Jump to content

Herbrock Garage


tobbe`

Recommended Posts

Kerran täs nyt on työttömänä luppoaikaa niin tehääs noista omista kikkareista jonkinlainen projektikertomus. Jotain satunnaisia kuvia tosta mun kuplasta on täällä näkynyt ennenkin mutta isompaa juttua en siitä ole saanut aikaiseksi.

 

Kupla on siis eka ilmavolkkari, ja yleensäkki vanhempi auto, minkä oon omistanu ja se haettiin Heinolasta toukukuussa 2010 kun kuplakuume oli pahimmillaan ja joku makaavalamppunen oli pakko saada. Autosta kävin kaikki ne perus kuplan ruostepaikat läpi pihalla kaljateltan suojissa, sillon ei vielä tallipaikkaa ollut eli paremmasta rakennuspaikasta ei ollut tietoakaan. Lopulta projekti venyi parilla vuodella mitä olin suunnitellut, lähinnä juuri sen takia kun pihalla joutui säiden armoilla tekemään.

 

Tossa pari kuvaa kun kupla oli saatu kotia ja päästy itse asiaan. Tuolla lisää kuvia: http://ruosteet.kuvat.fi/kuvat/Kupla+-65/

post-1184-0-69829600-1454167197_thumb.jpg post-1184-0-74787600-1454167231_thumb.jpgpost-1184-0-60039100-1454167892_thumb.jpgpost-1184-0-17683500-1454168006_thumb.jpgpost-1184-0-94036000-1454168037_thumb.jpg

 

 

 

2013 marraskuussa vihdoin saatiin kupla rekisteröintikatsastukseen (vehje oli poistettu kilvistä vuonna-81) ja toisella kerralla päästiin läpi, ekalla kerralla oli mukamas liian matala.

post-1184-0-05529500-1454167497_thumb.jpg post-1184-0-31494200-1454167699_thumb.jpgpost-1184-0-19100300-1454167791_thumb.jpg

 

 

Alusta asti oli selvää että autosta tulee matala ja se saa jäädä patinoituneen näköiseksi, samalla tuli idea kylkien maalaamiseksi sinisellä ja mahdollisesti myös joku siisti logo oviin pyöri mielessä. Idea tuohon Kuusankosken radioon tuli vanhasta mainoksesta joka löytyi lehdestä, ajatuksena oli myös tehdä suomalainen teksti kun kaikilla on aina jotain enkku kamaa.

 

post-1184-0-74382000-1454168429_thumb.jpg

 

 

Seuraava projekti oli tehdä sohvapenkki kun sellaisen jossain samban sivulla näin. Aihioiksi hain sarjan -65 penkkejä joista naitin takapenkin selkänojan etupenkkien istuinosiin. Selkänojan asentoa joutui hieman muuttamaan noilla istuin osiin hitsatuilla tuilla. Istuin osan keskellä on nyt toistaiseksi pelti jonka päällä aluperäiset penkin pehmusteet, täytyy kehitellä ideaa pidemmälle tuon keskiosan suhteen kun kerkiää. Selkänojan takaosaan lisäsin vielä tuhkiksen ja pätkän listaa jotta näyttäs vähä enemmän tehdastekoselta.

post-1184-0-65643800-1454170902_thumb.jpgpost-1184-0-70893500-1454170964_thumb.jpgpost-1184-0-15258500-1454171063_thumb.jpgpost-1184-0-34228700-1454171113_thumb.jpgpost-1184-0-41586500-1454171136_thumb.jpg

 

 

Käsijarrulle piti tietenkin keksiä jotain kun sitä olisi ollut aika hankala nykiä tuon penkin läpi. Rälläkällä käppäri irti ja siirto 17cm eteenpäin, 17 cm siksi että se oli juuri riittävästi ja ovaalissa oli juuri sopiva vaijeri.

post-1184-0-78835500-1454171569_thumb.jpgpost-1184-0-98232200-1454171627_thumb.jpgpost-1184-0-09932500-1454171662_thumb.jpgpost-1184-0-86612800-1454171710_thumb.jpgpost-1184-0-66800800-1454171767_thumb.jpgpost-1184-0-53349800-1454171830_thumb.jpgpost-1184-0-29100200-1454171874_thumb.jpg

 

 

Ekat kaksi kesää mentiin tuossa kuvassa näkyvällä setillä, Puman säätökeula ja dropit edessä ja takana säätölatat. Koko ajan kuitenkin täytyi päästä alemmas ja tuon kesän jälkeen rupesin miettimään etukaselin kavennusta.Ostin palstan kautta nuo iskaritolpat ja loppu sitten menikin helposti kun kyseessä oli jo ennestään säädettävä akseli. Tällä setillä saatiin keula kuntoon ja säätövaraakin vielä piisaa alemmas. Keulan alle tuli vielä tehtyä tuo pohjapanssari mistä lähtee kivasti kipinöitä kun pääsee kunnolla lanaamaan.

post-1184-0-61012200-1454168784_thumb.jpgpost-1184-0-76598000-1454168933_thumb.jpgpost-1184-0-25457100-1454169105_thumb.jpgpost-1184-0-12437800-1454169286_thumb.jpg

 

 

Seuraavaksi jostain tuli päähänpisto saada fenderskirtsit. Niitähän ei valmiina näyttänyt löytyvän, ainakaan miellyttävää mallia, niin tein sitten itse mieluisan näköiset. Kaikissa valmiissa fendereissä oli jonkinlainen kaareva alaosa mistä en digannut vaan halusin tasaisen alaosan mikä jatkuu astinlaudan kanssa samaa linjaa.

Leikkasin vanerista jigin jonka avulla väänsin putkesta sopivan rungon joka mukailee lokarin kaarta jonka päälle sitten hitsasin suorasta pellistä pintapellin, suorasta pellistä sai yllättävän sopivan muodon.

 

 

Kiinnikkeiksi laitoin tollaset jousikuormitteiset salvat jotta ne on helppo saada irti esimerkiks renkaanvaihdon ajaks. alaosan lista on samaa listaa jota on astinlaudoissa.post-1184-0-47019100-1454170108_thumb.jpgpost-1184-0-71107700-1454170134_thumb.jpgpost-1184-0-47460000-1454170158_thumb.jpgpost-1184-0-48786100-1454170192_thumb.jpgpost-1184-0-94724700-1454170223_thumb.jpgpost-1184-0-14225900-1454170249_thumb.jpgpost-1184-0-63093400-1454170275_thumb.jpg

 

 

Kupla on nyt tässä kuosissa ja jatkosuunnitelmiin kuuluu ainakin se ilma-alusta jotta saatais se kunnolla madallettua.

post-1184-0-54520800-1454173641_thumb.jpgpost-1184-0-20922800-1454173818_thumb.jpg

 

 

Kupla jää nyt toistaseks huilimaan tämän pallokeula projektin takia. Tämän vehkeen tarina alko tuosta kuvasta jonka kaveri lähetti mulle pari vuotta sitten, jotenkuten siitä näkee että vilkkuja ei ole ylhäällä eli kyseessä on varhainen malli. Sitä sitten lähdettiin katsomaan kun hintaa sanottiin olevan vain muutama satanen.

post-1184-0-74676500-1454172367_thumb.jpg

 

 

Paikanpäällä sitten selvisi että kyseessä on 1+8 hengen -72 sekasikiö mikä oli kunnoltaan tosin aika hyvä, projekti oli jäänyt kesken ja bussi oli n. 5 vuotta huilinut tuolla metsän reunassa.

post-1184-0-71729400-1454172662_thumb.jpgpost-1184-0-08215200-1454172710_thumb.jpgpost-1184-0-90126000-1454172917_thumb.jpg

 

alkutalvesta 2014 se sitten käytiin hakemassa parempaan talteen. Projektin alotin vasta viimevuoden lopulla ja se ois tarkoitus saada ens kesäksi ajoon,päivitellään sitä kun saadaan kuvia koneelle. Resepti on aikalailla sama kuin tuon kuplan kanssa eli mataluutta ja rähjäistä maalipintaa.

post-1184-0-09589100-1454172781_thumb.jpgpost-1184-0-16140400-1454172816_thumb.jpgpost-1184-0-99793400-1454172950_thumb.jpgpost-1184-0-06792800-1454172986_thumb.jpg

 

Pahoittelut huonolaatusista kuvista, mutta harrastan autojen rakentelua enkä valokuvausta joten koittakaa kestää.

  • Like 14
Link to comment
Guest Petri.Partiainen

asiallisen näköistä rakentelua. onko tuo kuplan vaihdekeppi jatkettu?

 

 Mun mielestä toi pallis näyttäis aika hyvälle löydölle. Sisustakin näyttää aika ehjälle.

Link to comment

asiallisen näköistä rakentelua. onko tuo kuplan vaihdekeppi jatkettu?

 

 Mun mielestä toi pallis näyttäis aika hyvälle löydölle. Sisustakin näyttää aika ehjälle.

Kuplan vaihdekeppi on palliksesta, taivuttelin sen samaan muotoon alkuperäisen kepin mukaan.

 

Bussi tosiaan on aika helppo projekti, edellinen omistaja oli kerennyt hitsaamaan suurimman osan ruostepaikoista eli itselle jäi oikeastaan vain muutaman paikan teko paremmin ja sitten madallusten vaatimat korimuutokset.

Link to comment

Bussin rakentamisen alotin noista etulokareista joita korotin muistaakseni 5cm. Lokareista myös löytyi niitä aiemman omistajan tekemiä huonoja paikkoja jotka siistin samalla kun lokarit olivat auki.

post-1184-0-84622000-1454241606_thumb.jpgpost-1184-0-93186100-1454241636_thumb.jpgpost-1184-0-54702000-1454241662_thumb.jpgpost-1184-0-32877200-1454241781_thumb.jpgpost-1184-0-94153900-1454241815_thumb.jpgpost-1184-0-24438600-1454241852_thumb.jpgpost-1184-0-88358400-1454241884_thumb.jpg

 

 

 

Seuraava homma oli muokata noi sekasikiö mallin takavalot, isot valot ja vanhan mallin puskurit kun eivät sopineet mun silmään yhtään niin valot sai lähteä.

post-1184-0-47955900-1454242352_thumb.jpegpost-1184-0-77521500-1454242396_thumb.jpegpost-1184-0-72210200-1454242483_thumb.jpgpost-1184-0-77270600-1454242646_thumb.jpgpost-1184-0-48586800-1454242687_thumb.jpgpost-1184-0-32223900-1454242750_thumb.jpg

 

 

Samalla kun noi valot oli työnalla niin tein irrotettavan takahelman joka ainakin tuon kuplan kanssa on osoittautunu hyödylliseks. Itse helma on vielä vähän kesken eikä siitä ole hyvää kuvaa, runkonumero kuitenkin tulee olemaan omalla paikallaan.

post-1184-0-18587600-1454242893_thumb.jpgpost-1184-0-89201200-1454242932_thumb.jpgpost-1184-0-22778200-1454242961_thumb.jpgpost-1184-0-75125600-1454243000_thumb.jpgpost-1184-0-30791000-1454243034_thumb.jpgpost-1184-0-75289100-1454243063_thumb.jpg

 

 

Maalipinta saa jäädä sellaiseksi kuin on ja nuo pohjamaalilla maalatut/korjatut paikat tietenkin saa vihreän värin päällensä. Mutta kerran logoja on kiva maalailla ni jotain jännää tähänkin piti keksiä.

post-1184-0-49019400-1454243375_thumb.pngpost-1184-0-31787000-1454243463_thumb.jpg

  • Like 5
Link to comment
  • 2 weeks later...

Peräpään korimuutokset ja madalluskalikat alkais olla viimeistelyä vaille valmiina, madalluksia varten tein runkoon tilaa vetareille ja nuo hevosenkengät (kiitokset Hebsterille kaavoista)

 

post-1184-0-53648100-1455536921_thumb.jpgpost-1184-0-26228300-1455537039_thumb.jpgpost-1184-0-17659700-1455536985_thumb.jpg

 

Kokeilin useampaa eri vaihtoehtoa boorien kanssa, nuo hevosenkengät itsessään madaltaa n.9cm ja yksi ulompi boori n.6cm ja sisempi n.4cm.

 

Tässä kuvassa yksi ulompi boori ja vetari ylempänä, hevosenkengän olin juuri ottanut pois. Tein myös lovet noihin lattoihin ettei heti pauku pohjaan.

post-1184-0-80191200-1455537096_thumb.jpg

 

Yhdellä ulkoboorilla ja hevosenkengillä törmäsin ongelmaan mitä en osannut odottaa, nimittäin renkaan saaminen paikalleen. vaihdoin siis ulkoboorin sisäboorin joka vähän helpotti asiaa. vakiorenkaat pitää varmaankin tyhjentää ja vetää liinoilla luttuun että ne saa katsastuksen ajaksi paikalleen, toinen rengas mitä kokeilin on 165/65 kokoinen. Takarenkaiksi varmaan tulee 185/70 ja eteen nuo pienemmät jotka oli vähän pienen näköset taakse.

Link to comment

Peukku tuosta irrotettavasta takahelmasta! Voi kun olisi tajunnut aikoinaan tehdä omaan bussiin saman tempun. 

 

Mulla ei saanut edes pelkkien hevosenkenkien kanssa orggis renkaita mitenkään päin paikoilleen, kun ei mahdu, niin ei mahdu. Liinoillakin kokeilin mutta ei niitä saanut niin luttuun, että olisi paikoilleen lopsahtaneet :( Lopulta renkaiksi tuli eteen ja taakse Hankookin RA18 175/70R14C kumit. Nuo mahtuvat juuri ja juuri paikoilleen. Nyt pystyy vaihtamaan hädän tullen renkaan vaikka reissussakin. Oma päänvaivansa oli lisäksi löytää sopivan kokoiset renkaat C luokituksella....

Link to comment

Joo toi irrotettava takahelma oli ihan pakollinen, en tiedä miks noihin vikoihin busseihin ei tehty sellasta tehtaalla.

 

Saahan tota jousilattaa tietenkin vähän käännettyä alaspäin rautaputkella että saa vähän enemmän tilaa rummun ja lokarin väliin.

 

Ite meinasin aina konttorilla käydä niillä vakio renkailla niin tarvi ettiä c-luokituksen nakkeja.

Link to comment

Saahan tota jousilattaa tietenkin vähän käännettyä alaspäin rautaputkella että saa vähän enemmän tilaa rummun ja lokarin väliin.

 

 

Mulla oli jousilatat niin alhaalla kuin ne tulevat ja siitä ei väänny alas yhtään enempää eli ei auttanut mikään kikkailu :( Pyörimään tuolla koloissa ne orggis kokoiset olisivat mahtuneet ihan kivasti. Taakse jos vaihtaisi levyt rumpujen tilalle, niin sitten ei olisi mitään ongelmia.

 

Tuo kiinteä takapalkki on kyllä pöljä systeemi. Type IV koneesta pitää purkaa puolet jäähypelleistä ja viimeisimmässä koneessa piti olla öljyn täyttöputkikin irti jotta sai mahtumaan koneen paikoileen. Edellinen kone nuljahti täyttöputkineen just ja just paikoilleen. Siinä vaiheessa otti päähän niin paljon, etten jaksanut alkaa mittailemaan missä tuo ero muka oli...

 

Lisäksi bussin peräpää pitää saada takapalkin alareunasta ~75cm korkeudelle lattiasta, että koneen saa nuljutettua kaasareiden kanssa moottoripyörätunkilla alta pois. Kaasarit jos purkaa pois, niin sitten riittää vajaa 70cm. Tästä seuraa sellainen ongelma, että bussi pitää olla parkkeerattu tallissa just oikealle kohdalle ettei kattoteline ota tallin loisteputkiin kiinni :/ Mielellään välttää koneen irroitusta viimeiseen saakka...

Edited by KimmoH
Link to comment

Mulla oli jousilatat niin alhaalla kuin ne tulevat ja siitä ei väänny alas yhtään enempää eli ei auttanut mikään kikkailu :( Pyörimään tuolla koloissa ne orggis kokoiset olisivat mahtuneet ihan kivasti. Taakse jos vaihtaisi levyt rumpujen tilalle, niin sitten ei olisi mitään ongelmia.

 

Tuo kiinteä takapalkki on kyllä pöljä systeemi. Type IV koneesta pitää purkaa puolet jäähypelleistä ja viimeisimmässä koneessa piti olla öljyn täyttöputkikin irti jotta sai mahtumaan koneen paikoileen. Edellinen kone nuljahti täyttöputkineen just ja just paikoilleen. Siinä vaiheessa otti päähän niin paljon, etten jaksanut alkaa mittailemaan missä tuo ero muka oli...

 

Lisäksi bussin peräpää pitää saada takapalkin alareunasta ~75cm korkeudelle lattiasta, että koneen saa nuljutettua kaasareiden kanssa moottoripyörätunkilla alta pois. Kaasarit jos purkaa pois, niin sitten riittää vajaa 70cm. Tästä seuraa sellainen ongelma, että bussi pitää olla parkkeerattu tallissa just oikealle kohdalle ettei kattoteline ota tallin loisteputkiin kiinni :/ Mielellään välttää koneen irroitusta viimeiseen saakka...

Eiköhän takapalkki tullut kiinteäksi siinävaiheessa kun volkkarin johtoryhmässä tajuttiin että rahaa voi tehdä myös autojen huoltamisella. Kun eihän koneen irroitus ole paha rasti jos on just oikeanlaiset välineet hommaan. Tiukka veikkaus että vw korjaamolla tiputettiin palliksesta koko paketti alas vaihteistoineen eikä vain pelkkää konetta.

  • Like 1
Link to comment

 

Yhdellä ulkoboorilla ja hevosenkengillä törmäsin ongelmaan mitä en osannut odottaa, nimittäin renkaan saaminen paikalleen. vaihdoin siis ulkoboorin sisäboorin joka vähän helpotti asiaa. vakiorenkaat pitää varmaankin tyhjentää ja vetää liinoilla luttuun että ne saa katsastuksen ajaksi paikalleen, toinen rengas mitä kokeilin on 165/65 kokoinen. Takarenkaiksi varmaan tulee 185/70 ja eteen nuo pienemmät jotka oli vähän pienen näköset taakse.

Iso viis jakosessa juniksessa voi kikkailla laittamalla renkaan "paikalleen" ilman jarrurumpua ja rummun vasta sitten kun rengas on jo kotelossaan. En tiedä onnistuuko mitenkään palliksessa jossa on vanteessa pieni keskireikä mutta voithan kokeilla ja kertoa auttaako asiaa.

Link to comment

Tuota rumpu irrallaan juttua kokeilin muistaakseni myös huonolla menestyksellä :(

 

Itse nuiden renkaiden painorajojen kanssa totesin, että C-luokituksella varustetut renkaat olivat ainoa vaihtoehto. Kaikki muut jäi aina pikkuisen alle tai sitten olivat muuten sellaista kokoa, että niitä ei olisi saanut paikoilleen sullottua.

 

EDIT: Mulla on kokonaismassa otteessa 2300kg ja akselimassa 1300. 2300kg:lla laskien menisi 89 load indexillä oleva rengas ja akselimassalla vaaditaan 94. Tässä tapauksessa piti sitten tuijottaa tuota akselimassaa kun se on otteeseen lyöty joten LI 94 tai sitä suurempi kelpasi.

Edited by KimmoH
Link to comment
  • 3 weeks later...

Korin viimenen mätäpaikka olis korjattu.

 

post-1184-0-60190900-1456928049_thumb.jpgpost-1184-0-35503100-1456928063_thumb.jpgpost-1184-0-69460400-1456928078_thumb.jpg

 

Sain myös korjattua tuon vilkkuviiksen mistä tuo varsi oli irronnut, aikamoinen homma oli saada takaisin kasaan noiden kaikkien jousien takia.

 

post-1184-0-58453900-1456928206_thumb.jpg

 

Seuraava homma olis etuakselin kavennus ja säätöpalikoiden asennus. Löytyiskö mistään mitään taulukkoa tai vastaavaa mistä näkis mihin kohtaan noi säätöpalat kannattas asentaa että sais mahdollisimman paljon säätövaraa alaspäin? Vakio korkeuteen tota ei enää tarvis saada.

Link to comment

Itse neuvoisin että säätöpala yläasennossa vähän alle vakio. Tähän jos lisätään droppiolat niin päästään ala-asennossa jo tosi matalalle. Tietty riippuu että millaisia maavaroja ruvetaan hakemaan

Link to comment
  • 4 months later...

Etuakselista sipasin 4 ylimäärästä tuumaa pois ja tein nuo iskaritolpat 10mm teräksestä. Madalluspalikat laitoin sillee että alkuperäinen jousien lukituspultin reikä jää AVIS-palikan alle, eli alkuperäiseen korkeuteen tätä ei enää saa. Alemmas sitten saakin vaikka kuinka paljon vielä kun on nuo droppiolat.

 

Vanteet on vielä vähän mietinnässä mitkä tähän hankkis, noi Wolfracen slot magit miellyttäs silmää mutteivat oikein mahdu alle huonon ET:n takia.

post-1184-0-66190600-1467892730_thumb.jpg

post-1184-0-69966600-1467892807_thumb.jpg

post-1184-0-91016400-1467892740_thumb.jpg

post-1184-0-92604600-1467892829_thumb.jpg

post-1184-0-69126800-1467892860_thumb.jpg

post-1184-0-18410300-1467892873_thumb.jpg

post-1184-0-77647800-1467892897_thumb.jpg

post-1184-0-09111900-1467892920_thumb.jpg

post-1184-0-79460400-1467892978_thumb.jpg

post-1184-0-83190700-1467892958_thumb.jpg

post-1184-0-40331800-1467893034_thumb.jpg

 

Takakulmat valmiina:

post-1184-0-20695200-1467893369_thumb.jpg

post-1184-0-14899000-1467893400_thumb.jpg

 

 

Leimakin siihen sitten saatiin ja yks reissu on jo takana mikkelin oldtimer runiin. Pientä ruuvaamista ollu kaasarin kanssa kun ei meinaa tyhjäkäyntiä käydä mutta jospa se siitä. Kaverin lainamoottorikin näyttäs soivan ihan kivasti et jos tän loppukesän nyt menis sitte tällä setupilla.

 

post-1184-0-25319000-1467893673_thumb.jpg

post-1184-0-06935800-1467893848_thumb.jpg

post-1184-0-30671900-1467893868_thumb.jpg

 

 

  • Like 7
Link to comment
  • 4 months later...

Viikko sitte ajoin bussin tallille talvisäilöön enkä vielä ole rälläkkää ehtinyt kaivaa kaapista. Etulokareita olis tarkotus levittää lisää oviin asti jotta sais lisätilaa renkaille ja autoa sen myötä 5-10cm alemmas.

 

Z-bed saranoiden asennus ja musavehkeiden asennus olis kanssa tän talven ainaka suunnitelmissa saada tehtyä.

 

Nii ja se uus konekin olis tulossa mutta kerrotaan lisää sitten kun saadaan jotain aloteltua.

Link to comment
  • 4 months later...

Tänä talvena ei saatukkaan juuri mitään tehtyä kun hitsauslaitteisto oli vähän vajavainen, eli lokareiden ja ovien muokkaus jää ensi talveen.

 

Makkarin ja audiopuolen sain kondikseen. Z-bed saranoissa ei mitään ihmeempiä ollut, senku pulttas kiinni.

 

Kaiuttimet laitoin nyt sitten kuitenkin sinne keskipenkin potkupahviin koska en jaksanut alkaa tekemään katon takareunaan sellaista hyllykköä/kauitintelinettä. Jos senkin leipoisi sitten ensi talvena. Diskantit tuli b-tolppaan turvavöiden yläpuolelle ja 10" subbari on etupenkin alla siinä "käytävällä"

post-1184-0-37961300-1493020319_thumb.jpg

Link to comment
  • 3 years later...

Hitto päivitellääs pitkästä aikaa jotain tännekkin.

 

Edellisen kuvan jälkeen on juotu kaliaa, vaihdettu konetta, tehty sisustaa ja levitelty niitä lokareita. Välissä sitten ajeltu, ja kesällähän tuo on ihan käyttiksenä ajossa.

 

Ennen kesää olisi vielä etuakselin nostoa, säädettävien takalattojen vaihtoa ja vähän jotain pienempää huoltoa. Berlingon haitari kattoa myös suunniteltu mut se taitaa jäädä ens talven hommaks.

20200914_165144.jpg

20200519_133230.jpg

Edited by tobbe`
Link to comment

Koneena tosiaan  nelkun 1700 kone. Pientä öljyvuotoa lukuunottamatta pelannu aikasta kivasti tuossa sen 1600 kuplan koneen jälkeen.

 

Berlingon hanurin asennus olis nyt tossa vaiheessa meneillään, pientä sovittelua se vielä vähän vaatis.

20210320_131148.jpg

20210412_143536.jpg

Edited by tobbe`
Link to comment
  • 2 years later...

Päivitellääs tännekkin pitkästä aikaan mitä on saatu aikaseks. 

 

Pari vuotta tosiaan käytin tota autoa lähinnä rojuvarastona hallilla motivaation ja kiinnostuksen lopahdettua täysin. Viimeinkin kun taas "löysin" ton projektin pitkästä aikaa niin ekana nostin etuakselia niin paljon ylemmäs kuin pystyi, sentin verran sinne tais jäädä ylemmän putken ja lattian väliin eli just sen verran et johtonippu mahtui vielä kulkemaan sitä kautta.

 

Takarunkoon tein vielä vähän isommat notsit ja muokkasin noita pohjaanlyöntikumien paikkoja, saas nähä miten kestää/toimii.

 

Sisustaan väsäsin vanhasta ratista keskiön grantin ratille, mistään en löytäny sopivaa keskiötä tohon niin piti sekin askarrella ite. Viel ois verhojen ja läpikuljettavan ohjaamon väliseinän teko ettei ois niin akvaario. 

 

Niin ja buffasinhan miä noi vanssin logotkin poies kun kyllästyin niihin eikä vanssilta kuulunu mitään kenkäsponssia 😁

 

Jos sillä nyt tossa kuosissa taas pari kesää ajelis kunnes pinna taas palaa jostain syystä.

20210512_183227.jpg

20210513_150230.jpg

  • Like 1
Link to comment

Vaihteensiirtäjää sekä tota käppärin systeemiä piti kans vähä turata uuteen uskoon akselin noston myötä, tämänkin joku fiksumpi otus ois varmasti tehny jollain toisella tavallla mut tämmösen mie sain aikaseks.

20210505_201005.jpg

20210505_191341.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...