KimmoH Posted Wednesday at 06:52 AM Author Posted Wednesday at 06:52 AM Redlinen assembly lube näyttää tosiaan silikoonilta kuvissa 🤣 Quote
KimmoH Posted Thursday at 06:43 AM Author Posted Thursday at 06:43 AM Alkais olla valmis yhdistymiseen. Ajoitusmerkit kohdallaan ja kaikki tsekattu nyt sen miljoona kertaa. Wilsonin kirjaa taas kun eilen tavailin niin siinä vannotettiin pysymään kaukana silikooneista lohkon tiivistyksessä. Taitaahan se Locktiten 5980:kin olla silikoni pohjaista ja lohko putsaillessa alkoi myös arveluttamaan kalvopaksuus, vaikka sitä ohkaisesti vetääkin niin mahtaako jäädä sittenkin liian paksusti tavaraa väliin. "Don't use silicone sealer to mate the cases. It builds up 0.0015-0.0020 in. and will cause a loss of bearing crush." Ja perseestähän se oli putsata joten taidan tällä kertaa palata kuitenkin Permatexin "lentokonetiivistysaineen" käyttöön vaikka sen levitys sottaista puuhaa onkin. Mutta Permatex on helppo sitten putsata pois, liukenee nätisti tinnerillä ja tätä se Wilsonikin kirjassaan suosittelee käytettävän lohkon tiivistykseen. Isompiin välyksiin työnnetään sitten Loctiteä. 3 Quote
Tutkija Posted Thursday at 10:56 AM Posted Thursday at 10:56 AM (edited) Wurth moottoritiivisteliima edelleenkin kaikkein parasta puolikkaiden tiivistämiseen ja se pitää olla tarkalleen juuri tuo hartsipohjainen liima. Yrittävät aina myydä jotakin silikonipohjaista moottoritiivisteliimaa mikä ei ole oikea tuote vaan pitää olla samanlaisessa pullossa kuin Wurth:in ruuvilukitteet niin on oikea silloin. Edited Thursday at 11:13 AM by Tutkija Quote
Matti-Pekka Posted Thursday at 11:13 AM Posted Thursday at 11:13 AM Itse puollan/käytän tuota lentokoneliimaa..varmaan on muitakin hyviä, mutta kiusallisen työläs kohde harjotella muita ,,,kun on omasta mielestä parhaan löytänyt. 2 Quote
Tutkija Posted Thursday at 11:17 AM Posted Thursday at 11:17 AM No tuos Wurth moottoritiiviiteliimassa ei tarvitse harjoitella kyl yhtään mitään. Levitetään suoraan liimapullosta mahdollisimman ohut yhtenäine kerros ja kasataan. Quote
-tipi- Posted Thursday at 11:18 AM Posted Thursday at 11:18 AM Eikö Permatex Aviation Form A Gasket 3 juuri olekin silikoniton hartsipohjainen? 2 Quote
KimmoH Posted 4 hours ago Author Posted 4 hours ago Tänään ehdin kakunsyönnin lomassa vähän niputtamaan konettakin. Puolikkaat asettuivat kivuttomasti yhteen ja ilmeisesti tässä vuosien varrella on kehitystä tapahtunut, kun kädet pysyivät puhtaana vaikka Permatexilla tiivistyksen tein 😄 Päittäinen säädetty ja kaikki on toistaiseksi mennyt ilman ongelmia. Hyllyssä oli Elringin stefat taakse ja eteen + parempi laatuisempia vauhtiksen O-renkaita. Joskus vuosia sitten näitä tilasin GoWestyltä läjän kun kehuivat että nää on parasta seppälää mitä rahalla saa. Ainakin käsissä pyöritellen ihan eri kamaa mitä aikaisempi takastefa, olikohan se TCK. Istui napakasti vauhtiksen kaulalle, toisin kuin kaikki muut merkit mitä on tullu kokeiltua. Vauhtiksen O-renkaallekkin sipaisin hieman Wilsonin ohjeiden mukaisesti Permatexia kun sieltä aikaisemmalla O-renkaalla pukkasi öljyä kytkilevylle. Nyt on ainakin kaikkensa tullut yritettyä ja parhailla mahdollisilla tiivisteillä, katsotaan kuinka käy. Ens viikolla öljypumpun ja uuden mäntä/pyttysetin kimppuun. 2 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.