Guest MM1973 Posted June 12, 2016 Share Posted June 12, 2016 Moro. Saako kivuttomasti mahtumaan 5 pulttiseen kuplaan 18 " vanteet? Millä rengaskoolla ,et ,vanteen leveys. Edessä vakio loksut ja droppi olat. Takana 5 cm levitetty loksuja. Quote Link to comment
JM Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 (edited) Saa. Et riippuu vuosimallista, tehdyistä alustamuutoksista. Edited June 13, 2016 by JM Quote Link to comment
Guest MM1973 Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Voitko vähän kertoo enemmän Quote Link to comment
Guest MM1973 Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Vm on 72... mut modattu 52 näköiseksi. Olkatappi putkisto .droppiolat edellinen laittanut. Rumpu jarruin. Quote Link to comment
Guest MM1973 Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Tossa kuva autosta. Quote Link to comment
Stidi Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Sulla näyttäisi olevan siinä alla täydelliset vanteet kuplaan. Jos saan kysyä, niin miksi, miksi ihmeessä 18" vanteet? Quote Link to comment
Guest MM1973 Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Taitaa olla mielipide kysymys.. isovanne sopii mun silmälle paremmin Quote Link to comment
Guest MM1973 Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Joo . Sitä ittekin ihmettelin... joku on tainut kärsän vaihtaa... Quote Link to comment
Paavuli Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Duodanoin. Koska sopivuutta ei voi oikein auton kuvan perusteella sanoa, ehdottaisin mittailemaan alla olevia vanteita suhteessa lokariin. Sitten vanne pois, mittaillaan nykyisen vanteen et:tä. Verrataan nykyisen et lukua ja leveyttä mahdolliseen uuteen. Katsoo paljonko nykyisistä tilaa jokasuuntaan. Tälläiset autot joiden lokasuojien muodosta ei tiedä, mahdollisista muutoksista, korkeudesta, akselien leveyksistä... Ainut keino on mittailla. Näin itse sovitellut. 15" reproihin saa helpommin foorumilta sopivuuksia, kun yleisempää. Harvemmin 18 " vannetta kuplaan on laitettu. Tulee muuten aika matalan profiilin rengaskin, mutta se ei kuulu tähän keskusteluun :) Quote Link to comment
ARTO Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Tossa kuva autosta. Älä pilaa 18 aluilla tätä, tulee hassun näköinen kun väkisin sovittaa isot vanteet narustringit renkaikkis että edes jotenkin mahtuu pyörimään + ajettavuus ei taatusti parane. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Näyttäähän tuo pöllöltä. Tässä taasen 17" ja nekin on jo aika rajoilla kokonsa puolesta. Tässä biilissä "5 inch tranny raise , 8 inch narrowed front beam , 3 inch narrowed rear axles , 1 1/2 shorter frame head , narrowed rear torsion tubes, 17 x 8 front and back." Quote Link to comment
-tipi- Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Mussutusta ja mutua 17". Quote Link to comment
mikan Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 (edited) Hot Wheels tulee tuollaisista mieleen. Kukin oman makunsa mukaan... t. Mika Edited June 13, 2016 by mikan Quote Link to comment
AVe Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Kyllä sattuu viimeiset kolme autoa hyvin omaan silmään. Ei muuta kuin isoa pyörää alle. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment
Tanhis Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Aika usein isojen pyörien kaverina on ilmajousitus kuten taitaa olla kaikissa kuvan autoissa. Eli ajokorkeudessa aikalailla erinäköinen. 1 Quote Link to comment
Guest MM1973 Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Jep. Pitää mittailla ja tutkia. Voipi olla et 18 tuumainen menee kuplassa vähän yli, mut 17" vanne voi olla ihan ok. Etu renkaat menee ihan liian kapeiksi muuten.joku 175/40... on kyl liian matala. Vanteet solmussa ekassa töyssyssä. Joku 205/40/17 eturenkaana vielä menettelee jos sellaisen saa sinne mahtumaan ilman isompaa jumppaa. Taakse nyt saa leveemmät helpommin . Ja makuasioista nää on .niistä voi olla jokainen omaa mieltänsä. Quote Link to comment
Jiibee Posted June 14, 2016 Share Posted June 14, 2016 (edited) Kannattaa ennen vanteita hankkia ja asentaa kavennettu etuakseli. Saat leveämmillä vanteilla kääntöympyrän säilytettyä lähempänä vakiota kun pystyt käyttämään pienemmällä ET:llä olevia vanteita tai tuomaan niitä ulos päin spacereilla. Sitten vain mittailemaan minkä kokoinen vanne / rengas-yhdistelmä täällä mahtuisi olemaan. Et maininnut minkä kokoiset renkaat autossasi on nyt ja oliko tarkoitus hankkia tilalle vastaavalla halkaisijalla olevat pyörät? Rengaslaskuri sanoisi että esim. 235/40/18 olisi halkaisijaltaan vastaava kuin esim. 165/80/15 mikä lienee lähellä vakio Kuplan rengaskokoa (?). Eipä tuo nyt mikään "narustringi" ole. Eteen joutuu laittamaan kapeampaa rengasta minkä profiili taas riippuu siitä kuinka korkealla se keula on. 18" vanteet ovat yleensä 8" leveitä jolle kapein "järkevän kokoinen" rengas taitaa olla 205, profiili 35:ta ylöspäin. Edited June 14, 2016 by Jiibee Quote Link to comment
-tipi- Posted June 14, 2016 Share Posted June 14, 2016 165/45 R17 ja pystyy tontiittaan. 1 Quote Link to comment
Guest MM1973 Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 225/60/15 takana 6.5" vanne . Edessä 175/55/15 5" vanteilla. Et:tä en nyt muista mut tais olla 20... kai se on talvella kavennettava putkistoa jos meinaa saada isoa pyörää alle. Quote Link to comment
Jiibee Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 (edited) 175/55/15 rengasta lähinnä on 195/40/17. 185/35/17 on jo pienempi. Noiden kaveriksi laittaisin taakse jonkun näistä: 205/45/17 205/50/17 215/40/17 215/45/17 225/45/17 17" vanteessa on myös se etu, että niitä löytyy 7" leveinä joten kaikki edellä mainitut rengaskoot pitäisi olla mahdollista muutoskatsastaa. Jopa tuo 185/35/17. Edited June 16, 2016 by Jiibee Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.