Guest kaipas Posted October 8, 2016 Posted October 8, 2016 Moi! Kyselisin, että kun kuplaan tulee lämmönvaihtimet päällä vähän katkua sisään niin ilmeisesti lämmönvaihtimet ovat tiensä päässä. Onko lämmönvaihtimien ja mahdollisesti samalla takaäänenvaimentimen vaihto osaavissa käsissä monen tunnin homma? Onko Kanta-Hämeen alueella korjaamoja jotka tekisivät sen kohtuuhintaan ja on siitä kokemusta? Joku voi sanoa että onnistunee joka korjaamolla, mutta se ei pidä paikkaansa. Olen kysellyt. Toki ehkä onnistuu, mutta työtunnit olisivat hurjat kun vaihto pitäisi ensin opiskella ja lasku sen mukainen. Monella korjaamolla kun nykyään ei enää kuplista ole kokemusta. Quote
x-pj Posted October 8, 2016 Posted October 8, 2016 Kesän jälkeen ekoilla käyttökerroilla tulee normaalisti hiukan hajuja ohjaamoon. Kanaviin kertyy pölyä ja muuta epäpuhtautta joka lämmetessään auheuttaa käryä. Muutaman käyttökerran jälkeen pitäisi loppua. Korjaamoa en osaa neuvoa. Quote
Paadre Posted October 8, 2016 Posted October 8, 2016 Moi! Kyselisin, että kun kuplaan tulee lämmönvaihtimet päällä vähän katkua sisään niin ilmeisesti lämmönvaihtimet ovat tiensä päässä. Onko lämmönvaihtimien ja mahdollisesti samalla takaäänenvaimentimen vaihto osaavissa käsissä monen tunnin homma? Onko Kanta-Hämeen alueella korjaamoja jotka tekisivät sen kohtuuhintaan ja on siitä kokemusta? Joku voi sanoa että onnistunee joka korjaamolla, mutta se ei pidä paikkaansa. Olen kysellyt. Toki ehkä onnistuu, mutta työtunnit olisivat hurjat kun vaihto pitäisi ensin opiskella ja lasku sen mukainen. Monella korjaamolla kun nykyään ei enää kuplista ole kokemusta. Hauholta löytyy Miettisen korjaamo. Soita Jussille ja varaa aika. Harrastaa itsekin näitä vanhoja volkkareita joten tietä mitä tekee. Jussin numero: O4O 732 63 59 Quote
Etelän Hetelmä Posted October 8, 2016 Posted October 8, 2016 Tutkihan ensin itse, että mikä voisi olla syy katkuun. Yksi tavallinen syy on että ventiilikoppien tiivisteet vuotavat öljyä, joka löytää tiensä lämmönvaihtimiin aiheuttaen hajua ohjaamossa. Mulla on hyviä kokemuksia alkuperäisten lämmönvaihtimien hitsaamisesta. Jälkituotanto lämmönvaihtimet luovuttavat usein vähemmän lämpöä, kun niissä on ripoja vähemmän tai ei laisinkaan. 1 Quote
Urbantoy Posted October 8, 2016 Posted October 8, 2016 Niin kuin Tuomo sano, kato kuinka se sun öljyvatkain vuotaa ja meneekö se öljy sopivasti lämmönvaihtimelle. Toinen mistä selviä ilman laskua on tarkastaa lämmönvaihtimen ja pakosarjan liitos.. se kun vuotaa vähänkään niin käry on varma. Flektikopasta tuleva lämmitysputket lämmönvaihtajiin kannattaa tarkastaa, ne rikki niin vatkaimen käry tulee sisään.. Kysymyksesta ei nyt selvinnyt onko kyse pakokaasusta vai öljykärystä.. ne tuoksuu erilaiselle Quote
Guest kaipas Posted October 8, 2016 Posted October 8, 2016 Öljynkärystä ei ainakaan ole kysymys. Sen kyllä erottaisi. Lisäksi öljyvuotoja tuskin on koneessa kun öljyn määrä ei ole 4000 km ajon aikana vähentynyt milliäkään. Quote
Guest kaipas Posted October 8, 2016 Posted October 8, 2016 Tässäkään asiassa on monta vaihtoehtoa mistää voisi johtua. Tämmöisen noviisin on aika vaikea itse diagnosoida. No kuitenkin lämmönvaihtimet menevät rikki varmasti joskus. Quote
Kemin Karavaanari Posted October 9, 2016 Posted October 9, 2016 Kun viet lämmönvaihtimet vaihdettavaksi ja jos asentajalla ei ole kokemusta vaihtamisesta niin huolehdi että sinulla on vaihtimien lisäksi tarvittavat tiivisteet mukana. Eli vaihtimien ja sylinterien väliin sekä vaihtimien ja äänen aimentimen väliin ns. liitossarja. Quote
mikan Posted October 10, 2016 Posted October 10, 2016 Lämmönvaihtimissa on sitten eroja. Joten ne joilla on kokemusta, niin voisivat antaa vinkkiä hyvistä ja huonoista. Mulla ei ole ollut lämmönvaihtimia kuplassa tällä vuosituhannella. t. Mika 1 Quote
Hebster52 Posted October 10, 2016 Posted October 10, 2016 Ja palaneen öljyn katku on pakokaasumainen katku kans.. ;) Quote
Timo Varis Posted October 10, 2016 Posted October 10, 2016 Tarvikevaihtimen ja alkuperäislaatuisen tuntee jo painosta, tarvike kevyempi. Tarvikkeillakin pärjää jos muuten kaikki kunnossa lämmönvaihto systeemissä. Vaihtotyössä maltti on valttia ettei pinnapultit mene poikki(lämmitystä ja malttia irroituksessa) tilalle kuparimutterit/messinki niin saa joskus irtikin tarvittaessa. Alkuperäinen vaihdin jos korjauskelpoinen niin kannattaa korjata( tuntityönä jos teettää niin tarvike tilalle=halvempi vaihtoehto) Urbantoylla hyviä vinkkejä tarkistuksiin myös. Eiköhän näillä neuvoilla saada jo paleltumia,päänsärkyä ja katkua kabiiniin tulevaa talvea ajatellen. Quote
Guest kaipas Posted October 12, 2016 Posted October 12, 2016 Joo. Kuten todettua maltti siis on vaihtotyössä valtti ettei pultit katkea. Kaikilla korjaamoilla ei varmaan tätä tietoa ole. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.