Guest lassekoo Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Eli alkanut nopeusmittarin viisari heilumaan aika pahasti ja pitää kohtalaisen ärsyttävää ääntäkin. Eli onko kenelläkään ollut vastaavanlaisia ongelmia? Auttaisiko kenties vaijerin vaihto? Vai olisiko vika mittarissa? Quote Link to comment
Guest olli lammi Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Vaijerin rasvaus tai vaihto voisi olla ensimmäinen. Samalla tarkista, että se vaijeri kuljee suhteellisen suoraa reittiä pyörästä mittariin (ettei ole turhan jyrkkiä mutkia tai ettei väännä kummastakaan päästä sivulle). Jos ei tuo auta, niin sitten mittarin rasvaus on seuraava kohde. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Tavallaan juu vaijerin pykiessä voi meteliäkin ruveta pitämään. Harvemmin kuitenkaan itse mittari mölisee ja pykii, kun ei siellä "suoravedolla" liikutella kuin matkamittaria. Vaijerin vaihto mukavan iisi ja halpa toimenpide. Puavo@dwl.fi Quote Link to comment
Guest janne vuorio Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 mulla oli vaijerin alapäästä kulunut se kantikas pää joka tulee navassa sinne kuppiin, melkein pyöreeks. oireili vähän samalla lailla ja korjautu vaijerin vaihdolla. Quote Link to comment
Guest Jarppi Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Mulla taas tekee sen, että viisari jumittuu 90km/h nopeuteen vaikka ajaisin esim. 110km/h. Kun nopeus laskee taas alle 90km/h, herää mittari henkiin ja näyttää ihan oikeita lukemia. Joskus jumitukseen auttaa mittarin kopauttaminen, mutta silti se ei näytä yli 90km/h nopeuksia. Missä vika? Vaijerin olen ajatellut vaihtaa, mutta auttaako vai veteleekö kenties koko mittari viimeisiään? Quote Link to comment
-tipi- Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Jarpilla vika mittarin sisäinen. Quote Link to comment
Sakke Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Mulla taas näyttää nopeuden mut matkamittari ei pelitä :D Quote Link to comment
Guest Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Mulla piti mittari semmosta järkyttävän ärsyttävää ölinää, varsinkin jos oli kylmä aamu tai pakkasta, muutaman mittarin vaijerin jälkeen vaihdoin mittarin ja loppu ulinat. Quote Link to comment
Guest Jarppi Posted May 18, 2004 Share Posted May 18, 2004 Jarpilla vika mittarin sisäinen. Mittari vaihtoon? Tuskin kannattaa ryhtyä korjauspuuhiin? Olis vaan kiva säilyttää alkuperäinen mittari ja kilometritkin pysyisi samana. Toisaalta onko tuollaisen mittarin kilometrimäärää sitten niin hankala ruuvata... Quote Link to comment
-tipi- Posted May 18, 2004 Share Posted May 18, 2004 Jarpin mittari voi aivan hyvin korjautua kunnon puhdistuksella -> mittari atomeiks ja syytä etsimään. Quote Link to comment
Guest Jarppi Posted May 18, 2004 Share Posted May 18, 2004 Pitääpi tutkailla... Quote Link to comment
Tomppa Posted May 19, 2004 Share Posted May 19, 2004 Tollanen mittarin purku, puhdistus yms. on ihan iisibiisi kun osaa olla vähänkin varovainen... Jostain Trendsistä muistan lukeneeni että jonkun magnetismihärpäkän kanssa pitää olla tarkkana mutta hyvin on pelannut (tuhansia kilometrejä) kaikki mittarit mitkä olen aukonut ja putsannut. Quote Link to comment
Pasi Posted August 31, 2017 Share Posted August 31, 2017 Jatkanpa tähän samaan ketjuun. Nopeusmittarin neula hyppii/heiluu ajossa tosi paljon. Mitään ylimääräisiä ääniä siitä ei kuulu. Vaijeri on ok. Onko tuo mittari totaalisen sökö vai voiko tuolle tehdä jotain? Quote Link to comment
metake Posted August 31, 2017 Share Posted August 31, 2017 Vaijeri on ok. Mistä päättelit että vaijeri on ok eikä esimerkiksi hankaa kuoreen liian tiukan mutkan tai muuten vaan kuluneisuuden seurauksena ja tämän johdosta pyörii nykien? Quote Link to comment
Pasi Posted August 31, 2017 Share Posted August 31, 2017 Koska paikoillaan on tällä hetkellä jostain uudemmasta vuosimallista oleva mittari ja se toimii oikein. Haluaisin laittaa paikoilleen tähän vuosimalliin kuuluvan mittarin ja siinä tämä neula heiluu/hyppii.. Quote Link to comment
Recommended Posts