Jump to content

1302 ylimääräinen latta?


Recommended Posts

Posted

Löytyykö kuvanmukaiselle järjestelylle jokin järkeenkäypä selitys? Näissä kuuluu kai olla myös poikittainen lisäjousi, mutta vain korin kiinnikkeet olivat jäljellä.

 

post-390-0-87329300-1428841056_thumb.jpg

Posted

Nelinivelakseliston kanssa ei kuulu olla tasausjousta,eikä pidä laittaa vaikka paikat korista löytyykin,se on suunniteltu vain heiluriakselin kanssa käytettäväksi.

Ei kai tuolle kaksilehtiselle jousivarrelle ole muuta selitystä kuin että ensin suunniteltiin varman päälle ja myöhemmin todettiin että kuplassa riittää kyllä yksilehtinenkin.

Posted

Meinaatko että olis alkuperäinen ratkaisu? Tossa on jotkut korokepalikat kannen alla, ja ihan kuin vanhemman ja uudemman malliset kannet olis liimattu päällekkäin. Tollasena kaikki rapa ja pöly kulkee sinne alle

Posted

Kyllä noissa noita tuplalattaisia on ollut ihan tehtaan jäljiltä. Muistaako kukaan paremmin vuosia jolloin noita käytettiin?

Posted

Onko ruostekorjaaja käynyt tuolla nurkalla tekemässä peltitöitä vähän sinnepäin ja sillä kantta ei saa pois? Omaa kokemusta ei ole kuin yhdestä 1302:sta ja siitä sai juuri ja juuri vääntämällä kannet pois, mutta muistaakseni takaloksukin piti irroittaa, että homma onnistui.

Posted

1302 on sellainen harjoitusmalli jossa vielä IRS/McPhersonointi hakee lopullista ja parempaa muotoaan. Samaa oli havaittavissa 1302 avojen katoissakin:)

 

Tuplalattaisuus oli vain 1302 käytetty, ei enää 1303 malleissa.

Posted (edited)

Ja yksi pieni vihje kun noita nurkkapaikkoja lähtee ropaamaan, ensin perkeleesti painepesuria joka koloon, ei tipu kiloa hiekkaa silmille ja näkee paremmin mitä on missäkin. Kurasta huolimatta näkyy ko paikkaa olevan jälkikäteen hitsatun, joten voi ahtaannuttaa jo ennnekin ahdasta paikkaa.

Edited by ARTO
Posted

Eikö tuplalatat ole myös automaatissa, vai olenko käsittänyt väärin. Ostin itselleni irs-kamat automaatista vm.68 ja siinä on tuplalatat.

Posted

Voi olla juu että kulmien hitsailut on tehny paikasta ahtaan. Lokarin poistaminen auttaa vasta kun ottaa jousta pois, ei vaikuta tähän. Toi kansi on kromattu, tuskin siis orkkis, ja ihan kuin olisi uudemman ja vanhemman malliset kannet liimattu yhteen. Kumit pitäis vaihtaa, joten jonkinlaista väkivaltaa joudun käyttämään. Ulompi on kulunut  niin että sauvan pääty kolisee kanteen, sisempi tuskin on myöskään priima.

Posted (edited)

Niin siis eikös latta muljahtaisi vähän sivuun silloin kun sauvan sisäpää irtoaa booreistaan jolloin saisit sen latan ja kannen ulos jos todella ahdasta on.

 

Ja samahan tapahtuu myös ulkopäässä jos saat lattaa senverta irti booreistaan että sisempi pusla antaa lisää liikkumisvaraa.

Edited by Tanhis
Guest habao
Posted

Itellä täysin samannäköinen -71 1302:ssa. Tuplalatalla eikä ole lisäjousta.

Posted

-72 1302:ssa yks latta. Kolkeissa kans näkyny noi kaksoislatat. Kantta ei kyllä saa pois ellei lokaria irroiteta. Ja ahdasta silti on jos ruoste on jo pikkasen "turvottanu" kynnyskotelon takapäätä..

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...