Meto Posted October 26, 2016 Author Posted October 26, 2016 Moottori purettu. Vika löytyi jakopäänrattaan takana olevasta runkolaakerista joka oli puoliksi leikkaantunut.kampiakseliin oli hieman tarttunut laakerimetallia mutta lähti pois kun hieman hioi/puhdisti. Kk laakerit oli käyttämättömän näköiset. Laakeroinnilla selvitään tästä säikähdyksestä.. Syyllinen löytyy ehkä peilistä joka kylmäkäynnisti auton +2 asteen lämpötilassa 20w/50 öljyillä kun viimeisen kerran ajettiin auto talliin. Semmoinen epäilys on 1 Quote
Meto Posted October 30, 2016 Author Posted October 30, 2016 Aloin kasaamaan ajankuluksi tuota varamoottoria noista ylimääräisistä osista. Kansien imukanavat sovitin imusarjoihin ja venttiileiile kevyt läppäys ja kasaan jäykemmillä sinkkujousilla. Eli nämä on edellisen 1.6 moottorin osia.. 1 Quote
Meto Posted December 5, 2016 Author Posted December 5, 2016 Varamoottori autossa paikoillaan ja tänään ehdin käyttämään sen verran että nokka-akselin sai sisäänajettua. Ei mennyt ihan putkeen tuo homma, kovasti vuoti öljyä kytkinkopan alta kun lämpesi.. Aloin sitten miettimään että olikohan vauhtipyörässä o-rengas paikoillaan.. Prkle Ei auta kun käyttää moottori pois paikoiltaan.. Quote
Meto Posted December 6, 2016 Author Posted December 6, 2016 Syy vuotoon löytyi,jostain syystä öljykanavan päätytulppa vuoti vaikka liiman kanssa asennettu paikoilleen. Pitänee laittaa kierreteipin kanssa paikoilleen.. Quote
Meto Posted December 6, 2016 Author Posted December 6, 2016 (edited) Tuossa oli tuollainen terästulppa joka tuli kampikamion matkassa, olisikohan alumiinitulppa parempi tuon tilalle esim. lämpölaajenemisen vuoksi? Tuossa toisessa moottorissa on alumiinitulpat ja ei ole vuotoja esiintynyt Edited December 6, 2016 by Meto Quote
Ketsa Posted December 6, 2016 Posted December 6, 2016 Ei minulla ainakaan ole ollut ongelmia terästulppien kanssa. Paska kierre tuon tulpan kohdalla? Quote
x-pj Posted December 6, 2016 Posted December 6, 2016 Mulla on hyviä kokemuksia Loctiten 577 kierretiivisteestä http://www.loctite.fi/Loctite-4087.htm?nodeid=8802627256321 Quote
Meto Posted December 6, 2016 Author Posted December 6, 2016 Pitääpä huomenna tutkia kierrettä tarkemmin, ainakin tulppa mene normaalisti kierteille ja kiristyy normaalin tuntuisesti.. Quote
Meto Posted December 10, 2016 Author Posted December 10, 2016 Vuoto korjattu, kierteessä oli hieman vikaa.puhdistettu kierretapilla ja asennettu uusi alumiinitulppa paremman liiman kanssa. Nyt koekäytetty ja näyttää pitävän. Hieman rikkaalla käy koska ruiskussa vielä stroukkerin säädöt. https://youtu.be/0SrPAa-Pdgs 3 Quote
Meto Posted February 15, 2017 Author Posted February 15, 2017 (edited) Vihdoin sain uudet kannet stroukkeriin. Pitäis alkaa sitäkin kasaamaan jossain vaiheessa.. Edited February 15, 2017 by Meto 1 Quote
Meto Posted March 31, 2017 Author Posted March 31, 2017 Kuplakin jo ajossa koska käyttöautossa remppaa.. Hyvin tuntuu toimivan tuo varamoottorikin. Rikkinäisen lambda vaihdoin uuteen,pääsee ruiskua säätämään tuolle moottorille. 1 Quote
Meto Posted May 4, 2017 Author Posted May 4, 2017 (edited) Pientä jumppaa aiheutti romina joka alkoi kuulumaan jostain moottorin /vaihteiston suunnalta. Ei auttanut kun tiputtaa moottori pois.Ja just ennen vappuviikonloppua. Vikahan löytyi,oli vauhtipyörä hieman löysällä. Ohjuritappien reiät väljät vauhtipyörässä. Tein sitten kasitapituksen kampiakseliin ja kasasin stroukkerimoottorin vauhtipyörällä ja kytkinpaketilla. Ja vappuna jo ajeltiin vappuajot Edited May 4, 2017 by Meto 3 Quote
Meto Posted May 7, 2017 Author Posted May 7, 2017 Osien puhdistelua.. Pitää alkaa pikkuhiljaa kasaileen mörköä Quote
Racing Posted May 7, 2017 Posted May 7, 2017 Hc:llä oli ainakin ennemmin ylikokoisia pitkiä ,8.7mm vauhtistappeja 8 kpl sarjana. Quote
Meto Posted May 8, 2017 Author Posted May 8, 2017 Ok,tuohon tuli Scatin pitemmät tapit Ac kaupasta Quote
Meto Posted May 13, 2017 Author Posted May 13, 2017 Mörön kasaus aloitettu,alakerta jo nipussa 1 Quote
Meto Posted May 30, 2017 Author Posted May 30, 2017 Kannet koneistettu ja imusarjoja soviteltu kansiin,pikkuhiljaa etenee. 4 Quote
Meto Posted June 3, 2017 Author Posted June 3, 2017 (edited) Jotain pientä osaa tuli mm.männänrenkaat ja erimallinen vivusto. Vanhat työntötangot osoittautui liian pitkiksi joten uudet hommattava.. Edited June 3, 2017 by Meto Quote
kari kittilä Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 (edited) Minkä mittaiset työntötangot tarvit, mulla on yhdet ylimääräiset aircooled.net kaupasta hommatut vahvat alumiinitangot. Jos kiinnostaa niin soita mulle sunnuntaina illalla kun ollaan kotiuduttu Joensuun reissulta. Nämä http://vwparts.aircooled.net/ACN-Heavy-Duty-Aluminum-Pushrods-Set-of-8-p/acnhdalpr.htm Edited June 4, 2017 by kari kittilä Quote
Meto Posted June 24, 2017 Author Posted June 24, 2017 Moottori ois nipussa,tönäreitä vielä odotellaan.. Quote
Meto Posted June 29, 2017 Author Posted June 29, 2017 (edited) Moottori punnerrettu paikoilleen.. Suutintukkien kanssa meinasi tulla tilanpuute mutta pienellä sovittelulla saatiin vähän välystä tukin ja korin väliin. Edited July 7, 2017 by Meto Quote
Meto Posted July 5, 2017 Author Posted July 5, 2017 (edited) Moottori ym.osat paikoillaan. Työntötangot edelleen puuttuu,Logmechit tulossa. Kokoonpano sama kuin ennen -82x94 -Engle Fk87 -48 cb läppärungot -Uudet laakerit ja Grant kovakromimännänrenkaat. Muutokset : -40x35,5 kannet-->44x37,5 Cb 044 cnc super pro -Puristus 11,3--> 11,5 -Terästönärit liian pitkät--> Logmech alutönärit -Offset imarit--> big beef imarit - Vivustot ei passaa --> uudet vivustot -Ilmansuodattimet ei enää sovi konehuoneeseen-->uudet putsarit -1,25 keinut--> 1,40 keinut -Uusi puhallinkoppa ja sylinteripellit Semmosta rakentelua Edited July 5, 2017 by Meto 2 Quote
Meto Posted July 7, 2017 Author Posted July 7, 2017 (edited) Tönäreillä pitkä toimitusaika näkyy olevan.. Pitääköhän tässä alkaa lyhentään noita terästönäreitä. Päät on vaan pirun tiukassa Edited July 7, 2017 by Meto Quote
kari kittilä Posted July 7, 2017 Posted July 7, 2017 Kysy noita tönäreitä Kuplapajasta, Jussilla saattaa olla hyllyssä? Quote
Meto Posted July 7, 2017 Author Posted July 7, 2017 (edited) Ootellaan vielä ku tuli yhden muun firman kautta tilattua..Ei tullut kyllä kuplapaja mieleenkään höh. Polttelis vaan savut ottaa tuosta ja pääsis vähän koeajamaan Edited July 7, 2017 by Meto Quote
ARTO Posted July 7, 2017 Posted July 7, 2017 Moottori ym.osat paikoillaan. Työntötangot edelleen puuttuu,Logmechit tulossa. DSC_0954.JPG Kokoonpano sama kuin ennen -82x94 -Engle Fk87 -48 cb läppärungot -Uudet laakerit ja Grant kovakromimännänrenkaat. Muutokset : -40x35,5 kannet-->44x37,5 Cb 044 cnc super pro -Puristus 11,3--> 11,5 -Terästönärit liian pitkät--> Logmech alutönärit -Offset imarit--> big beef imarit - Vivustot ei passaa --> uudet vivustot -Ilmansuodattimet ei enää sovi konehuoneeseen-->uudet putsarit -1,25 keinut--> 1,40 keinut -Uusi puhallinkoppa ja sylinteripellit Semmosta rakentelua Mikäs olikaan vanhalla kombolla nopein varttimailiaika? Quote
Meto Posted July 7, 2017 Author Posted July 7, 2017 (edited) Vajaa 13s, jospa se vähän paranisi Edited July 7, 2017 by Meto Quote
Meto Posted July 13, 2017 Author Posted July 13, 2017 (edited) Niinhän siinä kävi että piti lyhentää nuo vanhat terästönärit että pääsi ajeleen. Jospa ne sen aikaa kestäisi että uudet saapuu. Hyvin toimii mutta nyt öljynlämpöjen kanssa ongelmaa.Ennen nousi maks.90-95 asteeseen ja nyt näkyy nousevan noin 115 asteeseen jolloin tyhjäkäyntiöljynpaine on jo turhan pieni. Muutokset edelliseen (jotka vois lämpöihin vaikuttaa) -044 kannet/jäykemmät venttiilinjouset -Uusi jälkituotanto puhallinkoppa -0,2 puristussuhde korkeampi Puhallinkoppa modattuna T4 öljynjäähdyttimelle ( oli myös vanhassa kopassa) Lisäjäähdytin täytynee asentaa.. Edited July 13, 2017 by Meto Quote
wp Posted July 13, 2017 Posted July 13, 2017 Tarkastitko jälkituotanto puhallinkopan sisukset onko kaikki ilmanohjaimet paikallaan ja oikeassa asennossa? Sytytys- polttoainekartat säädetty jo uusiksi? Noilla kansilla vaatii ihan erilaiset ennakot ja polttoainemäärät kuin entisillä. Quote
Meto Posted July 13, 2017 Author Posted July 13, 2017 Koppa näytti samanlaiselta sisältä mitä vanha,en sen tarkemmin tutkinut. Sylinterilämmöt pysyy 75- 80 astetta vaikka öljyt lämpeää. Ennakoita hieman säädetty keskialueelta pienemmäksi kun nakutti vedätyksessä. Pintakaasulla enimmäkseen ajettu jolloin seokset olleet ok,kuumuu silti Quote
Meto Posted July 13, 2017 Author Posted July 13, 2017 Täyskaasualueet säätämättä en oo vielä täysillä uskaltanut kiihdyttäää juurikaan Quote
x-pj Posted July 13, 2017 Posted July 13, 2017 Jos kannen lämmöt pysyy kurissa, niin ongelma on öljyn jäähdyttämisessä. Mistä nuo sylinterilämmöt on mitattu? Minulla kannen lämmöt tulpan alta mitattuna lähes 200. Quote
Meto Posted July 13, 2017 Author Posted July 13, 2017 (edited) Sylinteriputken alta ilmavirrasta. Juu tuntuu ettei jäähdytysteho enää riitä jostain syystä T4 jäähdyttimelläkään. Pikkuhiljaa lämmöt hiipii ylemmäs ja ylemmäs. Mulla on kyllä vakiota pienempi kampiakselin hihnapyörä,mutta oli edellisessä kokoonpanossa myös. Edited July 13, 2017 by Meto Quote
Meto Posted July 13, 2017 Author Posted July 13, 2017 No asennetaan ylimääräinen kenno puhaltimella,jospa se sitten asettuu Quote
Meto Posted July 14, 2017 Author Posted July 14, 2017 Taidan vielä käyttää tuon puhallinkopan pois ja verrata vanhaan että onko suuria eroja. Muuten jää mietityttään. Joka tapauksessa asennan lisäkennon niin saa tarvittaessa lisäjäähdytystä. Luultavasti kannet käy kuumempana mitä vanhat ja öljyt kuumuu sen takia. Quote
wp Posted July 15, 2017 Posted July 15, 2017 Tarkista samalla kansista ettei valupurseet tuki ilman läpivirtausta niissä kohti joista se muutoin olisi mahdollista. 044- valut ei ole aina ihan "puhtaita" 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.