koko kesä mentiin ilman starttivaivoja. Ohessa linkki: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=421220 Samalla jos ja kun sen startin kanssa alkaa pelaamaan kannattaa vaihtaa pusla sekä putsata laatikon ja startin välinen kontaktipinta maavuodon välttämiseksi. Tämä jälkimmäinen tuhoaa startin... Edited September 22, 2014 by NO H2O Quote Link to comment
tobbe` Posted September 22, 2014 Author Share Posted September 22, 2014 (edited) Tuota rele hommaa mulle suositeltiinkin jo. Kaikki lataukseen liittyvät osat on moneen kertaan irrotettu ja putsattu. Ei auta kun ladata akku ja ottaa virtamittari taas käteen ja ruveta tutkimaan. Tuon releen voisi tilata jokatapauksessa. Ajon jälkeen akku näytti 6.06 eikä sillä enää tehnyt muuta kun naksutti solenoidia. Edited September 22, 2014 by tobbe` Quote Link to comment
NO H2O Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Releen tarpeen saa helposti testattua niin että lataa akun täyteen, mikäli lähtee käyntiin ja hetken ajamisen jälkeen ei enää lahde niin silloin tuo rele auttaa käyntiin lähtemisessä. Itse kävin kaikki liitokset läpi ennen releen lisäämistä järjestelmään ja koko ajan käyntiin lähtövarmuus parani mutta lopullista ratkaisua tilanteeseen ei tullut, joten lisäsin tuon releen ja nyt ongelmia ei enää ole ollut. Quote Link to comment
Timo Suosalmi Posted November 27, 2016 Share Posted November 27, 2016 (edited) Parin vuoden takaiset 6V säätimen hinnat ovat loiventuneet, ihme kyllä - tavallisesti Suomessa myyjän pitää saada vähint. n. 100% kate, ainakin ilmajäähdytteisistä VWeista. Paruzzilla 75€, 2v sitten 160€. https://www.paruzzi.com/images/mega1950.jpg?refresh=1478328315 Edited November 27, 2016 by Timo Suosalmi Quote Link to comment
Tanhis Posted November 27, 2016 Share Posted November 27, 2016 Ei suomalaisilla myyjillä ole varaa pitää hävyttömiä katteita kun ulkomailtakin saa helposti tilattua kotiovelle toimitettuna. Quote Link to comment
Timo Suosalmi Posted November 27, 2016 Share Posted November 27, 2016 Ei suomalaisilla myyjillä ole varaa pitää hävyttömiä katteita kun ulkomailtakin saa helposti tilattua kotiovelle toimitettuna. Näin on, viime viikolla tuli Saksasta kotiovelle 100A:n kytkimen pääsylinteri, hinta 33,50€! Kuljetuksineen. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 Vanhaa juttua vaihtoehdosta http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/24315-6v-regu-jälkituotantona/?hl=%2Aregul%2A Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.