Guest a-p Posted January 17, 2015 Share Posted January 17, 2015 Eli pitää uusia keulapala 69 mallin kuplaan ja nyt tarvitaan vinkkiä laadukkaasta osasta ja hankinta paikasta. Löytyy kyllä jokaisen liikkeen sivuilta mutta onko niissä muuta ero kuin hinta? Mielellään laittaa kunnollisen kun joutuu tekemään paljon töitä autoon muutenkin. Quote Link to comment
Guest a-p Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Kun kukaan ei vastaa tähän niin pitää tilata IGP:n tekele, kun sellaista tarjottiin sopuhintaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Eiköhän ehjiä purkuosiakin voisi löytää sopuhintaan. Varsinkin jos hakee koko kopan kerralla. Saattaa olla jopa halvempi kuin korjauspalan osto. Quote Link to comment
Guest a-p Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Jos sulla on ruosteeton 69 mallinen koppa olemassa ja luovut siitä 150 egeen toimitettuna Kainuuseen, niin tehdään heti kaupat! Quote Link to comment
Tanhis Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 No ei olisi eka pystärin pikkuvikainen koppa kun tuohon rahaan on omistajaa vaihtanut. Quote Link to comment
Guest a-p Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Ei varmaan mutta muuta siinä ei enään ole laitettavaa sähköliimalla. Muut pelti osat on tullut tehtyä itse 1mm pellistä. Tarkoitus on ollut keulapalakin tehdä mutta ajatus on oikaista vähän kun ei tule näyttely/museo autoa. Quote Link to comment
metake Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 vinkkiä laadukkaasta osasta IGP:n tekele Mun kokemuksen mukaan nää kaksi ei ole koskaan mahtuneet samaan lauseeseen, mutta kyllä osaava peltiseppä tuostakin kelvollisen varmasti leipoo. Quote Link to comment
Ketsa Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Kun kukaan ei vastaa tähän niin pitää tilata IGP:n tekele, kun sellaista tarjottiin sopuhintaan. Luultavasti kenelläkään ei ole ratkaisua alkuperäiseen kysymykseen, koska ainakin kaikki minun silmiin päätyneet tarvikkeet ovat sellaisia, että ei niitä laadukkaiksi lähtisi kehumaan. Mutta toisaalta, ovat kyllä näkymättämiä osia, joten komppaan metakea. Itselle jos tekisin, niin hankkisin jostain korjauskelpoisen keulapalan aihioksi. Quote Link to comment
Jiibee Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 (edited) Itselle jos tekisin, niin hankkisin jostain korjauskelpoisen keulapalan aihioksi. ^ Sama juttu. Itse olen tutustunut tuollaiseen vanhemman malliseen IGP:n keulapalaan. Tuossa muutama mieleen jäänyt havainto: Tuo pari senttiä leveä kanttaus jonka päälle etuluukun tiiviste ja etuluukku tulee, on IGP:ssä liian leveä / kanttaukset pyöreämpiä. Simpukan "huoltoluukun" aukko oli kantikas, esimerkkikuvassa näkyy olevan pyöreä. Tankin kiinnikkeiden reiät liian edessä > kiinnikkeet eivät yletä painamaan tankin reunaa. Pesurin säiliön syvennyksessä on hienot rypistykset Jokainen palanen on hieman vinksallaan johonkin suuntaan ja vaikuttaa että paketti on hitsattu kasaan suurimmaksi osaksi tuolla varastomaalilla. En tiedä onko "1967 and later"-palanen yhtään parempi. Jos nyt olisi tarve rakentaa varapyöräkotelo tuollaisesta, käyttäisin tuosta palasesta mahdolisesti vain etuhelman ja kotelon pohjan. Edited January 19, 2015 by Jiibee Quote Link to comment
Guest a-p Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Okei. Rupesi homma selviämään eli pitää laittaa osto ilmoitus torille. Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille. Quote Link to comment
tobbe` Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 Voi sen osto ilmoituksen tännekkin laittaa, saattaa jopa tärpätä nopeammin kuin torissa. Quote Link to comment
Guest a-p Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 Tän foorumin osto osiossa on ilmoitus. En meinannut tori.xxää Quote Link to comment
-Alex- Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 (edited) Voi olla vaikeata löytää suomesta ehjää ruosteetonta keulapalaa...ehkä saksasta volkswarenhausilta tai amerikasta averys aircooledilta voisi löytyä. Itse jälkimmäisestä paikasta sain sisälle molemminpuolin ehjät pellit, leikattu lähes ruostevapaasta autosta, alle 200e postikuluineen ja tulleineen maksoi: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/34/6wuq.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/836/2pwn.jpg Igp ym etupala itsellä laitettu, ekana pisti silmään erilaiset lokasuojan mutterit jne. http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/841/7npi.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/836/03q5.jpg Edited January 20, 2015 by -Alex- Quote Link to comment
Tanhis Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 Esim nyt tälläinen tapaus tuli mieleen. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/19612-osittain-korjailtu-kuplan-kori-66/ Quote Link to comment
sleepercooler Posted January 22, 2015 Share Posted January 22, 2015 Asiaan liittyvää, tarkoitus olis vaihtaa pitkä etuluukku -67 lyhkäsen tilalle 68- , riittääkö pelkän etuhelman vaiihto, vai tarviiko etu pala vaihtaa kokonaisuudessaan, jotta saa -67 luukun istumaan linjakkaasti?? Quote Link to comment
metake Posted January 22, 2015 Share Posted January 22, 2015 Asiaan liittyvää, tarkoitus olis vaihtaa pitkä etuluukku -67 lyhkäsen tilalle 68- , riittääkö pelkän etuhelman vaiihto, vai tarviiko etu pala vaihtaa kokonaisuudessaan, jotta saa -67 luukun istumaan linjakkaasti?? Riittää pelkää etupuolen pellin vaihto. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 23, 2015 Share Posted January 23, 2015 Ei siihen tarvii vaihtaa kuin se luukku. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.