Jump to content

Katulaillinen hetekka?


Recommended Posts

Posted

Tuolla myynnissä on kotimainen versio, josta (taas...) lähti ajatus harhailemaan ihan alun perin lailliseksi suunnitellun sand rail -tyyppisen, mutta katuajoon suunnitellun kulkupelin teosta. Sehän olisi todennäköisesti kirppua turvallisempi avokki oikein ja hyvin tehtynä ja sen puoleen vois uskaltaa laittaa Trafille anomusta.

Valmiitkaan rungot ei nyt pahan hintaisia ole ja niistä olis tuo pohja vaan sovitettava kuplan runkotunneliin passaavaksi. Vois jäädä myös hinnaltaan sopivammaksi leluksi kuin nämä oikeet...

Tarkistan lääkityksen huomenna :-)

Posted (edited)

Mites tässä maassa on muuten nykyään tuo 50% sääntö kun ennenhän se toimi peloitteena että menee autovero maksuun mutta mites nyt jos menee yli 50% esim jossain tekniikanvaihto saksanautossa.

 

Lähinnä siis mietin sitä että jollekkin 60-luvun vehkeelle autovero ei nyt montaa kymppiä olisi jos menisikin uusiksi maksuun.

Edited by Tanhis
Posted

Aikaisemmin prosenttien ylittyessä ajoneuvo tulkittiin uudeksi ja vero sen mukaisesti, koska siitä 60-luvun autosta oli alle puolet jäljellä. Ja käsittääkseni samalla astui voimaan mm. uuden auton päästömääräykset. Uskoisin että tämän osalta mikään ei ole muuttunut.

Posted

Joo eli käytännössä mahdotonta peruspulliaiselle kun ruvetaan vaatimaan jotain vtt mittauksia jne että saadaan viralliset päästöpaperit. Siihen vielä kaikki vahvuuslaskennat yms ei tehdas osista päälle niin voi unohtaa koko jutun.

Guest Soukka
Posted

Tekniikan maailma oli joskus seuraamassa kun tehdään olikohan cobra kit-car alusta asti ja siinä se kävi vtt:llä ainakin rungon osalta vetolujuus testissä.

Posted

Itselläkin ollut samanlaisia visioita joskus päässä...

 

Ei se prosenteista jäisi kiinni jos käyttäisi akselit 8%, kone/laatikko 26% ja pohjalevy 24%. Äkkiä laskettuna pitäisi mennä yli 50% vaikka ei käyttäisi lattioita pohjalevystä? Jonkun tälläisen toteutuksen olen joskus nähnytkin pääkaupunkiseudulla liikenteessä....

 

Siihen en ota kantaa kuinka helposti sille rakennelmalle saisi poikkeusluvan ;)

  • Like 1
Posted

Kuplan pohjalevy + moottori, vaihdelaatikko, ohjaus ja akselistot pitäis olla lähtökohtana runkonumeron sekä verojenkin takia, mutta noin maallikkona arvelisin hyvin tehdyn kehikon olevan lasikuituammeita huomattavasti jäykemmän ja turvallisemman. Ideahan olis sitten pukea prätkäkamppeet päälle ja jättää koripaneelit minimiin.

Jos mielenkiinto suuntautuu sorateille, niin rengastus ja alusta sen mukaan. Mutta leveillä renkailla ja sopivasti laskemalla tuo vois kulkea asfaltillakin. Välttyis ainaskin peltitöiltä seuraavassa projektissa

  • Like 1
Posted

Tässä on nyt yks kuplan pohjalle tehty. Lisäisin vielä muutaman tuen kylkiin ja etupäähän.

Eikös tää oo jo putken taivutuksia vaille valmis...

  • Like 1
Posted (edited)

Niinpä. Mutta jos heität korin hevonv!ttuun uuden trafin taulukon mukaan sulla on vielä 66% kuplasta jäljellä..

Edited by Hebster52
Posted

Leimatessa suomessa tarvitsee vielä tuulilasin, pyyhkijät ja jonkunlaiset lokarit....ainiin ja tietenkin huurteenpoiston :P

Paitsi jos rakennat oliskos se nyt 58 vanhemmasta kanta-autosta niin tuulilasiakaan ei enää tarvita. Sitä en muista tuliko pissapoika kumminkin takautuvana varusteena kaikkiin autoihin.

Posted

Paitsi jos rakennat oliskos se nyt 58 vanhemmasta kanta-autosta niin tuulilasiakaan ei enää tarvita. Sitä en muista tuliko pissapoika kumminkin takautuvana varusteena kaikkiin autoihin.

 

Heh, tämä nauratti!

 

K.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...