Jump to content

vuotava laatikko


Recommended Posts

Hermo menee, laatikko näyttäs vuotavan melkein kuin kuuluisa seula.

Vaihdoin uudet kumit(saksalaiset) vetareihin.Ennen sitä tihkui sieltä,oli selkeesti pienen pieniä reikiä.Sitten vaihdoin redlinen laatikkoöljyt.

No tuli ajeltua noin 3000km viime kesänä ja ongelma siirtyi laatikkoon.Eli jostain tihkuu öljyä taasen ,koska koko laatikon pohja on öljyssä.Vetareista ei enää vuoda.Eli onko muuta keinoa tukkia vuotavat tiivisteet(esim. jotain töhnää laatikkoon) vai tiputtaa koko aski ja vaihtaa tiivisteet????(vittumainen homma)Varsinkaan kun en ennen ole moista tehnyt.Kertokaa kuka viittis moisen operaation tehdä?(pääkaupunkiseutu)

Link to comment

Ja millonkas volkkarin paskat on kuivia ollu..nehän merkkaa aina...sen maun saa myös maasta ei tarvii alla maata kun rahaa paskaa puolimetriä eteenpäin niin eikun haistmaist.Ja kuumaa öljypohjaa ei parane nuolla.

Link to comment

No Bugfuel teki koneen joten se se tuskin on ja kilsoja se 3000 .Ja muutenkin kait toi 41v loota rupee olee jo uusia tiivisteitä vailla?

Harmi vaan et muuten on tekniikka kondiksessa ja sit rupee lodju kusee ja urakalla.Aina se on kussu mut nyt on jo isompi lätäkkö talven jäljiltä.

Eli onko ideoita???

Link to comment
Guest Toheltaja

vaihdat mineraaliöljyt. Voin lyödä pääni pantiksi että vuoto vähenee 79% ja laatikosta tulee 86% tuuheampi ja 49% pidempi (niinku ripsivärimainoksessa luvataan)

 

 

Ei vaan, mie en ikipäivänä laittais mitään synteettistä tommoseen mikä on mineraaliaikakaudella suunniteltu. Joskus oli koneessa 15W40 synteettiset, ja lorisi kuumana ulos ihan urakalla. No pesin koneen yltä päältä ja kaadoin sisään ne "halvimmat" mineraalivellit mitä kaupasta sai, eikä o tiputtannu varmaa desiä enempää öljynvaihtovälillä (joka miun kesäajoilla on 7000km)

 

Sama sonderin alennusvaihteissa, synteettiset tuli läpi, mineraalit ei o tiputtannu yhtään, eli on öljyllä vaikutusta.

 

Vaikka Redlinen kamat hyvä ovatkin, niin niille on omat käyttötarkoituksensa, mihin en luettele esim. vuoden 1950 ifan tasauspyörästöä.

Link to comment
Guest Toheltaja

miulla Mobilin tuotteet. joskus myös Nesteen kamoja ollut Pelaa vallan loistavasti, menee rahat hukkaan jos sinne ostaa jotain "merkkien merkkituotetta", ei tommosella mitään merkitystä o jokapäiväisessä ajossa onko siellä se 28€/litra redlinet vai 5,90€/4litraa diamondit

Link to comment
Guest Mika Raussi

Miulla on ainakin pysyny mobilit sisässä ihan huoletta.

 

Tosin ehkä helpointa voi olla muutenkin rykässä loota pois sieltä ja vaihella tiivisteitä tai koko loota vaikka uuteen. Ei tarttee kato tuskailla. Tuskailu on tuskaista.

Link to comment

Kannattaisko nyt ensin tutkia vähän mistä se vuotaa? Pesu ja seuranta? Tuleeko vuoto vaihteensiirtäjältä vai kytkinakselilta? Vai kuitenkin suojakumeista? Tai moottorista. Onko öljymäärä oikea? Toimenpiteet sitten tarpeen mukaan.

Link to comment

Tuossa viime kesänä tiputteli vanha laatikko aivan älyttömästi oljyä ja paskanen kun oli niin sitä vuotopaikkaa ei meinannu löytyä sitten millään. No pestiin sitten koko alakerta ihan palovaarankin takia puhtaaks ja ruvettiin katteleen että mistä lirkkii. Ei selvinny ennenkuin laitettiin kone käyntiin ja renkaat pyörimään. 4s vaihteen kun laitto silmään niin ilmeisesti roiskuttelu on sen verran suurta sisällä että vuoto löyty heti. Ei ollu tiivisteet syyllisiä. Edellinen rassaaja oli ilmeisesti "vahingossa" vetäny kulmahiomakoneella täyttöreiän korkkiin pienen reiän josta sitten tuuppas öljyä pihalle. Veikkaanpa että ei olis muuten löytyny millään. Selvennykseks vielä että auto oli tosiaan hallinosturilla ja renkaat siis vapaat pyörimään jos jäi kaiveleen...

 

Eikös noi Bentleyn opukset ole ihan suht tarkkoja?

Link to comment

Ei vaan, mie en ikipäivänä laittais mitään synteettistä tommoseen mikä on mineraaliaikakaudella suunniteltu. Joskus oli koneessa 15W40 synteettiset, ja lorisi kuumana ulos ihan urakalla. No pesin koneen yltä päältä ja kaadoin sisään ne "halvimmat" mineraalivellit mitä kaupasta sai, eikä o tiputtannu varmaa desiä enempää öljynvaihtovälillä (joka miun kesäajoilla on 7000km)

 

Sama sonderin alennusvaihteissa, synteettiset tuli läpi, mineraalit ei o tiputtannu yhtään, eli on öljyllä vaikutusta.

 

Vaikka Redlinen kamat hyvä ovatkin, niin niille on omat käyttötarkoituksensa, mihin en luettele esim. vuoden 1950 ifan tasauspyörästöä.

 

Juu kaveri todisti tuon joskus juurikootulla kuplan koneella. Eli koottiin "viri" kone 1300 alakerrasta ja tietty mobilin jotkut 0wee nelikymppiset sisään ja kaveri ajoi sillä muutaman päivän pieniä rykäyksiä ilman ongelmia no sitten lähdettiin käymään parin kymmenen kilsan päässä mun tallilla ja kaveri sitten koetti vähän siinä matkalla että mites kone puhkuu. No 15km päästä alkoi ilmetä puutumisen merkkejä ja 18 km kohdalla kilkatusta ja 19km kohdalla kolinaa ja siihen sitten jätettiin kupla ja kaveri kattoi koneesta öljyt ja eihän siellä ollut mitään oli kussut sillä 20km matkalla kaikki ulos

Link to comment

Outo juttu. Olen käyttänyt synteettisiä öljyjä kuplan koneessa aina. Periaatteena on ollut, että uudempi öljy olisi parempaa. Hyvin ovat sisällä pysyneet ja koneetkin on kestäneet ok. En näe mitään syytä siirtyä pois synteettisistä. Koneet ovat olleet uusia/kunnostettuja kun olen noita alkanut käyttää.

 

Jos öljy ei pysy koneessa sisällä, niin näkisin, että vika ei ole öljyssä vaan jossakin muualla.

 

Katteltiin kaverin passattia 70-luvulta. Sillä on ajettu 120 tkm ja kone on ihan loppu. Nykyään vastaalla koneella päästellään 300 tkm ilman remontteja. Tosin on öljytkin ihan erilaiset.

Link to comment
Guest ritariässä

kyllähän vanhat koneet on aina yksilöitä ja koskaan ei tiedä millasilla osille ne kasattu, viivisteetkin voi olla hyviä tai paskoja kuten kaikki kuplia harrastaneet tietävät. järvi vaan päähän kun öljyjä valitaan oli kyse luokista tai viskositeeteistä. aina ei voi sanoo et se mitä öljyy kaveri käyttää olis paras vaihtoehto omaan koneeseen jne...

 

nykyisille vesijäähdytteisille moottoreille 300tkm on kyllä pelkkä sisäänajomatka jos ei oo päässy tapahtuun vaurioo/vahinkoo esim pakkasilla huohottimen takia tai esim kesällä temppuilevien /hajoavien termareiden/vesipumppujen takia.

Link to comment
Guest ritariässä

tanhikselta vois vielä kysyy, et tiesikö kaveris millaset öljynpaineet koneessa oli ja yleensäkään koneen liikkuvien osien välyksistä. jos koneen sisällä oli keäytettyä ja kulunutta/urautunutta pintaa esim kampiakselin kauloilla, ei 0/40 öljy tosiaankaan ole parasta oli se mineraalia tai synteettistä.

 

jos öljyistä aatellaan yksiselitteisesti tyyliin vaikkapa näin. parasta öljyy on 20w-50 tai 5w-50 ralliformula, voi kärjistäen sanoa kaikkien virimoottorien parhaan ja sopivamman kaasarin olevan 48 idan isoilla kurkuilla.

 

miettikääpä tätä pääsiäismunia syödessä:)

Link to comment
tanhikselta vois vielä kysyy, et tiesikö kaveris millaset öljynpaineet koneessa oli ja yleensäkään koneen liikkuvien osien välyksistä. jos koneen sisällä oli keäytettyä ja kulunutta/urautunutta pintaa esim kampiakselin kauloilla, ei 0/40 öljy tosiaankaan ole parasta oli se mineraalia tai synteettistä.

 

jos öljyistä aatellaan yksiselitteisesti tyyliin vaikkapa näin. parasta öljyy on 20w-50 tai 5w-50 ralliformula, voi kärjistäen sanoa kaikkien virimoottorien parhaan ja sopivamman kaasarin olevan 48 idan isoilla kurkuilla.

 

miettikääpä tätä pääsiäismunia syödessä:)

 

Niin siis kyseessä oli budjetti budjetti "viri" kone mikä koottiin nurmikolla eli siittä alakerrasta ei ollut mitään tietoa

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...