vichyvesi Posted January 31 Posted January 31 Keväällä alkaa latolöydön elvyttäminen liikenteeseen. Kori on harvinaisen ehjä, kiitos hyvin tuulettuvalle rakennukselle. Mutta nyt ennakkoon alkaisin hankkimaan jo osia huoltoihin. Osaisiko joku kertoa kuvasta mikä kaasari tästä löytyy? Kuplahan on siis 1966 1300. Tietääkö joku mistä saisi kaasuttimen korjaussarjan sopivaan hintaankin Voi myös vinkkiä heittää mitä muuta olisi hyvä tsekata läpi ennen ensikäynnistystä. - Polttoainepuolen puhdistus - Letkut - Öljynvaihto - Tulpat (tulpanjohdot) Quote
ovaaliheppu Posted January 31 Posted January 31 (edited) Kaasarin tyyppi näkyy kohokammion kyljestä vasemmalta sivulta, kurkkaat puolan suunnasta, mahdollisesti 30pict-1 tai 2. Oon laittanu pumpulle suoraan pienestä kannusta letkun, samaten täyttänyt kohokammion valmiiks ottamalla putsarin pois, alla viistoon kammioon menevä messinkiputki, siitä saa ruutalla sisään., venakoppien sisään myös kurkannu, samaten laskenu öljyt pois, polttoöljyä sisään (jos seissy vuosikymmeniä), pyöritelly startilla ilman tulppia tovin, löpöt veks ja uudet öljyt tilalle, pikkasen huuhtoo isoimpia tullessaan. Sit vaan starttaa ja antaa hetken käydä. Loput perushuollot ja säädöt perään. Kohokammioon kannattaa kurkata myös etukäteen, usein kivettynyttä bensan lisäaimemurua pohjalla. Bensapumpun messinkimutterin alla sihti, kurkkaa sekin. Vanhat pumpunkalvot ei välttis kauaa kestä alkoholiseoksia, alkaa vuotamaan lohkoon bensaa, huomaa öljyn lisääntymisestä ja hajusta Siinä jotain alkuun Edited January 31 by ovaaliheppu 3 Quote
vichyvesi Posted February 1 Posted February 1 20 hours ago, ovaaliheppu said: Kaasarin tyyppi näkyy kohokammion kyljestä vasemmalta sivulta, kurkkaat puolan suunnasta, mahdollisesti 30pict-1 tai 2. Oon laittanu pumpulle suoraan pienestä kannusta letkun, samaten täyttänyt kohokammion valmiiks ottamalla putsarin pois, alla viistoon kammioon menevä messinkiputki, siitä saa ruutalla sisään., venakoppien sisään myös kurkannu, samaten laskenu öljyt pois, polttoöljyä sisään (jos seissy vuosikymmeniä), pyöritelly startilla ilman tulppia tovin, löpöt veks ja uudet öljyt tilalle, pikkasen huuhtoo isoimpia tullessaan. Sit vaan starttaa ja antaa hetken käydä. Loput perushuollot ja säädöt perään. Kohokammioon kannattaa kurkata myös etukäteen, usein kivettynyttä bensan lisäaimemurua pohjalla. Bensapumpun messinkimutterin alla sihti, kurkkaa sekin. Vanhat pumpunkalvot ei välttis kauaa kestä alkoholiseoksia, alkaa vuotamaan lohkoon bensaa, huomaa öljyn lisääntymisestä ja hajusta Siinä jotain alkuun Näillähän vinkeillä pääsee jo pitkälle! Kiitos näistä Quote
Amatööri Posted May 1 Posted May 1 Pari ongelmaa: 1. Ihmettelin kuplan korkeaa tyhjäkäyntiä ja syy löytyi lopulta ryypystä, joka jäi vähän päälle. Ryyppyläppä ei aukea omin voimin kokonaan vaan jää jonkin verran kiinni jos ei kädellä auta. Otin koko ryyppyelementin pois ja sen alla olevan muovikiekon, ettei niistäkään jää kantamaan. Oisko vikaa ryyppyläpän akselissa? Vai vaikuttaako se ryypyn kalvo asiaan? Mikä sen koko kalvon tehtävä edes on? Kaasutin on 31 pict 4. 2. Ajelin tänään moottoritietä ja yhtäkkiä auto nyökkäsi ja veto loppui ja laturin merkkivalo syttyi. Merkkivalo sammu ennen kuin sain pysäytettyä auton ja moottoriin oli siinä vaiheessa sammunut. Koitin että moottori pyörii. Virrat kun kääntää päälle, latauksen eikä öljyn merkkivalot syty. Startti kuitenkin pyörittää konetta. Joltain sähkövialta kai tämä vaikuttaa? Onko valistuneita arvauksia tai mistä ja miten vikaa kannattaa alkaa etsimään? Quote
SamiO Posted May 1 Posted May 1 (edited) 35 minutes ago, Amatööri said: Pari ongelmaa: 1. Ihmettelin kuplan korkeaa tyhjäkäyntiä ja syy löytyi lopulta ryypystä, joka jäi vähän päälle. Ryyppyläppä ei aukea omin voimin kokonaan vaan jää jonkin verran kiinni jos ei kädellä auta. Otin koko ryyppyelementin pois ja sen alla olevan muovikiekon, ettei niistäkään jää kantamaan. Oisko vikaa ryyppyläpän akselissa? Vai vaikuttaako se ryypyn kalvo asiaan? Mikä sen koko kalvon tehtävä edes on? Kaasutin on 31 pict 4. 2. Ajelin tänään moottoritietä ja yhtäkkiä auto nyökkäsi ja veto loppui ja laturin merkkivalo syttyi. Merkkivalo sammu ennen kuin sain pysäytettyä auton ja moottoriin oli siinä vaiheessa sammunut. Koitin että moottori pyörii. Virrat kun kääntää päälle, latauksen eikä öljyn merkkivalot syty. Startti kuitenkin pyörittää konetta. Joltain sähkövialta kai tämä vaikuttaa? Onko valistuneita arvauksia tai mistä ja miten vikaa kannattaa alkaa etsimään? 1. Ryyppyä säädetään löysäämällä 3 ruuvia akselin toisesta päästä ja kääntämällä sitä metalli kantta, siinä on muutama merkkikin säätöä vasten. Jos se jonkin verran kääntyy itsekseen eli sähkö tulee elementille ja toimii niin säätöä vaan kääntämällä. 2 tarkasta sulakkeet, noille merkkivaloille tulee mittaristolla + ja maadoittuvat laturin/säätimen tai öljyp. Anturin kautta. Jos kaikki on hukassa niin 12v kadoksissa mittarin takaa. Jos käyntiki loppu niin puolalle ei varmaan tuu myöskää jostain syystä jännitettä, tämä ei mee muistaakseni edes minkää sulakkeen läpi vaan pelkästää virtalukon, eli vika vois olla joku irronnut johto sulakerasian takana. Edited May 1 by SamiO Quote
Järä Posted May 5 Posted May 5 Muutama kysymys sähköistä ennakkoon ennen kun alan selvittämään. Eli moottoritilaan tulee tulee muutama johto mistä hiukan epäselvyyttä. Tällainen liitin mistä toinen johto tällä hetkellä auki ja abiko näkyvissä. tämä liitin on vapaana, voisiko olla lambdaan tms? Tämä on varmastikin ollut startin ja laturin välissä. Toisesta abikosta ei tietoa mihin on tarvittu: Yksi liitin näytti tulevan kampikammiosta, kolminapainen pyöreä: Näiden lisäksi oli yksi pienempi virtajohto mihin tuli virta virran ollessa päällä, mille en myöskään keksinyt käyttötarkoitusta. Startin herätepiuhan löysin. Quote
mikko k Posted May 6 Posted May 6 Ensimmäisen ja toisen kuvan liittimet ei ole kuplan orkkiksia. Enkä ala keksimään että mihin mahtais kuulua. Kolmannen kuvan johdolle joku viisaampi varmaan keksii paikan. Neljännen kuvan pyöreä liitin on tehtaan (testerin) anturille joka menee lohkon taakse vauhtipyörälle, taisi tutkailla yläkuolokohtaa sytytykselle. Eli ihan joutava ja voi katkoa jos haluaa. Virtajohdolle ei keksi ainakaan orkkiksena mitään käyttöä ellei puolan johtoa oteta lukuun. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.