KimmoH Posted November 5 Author Posted November 5 Redlinen assembly lube näyttää tosiaan silikoonilta kuvissa 🤣 Quote
KimmoH Posted November 6 Author Posted November 6 Alkais olla valmis yhdistymiseen. Ajoitusmerkit kohdallaan ja kaikki tsekattu nyt sen miljoona kertaa. Wilsonin kirjaa taas kun eilen tavailin niin siinä vannotettiin pysymään kaukana silikooneista lohkon tiivistyksessä. Taitaahan se Locktiten 5980:kin olla silikoni pohjaista ja lohko putsaillessa alkoi myös arveluttamaan kalvopaksuus, vaikka sitä ohkaisesti vetääkin niin mahtaako jäädä sittenkin liian paksusti tavaraa väliin. "Don't use silicone sealer to mate the cases. It builds up 0.0015-0.0020 in. and will cause a loss of bearing crush." Ja perseestähän se oli putsata joten taidan tällä kertaa palata kuitenkin Permatexin "lentokonetiivistysaineen" käyttöön vaikka sen levitys sottaista puuhaa onkin. Mutta Permatex on helppo sitten putsata pois, liukenee nätisti tinnerillä ja tätä se Wilsonikin kirjassaan suosittelee käytettävän lohkon tiivistykseen. Isompiin välyksiin työnnetään sitten Loctiteä. 3 Quote
Tutkija Posted November 6 Posted November 6 (edited) Wurth moottoritiivisteliima edelleenkin kaikkein parasta puolikkaiden tiivistämiseen ja se pitää olla tarkalleen juuri tuo hartsipohjainen liima. Yrittävät aina myydä jotakin silikonipohjaista moottoritiivisteliimaa mikä ei ole oikea tuote vaan pitää olla samanlaisessa pullossa kuin Wurth:in ruuvilukitteet niin on oikea silloin. Edited November 6 by Tutkija Quote
Matti-Pekka Posted November 6 Posted November 6 Itse puollan/käytän tuota lentokoneliimaa..varmaan on muitakin hyviä, mutta kiusallisen työläs kohde harjotella muita ,,,kun on omasta mielestä parhaan löytänyt. 2 Quote
Tutkija Posted November 6 Posted November 6 No tuos Wurth moottoritiiviiteliimassa ei tarvitse harjoitella kyl yhtään mitään. Levitetään suoraan liimapullosta mahdollisimman ohut yhtenäine kerros ja kasataan. Quote
-tipi- Posted November 6 Posted November 6 Eikö Permatex Aviation Form A Gasket 3 juuri olekin silikoniton hartsipohjainen? 2 Quote
KimmoH Posted Sunday at 05:30 PM Author Posted Sunday at 05:30 PM Tänään ehdin kakunsyönnin lomassa vähän niputtamaan konettakin. Puolikkaat asettuivat kivuttomasti yhteen ja ilmeisesti tässä vuosien varrella on kehitystä tapahtunut, kun kädet pysyivät puhtaana vaikka Permatexilla tiivistyksen tein 😄 Päittäinen säädetty ja kaikki on toistaiseksi mennyt ilman ongelmia. Hyllyssä oli Elringin stefat taakse ja eteen + parempi laatuisempia vauhtiksen O-renkaita. Joskus vuosia sitten näitä tilasin GoWestyltä läjän kun kehuivat että nää on parasta seppälää mitä rahalla saa. Ainakin käsissä pyöritellen ihan eri kamaa mitä aikaisempi takastefa, olikohan se TCK. Istui napakasti vauhtiksen kaulalle, toisin kuin kaikki muut merkit mitä on tullu kokeiltua. Vauhtiksen O-renkaallekkin sipaisin hieman Wilsonin ohjeiden mukaisesti Permatexia kun sieltä aikaisemmalla O-renkaalla pukkasi öljyä kytkilevylle. Nyt on ainakin kaikkensa tullut yritettyä ja parhailla mahdollisilla tiivisteillä, katsotaan kuinka käy. Ens viikolla öljypumpun ja uuden mäntä/pyttysetin kimppuun. 4 Quote
KimmoH Posted Tuesday at 03:54 PM Author Posted Tuesday at 03:54 PM Porsinutta kantta en alkanut vielä remppaamaan vaan kaivoin hyllystä yhden valmiin parin 1800:sen isoventtiilikansia. Palotilojen mittailut tuottivat tulokseksi 56cc. Vielä vähän mittailua dekin korkeuden kanssa mutta pikaisella laskutoimituksella puristukset asettuvat 8.5:1 paikkeille. 2 Quote
KimmoH Posted Wednesday at 05:23 PM Author Posted Wednesday at 05:23 PM Dekki asettui 1.41 milliin joten tasapää männillä ja näillä kansilla laskuri sanoi 8.5:1 kuten jo vähän uumoilinkin. 2 Quote
mite^ Posted Wednesday at 05:58 PM Posted Wednesday at 05:58 PM 34 minutes ago, KimmoH said: Dekki asettui 1.41 milliin joten tasapää männillä ja näillä kansilla laskuri sanoi 8.5:1 kuten jo vähän uumoilinkin. Näppärä dekkilevy, tuolloisen vois kyllä väsätä. 🤙 Quote
KimmoH Posted Wednesday at 07:07 PM Author Posted Wednesday at 07:07 PM (edited) Alexilla pitäis tähän valmiit kuvat löytyä, joskus vuosia sitten mulle tällaisen askarteli mittojen mukaan. Alumiinilevystä leikattu. Edited Wednesday at 07:07 PM by KimmoH Quote
KimmoH Posted 1 hour ago Author Posted 1 hour ago Näyttää nykyään tulevan Victor Reinzin tiivistesetin mukana kahta eri paksuista kannentiivistettä, 0.7mm ja 0.75mm, tai ainakin oma muisti kovasti väittää ettei mulla ole missään aikaisemmassa tiivistesetissä ollut kuin yhtä mallia ja se on ollut tuo 0.75mm mikä momenttiin väännettynä lopulta asettuu 0.71mm paksuuteen. Eli kannattaa mitata kaikki ennenkuin asentaa! Joo, kahta koulukuntaahan tässä tuntuu olevan tiivisteillä, ilman ja joidenkin uustuotanto kansien kanssa ei ollenkaan. Lisäksi 90-luvun alussa taisivat jossain VW:n huoltomuistiossa alkaa suositella että tietyistä nelkuista jätetään kannentiiviste rempan yhteydessä pois ja lisätään pytyn alle korotusta tiivisteen verran. Itse elän 70-luvulla joten näiden kansien kanssa on alunperin tiivisteet olleet ja niin laitoin tiivisteet nytkin 😀 4 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.