Aku Posted June 30, 2015 Share Posted June 30, 2015 Tarkoitus olisi olisi päivittää -63 kuplan sähköt 12-volttiseksi ja aloitin laturin vaihdolla. Vanha lähti nätisti irti, mutta uuden asentamisessa pitäisi nostaa puhallinkoppaa vähän enemmän. Tässä moottorissa on vanhanmallinen termarisysteemi, eli puhallinkopan takana on alareunastaan taittuva "tötterö". Termari on alapäästä irroitettu, mutta tuo "tötterö" kanittaa koteloa nostettaessa. Moottori paikallaan ja ahdas paikka, joten kysyn kokeneemmilta onko muuta vaihtoehtoa kuin irroittaa tuo "tötterö" (sillä varmaan on virallisempikin nimi)? Alareunan kaksi pulttia saa helposti auki, mutta onko sen takaisin laittaminen kone paikallaan sitten yhtä helppoa. Tällä kertaa ajattelin kysyä ensin ... Muuna vaihtoehtona en tässä hae laturin työntämistä puhallinkopassa olevan ropellin läpi. Ropellin keskireikä on niin helvetin ahdas (ja haluaisin pitää sen sellaisena), että sen asennus laturiin on helpompaa irrallaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 30, 2015 Share Posted June 30, 2015 Venturi rengas taitaisi olla oikea nimi. Ja sen takakisin asennuksessa ei ole muistaakseni mitään outoa muutakuin kaksi pulttia irti ja takaksin samalla tavalla. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 30, 2015 Share Posted June 30, 2015 Ja juu muita vaihtoehtoja ei taida olla kuin asentaa propelli laturiin sen jälkeen kun laturi on jo jalassaan kiinni ja kikistää propellin 36 muuteri takapuolelta. Quote Link to comment
Aku Posted June 30, 2015 Author Share Posted June 30, 2015 (edited) Ok, kiitos! Kysyvä ei tieltä eksy, vaikka ne viisaammat ovat myös sitä mieltä että virheistä oppii. Sillä perusteella olisin jo helvetin viisas ;) Edited June 30, 2015 by Aku Quote Link to comment
Hebster52 Posted July 1, 2015 Share Posted July 1, 2015 Vaihdoitko laturinjalkaa kans? 6V ja 12V jalat ovat erilaiset. (Laturien halkaisija on eri) Quote Link to comment
Aku Posted June 27, 2022 Author Share Posted June 27, 2022 Jos kyseessä on vakiokone ja autolla ajetaan vain kesäisin, puhallinkopan venturirenkaan voi varmaan poistaa kokonaan? Huomasin nimittäin, että 1200:ssa termari aukaisee kuumalla kelillä venturia liikaa ja se ottaa kiinni siipipyörään. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted June 27, 2022 Share Posted June 27, 2022 10 minutes ago, Aku said: Jos kyseessä on vakiokone ja autolla ajetaan vain kesäisin, puhallinkopan venturirenkaan voi varmaan poistaa kokonaan? Huomasin nimittäin, että 1200:ssa termari aukaisee kuumalla kelillä venturia liikaa ja se ottaa kiinni siipipyörään. Kyllä voi Quote Link to comment
Tanhis Posted June 27, 2022 Share Posted June 27, 2022 9 hours ago, Aku said: Jos kyseessä on vakiokone ja autolla ajetaan vain kesäisin, puhallinkopan venturirenkaan voi varmaan poistaa kokonaan? Huomasin nimittäin, että 1200:ssa termari aukaisee kuumalla kelillä venturia liikaa ja se ottaa kiinni siipipyörään. En poistaisi kokonaan venturia kun oikeassa asennossa parantaa puhallusta. Mieluummin lukitsisin oikeaan kohtaan tai säätäisin oikein. Quote Link to comment
Kharon Posted June 29, 2022 Share Posted June 29, 2022 On 6/27/2022 at 7:31 PM, Tanhis said: En poistaisi kokonaan venturia kun oikeassa asennossa parantaa puhallusta. Mieluummin lukitsisin oikeaan kohtaan tai säätäisin oikein. Joo, sehän on imuilman kiihdytinsuppilo, sillä on ihan syy olla sellainen kuin se on. Mutta liikaa aukeava viittaa käyttötangon säätöön, siis siihen missä termostaatti on kiinni toisessa päässä: Tarkistapa että termostaatti on kierretty tangon kierteiden pohjaan asti? Sen saa tehtyä auton altakin noin 5 minuutissa. Tai sitten termostaatti on poksahtanut ja se on pullistunut pidemmäksi kuin mitä sen auenneenakaan pitäisi olla, nimim. pari tullut vastaan. Quote Link to comment
Tutkija Posted June 29, 2022 Share Posted June 29, 2022 Se ei kyl tuossa oo mikään venturi vaan ilmanvirtauksen sulkurengas joten pois vaan jos pelkästään kesäajoa... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.