HBR Posted October 10, 2016 Share Posted October 10, 2016 Tarvis neuvoja mistä vois johtua kovemmilla kierroksilla rötääminen ja veto loppuu? Eli kyseessä on 40dellortot vakio 1600koneessa,jotka ei oo ollut aikaisemmin käytössäni ja historiasta ei tietoa. Kaasareissa 28sisäkurkut,3seosputket,neulaventtiilit170,kiihdytyspumpunsuuttimet40 ja tyhjäkäynti testattu 52&60 ja pääsuutinta 115&122&130,eikä mitään vaikutusta rötäämiseen ylemmillä kierroksilla. Kone käy tyhjää OK ja vastaa kaasuun alemmilla kierroksilla. Bensanpintaa mittailtu ja kiihysuutimet antaa bensaa. Vakio bensapumpun vaikutus?(toiminut aikaisemmin 36dellortoilla). Sytkän kokonaisennakko n32 ja putoo pari astetta ku alkaa rötää paikallaan huuattaessa. Kierroksista en tiiä,mut vois olla paikallaan tasaisesti kaasuttaessa jotain 3500 ja siitä kaasu pohjaan niin rötää eikä kierrä oikeastaan yhtään lisää ja ajaessa tuntuisi tulevan kiihyttäessä samoilla kierroksilla eikä vedä yhtään. Quote Link to comment
multanen Posted October 10, 2016 Share Posted October 10, 2016 Minkäslainen sytytyspuoli? Voisko esim. kosketuskulma olla liian pieni? Quote Link to comment
HBR Posted October 10, 2016 Author Share Posted October 10, 2016 Ai joo...Kärjetön joku 009 kiinajakaja ja tosiaan koneessa oli ennen ongelmaa kiinni 36dellortot ja sillon pelas. Quote Link to comment
Paadre Posted October 11, 2016 Share Posted October 11, 2016 Onhan siinä tavanomaisessa Turkulaisessa pakussakin vakio pumppu mut jos toi sun pumppus on vaan väsyny. Mulla olis irrallaan sähkönen pumppu + paineensäädin jolla pääset testaamaan jos muu ei auta. Oletko muuten kokeillu brake cleanerilla tms., ettei ole ilmavuotoa missään? 1 Quote Link to comment
Meto Posted October 11, 2016 Share Posted October 11, 2016 Mitkä lisäilmasuuttimet? Quote Link to comment
Tutkija Posted October 11, 2016 Share Posted October 11, 2016 (edited) Hajoittajat oikeinpäin kaasuttimissa? Tuo 3500rpm on vaan kohta missä tyhjäkäyntisuutin loppuu ja siirtyy pääsuutinalueelle. Eli jos hajoittajat on väärinpäin ei saa bensaa pääsuuttimilta... Edited October 11, 2016 by Tutkija Quote Link to comment
HBR Posted October 11, 2016 Author Share Posted October 11, 2016 Koitin tos pikaseen suihkii cleaneriä ilman mitään vaikutusta, ja eikös imuvuoto oireilis vaeltavana tyhjäkäyntinä? Hajottimet tarkistin ja oikein päin tuli laitettua ne. Aikamoinen bensasumu näyttäis olevan kovilla kierroksilla, eli tavaraa tuntuis liikkuvan:-o Ja nuo lisäilmasuuttimet on 180, nuo suuttimet ja kurkut on samat kun oli niissä toimivissa 36dellortoissa. Tuntuu kuin rajottimeen vastaisi kun alkaa rötää :-? Quote Link to comment
x-pj Posted October 11, 2016 Share Posted October 11, 2016 Minä kyllä vielä tutkisin systyspuolta vaikka se on aikaisemmin pelannut. Onko sinulla vielä 36-lortot tallella. Vois kokeilla pelaako edelleen niillä. Tai tietysti helpompi olisi kokeilla toista jakaja, vaikka lainaksi jos ei ole hyllyssä. Quote Link to comment
Art_Zi Posted October 11, 2016 Share Posted October 11, 2016 (edited) Vahva veikkaus että kärjetön moduuli rikki..itellä meni niitä halvimpia moduuleita 5 yhen kesän aikana (1 hajoaminen oli oma moka)..sit palo pinna ja laitoin kärjet takas.. Edited October 11, 2016 by Art_Zi Quote Link to comment
HBR Posted October 11, 2016 Author Share Posted October 11, 2016 Tuli koitettua kärjellistä jakajaa,eikä vaikutusta... Vois kai hakea takas lainaan 36:set ja koittaa, mut koht tahtoo huoltoluukun palliksen konttiin Quote Link to comment
Paadre Posted October 11, 2016 Share Posted October 11, 2016 Koita vielä mun mieliks, että kaikki tulpanjohdot on kunnolla paikallaan. Allekirjoittaneella oli juurikin tollanen oire kun oli päässy johto löysälle jakajalta, vai olikohan niitä parikin mut kuitenkin. Quote Link to comment
Anpu Posted October 12, 2016 Share Posted October 12, 2016 Tai löysä puolan johto. Quote Link to comment
HBR Posted October 12, 2016 Author Share Posted October 12, 2016 Tuli koitettua lähes uusilla tulpanjohdoilla ja toisella puolalla ilman vaikutusta Bensanpintojakin tuli laskettua vähän... Miten paljon niiden pitäs olla oikeesti? Nyt n7mm kannen ja kohon väli? Taidan käydä hakee uudet kumikärkiset neulaventtiilit seuraavaksi... Ja voitas "Paadre" kattoo sitä sähköstä pumppua jos ei lähe pelaa kohta! Quote Link to comment
Paadre Posted October 12, 2016 Share Posted October 12, 2016 Joo, mä nään sensein vielä perjantaina ainakin ni voin antaa sen sille mukaan. En meinaan pääse seuraavaan miittin. Quote Link to comment
HBR Posted October 16, 2016 Author Share Posted October 16, 2016 Dodii,alkoi vihdoinkin kierrokset löytymään :) Tuli kokeiltua vuorotellen puolelta toiselle kolmatta kaasaria ja vaikuttas vian olevan tukossa oleva pääsuutin piiri. Kiitokset kaikille ongelmassa avustaneille! 2 Quote Link to comment
sleepercooler Posted October 29, 2016 Share Posted October 29, 2016 Jokos kaasarit tullut pestyä? 1 Quote Link to comment
HBR Posted October 30, 2016 Author Share Posted October 30, 2016 Eilen tuli huuhdottua useampaan otteeseen, ja tuntu sontaa irtoovan. Jos illalla ehtis kasaa ja koittaa auttoko. Eli,muillekin avustaneille tiedoksi ettei vikaa ookkaan eliminoitu vielä, vika oli hetken kadoksissa ja sen jälkeen onkin taas etsitty ohittamalla virtalukko ja tarkistettu bensalinjoja ja viimeinen testi menossa, ultraäänipesu kaasareille. Quote Link to comment
Tutkija Posted October 30, 2016 Share Posted October 30, 2016 Dellorton pohjakanava täynnä likaa ja hapettunutta runkoa..? Hyvin yleinen vika jos kaasuttimet on ollu vähän huonolla käytöllä (ajettu ilman suodattimia ja saannu vettä sisäänsä) silloin voi olla ettei mitkään pesut auta vaan joutuu aukaisemaan kanavien tulppauksia. Quote Link to comment
HBR Posted October 30, 2016 Author Share Posted October 30, 2016 No vihdoinkin tuntuis parin testilenkin jälkeen että alkoi toimimaan, eli ultraäänipesu tuntuis auttaneen=) 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.