Jump to content

PICT:t nurkkiin


Guest ViH

Recommended Posts

Tuli tässä mieleen ihan hullu idea kun noita kuplan kaasareita tuntuu olevan nurkat täynnä... Onko mahdollista käyttää kahta vaikkapa solex pict30-1 kaasaria nurkkakaasareina? Jos on mahdollista, onko kyseisenlainen konstruktio saada toimimaan niin että sitä voisi käyttää ihan ajoautossa?

Link to comment

Miks Pict ei käy kunnolla bokseriin nurkka kaasareina? Vivustot ja imusarjat kun tekee kunnolla niin luulisi toimivan. Tietysti kunnon virityskaasutin on paljon parempi.

Lähinnä kaipaan aina perustelut kun joku toteaa jostain jotain. Siinä samalla kun oppii asioita kokeilematta kaikkea kantapään kautta.

Link to comment

Tätä itsekkin epäilin syyksi. Paras tapa voisi olla tehdä vivusto vaijerien avulla, huolellinen suunnittelu ja toteutus. Saa kyllä varmaan hyvin toimiksi pict kaasarit nurkkiin. Sovitusta ja kokeilua on varmaankin paljon.

Homma vaan työn alle ja kuvat tänne niin muutkin voivat tehdä saman tyyppisiä vivustoja.

Link to comment

Eipä taida hirveästi olla väliä, kumpaan suuntaan läpät/kaasuttimet haluaa asettaa muuten kuin vivustoon? Eihän push-pull tyylinen mahdoton ole, mutta pitkittäissuuntaan asennettuna vivusto aika yksinkertainen? Tuossa yksi tein-itse-säästin tyylinen ratkaisu juuri PICTeillä varustettuna.

Link to comment

Tuossa yksi tein-itse-säästin tyylinen ratkaisu juuri PICTeillä varustettuna.

Eipä taida olla linkin asentaja olla mikään pikkurautojen kanssa puuhastelija, kun putketkin on katkottu polttoleikkaamalla:)

Minulta löytyisi PICT:n nurkkakaasari ratkaisut yksi- ja kaksireikäkansiin ilman vivustoja, jos jotakuta kiinnostaa... Nämä joutaa, koska on tullut siirryttyä pois kaasarikoneista.

Link to comment

Tämähän rupeaa vaikuttamaan mielenkiintoiselta, varsinkin tuo linkki selventi aika lailla minkälaisesta urakasta on kyse. Pitää tutkia tuo kaasariläjä ja mikäli sieltä löytyy tarpeeksi fiksussa kunnossa oleva kaasaripari niin jospa tuota saisi talven aikana jotain konkreettista askarreltua. VW-63, mitä tuo ratkaisu siis sisältää kun siihen ei kuulu vivustoja, pelkät imusarjat?

Link to comment

1-reikä mallissa on kaasarit, suorat imusarjat (alapäästään kaartuva) laippoineen.

2-reikä mallissa on kaasarit, suorat putket laipoilla ja valurautaiset 1-2 haarat. Aikalailla tämän tyyliset (lainattu ekana löytynyt  suuntaa antava kuva) http://www.ebay.com/itm/VW-dual-port-factory-dual-carb-intake-manifolds-/191641818181

Kaasarien kokoja en ulkoa muista, mutta olisko olleet 34.

 

Laittele näistä yv:tä jos kiinnostaa.

 

Läppien avaus vaijereilla olisi siinä mielessä kätevä, että kaasarit voi olla miten päin vaan.

Yksiä moottoripyörän läppärunkoja sovittessa, jossa vipuja ei saa asentoanturin takia vaihdettua samalle puolelle, on alkanut hahmottua ajatus laittaa vaijeri läppärunkojen välille Toisessa rungossa kun on valmiina kaksi vaijerin paikkaa kannakkeineen, josta vedon saa linkitettyä toiselle läpälle.

Edited by VW-63
Link to comment

Niinkuin Metake jo kertoikin pitäisi löppäakseleiden olla auton pituussuuntaisesti boxserimoottorin kaksikaasutinasennuksessa että sylinterit saavat tasaisen seoksen muulloinkin kuin läpän ollessa täysin auki,ja kohoammion pitää olla eteenpäin että polttoaineen saanti ei katkea kovien kiihdytysten/jarrutusten tai sivuttaisvoimien johdota.

Edelläkerrotusta johtuen 3:s ja 4:s tyypeissä on PDSIT kaasuttimet eikä PICT:t.

Link to comment

Hieman lainaan topicia. Katselin tuota linkkiä niin mieleeni muistui kysyä tuosta polttoaineen toimituksesta pumpulta kaasareille.

Käytetäänkö tuplien kanssa yleisesti tuollaista T-haaroitusta, vai kuten esim.DRLAt mahdollistaa, Pumpulta kaasarille, josta sitten toiselle kaasarille?
 

Edited by J.Ussi
Link to comment

Hieman lainaan topicia. Katselin tuota linkkiä niin mieleeni muistui kysyä tuosta polttoaineen toimituksesta pumpulta kaasareille.

Käytetäänkö tuplien kanssa yleisesti tuollaista T-haaroitusta, vai kuten esim.DRLAt mahdollistaa, Pumpulta kaasarille, josta sitten toiselle kaasarille?

 

Rivi- ja vkoneessa helpompi vetää kaasarista kaasariin ja boxerissa t-haaralla. Ei mitään väliä toiminnan kannalta.
Link to comment

Rivi- ja vkoneessa helpompi vetää kaasarista kaasariin ja boxerissa t-haaralla. Ei mitään väliä toiminnan kannalta.

Dellorto tech manual suosittaa tota kaasarikaasari tsydeemiä ja perustelee sen kaikenmaailman helmi ym.liitosten virtausvastuksesta ja yleensä pienemmästä halkasijasta. Esim 8mm letkusettiin voip tulla esim.kolme letkukaraa ja yks t- haara joissa reikä ehkä viis milliä.

Nättiä vaan ei järkevää.

Link to comment

Ja tankista tulee silti alkuperäisen puoliksi tukossa olevan sukan kautta pitkin orkkislinjaa tarpeeksi bensaa. Eli pointtina se että ei tuollaisia asioita kannata ruveta miettimään ennen kun mennään urku auki isolla koneella.

Edited by Tanhis
  • Like 2
Link to comment

Dellorto tech manual suosittaa tota kaasarikaasari tsydeemiä ja perustelee sen kaikenmaailman helmi ym.liitosten virtausvastuksesta ja yleensä pienemmästä halkasijasta. Esim 8mm letkusettiin voip tulla esim.kolme letkukaraa ja yks t- haara joissa reikä ehkä viis milliä.

Nättiä vaan ei järkevää.

No joo onhan tuo varmaan totta mutta tuskin näillä tehoilla vielä kauheasti väliä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...