Guest AnttiRN Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 Siitä lähtisin seuraavaksi liikkeelle! ja tietty johdotus/kytkennät Ja siihen pääsee varmaan käsiksi kuskin etupyörän irrottamalla? Quote Link to comment
x-pj Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 Ja siihen pääsee varmaan käsiksi kuskin etupyörän irrottamalla? Kyllä. Jarruvalojen kytkin toimii jarrupaineella. Tuon näköinen pötikkä kiinni jarrupääsylinterissä http://www.aircooled.fi/tuote/3101/jarruvalon-kytkin-2napainen-t12-1laatu Kannattaa varata uusi kytkin valmiiksi ennenkuin ottaa vanhan pois. Sieltä valuu jarrunestettä, mutta ei mitään hulvantonta määrää. Minulta ainakin vaihto onnistui niin, ettei järjestelmää tarvinnut ilmata. Viallisuuden voi varmistaa yhdistämällä kytkimeen tulevat johdot ja laittamassa virta-avaimesta virran päälle, silloin pitäisi jarruvalot palaa. Jos ei pala, vikaa täytyy etsiä muualta. Quote Link to comment
Guest AnttiRN Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 Kiitoksia vastauksista. Lähden työstämään. Quote Link to comment
sleepercooler Posted July 12, 2015 Share Posted July 12, 2015 Käykö kuplan -67, 6v virranjakan tilalle esim. 009, 034, tai mitä raati suosittelisi vanhan tilalle???? tai sitten tämmoinen: http://www.aircooled.fi/tuote/2220/virranjakaja-alipaine-karjeton-6v-pertronix, Quote Link to comment
Tanhis Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Jos sulla vielä 6V sähköt niin tuohon petronixiin kannattaisi sijoittaa. 009 ja 034 kiinalaiset versiot ei ole ainakaan minua vakuuttaneet. Quote Link to comment
sleepercooler Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Jos sulla vielä 6V sähköt niin tuohon petronixiin kannattaisi sijoittaa. 009 ja 034 kiinalaiset versiot ei ole ainakaan minua vakuuttaneet. Joo, 6v sähöt, enkä meinaa muuttaa niitä, laitetaan toi jakajan osto harkintaan, ja tietty puola uusia samalla! Quote Link to comment
Tanhis Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Tietty kunnossa olevat orkkikset vakiokoneessa yleensä ovat parhaimpia. Quote Link to comment
Guest AnttiRN Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 (edited) Kiitoksia vastauksista. Valot tuli kuntoon ja samassa rytäkässä töötti ja nokkapellin lukitus. Sitten seuraavaan... oisko fiksua vaihtaa tuo sytytys kärjettömään? Jos sen vaihtaa niin mitä kaikkea pitää hankkia ja kykeneekö tämmönen aloittelija moiseen? Ja lisää murheita. Tuli tuossa huomattua, että ei taida laturi oikeen pelittää. Sen vaihtoon olikin kovasti ohjeita tuolla, mutta kumpi sinne sitten pitäisi laittaa tilalle, vaihto- vai tasavirtalaturi? Mitä eroa niillä käytännössä on? Ja mistä kannattaa yleismittarilla lähteä mittaamaan ja todeta, ettei se tosiaan lataa, ettei vika sitten ole jossain muualla. Edited July 13, 2015 by AnttiRN Quote Link to comment
Tanhis Posted July 14, 2015 Share Posted July 14, 2015 Nykyisten kärkien laatua kun tässä yhdet jos toisetkin kärjet testannut niin kärjetön on aika fiksu sijoitus varsinkin jos ei itse osaa/jaksa säädellä kärkiväliä ja sytytystä vähän väliä. Ja taitaa teknisesti kykenemättömältäkin onnistua kunhan vähän osaa ohjeita lukea. Oma vinkki näihin kärjettömiin on se että pitää autossa sellaiset työkalut ja varaosat mukana että auton saa tienpäällä tarpeen vaatiessa palautettua kärjelliseksi jos kärjetön lakkaa syystä tai toisesta toimimasta. Latauksen testaus aloitetaan yleensä aina mittaamalla akulta jännite ensin auto sammuksissa ja sitten käynnissä. Jos jännite nouse näiden kanhen mittauksen välillä yli volttia niin latauksessa häikkää. Seuraavaksi kannattaa tarkistaa onko hiilet loppu laturista. Sitten loppu kannattaa googlailla tai palstailla miten paikannat vian laturiin tai säätimeen. Vaihtovirtalaturi on paras vaihtoehto mutta jos sulla on nyt tasavirta niin sun tarvitsee vaihtaa myös laturin jalka. Quote Link to comment
Guest AnttiRN Posted July 14, 2015 Share Posted July 14, 2015 Kiitoksia. Mitäs kaikkea sitten pitää ruveta tilailemaan jotta tulee kaikki kilut ja kalut. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 14, 2015 Share Posted July 14, 2015 Riippuu aikapaljon siittä mitä sinulla siellä nyt on paikalla. Varaosamyyjät osaa auttaa aikahyvin jos ensiksi kerrot mikä laturi sulla tällähetkellä on paikallaan. Tämän näkee ihan valokuvastakin mitä tarvitset jos laitat koneestasi kuvan. Quote Link to comment
Viltsu Posted July 15, 2015 Share Posted July 15, 2015 Tietääkös kukaan, kuinka pitkästi pystyy ajelemaan ilman laturia, pelkällä akun virralla? Ja totta kai ilman mitään sähköhärpäkkeitä. Autona ois varhaispallis kuplan 1600 koneella. Kuukausi sitten vaihdoin laturin hiilet, mutta taas vaihtovirtalaturi oikuttelee. Näyttäis olevan staattori niin kulunut ettei tahdo ladata koko aikaa. Ja tosiaan huomenna pitäis lähteä ajelemaan yli pari sataa kilsaa. Ajatuksena ois ladata akku täyteen seinästä ja otaa vielä varalta toinen täysi akku mukaan. Quote Link to comment
x-pj Posted July 15, 2015 Share Posted July 15, 2015 Ajoin kerran 70-luvun fiatilla 100 km ilman latausta valot päällä. Loppumatkasta oli valot ihan keltaset ja rupes jo hiukan pätkimään käyntiä, mutta pääsin kotiin. Jos ilman valoja kehtaa ajella, niin pääsee varmaan pidemmälle. Quote Link to comment
tolvana Posted July 15, 2015 Share Posted July 15, 2015 Pääsee helposti kahdella akulla parkeilla parisataa kilsaa. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 16, 2015 Share Posted July 16, 2015 Kyllä ilman valoja ajelee hyvällä akulla aika pitkälle. Voi olla että menee yhdelläkin akulla tuon 200km. 1 Quote Link to comment
andi Posted July 16, 2015 Share Posted July 16, 2015 (edited) Onko sytytyspuolalla eroavaisuuksia kärjellisessä / kärjettömässä? Tuli haettua yleismallin puola vanhan pimahdettua ja ois 009 kärjetön oottamassa asennusta, neuvottiin hommaamaan kärjettömään oma puola mutten huomannut että niitä on erilaisia? E: Kyseessä siis varaosakeskuksen yleispuola veneeseen. Edited July 16, 2015 by andi Quote Link to comment
Guest Bonzer Posted July 16, 2015 Share Posted July 16, 2015 Jossain luki et pitäis olla 3ohm sisäsellä vastuksella. Quote Link to comment
Soukka Posted July 16, 2015 Share Posted July 16, 2015 (edited) Jossain luki et pitäis olla 3ohm sisäsellä vastuksella.Mulla luki pertronixin ohjeissa että 3 tai yli jos 4 sylinterinen moottori ja oli ohjeet etuvastuksen laittamiseen kun oli eri kytkentätapa sillä moduulilla jos on etuvastus. Edited July 16, 2015 by Soukka Quote Link to comment
sleepercooler Posted July 16, 2015 Share Posted July 16, 2015 (edited) Milläs per......llä saa 1r kannesta imusarjan tiivisteen pois? ...........tekemättä tuhoa. Ja kuuluuko laturinjalan alla olla metalli "sihti" tiiviste, tai mikä oikeanimi onkaan, oli vain paperi tiiviste? Edited July 16, 2015 by sleepercooler Quote Link to comment
Tanhis Posted July 17, 2015 Share Posted July 17, 2015 Ei sen imusarjan tiivisteen mitenkään erityisen piukassa pitäisi olla onko varma ettet yritä ottaa kannesta siivua pois kun jossain 1-r kansissa on tiivisteeltä näyttävä pykälä kanavan ympärillä. Ja juu kuuluu olla laturin jalan alla loiskelevy mieluiten vielä oikeinpäinkin että toimii. Quote Link to comment
sleepercooler Posted July 17, 2015 Share Posted July 17, 2015 Ei sen imusarjan tiivisteen mitenkään erityisen piukassa pitäisi olla onko varma ettet yritä ottaa kannesta siivua pois kun jossain 1-r kansissa on tiivisteeltä näyttävä pykälä kanavan ympärillä. Ja juu kuuluu olla laturin jalan alla loiskelevy mieluiten vielä oikeinpäinkin että toimii. Tarkistellaan, jos näin on, tiivisterengasta ei varmaankaan tarvitse? Quote Link to comment
vwagen Posted July 17, 2015 Share Posted July 17, 2015 Kyllä se 1-reikäkannen imusarjantiiviste on usein erittäin tiukassa,mutta vaihdettava se aina on jos imusarja irrotetu. Laturinjalan alle tulevan loiskepellin/paperitiivisteen käyttö riippuu moottorista,vanhemmat moottorit joissa laturinjalan alla pieni pyöreä reikä,vain paperitiiviste,uudemmat joissa isompi D:n muotoinen reikä,loiskepelti. Quote Link to comment
J.Ussi Posted July 17, 2015 Share Posted July 17, 2015 Tuollainen vaihteiston kannakesarja kulkeutui käsiini. Onko kokemuksia? Heitänkö vesilintua vai pulttaanko autoon kiinni ? Tarvitseeko laatikko pudottaa alas etukannakkeen vaihtoa varten ? Quote Link to comment
vwagen Posted July 17, 2015 Share Posted July 17, 2015 Heitä vesilintua,tai mielummin Kanadanhanhea,autoon noita ei kannata laittaa. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 17, 2015 Share Posted July 17, 2015 Jos nyt väkisin haluaa laittaa laatikon saippuanpaloilla kiinni niin miksipä ei mutta järkeä siinä ei ole. Mielummin sitten vaikka kiinteillä laatikko koriin kiinni kun noiden kanssa. Quote Link to comment
J.Ussi Posted July 17, 2015 Share Posted July 17, 2015 En väkisin. Siksi kysyin. Heitän noilla huuhkajaa. Quote Link to comment
AVe Posted July 17, 2015 Share Posted July 17, 2015 Mikäs noissa on niin huonoa että ei kannata laittaa? Quote Link to comment
tolvana Posted July 17, 2015 Share Posted July 17, 2015 Ainakin infernaalinen melu Quote Link to comment
Tanhis Posted July 17, 2015 Share Posted July 17, 2015 Jäykkiä ja halkeilevat mutta tietty jos haluaa että kaikki koneen ja laatikon värinät kantautuvat korin kautta sisälle niin voihan noita käyttää. Toinen ongelma tosiaan on halkeilu eli jos haluaa elää veitsen terällä että katkeaako lootan etukiinnike tai ei niin tosiaan miksipä ei niitä sinne laatikon tueksi laittaisi. Quote Link to comment
AVe Posted July 17, 2015 Share Posted July 17, 2015 No omassa autossa tuollaiset ollu jo 18 vuotta. Meluisathan nuo kyllä on mutta oman auton riisuttuun tyyliin ei haittaa. Tuota halkeilua en ole huomannut, mutta enpä ole paljoa niitä katsellutkaan kun ei tunnu mistään periksi antavan. Täytyy varmaan jossain kohtaa ihan mielenkiinnosta tsekata. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 18, 2015 Share Posted July 18, 2015 Ja pikku lisähuomiona että 18vuotta sitten noita ei välttämättä valmistettu missälie aasian maassa. Quote Link to comment
Soukka Posted July 23, 2015 Share Posted July 23, 2015 Onko mitään hyötyä laittaa loiskelevy? Malli on sellainen mikä vaan asetetaan paikalleen heilumaan. Tätä mallia http://www.aircooled.fi/tuote/347/oljypohjan-loiskelevy-scat Quote Link to comment
sleepercooler Posted July 23, 2015 Share Posted July 23, 2015 Jos penziinipumppu kiukuttelee, auttaako korjaussrj, vai kannattaako ennemmin ostaa kokonaan uusi pumppu ja käyttötanko + pakeliitti? Quote Link to comment
Tanhis Posted July 24, 2015 Share Posted July 24, 2015 No uusi tarvikepumppu on miltei samanhintainen kuin laadukas korjaussarja ja pumppu voi olla ihan paskassa kunnossa sisältään eli mun mielestä uusi olisi fiksumpi. Mut sit taas vanhassa pumpussa on yksi suuntais venttiili mitä kaikissa tarvikkeissa ei välttämättä ole. Quote Link to comment
oopee Posted July 24, 2015 Share Posted July 24, 2015 (edited) Mulla ei korjaussarjalla kummentunu niin ostin uuden pumpun, käyttötangon ja bakeliitin niin alko pelaa. Oisko Bocar-merkkinen. Ihan halvimpia kinkkipumppuja ei ehkä kannata ostaa. Edited July 24, 2015 by oopee Quote Link to comment
sleepercooler Posted July 24, 2015 Share Posted July 24, 2015 No uusi tarvikepumppu on miltei samanhintainen kuin laadukas korjaussarja ja pumppu voi olla ihan paskassa kunnossa sisältään eli mun mielestä uusi olisi fiksumpi. Mut sit taas vanhassa pumpussa on yksi suuntais venttiili mitä kaikissa tarvikkeissa ei välttämättä ole. Mulla ei korjaussarjalla kummentunu niin ostin uuden pumpun, käyttötangon ja bakeliitin niin alko pelaa. Oisko Bocar-merkkinen. Ihan halvimpia kinkkipumppuja ei ehkä kannata ostaa. Kiitoksia tiedoista. itellä oli kans kutina, ettei välttämättä korj,sarjalla rupee toimii, kerralla uus pumppu.kyllä noi tarvike punput saa hyllyyn jäädä, ostetaan originellia vastaava ja muutkin rojut .:) Quote Link to comment
Guest ranex Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 tuossa yllä oli pari mielenkiintoista juttua johon lisään omat kommenttini, Lahdessa sippas laturi ja Joensuuhun oli päästävä, ilman valoja alkumatka, kun pimeni niin sitten lyhkäsillä ja parkeilla kotiin, kun sammutti talliin, niin ei minkäänlaista sähkön häiventä kulkineesta löytynny,mutta perille toi.tosin mainostavat tätä merkkiä takaikkunassa "maailma tarvitsee esikuvia" sitten vw aiheinen kysymys, kun kytkimen nostaa rivakasti, kuuluu kolahdus, mitään ei silmä määräisesti katsottuna ole rikki, epäilen vahdelaatikon kumien väsymistä, kysymys kuuluukin mitkä kumit sinne kannattaa laittaa, orkkikset vai jotkut punaset, todennäköisesti yllä on just punaisista kuva.-70 T1 on kyseessä alustaltaan. Quote Link to comment
x-pj Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Jos ei ihan normeja halua laitta, niin tommosista on minulla hyvät kokemukset http://www.aircooled.fi/tuote/889/vaihdelaatikon-takakannake-hd-t123-350772 edessä oli ihan normi tyyny. Jos vaihteiston kannakkeet on huonot, sen yleensä tuntee vaihdekepissä. Pitää toista kättä vaihdekepillä ja vuoroin pikkasen kiihdyttää ja moottorijarruttaa. Jos vaihteisto likkuu, niin sen kyllä tuntee. Kolahdus voi toki johtua muustakin, vaikkapa takajousituksen kuluneista kumeista tai jostain muusta väljyydestä. Quote Link to comment
Guest ranex Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 takaluukku auki ja kaveri katto että kone heiluu liikkaa noin silmämääräisesti mitattuna 5 cm, siitä epäilen noita vahdelaatikon kumityynyjä. etukannakeen väliin laitoin 5mm kumimatosta palasen, mielestäni kolahtaminen pieneni. pääsen paremmin tutkimaan kun juniori saapi projektisa nosturilta pois,niin mie hilaan tuon vekottimen sitten sinne, kun meijjän monttu on tehty kääpiöille. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.