SePi Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 Tuolla myynnissä on kotimainen versio, josta (taas...) lähti ajatus harhailemaan ihan alun perin lailliseksi suunnitellun sand rail -tyyppisen, mutta katuajoon suunnitellun kulkupelin teosta. Sehän olisi todennäköisesti kirppua turvallisempi avokki oikein ja hyvin tehtynä ja sen puoleen vois uskaltaa laittaa Trafille anomusta. Valmiitkaan rungot ei nyt pahan hintaisia ole ja niistä olis tuo pohja vaan sovitettava kuplan runkotunneliin passaavaksi. Vois jäädä myös hinnaltaan sopivammaksi leluksi kuin nämä oikeet... Tarkistan lääkityksen huomenna :-) Quote Link to comment
metake Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 Mitenkäs ajattelit että tuollaisessa jäisi muutosprosentit alle 50? Quote Link to comment
Tanhis Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 (edited) Mites tässä maassa on muuten nykyään tuo 50% sääntö kun ennenhän se toimi peloitteena että menee autovero maksuun mutta mites nyt jos menee yli 50% esim jossain tekniikanvaihto saksanautossa. Lähinnä siis mietin sitä että jollekkin 60-luvun vehkeelle autovero ei nyt montaa kymppiä olisi jos menisikin uusiksi maksuun. Edited August 10, 2015 by Tanhis Quote Link to comment
metake Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Aikaisemmin prosenttien ylittyessä ajoneuvo tulkittiin uudeksi ja vero sen mukaisesti, koska siitä 60-luvun autosta oli alle puolet jäljellä. Ja käsittääkseni samalla astui voimaan mm. uuden auton päästömääräykset. Uskoisin että tämän osalta mikään ei ole muuttunut. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Joo eli käytännössä mahdotonta peruspulliaiselle kun ruvetaan vaatimaan jotain vtt mittauksia jne että saadaan viralliset päästöpaperit. Siihen vielä kaikki vahvuuslaskennat yms ei tehdas osista päälle niin voi unohtaa koko jutun. Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 (edited) Jos tuon hetekan rakentais pohjalevylle niin periaatteessa pitäs onnistua... Korikehikko varusteineen yhteensä 34% uudella prosenttitaulukolla... https://lomake.fi/a/ec/lomakepalvelu/download?s=XNMKFUe86RM6Eje&id=13503%2FCB4F4296AD71E2E27C05B4372C229F25&type=statics Edited August 10, 2015 by Hebster52 Quote Link to comment
Soukka Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Tekniikan maailma oli joskus seuraamassa kun tehdään olikohan cobra kit-car alusta asti ja siinä se kävi vtt:llä ainakin rungon osalta vetolujuus testissä. Quote Link to comment
Tonii73 Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Itselläkin ollut samanlaisia visioita joskus päässä... Ei se prosenteista jäisi kiinni jos käyttäisi akselit 8%, kone/laatikko 26% ja pohjalevy 24%. Äkkiä laskettuna pitäisi mennä yli 50% vaikka ei käyttäisi lattioita pohjalevystä? Jonkun tälläisen toteutuksen olen joskus nähnytkin pääkaupunkiseudulla liikenteessä.... Siihen en ota kantaa kuinka helposti sille rakennelmalle saisi poikkeusluvan ;) 1 Quote Link to comment
SePi Posted August 10, 2015 Author Share Posted August 10, 2015 Kuplan pohjalevy + moottori, vaihdelaatikko, ohjaus ja akselistot pitäis olla lähtökohtana runkonumeron sekä verojenkin takia, mutta noin maallikkona arvelisin hyvin tehdyn kehikon olevan lasikuituammeita huomattavasti jäykemmän ja turvallisemman. Ideahan olis sitten pukea prätkäkamppeet päälle ja jättää koripaneelit minimiin. Jos mielenkiinto suuntautuu sorateille, niin rengastus ja alusta sen mukaan. Mutta leveillä renkailla ja sopivasti laskemalla tuo vois kulkea asfaltillakin. Välttyis ainaskin peltitöiltä seuraavassa projektissa 1 Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Kuka tekee ekan?! :D Quote Link to comment
NO H2O Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 No SePi tietysti... On kuulemma tylsää tallissa kun alkaa olemaan kapistukset kunnossa ;-) Quote Link to comment
SePi Posted August 12, 2015 Author Share Posted August 12, 2015 Tässä on nyt yks kuplan pohjalle tehty. Lisäisin vielä muutaman tuen kylkiin ja etupäähän. Eikös tää oo jo putken taivutuksia vaille valmis... 1 Quote Link to comment
jaraku Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 suomessa on edelleen 50% rakentelu sääntö ! se ei ole poistunut! Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 (edited) Niinpä. Mutta jos heität korin hevonv!ttuun uuden trafin taulukon mukaan sulla on vielä 66% kuplasta jäljellä.. Edited August 13, 2015 by Hebster52 Quote Link to comment
Tonii73 Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Leimatessa suomessa tarvitsee vielä tuulilasin, pyyhkijät ja jonkunlaiset lokarit....ainiin ja tietenkin huurteenpoiston :P 1 Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Letkut lämmönvaihtimista tuulilasille niin on jo "orggis"huurteenpoisto... ;) Quote Link to comment
Tanhis Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Leimatessa suomessa tarvitsee vielä tuulilasin, pyyhkijät ja jonkunlaiset lokarit....ainiin ja tietenkin huurteenpoiston :P Paitsi jos rakennat oliskos se nyt 58 vanhemmasta kanta-autosta niin tuulilasiakaan ei enää tarvita. Sitä en muista tuliko pissapoika kumminkin takautuvana varusteena kaikkiin autoihin. Quote Link to comment
kerkko Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Paitsi jos rakennat oliskos se nyt 58 vanhemmasta kanta-autosta niin tuulilasiakaan ei enää tarvita. Sitä en muista tuliko pissapoika kumminkin takautuvana varusteena kaikkiin autoihin. Heh, tämä nauratti! K. Quote Link to comment
jazi Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Entäs thing? Eikös siinä ole käännettävä tuulilasi? Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Siinähän on tuulilasi.. ;) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.