Jump to content

Pallokeulan madaltaminen ??


Guest juke

Recommended Posts

Posted

Ei taida enää saada sivuikkunoita toimimaan alkuperäisellä mekanismilla =)

Posted

Jotain tollasta kaavailen itekkin, mutta 10-15 cm sais olla maavaraa kuitenkin että pystyy ajamaan. Tollaseen korkeuteen taitaa tarvia tehdä tubbaukset jo?

Posted

Ite oon leikitelly idealla, et kun tulee hurja tuppaus, niin siirtäs kuskin penkin ja hallintalaitteet keskelle ja poistais juniksesta tuulilasin keskitolpan...

Posted

Pallokeulassa on originaali jakkara ainakin minulle (180cm) liian alhaalla, pieni korotus on vaan plussaa...

 

p.s. tämä ei ole mainos, mutta minä olen ollut tekemisissä ohuiden levyjen kanssa työni takia jo toistakymmentä vuotta ja kaikenlaista on tullut tehtyä harrastusmielessä aina rosteri tankeista mobiilien osiin...

...itse asiassa noita tubbaus-peltejä tekee sarjassa samalla vaivalla useammankin parin jos koko ja muoto pysyy suht samana!

Laitan kuvia pelleistä kun ehdin asiaan perehtyä lähempänä talvea.

Posted
Asiaan palatakseni, tuo minun pallo on madallettu aviksilla ja pallonivelet on vasta nyt järkevässä asennossa kun alustaa laskettu siten että joustovara kumin ja lokarin välillä "noin etusormen verran" =)

Katsastusmieskin kehui lookkia...

Eikä paskaannu lahkeet kun hyppää autoon =)

Ja on ihan oikeesti hyvä ajaa...

Aviksissa on varaa vielä laskea lisää ja ensi talvena oli aikomus tehdä korotukset lokareihin sisälle että auton saa oikeesti tonttiin!!!

 

Onko ihan kuplan avikset käytössä vai kalliit pakupalat? Jos kuplan avikset, niin kuinka paljon vaativat muokkausta sopiakseen pallon pukille?

Guest Toheltaja
Posted

Genen avikset on pientä kopausta vaikke istuvat. Muita en suosittele, koska ovat valupaloja, pienillä hampailla sekä vielä usein alumiinisella kannella. Voin napsaista noista halpis ja gene aviksista kuvat tässä kohtapuoleen ja lisätät tähän...

Guest Toheltaja
Posted

Ompas viimeistelemättömän näköiset noi pumat. Jyrsinnän jälkeenkin purseet poistamatta...

Genessä reilumpi hammastus ku noissa. Ja toisaalta hyvä että hammaskulma on jyrkempi, jolloin on liki täysin mahdotonta ylitse napsahtaminen, mikä kuulemani mukaan tulee ainakin noitten halpis alumiinikantisten kanssa kovinkin helposti pakukäytössä

Guest Mika Raussi
Posted

Eiköhän se hampaisiin sattuva alumiini kestä paremmin kun eripari jaolla tehty puma.

Posted

Aika kova hukka prosentti materiaalissa, ei ihme jos maksaa hampaat. Eikö vastakappaleekin ois saanu leikattua tosta vierestä suoraan :o)

Guest Toheltaja
Posted

Tipi ei ymmärrä laserista mitään :) ei onnistu hammastuksen teko kovinkana liki, levy lämpiää ja hampaat sulaa... Noin o ihan fiksu tehdä jos haluaa hyvää jälkeä. toki asiaan auttaa se että laittaa koneen leikkaamaan randomilla eikä järkestyksessä.

 

Alla vas genen ja oiks pingpong.

 

Alimmassa miun leikkaamat hainevät jotka puri ku tauti, mut mielestäni liian iso vaiva noista alkaa juottelemaan nippua, toi onnistu vaan 10mm paksuun levyyn... eli rinnakkain ois laitettava ainakin 4.

 

gene_vs_taiwan1.jpg

gene_vs_taiwan2.jpg

hainselka.jpg

Posted

Asiasta en mitään tiedä, mutta vesileikkurilla ovat leikanneet 50 mm paksuakin levyä ja siinä ei hampaat lämpiä. :-D

 

t. Mika

Posted

Tosin niin paksulla materiaalilla alkaa suihku leviämään ja mittatarkkuus jättöreunalla kärsii. Täytyy kysyä kun seuraavan kerran käyn, että onnistuuko tuollaisten leikkaaminen ja mikä on kustannusarvio. Cad-kuvat pitäisi ensin saada jostain. Mua kiinnostaa ensisijaisesti vain T1-palat. Kaupassa T1 GB-avikset näyttää olevan yli 130 euroa!

 

t. Mika

Guest Mika Raussi
Posted

Just kans ite mietiskelin, että mitenhän menis vesileikkauksella. Tosin Saviralle tuli muistaakseni laseri, joka menee 25 milliin asti. Tosin en tiiä millä tarkkuudella se sit on.

Guest Toheltaja
Posted

meillä leikataan 20mm asti, ja kymppiin menee vielä siedettävästi tommosella pienellä hammastuksella. 12mm alkaa olla jo yhtä jeesuksenpartasulaa.

Posted

-67, muistatko mihin asentoon, verrattuna alkuperäiseen reikään hitsasit avikset? Missä asennossa avikset on tossa kuvassa? Toi sun korkeus olis hyvä yläasento.

 

Mika

Posted
-67, muistatko mihin asentoon, verrattuna alkuperäiseen reikään hitsasit avikset? Missä asennossa avikset on tossa kuvassa?

Muistanhan minä, eli se pala on siten että alkuperäinen reikä ei aivan näy palan alta (helpompi hitsata, ei tarvitse täyttää), vakio korkeuteen sitä ei siis enää saa... Eipä tullut kuvia otettua tekovaiheessa :/

Kuvassa on noin puolet (palojen) madallusvarasta käytössä, eli reilusti voi vielä laskea, kunhan "saan tubbaukset kuntoon" =)

Noissa csp:n paloissa mitkä laitoin on paljon enemmän säätövaraa kuin genen tai empin vastaavissa ja hammastus todellä hyvä!

  • 2 weeks later...
Guest Mika Raussi
Posted

Tännekös sitä nyt sit kirjottelis...

 

Just oon asentamassa kuplaan aviksia ja nääkän on siis tommoset CIP-tuotokset. Huomasin just, että mukana tulevat pultit sattuu kyl mukana tuleviin kaskipalikoihin, mutta ei se okkikseen käy. Eli jos tahtoo käyttää orgiksen keskipalan, on keksittävä pultit ja mutterit muualta.

Guest Mika Raussi
Posted

Näköjään orgis kierre on M14x1.5 eli sama kun pyörän pultit ja raidetangon päät. Eli raidetangon päästä saa hyvät pultit ja muttereina menee vakiotkin.

 

Ite aattelin tosin sorvata ruostumattomat.

  • 3 years later...
Posted

Säätöpalat tilattu ja niitä odotellessa voisin kysäistä jos täältä saisi vinkkejä jo etukäteen tuon tontituksen kanssa. Kyseessä siis -79 pallokeula ja nämä säätöpalat etuakseliin:

 

J11431.jpg

 

Oletteko noita asentanut? Minkä verran kyseisillä paloilla saa etupäätä tiputettua?

Akselia tuskin kannattaa lähteä kaventamaan? Tarkoitus olisi tontituksen jälkeen katsoa uudet vanteet ja hieman matalampiprofiiliset kumit.

On se turhan korkea vakiona :D

 

VW7.jpg

Posted

No ensin kantsis ne uudet vanteet ja kumit laittaa alle, ja sit kattella tartteeko alkaa kaventelee.

Posted

>Minkä verran kyseisillä paloilla saa etupäätä tiputettua?

 

Paloilla saa periaatteessa tiputettua ihan rajattomasti, riippuen siitä mihin asentoon ne akselissa hitsaa. Ongelma on siinä että pallonivelistä loppuu liikevara... Pohjaanlyöntikumit kannattaa vaihtaa "ylösalaisin" eli se pienempi kumi alapuolelle, silloin kumi ottaa vastaan just ennenkuin pallonivel paukkuu pohjaan.

 

Mä olen hitsannut noi palat siten että ylin asento on vakiokorkeudessa ja silloin ainakin säätö on riittänyt niin alas kun em. nivelet antaa myöten.

Guest KariT
Posted

Jatketaan täällä, ettei tule turhaan uusia topiceja.

 

Tuohon madallukseen ei taida olla yksiselitteistä ratkaisua? Säätöpalat, ym. Jokaisella oma mielipiteensä.

 

Miten paljon säätöpaloilla keulaa saa madallettua?

 

Ja mites tuo takapää? Onko siellä valmiina jotain säätö mahdollisuuksia vai pitääkö sinnekin hommata jotain osia?

Guest KariT
Posted
mä voin ottaa tänään kuvaa matalana ja säätöpalat ylhäällä.

 

Se olisi hieno juttu!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...