lasse haukkavuori Posted January 28, 2015 Share Posted January 28, 2015 Miten tommonen olis toteutettavissa typ 3 pannukakkumoottoriin. Voisiko käyttää typ 3 ruiskukoneen omia imusarjoja asentamalla niihin jotkut muut suuttimet. Imusarjathan tulisivat keskelle konetta johon tarvitsisi liittää sitten jonkun auton läppäkotelo. Miten nämä muut megan anturit sitten pitäisi typ 3 mallissa toteuttaa ja onko muutoksesta mitään hyötyä? Quote Link to comment
Tanhis Posted January 29, 2015 Share Posted January 29, 2015 (edited) En ole mikään megaruutta tietäjä mutta kerron nyt oman käsitykseni asiasta. Eikös ne type3 suuttimet ole aika standardikokoisia ja jos ei niin varmaan muokattavissa se imusarja sopivaksi. Ellei jopa ne orkkis suuttimet toimi suoraan. Mutta siittä kuinka hyvä tai huono se orkkis suuttimien kiinnitys on en sano mitään. Tai sanompa kumminkin se bakeliittipala on perseestä. Uudemmissa tämä taisi muuttua erilaiseksi. Kampuran asennon voit käsittääkseni toteuttaa joko uudemman lohkon vakiopaikasta vauhtipuörästä jolloin vauhtikseen pitäisi muokata pykälät tai magneetit. Ellei sitten löydä orkkis vauhtista missä pykälät on calmiina. Tai sitten varmaankin helpompaa on leikkauttaa hihniksen päälle pyörä ja pultata se siihen kiinni sitten anturille johonkin teline hihniskopan läpi. Näitä pyöriä olen muistaakseni joskus nähnyt myynnissäkin. Ja kantsii lukea sambalta aiheesta siellä on pirusti juttua asiasta kuvien kanssa. Edited January 29, 2015 by Tanhis Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted January 29, 2015 Author Share Posted January 29, 2015 Juu bakeliitti pala on perseestä. Ne on aina halki tai rikki muuten. Ajattelin vaan jos tuohon omaan lilaan TL volleen tekis uuden koneen ja laittas sen kunnostetun tuohon varianttiin(museopeliin), koska siinä ei kuitenkaan ole matching number lohko nytkään. Lilan lohko on samalla kirjaimella kun variantinkin joten se natsais sillä tavalla museopaperiin. Variantin koneen heittäs sitten tohon nykyiseen rojektiin. Se on kuitenkin ihan täydessä ajotikissä. Lohko ei ollut auki mutta kannet oli ja venttiilit on hiottu, kaasarit kunnostettu ja muut tiivisteet vaihdettu. Lilaan voisi sitten hakea vähän pirteämpiä vaihtoehtoa kun se kuitenkin itelle jää ja on jo tavallaan pilattu. Jos haluaa hieman potkua lisää niin minkälaisen reseptin tekisitte. Edelleen 1641 cc pytyt ja männät- nokka vaihtoon, kansia ei ole(ostettava) mitkä? Ja onko ne bolt on vai vielä kaiverrettava, riittääkö kolkin vakiokaasarit vai astuuko tässä kehiin ruisku. Lämmönvaihtimet tulee ja putkisto auki. Tarkoitus ei ole kaikkia kylän bemareita kyykyttää vaan saada itelle pirteä kulkupeli ajalle 1.4-30.8 väliselle ajalle 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted January 30, 2015 Share Posted January 30, 2015 http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=476264&start=120&postdays=0&postorder=asc&highlight=trigger Tuolla anturin ja hammaspyörän asennuksesta kuvia. Quote Link to comment
NO H2O Posted January 30, 2015 Share Posted January 30, 2015 Mikäs se megaruuttaajien palsta taas olikaan? Finsquirthan se taisi olla... Ja JaniM taitaa olla se palstan guru jolta kannattanee kysyä neuvoa... 1 Quote Link to comment
JaniM Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 Yksi olis tehdä vaikka jakasta triggaus. Ei ihan paras vaihtoehto, kun pieni välys, mutta menee varmaan peruskäytössä. Tanhis laittoikin sitten kammelle tulevan triggeröinnin kuinka hoitaa kolkissa. Orggis suuttimia pystyy käyttään tai sitten laittaa hieman isommat ja tekee bensatukit, jolloin pysyy suuttimet paikoillaan. Antureiksi käy liki kaikki ja kalibroitavissa. Plenumi keskelle ja siihen läppä. Eikös wasserin plenumi menis läpän kera aika kivuttomasti? Quote Link to comment
-tipi- Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 Oisko mitään tolkkua jyrsiä trikkerilovet vauhtikseen ja istuttaa anturi lohkoon kytkinkopan laippaan? Quote Link to comment
JaniM Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 Siistein ratkaisu olis vauhtis. Moni ei viitsi alkaa moista operaatiota tekeen yleensä. Mutta jos kone irrallaan, niin silloin järkevää kyllä. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=548398 Tämä toteutus oli itsellä mielessä. Quote Link to comment
peruskallio Posted February 3, 2015 Share Posted February 3, 2015 (edited) Sorvailin joskus tuontapaiseen toteutukseen paikan irtonaiselle kehälle, joka ruuvattiin vauhtipyörään kiinni. Kehä jota anturi luki oli vesi- tai laserleikattu, hampaita oli paljon -1. Siinä oli iso reikä keskellä ja vauhtipyörään tehtiin pykälä johon se sitten keskittyi. Vauhtipyörään lisäksi kierrereiät ja kehä siihen kiinni. Tarina ei kerro toimiko viritys, mutta miksi ei, jos vain startti ei ottanut siihen kiinni. Auto oli muistaakseni alfa. (En yhtään ihmettele että joku halusi vaihtaa ne sähköt omatekemiin:) Edited February 3, 2015 by peruskallio Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.