krille Posted June 4, 2017 Share Posted June 4, 2017 (edited) Bensapumppu vissiin orkkis pierburg Vw germany leimalla,ja yläkansi ei avattava.Kone 1600 AD lohkolla.Eli vuotaa öljyä poikittaisakselista,sekä akseli keinuu sivusta toiseen kun auto käy,mutta ei pyöri ympäri.Mutta jotekin klapilta tuntuu.Tämä vissiin pitää olla kiinni kunnolla?Onko bensapumppu tulossa tiensä päähän?Vai miksi näin?Auto käy hyvin eli bensaa saa..Miksi öljy nousee näin "korkealle"?Eikös sen kuulu vaan voidella sitä alapään tappia:)Huohotus on ainakin kunnossa.. Edited June 4, 2017 by krille Quote Link to comment
Tanhis Posted June 4, 2017 Share Posted June 4, 2017 Vähän vaikea saada selvää tuosta sun kuvauksesta mutta ei sieltä pumpun kautta pitäisi öljyä tulla ulos jos bensapumpun alla oleva bakeliitti/muovi on kunnossa ja tiivisteet välissä. Sitten taas miksi sieltä voisi tulla öljyä ulos. Syynä voisi olla kampikammio huohottaa ylenpalttisen paljon niin puskee öljyä ulos ihan joka lävestä. Quote Link to comment
krille Posted June 5, 2017 Author Share Posted June 5, 2017 (edited) Juu vaikea selittää.Minusta tuntuu että bensapumppu rupee olemaan finaalissa. Tilasin uuden huohotusletkun,kun vanha tuntuu tosi pehmeältä ja letrulta.Tällä mallilla huohotusletku menee öljykorkin vierestä ilmansuodattimeen.Toivottavasti se olisi se ongelma. Miksiköhän kampikammio huohottaa paljon? Öljyt ovat Gulf 20w50. Edited June 5, 2017 by krille Quote Link to comment
peruskallio Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Huohotus johtuu männänrenkaiden vuotamisesta ja siitä että ilma vatkaa mäntien mukana koneen sisällä edestakaisin. Jos huohottaa "liikaa" on vika jossain sylinterien suunnalla, paine karkaa jostain syystä männän päältä kampikammioon. Quote Link to comment
krille Posted June 5, 2017 Author Share Posted June 5, 2017 Ok.Kiitos.Eli puristukset pitää mitata sitten seuraavaksi.. No,kokeilen ensin vaihtaa letkun,koska luulen et vanha on niin huono että voinut mennä tukkoon,koska siinä oli pieni vekki+tosi tosi pehmeä.Vekin kohdassa oli myös öljykermaa. Onko muuten noi AC kaupan myytävät Brosol bensapumput laadukaita?Ja pitääkö myös vaihtaa bakeliitti samalla? Quote Link to comment
tolvana Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Bakeliitit katkeaa enemmän kuin 90% varmuudella ja jämät on hankala kaivella eli ei kannata vaihtaa jollei käytä konetta muttereina. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Bakeliittiä ei tarvitse vaihtaa, mutta bensapumpun käyttötankoja on kahta eri pituutta. Quote Link to comment
krille Posted June 5, 2017 Author Share Posted June 5, 2017 Ok,bakeliittiin ei kosketa.Entä käyttötanko,pitääkö se vaihtaa?Pituuden näkee kun avaa pumpun.Veikkaan 108mm.Pitääkö virranjakaja poistaa?Vai saako pumpun pois jakaja paikallaan?Kaasarin ruveja täytyy ainakin löysätä. Täytyy ensin testata huohotusletkun vaihtoa,ja toivota parasta että ongelmat poistuu. Quote Link to comment
tolvana Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Ei tarvitse jakajaan eikä kaasariin yleensä koskea eikä tankokaan yleensä ole vaihtokunnossa. Quote Link to comment
krille Posted June 5, 2017 Author Share Posted June 5, 2017 (edited) Kiitos!Tämä pitäisi olla helppo homma,mutta voi tietenkin mennä vaikeaksi jos tuo bakeliitti hajoaa.Ei oikein teksi mieli avata tuota konetta. Ja vielä..Onko kellään käyttökokemuksia tästä? http://www.aircooled.fi/tuote/1339/polttoainepumppu-tasavirta-t12-865775-brosol Ainakin lukee että on laadukas Edited June 5, 2017 by krille Quote Link to comment
tolvana Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 (edited) Kiitos!Tämä pitäisi olla helppo homma,mutta voi tietenkin mennä vaikeaksi jos tuo bakeliitti hajoaa.Ei oikein teksi mieli avata tuota konetta. Ja vielä..Onko kellään käyttökokemuksia tästä? http://www.aircooled.fi/tuote/1339/polttoainepumppu-tasavirta-t12-865775-brosol Ainakin lukee että on laadukas Noita on ollut useita ja mulla ainakin pelannut ok. Sen verran vinkkiä että aluksi kannattaa laittaa kaikki sarjassa tulleet tiivisteet bakeliitin päälle ja jos siinä on vielä ehjä vanha niin antaa senkin olla.Syy tuohon on se että uusi pumppu tuottaa yleensä enemmän painetta kuin vanha lousku. Foorumilta löytyy varmaan kymmeniä ellei satoja juttuja kun kaasari tulvii... Vanha neulaventtiili ei välttämättä jaksa pitää ja uudet on järestään paskoja ellei oo kumikärki. Jos auto jaksaa mennä kaasu pohjassa minuutin pari niin bensansaanti on riittävä ja homma valmis, jos tuntuu ettei jaksa niin yksi tiiviste pois ja uusi testi jne. Niinjuu tilaa pumppu ja siihen sopiva käyttötanko kerralla niin koko homma pitäisi onnistua ja onnistuukin vartissa. Edited June 6, 2017 by tolvana Quote Link to comment
krille Posted June 6, 2017 Author Share Posted June 6, 2017 Tässä asiallista ja hyvää faktaa.Juuri näin:)Suurkiitokset! Quote Link to comment
krille Posted June 11, 2017 Author Share Posted June 11, 2017 (edited) No niin,tilasin uuden huohotusletkun,ja on liian lyhyt.Tai ei oikeastaan ole,vaan öljyntäyttö/ huohotinboksi pitää pyöräyttää puoli kierrosta auton menosuuntaan päin, koska nyt se on väärässä paikkaa, joka aiheuttaa sen että letku on liian lyhyt.Ja siihen tarvitaan linkissä oleva työkalu,jota mulla tietenkään ei ole: http://www.aircooled.fi/tuote/1643/oljyntayton-kiinnitystyokalu-t123 Kokeilin myös muuta tarvikeletkua,joka tekee sen että letkuun tulee vekki,ja paikat sitten tukossa,eli orkkismallinen letku paras. Onko tämän mutterin avaamisessa mitään "vaaroja"? Esim mutteri hajoaa tai öljyvuotoja jne? Edited June 11, 2017 by krille Quote Link to comment
Tanhis Posted June 11, 2017 Share Posted June 11, 2017 Juu se mutteri on välillä vittumaisen piukassa eli vaarana on rikkoa mutteri ja saada metallilastuja koneeseen. Tai sitten rikkoa työkalu jolla avaat sitä mutteria ja saada metallilastuja koneeseen. Tiiviate pitää uusia välistä ettei vuoda öljyä täytettäessä öljyä ulos. Jos sulla on sellainen huohotin mistä lähtee myös auton alle putki niin sanoisin että tuo sun letku eijuurikaan vaikuta huohotuksen toimintaan. Quote Link to comment
krille Posted June 12, 2017 Author Share Posted June 12, 2017 Kiitos,no mulla on se uudempi systeemi ilman alaputkea, eli pelkkä letku ilmansuodattimeen.Mun tuurilla menee lastuja koneeseen joten jonkinlaiseksi letkun modaamiseksi menee tämä juttu nyt.H elpot jutut menee vaikeaksi.. Quote Link to comment
x-pj Posted June 12, 2017 Share Posted June 12, 2017 Sopivasti lyhentämällä ja tarvittaessa yhdistelemällä valmiita letkumutkia voisi onnistua rakentamaan toimivan ratkaisun. https://www.motonet.fi/fi/tuote/458317/3xLetkumutka-o16mm-liitoksella Quote Link to comment
peruskallio Posted June 12, 2017 Share Posted June 12, 2017 Jos päädyt avaamaan mutteria niin reilusti ainakin kannattaa antaa lämpöä kierteen kohdalle laturinjalkaan. pari vääntänyt auki ja usko meinasi loppua. Joku lattarauta/jakoavainyhdistelmä toimi välineenä, tuollainen työkalu on varmasti parempi ratkaisu. Quote Link to comment
metake Posted June 12, 2017 Share Posted June 12, 2017 Itselläni on tällainen työkalu tuon mutterin avaamiseen, eikä ole yksikään mutteri jäänyt avaamatta vaikka joskus on tiukassakin ollut: https://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=1127 Quote Link to comment
krille Posted June 12, 2017 Author Share Posted June 12, 2017 (edited) Hienoja vinkkejä tulee.Luulen kyllä että yritän modata letkua ensiratkaisuksi.Voihan tuo ehkä lähteä helpollakin irti..mutta,haluan ajaa tuolla autolla tänä kesänä myös:) Edited June 12, 2017 by krille Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.