APO Posted February 20, 2017 Share Posted February 20, 2017 Olikohan ko. kaasarissa kaasuläppäakselilla puslia, vai onko suoraan kairattu kaasarin runkoon? Itse en muista yhtään enkä pääse omaani just katsomaan. Oon pari kertaa huomannut tuon lämpimänä käynnistyksen yhteydessä vuotaneen, ja eilen kun tuli starttaillessa kaasaria kuumailmapuhaltimella lämmitettyä, alkoi selvästi vuotamaan lämmetessään. Tulipahan vaan mieleen, että olisko käynnistysongelmat lämpimänä tästä johtuvia kun vetää ilmaa tuota kautta. Quote Link to comment
NO H2O Posted February 20, 2017 Share Posted February 20, 2017 Jos kaasari vuotaa läppäakselilta niin yleensä bensanpaine tai korkeus on mitä sattuu, eli kaasari tulvii... Siitä johtunevat myös käynnistysongelmat. Läppäakselin välys yleensä kompensoituu kaasaria säätämällä, toki jos akseli on ihan mahdottoman väljä ei sekään hyväksi ole. Quote Link to comment
APO Posted February 20, 2017 Author Share Posted February 20, 2017 Eli täytynee tarkistaa neulaventtiilin toiminta. Onko mitään muuta mahdollista syytä tulvimiseen? Quote Link to comment
NO H2O Posted February 20, 2017 Share Posted February 20, 2017 (edited) Bensanpaine pitäisi olla luokkaa 0.2 baria eli 0.2 kp/cm2 kierrosnopeudella 3400 r/min... Olen yhden tarvikepumpun ottanut pois käytöstä kaverilta ihan siitä syystä että se työnsi liian kovalla paineella bensaa eikä sitä saanut edes tiivisteitä pumpun alle lisäämällä säädettyä tuon rajan alle. Kunnostin sitten yhden vanhan pumpun ja sillä saatiin paineet kohdilleen ja kone kuntoon. Kannattanee myös katsoa että kaasarin kaikki osaset ovat sen näköisiä kuin niiden kuuluisi olla. Muun muassa tasopintojen tulisi olla suoria, yms. Edited February 20, 2017 by NO H2O Quote Link to comment
peruskallio Posted February 20, 2017 Share Posted February 20, 2017 Ja ei ole puslia vaan akseli suoraan rungossa. Pitäisi juuri yksi pict ykkönen kalvia ylikokoon ja tehdä puslat, kun akseli on varmaan puoli milliä väljä. Quote Link to comment
APO Posted February 20, 2017 Author Share Posted February 20, 2017 Ok, kiitti näistä. Täytynee ottaa kaasari pöydälle ja käydä vielä kunnolla läpi koko hoito. Tällanen tarvikepumppu löytyy, pitääpä koittaa saada tuosta paineet. http://aircooled.fi/tuote/2039/polttoainepumppu-tasavirta-t12-865775-tarvike Alkujaan hommasin itsekkin korjaussarjan alkuperäiseen pumppuun, mutta kalvon sopivuus oli aika heikko enkä koskaan saanut sitä pitämään aineita kalvon oikealla puolella. Ac:n sarja näyttäisi äkkiseltään aika hyvältä. Toisaalta, jos paineet on mitä sattuu, eikö pitäisi tulla ongelmia myös ajossa? Käynnissä auto on pelannut kyllä ihan moitteetta. Quote Link to comment
NO H2O Posted February 20, 2017 Share Posted February 20, 2017 Kyllähän kone pelaa hyvin rikkaallakin seoksella, tuolloin se nokeaa palotiloja ja tulppia, josta on sitten toisenlaista haittaa. Näppituntuman seokseen saa hyvin niin että kun käyttää kupla tallissa tai katoksessa jos silmiä kirveltää ja pakokaasu on silmin nähden mustaa on seos rikkaalla. Toisaalta rikas seos saa koneen vääntämään paremmin ja hieman jäähdyttääkin konetta. Joskus koeajamani ultraääni pestyt kaasarit ovat vuotaneet niin runsaasti että siitä kohokammion hengitys putkesta on suihkunnut bensaa ulos... :-) Tuolloin vika on yleensä löytynyt virheellisesti asennetusta korjaussarjasta. Quote Link to comment
APO Posted February 20, 2017 Author Share Posted February 20, 2017 Jep, tottahan tuo. Mutta eiköhän näillä avuilla saada vehkeet pelaamaan :) Quote Link to comment
Art_Zi Posted May 6, 2019 Share Posted May 6, 2019 (edited) Jatketaampa tähän. Bensapinta mielestäni ok ja on kyllä kokeilu pariakin neulaventtiiliä. Satunnaisesti (eli ei läheskään joka kerta) tiputtelee akselin juuresta sammutuksen jälkeen. Mistä tuo vois johtua? Edited May 6, 2019 by Art_Zi Quote Link to comment
Nikladz Posted May 21, 2019 Share Posted May 21, 2019 Onkohan sulkuventtiili kunnossa? Quote Link to comment
Art_Zi Posted May 21, 2019 Share Posted May 21, 2019 Ei oo sulkuventtiiliä paikallaan, kun on normaali tyhjäkäyntisuutin. Samaa mietin itekki, että voiko johtua siitä, mutta toisesta topikista jäi kuva, ettei tarvi tuota sulkuventtiiliä, vaan pärjää hyvin normaali tyhjäkäyntisuuttimella. Quote Link to comment
ajomies Posted May 21, 2019 Share Posted May 21, 2019 Sulku venttiili on jälkikäynnin estoa varten, yleensä läpän akselin tiputus johtuu tulvimisesta jota tuossa muutkin veikkasi Quote Link to comment
Art_Zi Posted May 21, 2019 Share Posted May 21, 2019 Niinhän se tekee. On vaan nii satunnaista tuo tiputtelu ja bensapinta kuiten on ok. Nyt ei oöe taas pariin viikkoon valskannu... Quote Link to comment
tolvana Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 Akselilta bensan tulo liittyy usein käyttäjään. Esim jalka osuu kaasupolkimeen autosta noustessa tai pahempi on että ei käynnissä olevan moottorin kaasuläppää heilutellaan huvikseen ja ihmetellään että bensa valuu akselia pitkin ulos. Ei muutes valu jos kone käy.... Bensanpinta ylärajalla ja auto sopivasti kallellaan niin taasen valuu ylimääräset poijes kohokammiosta jne. Just my 5 cents... 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.