JuhaO Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Matalia T kolmosia näkee välillä vaan onko tälläistä ilmasysteemiä kenelläkään harrastajalla täällä ? Onko tilattu muuta ja toimitukset pelaa jne jne. Haen suhkot vähällä vaivalla asennettavaa pakettia. Tämä vaikutti melko täydelliseltä. Hintaakin on. http://www.airkewld.com/ProductDetails.asp?ProductCode=2207&CartID=1 Quote Link to comment
-tipi- Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Kun Kolkin keulaan saa 4,5cm maavaran säätämällä kaks napsua booreista ja 145/65 kumeilla, niin harvassa on massimiehet, jotka laittaa yli kolmetonnia pelkkään etuakseliin. Sitten vielä kompurajutskat ja takapussit, niin onkin auton arvo nopsaan tuplattu. Taakse saa valmista settiä ilman tulleja ja alvin lisyksiä: http://www.limebug.com/ Quote Link to comment
metake Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Mulla on vastaava Airkewld:n keula kuplaan ja eniten arveluttaa se, että koko keulan paino makaa pelkkien alatukivarsissa olevien iskarin kiinnitystappien varassa. 1 Quote Link to comment
JuhaO Posted January 25, 2017 Author Share Posted January 25, 2017 Minun "positiivinen" ongelma. Ei se että massia on enemmän kuin jaksaa kantaa. T3 Varianttini 1967 on ollut suvussa uudesta asti ja olen toinen omistaja. Kertaalleen olen rakentanut auton n. 30 v sitten. Kone ja etupää jäi huonolle hoidolle kun olivat silloin kunnossa. Nyt ne on palasina kumpikin. Auton arvo on ollut 0 euroa viimeiset 20 vuotta. Jos pistän autoon uuden keulan ja koneen niin Variantin arvo on kehittynyt positiiviseen suuntaan :) Harmi, että T3 osia ei ostellakkaan "maitokaupasta" kuten kuplan osia. Jotain löytyy, mutta aika paljon pitää kaivella ja googletella. Minulla on vaihtoehtona näprätä tämä taas perus ajokuntoon kun saan osia sieltä täältä. Kiitos muiden vw harrastajien. Tai sitten rakentaa koko paketti uudestaan rahalla ja osittain jonkun toisen ajalla. Molemmissa on etunsa. Vinkit siitä, että joku osa tai osakauppias on hyvä tai huono on kullanarvoisia. Pitänee selvitellä seuraavaksi millainen operaatio olisi korin irroitus pohjasta... Quote Link to comment
Tanhis Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Ja onko toi edes typ3 tukivarsilla kasattu? Luultavasti typ1 ja tästä johtuen tarvitset myös type1 jarrut ellei sitten osta levyjä samalla. Ja eikös nuo about kaikki typ3 kavennetut madallusakselit ole kupla pohjaisia jotka ei kantavuuksien mukaan käy muihin typ3 pohjalevyllisiin autoihin kuin t34 ghiaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Minun "positiivinen" ongelma. Ei se että massia on enemmän kuin jaksaa kantaa. T3 Varianttini 1967 on ollut suvussa uudesta asti ja olen toinen omistaja. Kertaalleen olen rakentanut auton n. 30 v sitten. Kone ja etupää jäi huonolle hoidolle kun olivat silloin kunnossa. Nyt ne on palasina kumpikin. Auton arvo on ollut 0 euroa viimeiset 20 vuotta. Jos pistän autoon uuden keulan ja koneen niin Variantin arvo on kehittynyt positiiviseen suuntaan :) Harmi, että T3 osia ei ostellakkaan "maitokaupasta" kuten kuplan osia. Jotain löytyy, mutta aika paljon pitää kaivella ja googletella. Minulla on vaihtoehtona näprätä tämä taas perus ajokuntoon kun saan osia sieltä täältä. Kiitos muiden vw harrastajien. Tai sitten rakentaa koko paketti uudestaan rahalla ja osittain jonkun toisen ajalla. Molemmissa on etunsa. Vinkit siitä, että joku osa tai osakauppias on hyvä tai huono on kullanarvoisia. Pitänee selvitellä seuraavaksi millainen operaatio olisi korin irroitus pohjasta... Kannattanee aloittaa projekti topikki ja sinne päivitellä mitä osia tarvitsee niin hankintavinkkejä voisi saada paremminkin. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Tarkemminkun kattoo niin kuplan tukivarret ja droppiolathan tuossa taitaa olla. Ainakaan pallonivelet ei ole Kolkin niveliä. Quote Link to comment
JuhaO Posted January 25, 2017 Author Share Posted January 25, 2017 No niin. Heti oli hyötyä tästäkin keskustelusta. Kuplia on minullakin ollut, mutta niillä on lähinnä ajettu.Tukivarsien yms vertailua ei ole koskaan tullut tehtyä. Nyt kun Variantti on lihoina lattialla niin anatomiaan pääsee paremmin perille. Siirrän keskustelun tuonne projektipuolelle niin pääsee jengi nauramaan ja tulee ehkä joku motivaatio itsellekkin tehdä jotain tämän eteen. Quote Link to comment
Jussi Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Tuosta vähän rakentelun vinkkiä. Ei ole tullut perehdyttyä, onko tuon tyyppiset alustamuutokset lähellekkään sallittuja tämän päivän säädöksissä, mutta suht yksinkertaisen näköinen ratkaisu on kumminkin. Quote Link to comment
JuhaO Posted January 25, 2017 Author Share Posted January 25, 2017 Jep. Mielestäni jätkä on pilannut auto täysin ja on melko pollea vielä tekemisestään. Vaivaa on kyllä nähty. Itse en kykene samaan enkä edes tavoittele noin radikaaleja ratkaisuja. Quote Link to comment
NO H2O Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Auton arvo on ollut 0 euroa viimeiset 20 vuotta. Jos pistän autoon uuden keulan ja koneen niin Variantin arvo on kehittynyt positiiviseen suuntaan :) Näinhän se monella harrastelijalla menee... Quote Link to comment
MAH Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 Älä hyvä mies pilaa autoas! Pidä originaalina T3 sena Quote Link to comment
JuhaO Posted February 2, 2017 Author Share Posted February 2, 2017 On sekin vaihtoehto, mutta mulla on jo yksi melko alkuperäinen harrasteajoneuvo. Tätä T3:sta voisi vähän "tuunata" :) 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted February 3, 2017 Share Posted February 3, 2017 Type 3 saa makeaksi pelkällä madalluksella ja vanteilla. Sitä en nyt menisi pilaamiseksi kutsumaan. 2 Quote Link to comment
sleepercooler Posted February 3, 2017 Share Posted February 3, 2017 Tontiin vaan 1 Quote Link to comment
JuhaO Posted February 5, 2017 Author Share Posted February 5, 2017 Tämä on makea. Ei liikaa revitelty, mutta sopivasti päivitetty. Värikin sopii minulle. Sellaista höyrykoneen vihreää olin ajatellut. Tässä vaiheessa tosin liian aikaista miettiä maalipintaa kun auto on vasta lihoina tallin lattialla. 2 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.