Jump to content

Airkewld ilmasyteemi T3:een


JuhaO

Recommended Posts

Kun Kolkin keulaan saa 4,5cm maavaran säätämällä kaks napsua booreista ja 145/65 kumeilla, niin harvassa on massimiehet, jotka laittaa yli kolmetonnia pelkkään etuakseliin. Sitten vielä kompurajutskat ja takapussit, niin onkin auton arvo nopsaan tuplattu.

 

Taakse saa valmista settiä ilman tulleja ja alvin lisyksiä: http://www.limebug.com/

Link to comment

Minun "positiivinen" ongelma. Ei se että massia on enemmän kuin jaksaa kantaa. T3 Varianttini 1967 on ollut suvussa uudesta asti ja olen toinen omistaja. Kertaalleen olen rakentanut auton n. 30 v sitten. Kone ja etupää jäi huonolle hoidolle kun olivat silloin kunnossa. Nyt ne on palasina kumpikin. Auton arvo on ollut 0 euroa viimeiset 20 vuotta. Jos pistän autoon uuden keulan ja koneen niin Variantin arvo on kehittynyt positiiviseen suuntaan :)

 

Harmi, että T3 osia ei ostellakkaan "maitokaupasta" kuten kuplan osia. Jotain löytyy, mutta aika paljon pitää kaivella ja googletella.

 

Minulla on vaihtoehtona näprätä tämä taas perus ajokuntoon kun saan osia sieltä täältä. Kiitos muiden vw harrastajien. Tai sitten rakentaa koko paketti uudestaan rahalla ja osittain jonkun toisen ajalla.

Molemmissa on etunsa.

 

Vinkit siitä, että joku osa tai osakauppias on hyvä tai huono on kullanarvoisia.

 

Pitänee selvitellä seuraavaksi millainen operaatio olisi korin irroitus pohjasta...

Link to comment

Ja onko toi edes typ3 tukivarsilla kasattu? Luultavasti typ1 ja tästä johtuen tarvitset myös type1 jarrut ellei sitten osta levyjä samalla. Ja eikös nuo about kaikki typ3 kavennetut madallusakselit ole kupla pohjaisia jotka ei kantavuuksien mukaan käy muihin typ3 pohjalevyllisiin autoihin kuin t34 ghiaan.

Link to comment

Minun "positiivinen" ongelma. Ei se että massia on enemmän kuin jaksaa kantaa. T3 Varianttini 1967 on ollut suvussa uudesta asti ja olen toinen omistaja. Kertaalleen olen rakentanut auton n. 30 v sitten. Kone ja etupää jäi huonolle hoidolle kun olivat silloin kunnossa. Nyt ne on palasina kumpikin. Auton arvo on ollut 0 euroa viimeiset 20 vuotta. Jos pistän autoon uuden keulan ja koneen niin Variantin arvo on kehittynyt positiiviseen suuntaan :)

 

Harmi, että T3 osia ei ostellakkaan "maitokaupasta" kuten kuplan osia. Jotain löytyy, mutta aika paljon pitää kaivella ja googletella.

 

Minulla on vaihtoehtona näprätä tämä taas perus ajokuntoon kun saan osia sieltä täältä. Kiitos muiden vw harrastajien. Tai sitten rakentaa koko paketti uudestaan rahalla ja osittain jonkun toisen ajalla.

Molemmissa on etunsa.

 

Vinkit siitä, että joku osa tai osakauppias on hyvä tai huono on kullanarvoisia.

 

Pitänee selvitellä seuraavaksi millainen operaatio olisi korin irroitus pohjasta...

Kannattanee aloittaa projekti topikki ja sinne päivitellä mitä osia tarvitsee niin hankintavinkkejä voisi saada paremminkin.

Link to comment

No niin. Heti oli hyötyä tästäkin keskustelusta. Kuplia on minullakin ollut, mutta niillä on lähinnä ajettu.
Tukivarsien yms vertailua ei ole koskaan tullut tehtyä.

Nyt kun Variantti on lihoina lattialla niin anatomiaan pääsee paremmin perille.

 

Siirrän keskustelun tuonne projektipuolelle niin pääsee jengi nauramaan ja tulee ehkä joku motivaatio itsellekkin tehdä jotain tämän eteen.

Link to comment

Tämä on makea. Ei liikaa revitelty, mutta sopivasti päivitetty. Värikin sopii minulle. Sellaista höyrykoneen vihreää olin ajatellut. 

Tässä vaiheessa tosin liian aikaista miettiä maalipintaa kun auto on vasta lihoina tallin lattialla.

  • Like 2
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...