Jump to content

Airrex 1250 lämmitin kuplaan


Guest kaipas

Recommended Posts

Posted

Onko kellään kokemuksia airrrex 1250 lämmittimestä kuplassa. Kyseessä sähköllä toimiva lämmitin jonka teho on 500w. Käyttökohteita kuulemma autot, metsätyökoneet, asuntoautojen oleskelutilat. Liitetään suoraan auton akkuun. Miten on kestääkö kuplan sähköt tuollaista lämmitintä? Onko liian järeä vai pitäiskös toinen akku olla tuollaisessa.

Posted

riippuu kuplasta ja laturista, takuulla ei tasavirtavermeillä ainakaan kannata alkaa ees yrittämään eikä 55A vaihtovirtasellakaan.  valot 10A, vilkut ja pyyhkijät yms.toiset 10A, tuo lämmitin 42A. Laturin ym.johdotukset joutuu melko koville tolla.

  • 3 weeks later...
Posted

No toinen akku viereen ja latailua tarvittaessa niin ehkä toimisikin. Huolettomampi kuin bensalämmitin.

Posted

Talvikäyttöön ei teho riitä mitenkään, kesäkäyttöön kyllä hyvinkin. Täyteen ladattu 60 Ah akku jaksaa tuota pyörittää n. 40-45 min, joten melko tiuhaan saa ladata.

Posted

Pakosarjan lämmönvaihtimet hakkaa tuollaiset viritykset 10 - 0. Jos tarve pelkälle katsastusvarusteelle, niin sitten ehkä tuollainen, ei muuten.

 

t. Mika

  • Like 1
  • 2 months later...
  • 10 months later...
Posted

Jatketaas tätä keskustelua.

 

Elikkä junikseen tarkoitus järkätä jonkunlainen lämmitys. Olen funtsaillut että kannattaisko hommata tehokas invertteri ja esim defa termini 1900w.

Bensa lämmittimeen etuna tulisi retkeilyä silmällä pitäen se, että olisi isoa virtaa käytettävissä jos tulee tarve, eikä tarvis bensalinjoja ja muita säätöjä.

 

Kun en oikeesti uhtään mitään ymmärrä sähköhommista niin riittääkö perus 2000w invertteri tälläiseen kesä käyttöä ajatellen? Täytyykö olla reilusti ylimitoitettu invertteri ja onko oltava "siniaalto"?

 

Tupla-akut täytyy varmasti asentaajo senkin takia että ilmajousi sydeemit ja poppivehkeet haukkaa aika paljon virtaa.

Tupla laturit?

Ctek laturi onkin jo eli sillä aina levossa patterit täyteen..

Posted

Ihan pari sivuhuomautusta..

 

- lähdetään ajatuksesta että kokonaiskuorma on 2 kw, niin se vetää akusta n. 160 A eli jos sulla on akkuina 2 x 100 Ah, niin pystyt niillä lämmittämään noin tunnin. Ja tällainen käyttö tuhoaa akun melko nopeasti.

- jos olet 230 v sähköissä kiinni ja haluat että sähköä riittää muuhunkin ja että akut pysyy täynnä niin tarviit siis latausta 160 A + muu käyttö. Tavis 5 A Ctekkejä tarviit siis 32 kpl...

 

 

Tämän perusteella sanoisin että unohda koko juttu ja panosta polttoainekäyttöiseen lämmittimeen, se tulee halvemmaksi ja toimii myös ajossa :)

  • Like 2
Posted

Tota on Englannin elukat kehunut,

https://www.justkampers.com/propex-hs2800-interior-12v-heating-system-european-fitting-only.html

 

Mulla parkissa agregaatti josta aika hyvin lähtee tehoa, eli öljy täytteinen patteri, oisko 1500w, jääkääppi, hella, ja kaikkien laturit saanut virtaa.. tietty louskuttaahan se jatkojohdon päässä, mutta ei paha pärisiä.. Ainakin Eurotourilla se oli tarpeen.. Eikä siitä äänestä kellään käsittääkseni hermot mennyt..

  • Like 1
Posted

Ihan pari sivuhuomautusta..- lähdetään ajatuksesta että kokonaiskuorma on 2 kw, niin se vetää akusta n. 160 A eli jos sulla on akkuina 2 x 100 Ah, niin pystyt niillä lämmittämään noin tunnin. Ja tällainen käyttö tuhoaa akun melko nopeasti.- jos olet 230 v sähköissä kiinni ja haluat että sähköä riittää muuhunkin ja että akut pysyy täynnä niin tarviit siis latausta 160 A + muu käyttö. Tavis 5 A Ctekkejä tarviit siis 32 kpl...Tämän perusteella sanoisin että unohda koko juttu ja panosta polttoainekäyttöiseen lämmittimeen, se tulee halvemmaksi ja toimii myös ajossa :)

Hyviä huomioita metake! Unohtu mainita se että tietty parkissa ollessa sähkövirran ollessa saatavilla ohitetaan invertteri viritys. Ja ehkä tuo 1900w on vähän ylilyöty kesä käyttöä ajatellen. Muttaihan asiasta sanoit!

Posted

Tota on Englannin elukat kehunut,

https://www.justkampers.com/propex-hs2800-interior-12v-heating-system-european-fitting-only.html

 

Mulla parkissa agregaatti josta aika hyvin lähtee tehoa, eli öljy täytteinen patteri, oisko 1500w, jääkääppi, hella, ja kaikkien laturit saanut virtaa.. tietty louskuttaahan se jatkojohdon päässä, mutta ei paha pärisiä.. Ainakin Eurotourilla se oli tarpeen.. Eikä siitä äänestä kellään käsittääkseni hermot mennyt..

Täytyypä googlailla löytyykö kokemuksia että onko kuinka kova ääninen laitos...

Tuo patteri hommahan olis kaikkein paras yöllä jos meinaa nukkuakin, ei olismikään toosa huutamassa kokoajan. Ja agregaatti pelastais jos on ihan korvessa leiriytymässä..mulla on yks kakstahtinen agregaatti, sillä varmaan sais hyväksyviä katseita kanssa leiriytyjiltä:)

Posted

Eiköhän nuo webastot ja muut jotka on suunniteltu matkustamon lämmittämiseen samaan aikaan kun siellä oleskellaan toimi parhaiten tossa hommassa.

 

Sisätilanmmittimet pitää kamalaa ääntä jo ilman agrekaattiakin ja kuten jo tuli ilmi niin akuilla käyttö ei ole järkevää.

 

En ainakaan itse kyllä alkaisi sähkölämmittiä hankkimaan muutakun jään sulatukseen

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted (edited)

No tuosta voi olla montaa mieltä tarviiko lämppäriä.. ainakin ite huomannu ku pikkusen viileessä nukkunut Valaassa.. On aamulla mukavampi herätä ku ei ole kostea koko pirssi sisältä.. Agregaatti pelaa tiettömällä taipaleella, se on mulla varalla, muuten roikutaan jossain töpselissä. Mutta esim viime kesä Chimayn pellolla agre ja öljy patteri lisälämpärinä siinä kaatosateessa pelasti paljon.. eikä kukaan kyllä valitellut ku agresta oli sähköä muille jaossa.. tietty bensaa meni joku kanisteri.. 

 

Mutta edelleen lisälämppäri on tarpeen välillä.. 

Edited by Urbantoy

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...