Jump to content

2.1 wbx turbotus krossi kuplan koneeksi


Guest jansix

Recommended Posts

kuukle kuva haulla kattelin näitä vesi boxereita, onko kukaan palstalainen näitä turbottanu? tuoho krossi kupla rojektiin tuota suunnittelin, omaa kokemusta näistä ei ole. muita bensa koneita oon rakentanu ja turbottanu, miten kesto omilla osilla, vai vaihdetaanko kaikki pyörivät sisälle. tv janne

Link to comment

Kun tältä foorumilta kysyt, niin ilmeisesti tarkoitus muuttaa WBX ilmajäähdytteiseksi ns. OXY bokseriksi?

no ei. ku vesi kone on tarkotus tehdä. millä palstalla tämmösen kyssärin voi esittää? sori jos oon jotaki loukannut. mähän oon aloittelija näissä volsu hommisa. kysymys kuuluu saa vastata jos on aiheesta kokemusta, tai laittaa yyveetä ja vaikka soittaa 0405115216

Link to comment

Itsellä ei ole wbx:stä kokemusta. Mutta paljonkos sieltä on voimaa tarkoitus ottaa? sehän määrittää aika lailla mitä sisälle tarvitsee. itse en myös paljon eroa näe että tehdäänkö wbx:ää vedellä vai ilmaputkilla jos se on kuplaan menossa.

Link to comment

no ei. ku vesi kone on tarkotus tehdä. millä palstalla tämmösen kyssärin voi esittää? sori jos oon jotaki loukannut. mähän oon aloittelija näissä volsu hommisa. kysymys kuuluu saa vastata jos on aiheesta kokemusta, tai laittaa yyveetä ja vaikka soittaa 0405115216

 

"Volkkaripalsta.com keskustelua ilmajäähdytteisistä volkswagen autoista" lukee foorumin yläreunassa. Ja kun kerran taitaa olla ainut suomenkielinen ilmavolkkarifoorumi, niin saisi mielestäni ilmafoorumina pysyäkkin. Tai jos ilmafoorumille ei ole tarvetta,  niin sittenhän kaikki voi siirtyä vaikka fvwa-sivuille...

Link to comment

kiitos kaikille! kyseesä on vanha ruottalaisen sune jansson tekemä 4wd crossi auto. porssen laatikko ja kone jossa oli ohc kanet on hukattu vuosien saatosa maalimalle- nyt on tarkotus herättää auto henkiin jollain toisella vw koneela, toki se subaru on kkäyny mielesä, mutta, vaihtoehtona en tiedä

Link to comment

kiitos kaikille! kyseesä on vanha ruottalaisen sune jansson tekemä 4wd crossi auto. porssen laatikko ja kone jossa oli ohc kanet on hukattu vuosien saatosa maalimalle- nyt on tarkotus herättää auto henkiin jollain toisella vw koneela, toki se subaru on kkäyny mielesä, mutta, vaihtoehtona en tiedä

Mielenkiintoinen projekti. Mitä laatikkoa olit ajatellut tuon Porschen laatikon tilalle?

Link to comment

Skinnen wesiboxeri turboistetussa kuplassa Porschen vaihteistolla kai sellaanen 1000hv ja 1000Nm käytössä? tai sitten oon ihan väärässä mutta jotain alle 8,1sek varttimailii ja yli 280kmh loppunopeuksii kulkee. Skinne muistaakseni Norjan puolella vaikuttaa auto, kone j atekniikkarakentajana. Wesiboxerista rakenneltu laadukkailla osasilla

 

https://www.youtube.com/watch?v=LnvzCUIgXTQ

 

https://www.youtube.com/results?search_query=skinne+beetle

  • Like 1
Link to comment

subaru ja audi käyny mielesä, mutta kun laatikon joutus laittaan ylös alasin ja vetareihin tulee niin huono asento ettei toimi.

Rakenna takaperin pyörivä bokseri niin saadaan mielenkiintoista luettavaa palstalle. Nokkarattaiden tilalle ketju niin vakio virinokat käy ja öljypumppukin pyörii oikeaan suuntaan. Männät laittaa ylösalaisin.

Ei luulis montaa iltaa menevän tekijämiehillä  ;)

Link to comment

kyllä tämä taitaa rakuntua vanhan kaavan mukaan, tai type1/wbx sekotukseksi. vielä jos löytys porssen 915 vaihteisto joltakin jemmasta... saisi semmosen kun tämä aikonaan on ollut.

jos jollain tuommonen latikko löytyy niin olen kiinnostunut. tv janne

Link to comment

subaru ja audi käyny mielesä, mutta kun laatikon joutus laittaan ylös alasin ja vetareihin tulee niin huono asento ettei toimi.

En kyllä ymmärrä miksi laatikko pitäs laittaa ylösalasin? Suben koneillehan löytyy esim. valmiita laippasarjoja vw:n ja possun lootiin. Tai kytkinkoppaa Bussin lootaan. Vaanhintansa lie noillakin.

Link to comment

En kyllä ymmärrä miksi laatikko pitäs laittaa ylösalasin? Suben koneillehan löytyy esim. valmiita laippasarjoja vw:n ja possun lootiin. Tai kytkinkoppaa Bussin lootaan. Vaanhintansa lie noillakin.

Niin jos laittaa Subarun laatikon niin jotain täytyy tehdä, muuten auto kulkee väärään suuntaan.

Esim:

-laittaa laatikon ylösalaisin tai

-laittaa moottorin joka pyörii "väärään" suuntaan tai

-tilaa muutosrattaat laatikkoon jolla saa vetopyörästön pyöräytettyä: http://www.subarugears.com/

 

Joku saattaa haluta Subarun laatikon kun on 5 hyvää vaihdetta ja haluttaessa nelivedon ulosotto.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...