Jump to content

Nopeusmittari sekoilee


Guest lassekoo

Recommended Posts

Guest lassekoo

Eli alkanut nopeusmittarin viisari heilumaan aika pahasti ja pitää kohtalaisen ärsyttävää ääntäkin.

Eli onko kenelläkään ollut vastaavanlaisia ongelmia?

Auttaisiko kenties vaijerin vaihto? Vai olisiko vika mittarissa?

Link to comment
Guest olli lammi

Vaijerin rasvaus tai vaihto voisi olla ensimmäinen. Samalla tarkista, että se vaijeri kuljee suhteellisen suoraa reittiä pyörästä mittariin (ettei ole turhan jyrkkiä mutkia tai ettei väännä kummastakaan päästä sivulle).

 

Jos ei tuo auta, niin sitten mittarin rasvaus on seuraava kohde.

Link to comment
Guest janne vuorio

mulla oli vaijerin alapäästä kulunut se kantikas pää joka tulee navassa sinne kuppiin, melkein pyöreeks. oireili vähän samalla lailla ja korjautu vaijerin vaihdolla.

Link to comment
Guest Jarppi

Mulla taas tekee sen, että viisari jumittuu 90km/h nopeuteen vaikka ajaisin esim. 110km/h. Kun nopeus laskee taas alle 90km/h, herää mittari henkiin ja näyttää ihan oikeita lukemia. Joskus jumitukseen auttaa mittarin kopauttaminen, mutta silti se ei näytä yli 90km/h nopeuksia. Missä vika? Vaijerin olen ajatellut vaihtaa, mutta auttaako vai veteleekö kenties koko mittari viimeisiään?

Link to comment

Mulla piti mittari semmosta järkyttävän ärsyttävää ölinää, varsinkin jos oli kylmä aamu tai pakkasta, muutaman mittarin vaijerin jälkeen vaihdoin mittarin ja loppu ulinat.

Link to comment
Guest Jarppi
Jarpilla vika mittarin sisäinen.

 

Mittari vaihtoon? Tuskin kannattaa ryhtyä korjauspuuhiin? Olis vaan kiva säilyttää alkuperäinen mittari ja kilometritkin pysyisi samana. Toisaalta onko tuollaisen mittarin kilometrimäärää sitten niin hankala ruuvata...

Link to comment

Tollanen mittarin purku, puhdistus yms. on ihan iisibiisi kun osaa olla vähänkin varovainen...

 

Jostain Trendsistä muistan lukeneeni että jonkun magnetismihärpäkän kanssa pitää olla tarkkana mutta hyvin on pelannut (tuhansia kilometrejä) kaikki mittarit mitkä olen aukonut ja putsannut.

Link to comment
  • 13 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...