UltraVW Posted March 31, 2006 Share Posted March 31, 2006 Hermo menee, laatikko näyttäs vuotavan melkein kuin kuuluisa seula. Vaihdoin uudet kumit(saksalaiset) vetareihin.Ennen sitä tihkui sieltä,oli selkeesti pienen pieniä reikiä.Sitten vaihdoin redlinen laatikkoöljyt. No tuli ajeltua noin 3000km viime kesänä ja ongelma siirtyi laatikkoon.Eli jostain tihkuu öljyä taasen ,koska koko laatikon pohja on öljyssä.Vetareista ei enää vuoda.Eli onko muuta keinoa tukkia vuotavat tiivisteet(esim. jotain töhnää laatikkoon) vai tiputtaa koko aski ja vaihtaa tiivisteet????(vittumainen homma)Varsinkaan kun en ennen ole moista tehnyt.Kertokaa kuka viittis moisen operaation tehdä?(pääkaupunkiseutu) Quote Link to comment
Guest Barn Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 Koitappas päittäisvälys kampiakselista,se voi olla akselin stefavuoto eli se voi olla myös moottori öljyä.. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 sormella maistaa ja eron kyl huomaa onko koneesta vai vaihteistosta toi öljy:) Quote Link to comment
Guest veewee Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 Mun sormessa ei ole makuaistia. Hasselhoffi on vissiin vähän paremmin varustettu. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 työnnä sit kieli vaihteiston ulkopohjaan. varmasti rupee "maistumaan"!!! Quote Link to comment
Guest Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 Hajusta tuntee kumpaa on. Jan Quote Link to comment
Racing Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 Meillon pohojammaalla totuttu haistelemahan,ei meillä äijät makaa volsujen alla kieli kiinni vaihrelaatikos. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 tääl pohojosempana on ollu tapana työnnellä sormet ja kielet kaikkialle:D Quote Link to comment
Guest Barn Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 Ja millonkas volkkarin paskat on kuivia ollu..nehän merkkaa aina...sen maun saa myös maasta ei tarvii alla maata kun rahaa paskaa puolimetriä eteenpäin niin eikun haistmaist.Ja kuumaa öljypohjaa ei parane nuolla. Quote Link to comment
Volkkaristi Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 ellei oo extreme duudsoni Quote Link to comment
UltraVW Posted April 1, 2006 Author Share Posted April 1, 2006 No Bugfuel teki koneen joten se se tuskin on ja kilsoja se 3000 .Ja muutenkin kait toi 41v loota rupee olee jo uusia tiivisteitä vailla? Harmi vaan et muuten on tekniikka kondiksessa ja sit rupee lodju kusee ja urakalla.Aina se on kussu mut nyt on jo isompi lätäkkö talven jäljiltä. Eli onko ideoita??? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted April 2, 2006 Share Posted April 2, 2006 vaihdat mineraaliöljyt. Voin lyödä pääni pantiksi että vuoto vähenee 79% ja laatikosta tulee 86% tuuheampi ja 49% pidempi (niinku ripsivärimainoksessa luvataan) Ei vaan, mie en ikipäivänä laittais mitään synteettistä tommoseen mikä on mineraaliaikakaudella suunniteltu. Joskus oli koneessa 15W40 synteettiset, ja lorisi kuumana ulos ihan urakalla. No pesin koneen yltä päältä ja kaadoin sisään ne "halvimmat" mineraalivellit mitä kaupasta sai, eikä o tiputtannu varmaa desiä enempää öljynvaihtovälillä (joka miun kesäajoilla on 7000km) Sama sonderin alennusvaihteissa, synteettiset tuli läpi, mineraalit ei o tiputtannu yhtään, eli on öljyllä vaikutusta. Vaikka Redlinen kamat hyvä ovatkin, niin niille on omat käyttötarkoituksensa, mihin en luettele esim. vuoden 1950 ifan tasauspyörästöä. Quote Link to comment
-MITO- Posted April 2, 2006 Share Posted April 2, 2006 Ehjiä tiiviitä laatikoitakin saa edullisesti. Quote Link to comment
UltraVW Posted April 2, 2006 Author Share Posted April 2, 2006 Sama kävi minulla mielessä että oliskohan noi redlinen öljyt jotka tihkuu pihalle?No sanokaas sitten hyvä mineraali joka pysyy sisällä laatikossa.Pysyykö esim. valvoline??? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted April 2, 2006 Share Posted April 2, 2006 miulla Mobilin tuotteet. joskus myös Nesteen kamoja ollut Pelaa vallan loistavasti, menee rahat hukkaan jos sinne ostaa jotain "merkkien merkkituotetta", ei tommosella mitään merkitystä o jokapäiväisessä ajossa onko siellä se 28€/litra redlinet vai 5,90€/4litraa diamondit Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted April 2, 2006 Share Posted April 2, 2006 Miulla on ainakin pysyny mobilit sisässä ihan huoletta. Tosin ehkä helpointa voi olla muutenkin rykässä loota pois sieltä ja vaihella tiivisteitä tai koko loota vaikka uuteen. Ei tarttee kato tuskailla. Tuskailu on tuskaista. Quote Link to comment
Marko Posted April 2, 2006 Share Posted April 2, 2006 Eiköhän tää perustu kuitenkin ihan fysiikkaan, nesteellä on taipumus löytää tiensä ulos jos sille annetaan siihen mahdollisuus. Riippumatta nesteen paksuudesta. Laatikko vain irti ja uusia tiivareita kyllä se siitä lähtee. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted April 2, 2006 Share Posted April 2, 2006 Eip sitä loppupeleissä tiiä vaikka lopettais vuotamisen kun vaihtaa sinne mineraaliöljyt ja rassaa huohotusrejän aukki. Quote Link to comment
-AP- Posted April 2, 2006 Share Posted April 2, 2006 Kannattaisko nyt ensin tutkia vähän mistä se vuotaa? Pesu ja seuranta? Tuleeko vuoto vaihteensiirtäjältä vai kytkinakselilta? Vai kuitenkin suojakumeista? Tai moottorista. Onko öljymäärä oikea? Toimenpiteet sitten tarpeen mukaan. Quote Link to comment
UltraVW Posted April 2, 2006 Author Share Posted April 2, 2006 Juu tutkitaan tutkitaan ja sitten hutkitaan.Eli pesu ja tarkkailu.Missä se huotinreikä sijaitsee??? Pitäsköhän ekana ennekuin repii lootan irti niin kokeilla tällasta? http://www.valvoline.com/pages/products ... product=35 Ja sitten hyvä kirjavinkki missä laatikosta parhaiten tietoa???Eli mikä opus paras???? Quote Link to comment
Sakke Posted April 2, 2006 Share Posted April 2, 2006 Ei ne auta nuo tiivistäjät.Parhaiten onnistuu ku vaihtaa tiivisteet.Kokemusta on. Quote Link to comment
Sakke Posted April 2, 2006 Share Posted April 2, 2006 Huohotin on laatikon etupäässä,nokkakappaleen yläosassa.Oisko about 6mm rööri? Quote Link to comment
UltraVW Posted April 2, 2006 Author Share Posted April 2, 2006 ok kiitti, sitten vielä mikä olis paras kirja? Quote Link to comment
busgods Posted April 8, 2006 Share Posted April 8, 2006 Tuossa viime kesänä tiputteli vanha laatikko aivan älyttömästi oljyä ja paskanen kun oli niin sitä vuotopaikkaa ei meinannu löytyä sitten millään. No pestiin sitten koko alakerta ihan palovaarankin takia puhtaaks ja ruvettiin katteleen että mistä lirkkii. Ei selvinny ennenkuin laitettiin kone käyntiin ja renkaat pyörimään. 4s vaihteen kun laitto silmään niin ilmeisesti roiskuttelu on sen verran suurta sisällä että vuoto löyty heti. Ei ollu tiivisteet syyllisiä. Edellinen rassaaja oli ilmeisesti "vahingossa" vetäny kulmahiomakoneella täyttöreiän korkkiin pienen reiän josta sitten tuuppas öljyä pihalle. Veikkaanpa että ei olis muuten löytyny millään. Selvennykseks vielä että auto oli tosiaan hallinosturilla ja renkaat siis vapaat pyörimään jos jäi kaiveleen... Eikös noi Bentleyn opukset ole ihan suht tarkkoja? Quote Link to comment
Sakke Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 kyllä penteleilläki remontin tekee toisin ku alfamerin opuksilla.. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 12, 2006 Share Posted April 12, 2006 Ei vaan, mie en ikipäivänä laittais mitään synteettistä tommoseen mikä on mineraaliaikakaudella suunniteltu. Joskus oli koneessa 15W40 synteettiset, ja lorisi kuumana ulos ihan urakalla. No pesin koneen yltä päältä ja kaadoin sisään ne "halvimmat" mineraalivellit mitä kaupasta sai, eikä o tiputtannu varmaa desiä enempää öljynvaihtovälillä (joka miun kesäajoilla on 7000km) Sama sonderin alennusvaihteissa, synteettiset tuli läpi, mineraalit ei o tiputtannu yhtään, eli on öljyllä vaikutusta. Vaikka Redlinen kamat hyvä ovatkin, niin niille on omat käyttötarkoituksensa, mihin en luettele esim. vuoden 1950 ifan tasauspyörästöä. Juu kaveri todisti tuon joskus juurikootulla kuplan koneella. Eli koottiin "viri" kone 1300 alakerrasta ja tietty mobilin jotkut 0wee nelikymppiset sisään ja kaveri ajoi sillä muutaman päivän pieniä rykäyksiä ilman ongelmia no sitten lähdettiin käymään parin kymmenen kilsan päässä mun tallilla ja kaveri sitten koetti vähän siinä matkalla että mites kone puhkuu. No 15km päästä alkoi ilmetä puutumisen merkkejä ja 18 km kohdalla kilkatusta ja 19km kohdalla kolinaa ja siihen sitten jätettiin kupla ja kaveri kattoi koneesta öljyt ja eihän siellä ollut mitään oli kussut sillä 20km matkalla kaikki ulos Quote Link to comment
Lasse Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Outo juttu. Olen käyttänyt synteettisiä öljyjä kuplan koneessa aina. Periaatteena on ollut, että uudempi öljy olisi parempaa. Hyvin ovat sisällä pysyneet ja koneetkin on kestäneet ok. En näe mitään syytä siirtyä pois synteettisistä. Koneet ovat olleet uusia/kunnostettuja kun olen noita alkanut käyttää. Jos öljy ei pysy koneessa sisällä, niin näkisin, että vika ei ole öljyssä vaan jossakin muualla. Katteltiin kaverin passattia 70-luvulta. Sillä on ajettu 120 tkm ja kone on ihan loppu. Nykyään vastaalla koneella päästellään 300 tkm ilman remontteja. Tosin on öljytkin ihan erilaiset. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 kyllähän vanhat koneet on aina yksilöitä ja koskaan ei tiedä millasilla osille ne kasattu, viivisteetkin voi olla hyviä tai paskoja kuten kaikki kuplia harrastaneet tietävät. järvi vaan päähän kun öljyjä valitaan oli kyse luokista tai viskositeeteistä. aina ei voi sanoo et se mitä öljyy kaveri käyttää olis paras vaihtoehto omaan koneeseen jne... nykyisille vesijäähdytteisille moottoreille 300tkm on kyllä pelkkä sisäänajomatka jos ei oo päässy tapahtuun vaurioo/vahinkoo esim pakkasilla huohottimen takia tai esim kesällä temppuilevien /hajoavien termareiden/vesipumppujen takia. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 tanhikselta vois vielä kysyy, et tiesikö kaveris millaset öljynpaineet koneessa oli ja yleensäkään koneen liikkuvien osien välyksistä. jos koneen sisällä oli keäytettyä ja kulunutta/urautunutta pintaa esim kampiakselin kauloilla, ei 0/40 öljy tosiaankaan ole parasta oli se mineraalia tai synteettistä. jos öljyistä aatellaan yksiselitteisesti tyyliin vaikkapa näin. parasta öljyy on 20w-50 tai 5w-50 ralliformula, voi kärjistäen sanoa kaikkien virimoottorien parhaan ja sopivamman kaasarin olevan 48 idan isoilla kurkuilla. miettikääpä tätä pääsiäismunia syödessä:) Quote Link to comment
Tanhis Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 tanhikselta vois vielä kysyy, et tiesikö kaveris millaset öljynpaineet koneessa oli ja yleensäkään koneen liikkuvien osien välyksistä. jos koneen sisällä oli keäytettyä ja kulunutta/urautunutta pintaa esim kampiakselin kauloilla, ei 0/40 öljy tosiaankaan ole parasta oli se mineraalia tai synteettistä. jos öljyistä aatellaan yksiselitteisesti tyyliin vaikkapa näin. parasta öljyy on 20w-50 tai 5w-50 ralliformula, voi kärjistäen sanoa kaikkien virimoottorien parhaan ja sopivamman kaasarin olevan 48 idan isoilla kurkuilla. miettikääpä tätä pääsiäismunia syödessä:) Niin siis kyseessä oli budjetti budjetti "viri" kone mikä koottiin nurmikolla eli siittä alakerrasta ei ollut mitään tietoa Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.