Guest Mika Raussi Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 Vähän on ollu mielessä tässä ajatus, että kyllähän toi pick-uppi pitäs vissiin sittenkin chopata, mutta mistä siihen sitten saa lasit ja kuinka pirusti ne maksaa? Ja toisekseen: miltä näyttää chopattu ohuttolppa? Quote
mikan Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 Kuttilan lasi lienee paras paikka. Tee siitä paksutolppa samalla. t. Mika Quote
Guest Mika Raussi Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 Pystylamppunen paksutolppa? Näinköhän kuitenkaan teen. Quote
mikan Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 No sitten pitää tehdä makaavalamppuinen. Ei kai sua enää prosentit jännitä kun on kilvet? Quote
Guest Mika Raussi Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 No hitto onhan niissä varaakin! Kyl se tosin paksutolpaks suht helpolla tekis. Pitää vaan katella miten ovet menee, mutta jos lasin joutuu teettämään kuitenkin mallin mukaan, niin sittenhän tosta vois tehä vaikka sekasikiön. Jättää kato tuulilasin alalaidan koskematta kokonaan ja liimailee paksutolpan karmia sitten loput. Hitto järettämiä peltityöprojekteja sitä sitten taas suunnitellaan. Makaavat lamput kyl sit taas on vähän niin ja näin. Ehkä sit mieluummin laittas rossit. Rosseihin sais vilkutkin. Se ois vaan sitten laikattava koko lokari taas irti ja liimattava uus paikalleen. Se ei oo muuten edes kivaa. Quote
Guest Mika Raussi Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 Nyt mennään vähän jo eri tyylissä. Eikä se sitäpaitti edes onnistuis. Paavola nimenomaan halus, että katon kautta otetaan tuke. Mielenkkintosta sinällään, että katosta pitää ottaa tukea vaikka helma on reippaasti vahvempi kun avossa. Eiköhän se choppi pidä kuitenkin tehä joka tapauksessa. Tai no kattoo sit lavan kanssa, että miltä se oikeesti näyttää. Löytääkö kukaan kuvaa chopatusta ohuttolpasta? Quote
mikan Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 Chopattu katto on muuten sit tukevampikin kuin korkea, joten siinä mielessä hyvä ajatus. t. Mika Quote
Guest Mika Raussi Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 Jaa sie meinaat, ettei 80x100 palkki helmassa riitä tukemaan? Tosta sais poistaa katon vaikka kolme kertaa, eikä se silti taivu yhtään mihinkään. Eli eipä toi nyt oo kun pelkkä ulkonäkökysymys. Pitää visioida kato ;) Quote
mikan Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 Ei kun tarkoitin sitä, että jos Paavola oli sitä mieltä että katon pitää tukea, niin chopattuna se tukee enemmän kuin vakiokorkuisena. Eli ei mitään kannanottoa niihin palkkeihin, ne riittää taatusti. t. Mika Quote
Guest Mika Raussi Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 No tuskin se enään Paavolaa edes kiinnostaakaan jos katosta vähän nyppästään pois. Quote
-tipi- Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 Tää on niin hienosti chopattu ettei oikein edes huomaa, kuvakin tosin huono, mutta livenäkin choppaus oli vaikea havaita: http://www.dwl.fi/shows/kuopio98/cwdata/kuopio.html Ei niin hienosti chopattu: http://www.dwl.fi/shows/bif04/cwdata/image078.html Quote
Guest Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 tee laikka-avo Toihan oli hieno... missäspäin tollasia on ;) Quote
Guest Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 Ehkä sit mieluummin laittas rossit. Rosseihin sais vilkutkin. Mitäs Raussi Tarkotit että Rosseihin sais vilkukkin... Ku käsittääkseni mun laikassa on rossit.. ja eiks ne ole parkit siinä kromikehyksen alareunas?? saaks siihen sit jotenki vilkunki vai mitä meinaat?? Quote
-tipi- Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 Iso-Gangsta: Rossiin parkki ajovaloumpioon ja se alareunan valo vilkkumaan. Quote
Tuomo Lehmikangas Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 Kyllä kai ohuttolppasestakin saa ihan hyvän choppaamalla. Toisaalta, eikö se jos vaihdat siihen ovet ja choppaat tuulilasin karmin niin ole jo aikalailla siinä. Mitä se haittaa jos se tuulilasi on ohuttolppasesta? Mantykivihän choppasi/choppailee ohuttolppasta, siitähän on paljon kuvia vaiheineen. Runsaasti kuvia löytyy runtrodin galleriasta, sinne hakusana. Sitten vielä painat sen show all ja eikun selaamaan. http://www.runtrod.com/gallery/main.php Tämä on mun mielestä hieno ja ohuttolppanen: Quote
seppo mäntykivi Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 Tämä on mun mielestä hieno ja ohuttolppanen: Ja sopivan matala :) Quote
Guest Mika Raussi Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 Ehkä sen tosiaan choppaa sitten vaanohuttolppana jos edes choppaa. Edelleen pitää kattoa sit lavan kanssa. Kokopitkällä ovilasilla kuitenkin näyttää ovi näköjään aika hyvältä kun on vähän pitemmän mallinen. Kukas kokenut osaa sanoa, että paljon pitää leventää kattoa maksimichoppauksella? Pitäs nimittäin vissiin sit laikata kahtia ja laittaa kattoon suikale. Takaikkuna leviää sit siinä samalla. Quote
Guest Posted March 6, 2006 Posted March 6, 2006 Mikä on maksimi choppaus? Mä choppasin ohuttolpan 20 vuotta sitten. Sillon sallittu maksimi pudotus oli 50mm, meni vahingossa 70mm. En levittäny kattoa yhtään, mutta pituutta tuli 10 cm lisää. Ikkunat teki Kuttilan autolasi vanerimallien mukaan. Quote
seppo mäntykivi Posted March 6, 2006 Posted March 6, 2006 Pitkittäisrakoja jos täyttää soiroilla, niin kuplan katto lerpahtaa. Tosin tuossa Mikan katossa saattaa olla toisin, kun katto on lyhyt. Oman katon korvasin toisen auton kattopellillä, rakoa olisi jäänyt varmaankin kolmisen senttiä. Mikä on maksimi choppaus? 10% lasin korkeudesta, maksimissaan kuitenkin 10 senttiä. Sitä noudatetaan kumpi tulee ensin vastaan. Quote
Guest Mika Raussi Posted March 6, 2006 Posted March 6, 2006 Pitkittäisrakoja jos täyttää soiroilla, niin kuplan katto lerpahtaa. Tosin tuossa Mikan katossa saattaa olla toisin, kun katto on lyhyt. Niin miekii aattelin asian, että noin lyhvään kehtais ehkä tehä sen soironkin. Quote
Hebster52 Posted March 6, 2006 Posted March 6, 2006 Yks idea olis ottaa vain tuulilasin ympärys jostain paksutolpasta jolla on jo vakiona matalempi tuulilasi mutta pitää katto vakiokorkeudella...? Samalla sais katon pyöristymään vähän alaspäin tuulilasin yläpuolella.. Quote
Guest Ranne Posted March 6, 2006 Posted March 6, 2006 Mites noitten tiivisteden kanssa tehdään kun chopataan? Quote
Guest Mika Raussi Posted March 17, 2006 Posted March 17, 2006 Nyt pomppas! Lokareiden vaihto makaavalamppusiin, vanteet ja varmasti renkaatkin vaihtoon, tuulilasin karmi vaihtoon ja ehkä oven yläosat. Eli paksutolpatus edessäpäin. Tavoitteena ois myös säädettävät takalatat ja avikset etuakseliin. Pitää vähän prosenteista mennä neuvottelemaan konttorille. Ei pitäs kuitenkaan olla ongelmia muitten kun ovien kanssa ois mahdollista. Nyt kuitenkin pitäs päästä kattelemaan jotain paksutolppaa läheltä ja sisäpuolelta myöskin noita katonreunoja sunmuita. Quote
Guest Mika Raussi Posted March 17, 2006 Posted March 17, 2006 Nyt on vaan miettiminen, että mitenhän onnistuu jos ei katsastusmies anna ovien lasinkehyksiä vaihtaa. Näyttääköhän miltä jos on isot sivuakkunat, mutta pien tuulilasi. Vois se ehkä kyl olla jopa hyväkin. Sit jos päätän chopata, niin varmaan jääkin sitten isot sivuakkunat ja paksutolpasta tuulilasin karmi vaan. Tosin siintäkin muut paitti alareuna. Pitääkin mennä tallille tekemään nyt sitä lavaa, että pääsee näkemään visioiden sopivuutta kokonaisuuteen. Quote
Guest Mika Raussi Posted March 17, 2006 Posted March 17, 2006 Kojelauta vaihtoon vielä samaan lähtöön! No jos sitä sit vaikka vaihtaskin tosiaan kojelaudan ja samantien sen jalkatilan "katon" ja sitte sen pystypellin sieltä varpaitten luota, niin ei ois alkuperästä koria ollenkaan! Ehkä en kuitenkaan rupee ahnehtimaan. Kojetaulukin on sen 1.2% kuitenkin, eikä oo kun 8.2% varaa lokarit ja ovet, niin jää ruhtinaalliset 4.8% ohjaussimpukalle ja tuulilasin karmeille/katoille. Sattuuko ohuttolpan ovi muuten paksutolpan katonreunaan? Quote
Hebster52 Posted March 17, 2006 Posted March 17, 2006 Ohut ja paksutolpan oven on ulkomitoiltaan identtiset. Joten siitä ei ole ongelmaa ainakaan. Ihan vain vertailuksi niin splitin tuulilasin korkeus on 33 cm laskettuna tiivisteen kanssa.. ;) Quote
joksa Posted March 17, 2006 Posted March 17, 2006 saiskos prosentteja säästeltyä, jos ei vaihtais loksuja kokonaan - ainoastaan tarvittava osuus, että saa lamput sopivasti? Quote
Guest Mika Raussi Posted March 17, 2006 Posted March 17, 2006 Pustylampuissahan on lokarin reunakin erin mallinen kun makaavalamppusissa. Ainakin näyttäs olevan pyöreempi. Quote
Fileas Posted March 17, 2006 Posted March 17, 2006 prosentteja säästää, kun ei kerroa kaikkea mitä on vaihtanut :P Quote
Guest Mika Raussi Posted March 17, 2006 Posted March 17, 2006 No ei sitä kaikkee piä kertoakaan. Miks sie luulet, että toi on maalattu kokonaan harmaaks? Ja ovissa on joka tapauksessa leimat lukkojen luona. Ja toisekseen; niillä on valokuvia. Quote
mikan Posted March 17, 2006 Posted March 17, 2006 Oviin pitää siis vaihtaa vain yläosat. Tosin ovenkahvat olis kiva olla sit kans oikeaa mallia. Piilotetut saranat sopis nätisti tuohon tai jos sit samantien kaappariovet. Hyvä heitellä ehdotuksia kun ei itselle tahdo rälläkkä ja miggi pysyä kädessä. :-) t. Mika Quote
Hebster52 Posted March 17, 2006 Posted March 17, 2006 Mikähän tuon "akvaarion" vakio tuulilasin korkeus muuten on? ;) Quote
Tuomo Lehmikangas Posted March 17, 2006 Posted March 17, 2006 Mikähän tuon "akvaarion" vakio tuulilasin korkeus muuten on? ;) Taitaa olla tuulilasin korkeudet suunnilleen näin: x-57 = 33 cm 58-64 = 36 cm -65 -> = 40 cm Isoniko sitten vielä 70-luvulla, en muista. Quote
Guest Mika Raussi Posted March 17, 2006 Posted March 17, 2006 Niin muuten jos joku oikeesti ihmettelee, että miks mie edes yritän tehdä kaiken laillisesti, niin selvitettököön, että mie oon nyt tosiaan kolmisen vuotta tuota vääntäny niska limassa ja melkein hengen itseltäni. Vaikka mielenterveys on jo kunnossa, niin ei vaan kehtaa riskeerata kaikkia niitä uhrauksia, mitä on täytyny tehdä. Pitää ainakin yrittää pitää kaikki kosher. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.