Jump to content

Kahden litran arpa II


Recommended Posts

Posted

Alkais olla valmis yhdistymiseen. Ajoitusmerkit kohdallaan ja kaikki tsekattu nyt sen miljoona kertaa. 

 

image.jpeg.a814021e187266e020cbcc38c5df229b.jpeg

 

Wilsonin kirjaa taas kun eilen tavailin niin siinä vannotettiin pysymään kaukana silikooneista lohkon tiivistyksessä. Taitaahan se Locktiten 5980:kin olla silikoni pohjaista ja lohko putsaillessa alkoi myös arveluttamaan kalvopaksuus, vaikka sitä ohkaisesti vetääkin niin mahtaako jäädä sittenkin liian paksusti tavaraa väliin.

 

"Don't use silicone sealer to mate the cases. It builds up 0.0015-0.0020 in. and will cause a loss of bearing crush."

 

Ja perseestähän se oli putsata joten taidan tällä kertaa palata kuitenkin Permatexin "lentokonetiivistysaineen" käyttöön vaikka sen levitys sottaista puuhaa onkin. Mutta Permatex on helppo sitten putsata pois, liukenee nätisti tinnerillä ja tätä se Wilsonikin kirjassaan suosittelee käytettävän lohkon tiivistykseen. Isompiin välyksiin työnnetään sitten Loctiteä. 

 

 

image.jpeg.ba84eb5053cc535e207eb5a0dfceaa09.jpeg

  • Like 3
Posted (edited)

Wurth moottoritiivisteliima edelleenkin kaikkein parasta puolikkaiden tiivistämiseen ja se pitää olla tarkalleen juuri tuo hartsipohjainen liima. Yrittävät aina myydä jotakin silikonipohjaista moottoritiivisteliimaa mikä ei ole oikea tuote vaan pitää olla samanlaisessa pullossa kuin Wurth:in ruuvilukitteet niin on oikea silloin.

Edited by Tutkija
Posted

No tuos Wurth moottoritiiviiteliimassa ei tarvitse harjoitella kyl yhtään mitään. Levitetään suoraan liimapullosta mahdollisimman ohut yhtenäine kerros ja kasataan.

Posted

Tänään ehdin kakunsyönnin lomassa vähän niputtamaan konettakin. Puolikkaat asettuivat kivuttomasti yhteen ja ilmeisesti tässä vuosien varrella on kehitystä tapahtunut, kun kädet pysyivät puhtaana vaikka Permatexilla tiivistyksen tein 😄 Päittäinen säädetty ja kaikki on toistaiseksi mennyt ilman ongelmia. 

 

image.jpeg.15b04015fcfb7fed5967290e2649e68d.jpeg

 

image.jpeg.a5a277f52562b20e0635f25449ea15c2.jpeg

 

Hyllyssä oli Elringin stefat taakse ja eteen + parempi laatuisempia vauhtiksen O-renkaita. 

Joskus vuosia sitten näitä tilasin GoWestyltä läjän kun kehuivat että nää on parasta seppälää mitä rahalla saa. Ainakin käsissä pyöritellen ihan eri kamaa mitä aikaisempi takastefa, olikohan se TCK. Istui napakasti vauhtiksen kaulalle, toisin kuin kaikki muut merkit mitä on tullu kokeiltua.

Vauhtiksen O-renkaallekkin sipaisin hieman Wilsonin ohjeiden mukaisesti Permatexia kun sieltä aikaisemmalla O-renkaalla pukkasi öljyä kytkilevylle. Nyt on ainakin kaikkensa tullut yritettyä ja parhailla mahdollisilla tiivisteillä, katsotaan kuinka käy.

image.jpeg.7a06c4ebcc94ac739c1a93d69eac7792.jpeg

 

Ens viikolla öljypumpun ja uuden mäntä/pyttysetin kimppuun. 

  • Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...