Guest Jani petteri Posted August 25, 2015 Share Posted August 25, 2015 Missä vois olla vika kun kuplan keula on repsikanpuolelta 3 cm ylempänä.autoon asennettiin droppiolat jonka jälkeen huomasin asian.perä on samalla korkeudella Quote Link to comment
x-pj Posted August 25, 2015 Share Posted August 25, 2015 Olkatappi vai pallonivel akseli? Onko rasvaa varmasti jokapaikassa riittävästi? Olkatappiakselissa voi sidepultit kanittaa, jos shimmaus on mennyt vikaan. Quote Link to comment
metake Posted August 25, 2015 Share Posted August 25, 2015 Mistä mitattu? Lokasuojasta renkaaseen vai alustasta maahan? Jos on eriparia olevat tarvikelokarit niin muoto heittoa voi helposti olla useampi sentti. Quote Link to comment
Guest Jani petteri Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 67 mallin kupla.on mittailtu vähä joka puolelta.astinlaudan etuosasta,lokarin kaaresta maahan.kuskinpuolen lokari on melki renkaassa kiinni ja repsikanpuolella on 3 cm tilaa.voiko olla iskareissa vika? Lokarit näyttää samanlaisilta. Quote Link to comment
UltraVW Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 Mulla on ihan sama homma ja droppien asennuksen jälkeen huomasin minäkin ja olkatappikeula? Dropit on asennettu oikein siitä ei ole kysymys vaan jostain muusta. Iskarit on lähes uudet ja kybin gr-2 kaasut. Voisiko akselin sisällä jousissa olla vikaa? Quote Link to comment
-tipi- Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 Voihan edestä osa jousista olla poikki. Tai väsyneet, koska ajettaessa on ollut aina kuskin puollella painoa 50-100kg, mutta toisella puolella välttämättä ei. Väittäsin että takapääkin saattaa vaikuttaa, paras olis jos pääsis mittaamaan nurkkapainot. Iskarien vaikutus aika helppo testata ottamalla ne toisesta päästä irti. Olikos yhtään tarkempi mitta korista pyörän navan keskelle? Quote Link to comment
Lasse Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 Akseli solmussa, etukolmio vinossa, koppa kenossa. Kaikki em. on nähty ja koettu. Kaikki volkkaritkaan ei ole kolaroimattomia alle 100 tkm ajettuja pyhäautoja. Etuakseli voi olla jumissakin. Selviää hieman purkamalla ja tutkimalla. Näin käy jos akselin laakereita ei ole rasvattu (nipat poikkiputkissa). Quote Link to comment
metake Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 67 mallin kupla.on mittailtu vähä joka puolelta. Korista mittaaminen ei kerro juurikaan mitään jousituksesta. Pitää mitata alustasta, eli pohjalevystä tai etuakseliputkista. Jos koppa on kiero niin alusta voi silti olla suorassa, eli varmista ensin se, että onko koko auto vinossa vai pelkkä kori. Quote Link to comment
Guest Jani petteri Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 Akseliputkista mitattuna se on suorassa Quote Link to comment
Tanhis Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 Akseliputkista mitattuna se on suorassa Niin siis auto on maahan nähden suorassa akseliputkista mitattuna tai kori on suorassa akseliputkista mitattuna. Quote Link to comment
Guest Jani petteri Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 Juu maahan nähden se on suorassa Quote Link to comment
Tanhis Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 Eli joko sulla on koko koppa pahasti kenossa tai sitten lokarit ovat erilaisia. Tai jopa etukolmio vaihdettu ja hitsattu vinoon tai keula kolaroitu ja etukolmio vääntynyt. Quote Link to comment
Guest Jani petteri Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 Näyttäis olevan repsikanpuolen etulokari ihan erimuotoinen kun kuskin puolella. Jos joltain löytyy ylimäärästä lokaria niin oisin kiinnostunut ja vuosimalli oli 67. Kiitos miljuunasti vastauksista Quote Link to comment
-AP- Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 Näyttäis olevan repsikanpuolen etulokari ihan erimuotoinen kun kuskin puolella. Varsin yleistä tarvikeosille, usein ajovalokin istuu ihan eri korkeudella vasemmalla ja oikealla ... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.