Jump to content

Typ 3 moottori ja megasqruit


Recommended Posts

Miten tommonen olis toteutettavissa typ 3 pannukakkumoottoriin. Voisiko käyttää typ 3 ruiskukoneen omia imusarjoja asentamalla niihin jotkut muut suuttimet. Imusarjathan tulisivat keskelle konetta johon tarvitsisi liittää sitten jonkun auton läppäkotelo. Miten nämä muut megan anturit sitten pitäisi typ 3 mallissa toteuttaa ja onko muutoksesta mitään hyötyä?

Link to comment

En ole mikään megaruutta tietäjä mutta kerron nyt oman käsitykseni asiasta. Eikös ne type3 suuttimet ole aika standardikokoisia ja jos ei niin varmaan muokattavissa se imusarja sopivaksi. Ellei jopa ne orkkis suuttimet toimi suoraan. Mutta siittä kuinka hyvä tai huono se orkkis suuttimien kiinnitys on en sano mitään. Tai sanompa kumminkin se bakeliittipala on perseestä. Uudemmissa tämä taisi muuttua erilaiseksi.

 

Kampuran asennon voit käsittääkseni toteuttaa joko uudemman lohkon vakiopaikasta vauhtipuörästä jolloin vauhtikseen pitäisi muokata pykälät tai magneetit. Ellei sitten löydä orkkis vauhtista missä pykälät on calmiina.

Tai sitten varmaankin helpompaa on leikkauttaa hihniksen päälle pyörä ja pultata se siihen kiinni sitten anturille johonkin teline hihniskopan läpi. Näitä pyöriä olen muistaakseni joskus nähnyt myynnissäkin. Ja kantsii lukea sambalta aiheesta siellä on pirusti juttua asiasta kuvien kanssa.

Edited by Tanhis
Link to comment

Juu bakeliitti pala on perseestä. Ne on aina halki tai rikki muuten. Ajattelin vaan jos tuohon omaan lilaan TL volleen tekis uuden koneen ja laittas sen kunnostetun tuohon varianttiin(museopeliin), koska siinä ei kuitenkaan ole matching number lohko nytkään. Lilan lohko on samalla kirjaimella kun variantinkin joten se natsais sillä tavalla museopaperiin. Variantin koneen heittäs sitten tohon nykyiseen rojektiin. Se on kuitenkin ihan täydessä ajotikissä. Lohko ei ollut auki mutta kannet oli ja venttiilit on hiottu, kaasarit kunnostettu ja muut tiivisteet vaihdettu. Lilaan voisi sitten hakea vähän pirteämpiä vaihtoehtoa kun se kuitenkin itelle jää ja on jo tavallaan pilattu. Jos haluaa hieman potkua lisää niin minkälaisen reseptin tekisitte. Edelleen 1641 cc pytyt ja männät- nokka vaihtoon, kansia ei ole(ostettava) mitkä? Ja onko ne bolt on vai vielä kaiverrettava, riittääkö kolkin vakiokaasarit vai astuuko tässä kehiin ruisku. Lämmönvaihtimet tulee ja putkisto auki. Tarkoitus ei ole kaikkia kylän bemareita kyykyttää vaan saada itelle pirteä kulkupeli ajalle 1.4-30.8 väliselle ajalle

  • Like 1
Link to comment

Yksi olis tehdä vaikka jakasta triggaus. Ei ihan paras vaihtoehto, kun pieni välys, mutta menee varmaan peruskäytössä.

Tanhis laittoikin sitten kammelle tulevan triggeröinnin kuinka hoitaa kolkissa.

Orggis suuttimia pystyy käyttään tai sitten laittaa hieman isommat ja tekee bensatukit, jolloin pysyy suuttimet paikoillaan.

Antureiksi käy liki kaikki ja kalibroitavissa.

Plenumi keskelle ja siihen läppä. Eikös wasserin plenumi menis läpän kera aika kivuttomasti?

Link to comment

Sorvailin joskus tuontapaiseen toteutukseen paikan irtonaiselle kehälle, joka ruuvattiin vauhtipyörään kiinni. Kehä jota anturi luki oli vesi- tai laserleikattu, hampaita oli paljon -1. Siinä oli iso reikä keskellä ja vauhtipyörään tehtiin pykälä johon se sitten keskittyi. Vauhtipyörään lisäksi kierrereiät ja kehä siihen kiinni. Tarina ei kerro toimiko viritys, mutta miksi ei, jos vain startti ei ottanut siihen kiinni. Auto oli muistaakseni alfa. (En yhtään ihmettele että joku halusi vaihtaa ne sähköt omatekemiin:)

Edited by peruskallio
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...