make76 Posted January 9, 2015 Posted January 9, 2015 Terve, onko Foorumilaisilla kokemuksia kyseisestä startista: http://www.aircooled.fi/tuote/3489/startti-12v-super-hitorque-voimastartti-type1-kuplan-laatikkojos ei ole kunnollinen niin mikä olisi sitten hyvä vaihtoehto? Onko riittävän tehokas että lähtee tiukempikin kone käyntiin? Vakio startti kun ei jaksa kuumaa konetta pyörittää... -Make Quote
-Alex- Posted January 9, 2015 Posted January 9, 2015 (edited) Osan mielestä hyvä ja toimiva IMI tehostartti, joitain ei laatu miellytä. Lähtee isompikin moottori käyntiin... Jotkut tykkää boschin starteista, kun ei muu käy :D Edited January 9, 2015 by -Alex- Quote
metake Posted January 9, 2015 Posted January 9, 2015 Mulla on yhdessä kuplassa IMI:n startti, pyörittää hyvin, ei ongelmia, saisi ehkä olla hieman nopeampi mutta on se tuollakin käyntiin lähtenyt. Toisessa kuplassa on -67:n 6 volttinen "12v" hampaalla (siis 12 v systeemissä). Pyörittää todella hyvin ja kovaa, akullisen kestää veivata tyhjäksi ilman ongelmia. Molemmissa starteissa plussana että ei tarvita tukiholkkia laatikkoon. Quote
make76 Posted January 9, 2015 Author Posted January 9, 2015 Tuo nykyinen on aika laiska pyörittämään ja mega kun tarvitsee kierroksia tietyn määrän jotta pumput ja sytkälaitteet toimii. Ja kun on hieman vakiota isompi kone niin ei jaksa lämpimänä pyörittää ollenkaan, joutuu odottamaanettä jäähtyy.. -Make Quote
x-pj Posted January 9, 2015 Posted January 9, 2015 IMI-startista ei minulla ole kokemuksia, mutta muutama vaihtoehto: Minulla on automaattikuplan startti. Se on muistaakseni 20-30% tehokkaampi kuin kuplan perustartti. 2,3 litranen kone pyörii ihan mukavasti sen avulla. Puristukset 10 ja tuplajouset. Jotkut tälläkin palstalla on laittaneet skodan startin ja olleet tyytyväisiä (pieni, tehokas ja edullinen). Haulla varmaan löytäs keskusteluja aiheesta. Quote
P_Valtonen Posted January 9, 2015 Posted January 9, 2015 Scoda: http://aircooled.fi/tuote/3814/startti-12v-valitetty-teho-08-kw-laadukas-classic Quote
SePi Posted January 9, 2015 Posted January 9, 2015 Mulla oli pari IMI:n maanantaikappaletta peräjälkeen, mutta kolmas ennätti toimia hyvin pari viikkoa ennen ajokauden päättymistä. On tossakin motissa kuutioita riittävästi, tuplajouset ja 11 puristukset Quote
Guest Kaiponen Posted January 9, 2015 Posted January 9, 2015 Mun mielestä säästät Pitkän pennin kun ostat felician startin, teho 1kW ja on myös kestävä. Ja riittää hyvin pyörittämään moottoria kun moottoria. Quote
Guest olli m Posted January 10, 2015 Posted January 10, 2015 Skoda felician 1,1kW startti 72,28€ lämimpään ärrään toimitettuna. Tämän ostin skruvatista joulukuussa. Kalleimmillaan löysin 189€+läh.kulut. Joku kertoi toisessa topicissa että kuplan vakio startti maksais 285€, varaosaliikkeestä oon hakemnut alle satkun noita. Saahan noista maksaa jos haluaa. Minullekkin saa halukkaat lähettää ylimääräistä rahaa. Quote
make76 Posted January 10, 2015 Author Posted January 10, 2015 Onko tuo Skeidan startti sellainen ettei tarvitse mitään virityksiä tehdä? Quote
peruskallio Posted January 10, 2015 Posted January 10, 2015 (edited) En voi varauksetta kehua, mutta paikalleen menee kyllä. Minulla jäi hammaskosketus lyhyeksi, eli solenoidi ei oikein vedä hammasta tarpeeksi pitkälle vauhtipyörän päälle. sorvailin ja mulkkasin muutaman millin lisää ulostuloa ja nyt enää välillä lyö tyhjää, eli hammas ei mene vauhtipyörän päälle asti, vaan jää hieromaan siihen huulille ja kuuluu ruma ääni... syö oneksi ennemmin startin ratasta kun vauhtipyörää. Voimaa on kyllä riittämiin! edit. paikalleenlaittaessa vähän starttia joutuu avaamaan, että saa sen pultin paikalleen mikä konehuoneen puolelta kiristetään kiinni. Tämän joutuu tekemään siis kerran, kun pultti ei muutoin vaan mahdu taipumaan paikalleen. Edited January 10, 2015 by peruskallio Quote
DWL_Puavo Posted January 10, 2015 Posted January 10, 2015 IMI-startti on miulla toiminut moitteetta riittävän usein käytettynä. Talvisäilytyksessä käyttämättömänä meni jumiin kunnes perinteisesti vasaraa kylken ja taas toimi hyvin koko kesän. Nopein mahdollinen se ei tosiaan ole, esim. pukissa öljynpaineita ekaa kertaa ajettaessa ilman sytytystulppia, vakiostartti pyörittää selvästi nopeammin kun kuorma on pieni. Quote
Guest kuplapower Posted January 11, 2015 Posted January 11, 2015 Minä tein joskus 2-kopan golfin startista toimivan systeemin. Pulttijako oli isompi, niin toiselle puolelle piti katkaista latan pätkä johon väliin putkesta holkki et sai kiristettyä. Pientä värkkäämistä oli mutta toimi hyvin. Silloin sattui olemaan ylimääräisenä hyllyssä eikä ollut tietoa mikä muu startti sopisi suoraan. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.