Guest Jopesa Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Heps kaippa tämä tänne osioon kuuluu :) Mulla on ollut muutaman vuoden moottoripyörä/kuplan mootttoriprojekti ja nyt asentelin magneeton siihen ettei olisi niin riippuvainen sähköistä, eli kysymys kuuluukin niille jotka ovat magneeton kanssa leikkineet että mitkäs ennakot siihen tulee? Tuo oma magneetto on aivan kun se olisi väärinpäin verrattuna 009 järjettömään ja ennakoita jouduin laittamaan kymmenen että edes kulkee johonkin jos laitan 7.5 niin loppuu veto kun kaasuttaa, Mikä nupikka siinä magneeton kyljessä on? Sitten kolmas kysymys että löytyykö noita tyhjäkäyntisuuttimia missä on manuaalinen "katkaisin/sulku" mistään enää uutena nyt on paikoillaan 4.5 ja tuntuu että loppuu polttoaine kun nopeaa päästää kaasulta. Kiitoksia tietäjille etukäteen vastauksista. Ps löytyykö keltään magneeton ohje kuvia? Quote
NO H2O Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Mister Mäki lienee magneetoista perillä, kenties joku muukin? Quote
tolvana Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Sun magneetossa taitaa olla kiinteä ennakko eli oikein sopiva hyllynkoristeeksi... Nupikan alle tulee sammutusjohto. Kokeile strobolla tuo ennakkohomma niin sekin selviää. Quote
Tanhis Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Mitä tyhjäkäyntisuuttimeen tulee niin puhut nyt ilmeisesti siittä solenoidin perässä olevasta suuttimesta ja koko on luultavasti 45 eikä 4,5. Tämän voit korvata kiinteällä suuttimella joka on ilman solenoidia. http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=5045& Mitä kaasun kyykkäämisen tulee kaasutettaessa ei luultavasti ole tämän suuttimen koosta kiinni vain kiihdytyspumpun toiminnasta tai tarkemmin sanottuna toimimattomuudesta. Magneetot jotka soveltuu tiekäyttöön ovat aika harvinaisia ainakin tässä maassa eli yleensä ovat liian kapealla ennakko säätöalueella tai kiinteällä ennakolla. Näitä ns teollisuuskone magneettoja voi kylläkin modata toimimaan leveämmällä ennakko alueella mutta muunnossarjojen tai pajan joka homman tekisi löytäminen on enemmän kuin haastavaa. Ota tarkempi kuva tuosta magneeton kyljessä olevasta kilvestä niin siittä pitäisi käydä selville kuinkaleveä ennakko kaista tuossa on. Nyt näen vain 0astetta ja jotain tuosta kilvestä. Mutta taas toisaaltaan voi tuokin toimia kiinteällä ennakolla kun pärrä on kumminkin oleellisesti autoa kevyempi. Quote
metake Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Magneetto on 12,5 asteen ennakkokäyrällä, ja tyhjäkäyntisuutin on sellainen malli jossa on mekaaninen tappi joka sulkee suuttimen ja moottori sammuu, eli magneeton kaveriksi tarkoitettu. Quote
Guest Jopesa Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Tommoinen tyyppikilpi. Aamusella kävin ajamassa ja korvakuulolla väänsin "kohilleen" alkoi toimia paremmin :) Quote
Guest Jopesa Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 (edited) Toisaalta voishan tuohon kehittää jonkun välilaipan että vois ennakkoa säädellä ajaessa. Eli jos oikein ymmärsin niin pitäisi laittaa 12.5 ennakkoa? Edited June 13, 2016 by Jopesa Quote
Tanhis Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Magneetto on 12,5 asteen ennakkokäyrällä, ja tyhjäkäyntisuutin on sellainen malli jossa on mekaaninen tappi joka sulkee suuttimen ja moottori sammuu, eli magneeton kaveriksi tarkoitettu. Jumankauta Åke et sulla on tarkat silmät. 1 Quote
Guest Jopesa Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Et Tanhis ikinä arvaa keltä nuot magneetot ostin :D Quote
tolvana Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Toisaalta voishan tuohon kehittää jonkun välilaipan että vois ennakkoa säädellä ajaessa. Eli jos oikein ymmärsin niin pitäisi laittaa 12.5 ennakkoa? Ennakko on maksimissaan 1950 kierroksella jolloin se on 12,5 astetta enemmän kun 750 kierroksella. Eli jos laitat tyhjäkäynnillä vaikka 15 astetta ennakkoa niin sun max.ennakko on 27,5 astetta. Maksimiennakko autokäytössä pyörii 30 ja 35 asteen välillä , tonne päästäkses sun pitäs laittaa tyhjäkäynnillä ennakkoa n.20 astetta jolloin tyhjäkäynnin alas saaminen voi olla ongelma. Quote
non-hippy Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Toisaalta voishan tuohon kehittää jonkun välilaipan että vois ennakkoa säädellä ajaessa. Eli jos oikein ymmärsin niin pitäisi laittaa 12.5 ennakkoa? Toimii ajaessa, mulla on 40-l Harleyssä kaasuläppä toisella kädellä ja sytkän säätö toisella. Kahvat on ns. Pienolankasysteemillä eli molemmat vetää ja työntää. Oppii kyllä ajamaan niin että molemmat kädet "kaasuttaa" kiihdyttäessä sopivassa synkassa. Itseasiassa pelkällä sytkän käsisäädölläkin voi rauhallisesti kiihdyttää. Maantienopeuksissa ei sytkään juurikaan tarvitse koskea ellei sitten tule oikein jyrkkä mäki eteen, niin vähän myöhästän sytkää. Quote
Guest Jopesa Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Joo 30 laitoin niin alkoi kuulostaa moottori hyvälle. Kiitoksia tolvana vinkeistä samoin nohippi :) Quote
Tanhis Posted June 14, 2016 Posted June 14, 2016 Et Tanhis ikinä arvaa keltä nuot magneetot ostin :D Jotenkin arvasin että nyt on inside tietoa. Quote
Guest Jopesa Posted August 14, 2018 Posted August 14, 2018 Mites tämä kytketään puolaan? Johtoihin Quote
arvuuttaja Posted August 15, 2018 Posted August 15, 2018 Ilmeisesti WBX:n.? Musta puolan plusaan, vihreä miinukseen ja ruskea maa/runko. Pitää olla myös tuolle sopiva puola ja syöttö mustaan plussaan.. Quote
Guest Jopesa Posted August 15, 2018 Posted August 15, 2018 Jes kiitoksia paljon noin mää sen vähän mieteinkin ei vaan Vihti yt alkaa johtoja vetämään ennen kun sain varman tiedon😀 2 hours ago, arvuuttaja said: Ilmeisesti WBX:n.? Musta puolan plusaan, vihreä miinukseen ja ruskea maa/runko. Pitää olla myös tuolle sopiva puola ja syöttö mustaan plussaan.. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.