Jump to content

Keulapala/varapyörän kotelo


Guest a-p

Recommended Posts

Eli pitää uusia keulapala 69 mallin kuplaan ja nyt tarvitaan vinkkiä laadukkaasta osasta ja hankinta paikasta. Löytyy kyllä jokaisen liikkeen sivuilta mutta onko niissä muuta ero kuin hinta? Mielellään laittaa kunnollisen kun joutuu tekemään paljon töitä autoon muutenkin.

Link to comment

Ei varmaan mutta muuta siinä ei enään ole laitettavaa sähköliimalla. Muut pelti osat on tullut tehtyä itse 1mm pellistä. Tarkoitus on ollut keulapalakin tehdä mutta ajatus on oikaista vähän kun ei tule näyttely/museo autoa.

Link to comment

Kun kukaan ei vastaa tähän niin pitää tilata IGP:n tekele, kun sellaista tarjottiin sopuhintaan.

 

Luultavasti kenelläkään ei ole ratkaisua alkuperäiseen kysymykseen, koska ainakin kaikki minun silmiin päätyneet tarvikkeet ovat sellaisia, että ei niitä laadukkaiksi lähtisi kehumaan. Mutta toisaalta, ovat kyllä näkymättämiä osia, joten komppaan metakea.

 

Itselle jos tekisin, niin hankkisin jostain korjauskelpoisen keulapalan aihioksi.

Link to comment

Itselle jos tekisin, niin hankkisin jostain korjauskelpoisen keulapalan aihioksi.

 

 

^ Sama juttu. Itse olen tutustunut tuollaiseen vanhemman malliseen IGP:n keulapalaan. Tuossa muutama mieleen jäänyt havainto:

 

82.jpg?refresh=1298379251

 

Tuo pari senttiä leveä kanttaus jonka päälle etuluukun tiiviste ja etuluukku tulee, on IGP:ssä liian leveä / kanttaukset pyöreämpiä.

Simpukan "huoltoluukun" aukko oli kantikas, esimerkkikuvassa näkyy olevan pyöreä.

Tankin kiinnikkeiden reiät liian edessä > kiinnikkeet eivät yletä painamaan tankin reunaa.

Pesurin säiliön syvennyksessä on hienot rypistykset

Jokainen palanen on hieman vinksallaan johonkin suuntaan ja vaikuttaa että paketti on hitsattu kasaan suurimmaksi osaksi tuolla varastomaalilla.

 

En tiedä onko "1967 and later"-palanen yhtään parempi. Jos nyt olisi tarve rakentaa varapyöräkotelo tuollaisesta, käyttäisin tuosta palasesta mahdolisesti vain etuhelman ja kotelon pohjan.

Edited by Jiibee
Link to comment

Voi olla vaikeata löytää suomesta ehjää ruosteetonta keulapalaa...ehkä saksasta volkswarenhausilta tai amerikasta averys aircooledilta voisi löytyä.

 

Itse jälkimmäisestä paikasta sain sisälle molemminpuolin ehjät pellit, leikattu lähes ruostevapaasta autosta, alle 200e postikuluineen ja tulleineen maksoi:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/34/6wuq.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/836/2pwn.jpg

 

Igp ym etupala itsellä laitettu, ekana pisti silmään erilaiset lokasuojan mutterit jne.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/841/7npi.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/836/03q5.jpg

Edited by -Alex-
Link to comment

Asiaan liittyvää, tarkoitus olis vaihtaa pitkä etuluukku -67  lyhkäsen tilalle 68- , riittääkö pelkän etuhelman vaiihto, vai tarviiko etu pala vaihtaa kokonaisuudessaan, jotta saa -67 luukun istumaan linjakkaasti??

Riittää pelkää etupuolen pellin vaihto.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...