nalleolut Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 eli pohdinnan alla mihin kohtaan eturekkarin länttään! keskelle alas eli keulapellin alapuolelle vaiko toiseen etulokariin alareunaan.... keulapellin alla sais peitettyä paria taistelu arpea joita en jaksa tänä kesänä korjata! ehdotuksia/kuvia eri vaihtoehdoista! vai pidänkö etukilven vaan mukana etten kiinnitä mihkään! Quote
Guest Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Mun rekkari sisäpuolella kojelaudan päällä.Ei oo virkavalta pahaa sanaa sanonut. Quote
nalleolut Posted April 20, 2006 Author Posted April 20, 2006 ei ole reikiä lokareissa eikä keulassa mihin vois ylimäärästä rautaa laittaa killumaan! vai ettei virkavaltaa kiinnosta jos etukilpi puuttuu.... hmm joskus olen kuullut juttua ettei eessä tarvii olla kilpeä jos ei ole paikkaa mihin laittaa tai ei mahdu.... hmm esson baarin juttuja taasen! Quote
hanski. Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 kilpi on pakollinen edessä!ja edes EU ei auta tässä asiassa!!! ja virkavalta tykkää jos pyörittelee kojetaulun päällä...no omassani on lasikuituhelman alla kiinni saranoilla, jos tökkää maahan niin joustaa...ja tästä virkavalta on myös tykännyt kovasti....heh... Quote
nalleolut Posted April 20, 2006 Author Posted April 20, 2006 siis täh.... kuitteja? eli jos vahingossa menee toinen kilpi etupuskurin kanssa sulattamoon niin konttorilla selittämällä saa lapun että toinen kilpi uupuu? vai joutuuko tilaamaan uuden kilven? Quote
-AP- Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Älkää nyt taas aloittako noita takapuolesta tulevia juttuja etukilven tarpeesta ... Quote
hanski. Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 on kysytty niin monesta paikasta ja eritahoilta...että kyllä se pakollinen on...vaikka olis tietty paremman näköinen ilman... Quote
nalleolut Posted April 20, 2006 Author Posted April 20, 2006 jees autossa pitää olla edesäkin kilpi! asennuspaikka vapaa eli myös esim koelaudan päällä kelvannee. eli sen voi vaikka laittaa aurinko lippaan kiinni ja jos ei halua että se näkyy niin kääntää lipan ylös! roger... mutta asiaan silti mihin kohtaa läntätään.... keskelle keulaa vai lokariin valon alapuolelle! Quote
Hebster52 Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Esim. Tuosta versiosta vaan sen verran että omasta kokemusksesta niin tuo tukirauta katkeaa lopulta kun se rekkari alkaa vauhdissa väpättämään. Lopulta rauta väsyy ja katkeaa... Quote
Guest laiska`s custom Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 etuluukun alla pissapojan säiliön paikalla kaverilla oli,kilpihän oli edessä..näkyvyys ehkä vähän huonompi ilman sieniä.. Quote
Guest Esko Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Aurinkolippaan vaan nippusiteellä. Helppo säätää Quote
nalleolut Posted April 20, 2006 Author Posted April 20, 2006 voisi kokeilla kyllä sitten tien päällä tai konttorilla saa maksua vastaan neuvoa missä kuuluu olla! Quote
Guest ritariässä Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 etupuskurin alle sopivasti joustavan taustalevyn kaa ja kas mukavasti vääntyy takaviistoon kovemmassa vauhdissa ja ei hypi enää pahasti silmille, mut on siellä silti kun tarkasti kattoo. Quote
nalleolut Posted April 20, 2006 Author Posted April 20, 2006 ei ole ylimäärästä rautaa keulassa. laittaisko saranalla auton alle.... Quote
Hebster52 Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Näin sanoo laki... 34 § (24.8.2000/764) Rekisterikilpien kiinnitys ja käyttö 1. Rekisterikilvet on kiinnitettävä autossa eteen ja taakse, traktorissa ja moottorityökoneessa eteen tai taakse, moottorikelkassa molemmille sivuille ja muussa ajoneuvossa taakse kilville varattuihin paikkoihin ajoneuvon poikkisuuntaan, pystyasentoon tai enintään 30° alareunasta ulospäin kallistettuna ja siten, ettei mikään ajoneuvon osa tai varuste osittainkaan peitä sitä. Rekisterikilpi tulee tarvittaessa pohjustaa tai kehystää siten, ettei se ajoneuvoa käytettäessä vahingoitu. Rekisterikilpeä ei saa taittaa, leikata tai peittää, eikä siihen saa kiinnittää tarraa, merkkiä tai kilpeä. 2. Rekisterikilpien kiinnitysruuvien päät on maalattava pohjan värisiksi tai peitettävä pohjan värisillä tulpilla. 3. Ajoneuvossa ei saa käyttää eikä siihen kiinnittää muita kuin siihen kuuluvat rekisterikilvet eikä muita sellaisia kilpiä taikka kirjain- tai numeroyhdistelmiä, jotka harhauttavasti muistuttavat rekisterikilpeä tai -tunnusta, siirtomerkkiä taikka jonkin valtion kansallisuustunnusta. 4. Rekisterikilvet on pidettävä sellaisessa kunnossa, että rekisteritunnus on liikenteessä vaikeudetta luettavissa. 5. Luvanvaraiseen tavaraliikenteeseen käytettävän auton rekisterikilvet on kiinnitettävä erilliseen, niitä ympäröivään keltaiseen kohoreunaiseen kehykseen, jonka leveys on 20 mm. 35 § (6.5.2004/340) Rekisterikilpien turmeltuminen tai katoaminen Jos rekisterikilpi on kadonnut tai turmeltunut, uuden kilven tilaamiseen sovelletaan, mitä 32 §:ssä säädetään uuden rekisteröintitodistuksen pyytämisestä. Rekisteröinnin suorittaja voi rekisteröintitodistuksen I osaan rekisterikilven tilaamisesta tekemällään merkinnällä antaa oikeuden käyttää ajoneuvossa enintään kuukauden ajan 34 §:stä poiketen muuta väliaikaista kilpeä, johon on merkitty ajoneuvon rekisteritunnus. Ajoneuvohallintokeskus voi pyynnöstä pidentää määräaikaa. Quote
Guest fastghia Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Asetus ajoneuvojen rekisteröinnistä 18.12.1995/1598 http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19951598 34 § (24.8.2000/764) Rekisterikilpien kiinnitys ja käyttö 1. Rekisterikilvet on kiinnitettävä autossa eteen ja taakse, traktorissa ja moottorityökoneessa eteen tai taakse, moottorikelkassa molemmille sivuille ja muussa ajoneuvossa taakse kilville varattuihin paikkoihin ajoneuvon poikkisuuntaan, pystyasentoon tai enintään 30° alareunasta ulospäin kallistettuna ja siten, ettei mikään ajoneuvon osa tai varuste osittainkaan peitä sitä. Rekisterikilpi tulee tarvittaessa pohjustaa tai kehystää siten, ettei se ajoneuvoa käytettäessä vahingoitu. Rekisterikilpeä ei saa taittaa, leikata tai peittää, eikä siihen saa kiinnittää tarraa, merkkiä tai kilpeä. Tämän perusteella Kuplan tuulilasin sisäpuolella täysin luettavissa oleva kilpi on ymmärtääkseni laillinen. Vois kiinnittää vaikka sopivilla imukupeilla yläreunaan oikealla. Nyt on lakia luettu varmaan aivan riittävästi ;) Quote
hanski. Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 ja tuulilasissa kilpi peittää näkökentän aluetta.... Quote
Guest fastghia Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 sinnehän ne siirtokilevtkin kehotetaan sijoittamaan... joten ei liene vakavaa. Tai ainakin pääsee keskustelemaan virkavallan edustajien kanssa erilaisista tulkinnoista... ;) Quote
Marko Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Laita ketjulla roikkumaan niin yli 60kmh nopeudessa kilpi taittuu alle ja ei tarvi välittää nopeus kameroista;-) Quote
Guest Mika Raussi Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Paljos siintä rankaistaan jos ei pidä etukilpeä? Quote
hanski. Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 otteeseen merkintä:eturekisterikilpi lisättävä ennen seuraavaa käyttöä...hintaa en muista... Quote
Guest Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Ihme homma et kun se kilpi pitää kaikilla olla... miksei sitä sit voi pitää? Jos laissa olis et ei tarvi kilpiä ollenkaan... niin joku varmaan miettis et miten keplottelis sen kilven autoonsa jotenki... Eiks tommonen kilpi ole aikas pikku juttu auton nokassa... ja näkökysymyksessä voi vaikka näyttelyyn ottaa sen pois... muutoin kadunmies jonka silmään se rikkoo muotoja... varmasti ymmärtää että laki vaatii sen siihen pakolla... ;) ??? Quote
Guest fastghia Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Puskurittomaan kuplaan kilpi ei osu ilma kikkailua nokalle. Siksi. Quote
Guest Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Ei se ny suuri ongelma ole.... http://www.kolumbus.fi/janandersson/VW/Goth/Goth002.jpg Pitkällä etuluukulla (Pre 68) tietty toi etuhelma ei enää jää noin tyrkylle... Jan Quote
Guest Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Ei se ny suuri ongelma ole.... http://www.kolumbus.fi/janandersson/VW/Goth/Goth002.jpg Pitkällä etuluukulla (Pre 68) tietty toi etuhelma ei enää jää noin tyrkylle... Jan Mulla pitkä etuluukku ilmeisesti ku ei ole noin paljoa tilaa... tohon keskelle... tai sit jompaan kumpaan reunaa silti luulen kilven kiinni saavani... Quote
Guest Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Eräs subarumies teki itse etukilven, ohuesta alumiinista paukutti ihan aidon näköisen.. mutta mitoiltaan noin 20% pienemmän :) Mahtui paremmin. Ei ole parin vuoden aikana ainakaan pysäytetty eikä valitettu sen takia. jan Quote
mikan Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Silloin kun mulla ei ollut kuplassa puskureita, niin tein kiinnitysraudat jotka oli kiinni varapyöräkotelon pohjassa. Näin kilpi oli nätisti pitkän etuluukun alapuolella. Mulla tosin ei keula ole tontissa, joten tilaa on. :) t. Mika Quote
Olli Ristimäki Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Yhdessä Mitsun Evo-Lancerissa katselin viime kesänä kilpeä, joka oli tarra konepellissä. Siis ihan oikean kilven näköinen mutta tarrana, näinhän ne on myös WRC-kalustossa. Samanlainen oli taannoin eräässä Minissä. Evo kasissahan tuo keula on pelkkää ritilää ja ilmaottoaukkoa, joten se on lienee ollut peruste moiselle ratkaisulle. Toisessa täälläpäin liikkuvassa Evo 8 oli kyllä normikilpi puskurin kulmassa, ei ollut lainkaan hieno... Quote
Ketsa Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Mitä väliä ulkonäöllä on enää kuplassa josta on tehty jokkis-luukkeri poistamalla puskurit? Quote
Kaitsu Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Ei tota Janin avoa voi kyllä jokkisluukkeriksi sanoa millään.. On se vaan sellainen näky kun tulee loskan keskeltä vastaan ;) Mutta muuten olen kyllä samaa mieltä, jos ei autolle muuta tehdä kuin oteta puskurit pois.. Kaitsu Quote
Guest Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Magneettitarra olis hyvä ratkaisu. Kilpi ei voi olla tarra... Mutta kilven voit kiinnittää magneetilla jos haluat uusia olla hakemassa pienten kätösten vietyä vanhat... Treel näkee ainakin yhen Firepertin jossa on tarralla rekkari nokkapellissä... hyvin on välttynyt ku yhä pyörii... ei pitäis mennä läpi poliisilta eikä katsastuksesta... Quote
mikan Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Jos en väärin muista, niin jossain E-type jaggessa oli myös tarrakilpi edessä. t. Mika Quote
Olli Ristimäki Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Magneettitarra olis hyvä ratkaisu. Kilpi ei voi olla tarra... ei pitäis mennä läpi poliisilta eikä katsastuksesta... Miksi ei voi olla? Luulisin asian olevan neuvottelukysymys ja kun kerran puuhatarratkin on olemassa niin ei voi olla yksiselitteistä lakia ettei voisi olla tarra. Jos muuten on oikeilla kirjasimilla ja oikeanlainen muutenkin muotoseikkojen mukaan -> ts. AKE:n valmistuttama, todennäköisesti on laillisesti saatavissa. Quote
Guest fastghia Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Magneettitarra olis hyvä ratkaisu. Kilpi ei voi olla tarra... ei pitäis mennä läpi poliisilta eikä katsastuksesta... Miksi ei voi olla? Luulisin asian olevan neuvottelukysymys ja kun kerran puuhatarratkin on olemassa niin ei voi olla yksiselitteistä lakia ettei voisi olla tarra. Jos muuten on oikeilla kirjasimilla ja oikeanlainen muutenkin muotoseikkojen mukaan -> ts. AKE:n valmistuttama, todennäköisesti on laillisesti saatavissa. Niin kauan kun on sellainen jota ei huomaa tarraksi vasta kuin lähietäisyydeltä, niin saanee olla rauhassa kytiltä. Ei ne yleensä ahteriansa autosta nosta ainakaan pk-seudulla. Quote
Guest Posted April 24, 2006 Posted April 24, 2006 Magneettitarra olis hyvä ratkaisu. Kilpi ei voi olla tarra... ei pitäis mennä läpi poliisilta eikä katsastuksesta... Miksi ei voi olla? Luulisin asian olevan neuvottelukysymys ja kun kerran puuhatarratkin on olemassa niin ei voi olla yksiselitteistä lakia ettei voisi olla tarra. Jos muuten on oikeilla kirjasimilla ja oikeanlainen muutenkin muotoseikkojen mukaan -> ts. AKE:n valmistuttama, todennäköisesti on laillisesti saatavissa. Koskas laki ja muotoseikat on ollu "neuvottelu kysymyksiä" ... Kivoja ajatuksia,... sen tarvis olla samalla lailla heijastava... + kun kilvessä kohokuviot ... ne vaaditaan myös... Koska mulla on HDssä kakkoskilpi suoralla pellillä oikealla fontilla... (tavarankulj peittää oman kilven) ... Niin olen siittä kyllä tien päällä saanut opastusta... Quote
Olli Ristimäki Posted April 24, 2006 Posted April 24, 2006 Koskas laki ja muotoseikat on ollu "neuvottelu kysymyksiä" ... Kivoja ajatuksia,... sen tarvis olla samalla lailla heijastava... + kun kilvessä kohokuviot ... ne vaaditaan myös... Koska mulla on HDssä kakkoskilpi suoralla pellillä oikealla fontilla... (tavarankulj peittää oman kilven) ... Niin olen siittä kyllä tien päällä saanut opastusta... Ei laki olekaan neuvottelukysymys. Jos sulla on kirkkaana selvillä tarrakilven kieltävä laki niin pistä toki heti näytille, säästyy muut FINLEXin pläräämiseltä. Heijastava tarra kohokuviolla, meniskö vartti kun kaveri tekee tarrafirmassa tommosen. Luulis et AKEkin tuntis jonkun tarramaakarin joka on joskus nähnyt heijastavaa tarraa ja vois sillä kilvet teettää. EDIT: selasin kummikin itse: Asetus ajoneuvojen rekisteröinnistä 18.12.1995/1598 36 § (24.8.2000/764) Rekisteritunnuksen sisältö ja rekisterikilpien väri 1. Ajoneuvojen rekisteritunnukset ja ajoneuvoille annettavien rekisterikilpien värit ovat seuraavat: a) auton, L-luokan ajoneuvon sekä perävaunun rekisterikilvessä on kaksi tai kolme kirjainta ja enintään kolminumeroisen luvun käsittävä tunnus mustin merkein valkealla, heijastavalla pohjalla sekä auton, L3e-, L4e-, L5e- ja L7e-luokan ajoneuvon ja perävaunun rekisterikilvessä myös kansallisuustunnus, jollei jäljempänä toisin säädetä. 68 § (6.5.2004/340) .... 2. Ajoneuvohallintokeskus vahvistaa ajoneuvojen rekisteröinnissä sekä koenumerokilpien ja siirtoluvan antamisessa käytettäville lomakkeille merkittävät tiedot ja lomakkeiden kaavat sekä määrää tarkemmin, mitä tietoja rekisteröintitodistukseen merkitään. Ajoneuvohallintokeskus vahvistaa myös rekisterikilpien ja siirtomerkin mitat ja muut ominaisuudet. Kohokuviosta ei puhuta koko laissa mitään, sen sijaan AKE:lla on valta päättää millaisia kilpiä myönnetään. Eli jos mulla olis vaikka sen Evo-Mitsu, missä peltikilpi on ihan vitun ruma niin todennäköisesti kyselisin vaihtoehtoja. Harrikkamiehet tietty on kovia jätkiä eikä paljoo kysele. Quote
metake Posted April 24, 2006 Posted April 24, 2006 Eli jos mulla olis vaikka sen Evo-Mitsu, missä peltikilpi on ihan vitun ruma niin todennäköisesti kyselisin vaihtoehtoja. Harrikkamiehet tietty on kovia jätkiä eikä paljoo kysele. Ja meinaat että olisit ihan eka joka tuollaista kyselee :D Quote
Olli Ristimäki Posted April 24, 2006 Posted April 24, 2006 Eli jos mulla olis vaikka sen Evo-Mitsu, missä peltikilpi on ihan vitun ruma niin todennäköisesti kyselisin vaihtoehtoja. Harrikkamiehet tietty on kovia jätkiä eikä paljoo kysele. Ja meinaat että olisit ihan eka joka tuollaista kyselee :D No johan se tuolla ketjussa aiemmin todettiin että noita on tiet väärällään. Mut enhän mä toki tiedä jos ne on ite tehtyjä ja laittomia kaikki mitä näkyy, kunhan spekuloin vasten parempaa tietoani. Palataan tähän sit kun se kasi seisoo tossa pihassa. Tai ysihän se nyt jo kannattaa hommata, se kun on 6000 euroo kasia halvempikin, vain 51 900... http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=128078 Tässä muuten mainittu värkki saksalaisella peltikilvellä, joku voi tykätäkin. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.