juhis70 Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 Tulipa tuossa toheloitua. Elikkäs aloin vaihtamaan kytkinakselin stefaa, ja kun oli vaikeuksia saada vanha irti niin päätin porata reikiä siihen. Toista reikää kun porasin, niin sehän meni suoraan stefan ja laatikon väliin.. Nyt on siis vajaan sentin pitkä ja vajaa pari milliä syvä ura. Milläs tuollaisen voi paikata? Hitsaus ei onnistu, taidon ja vehkeitten puutteen vuoksi. Miten pitkälle uusi stefa laitetaan, kolohan on syvempi kuin stefa. Vanhassa oli sellainen kaulus, vähän niin kuin tiskipöydän tulppa. Tästä johtui tuo harhaan poraaminen, tai sitten muutamasta kaljasta.. Quote Link to comment
jarkki86 Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 Itselleni kävi sama lapsus kun porasin moottoripyörän moottorista stefoja irti. Löhräsin kunnolla öljystä puhdistettuun koloon tiivisteliimaa ja stefa perään. Hyvin toimii yhä vaikka on kampiakselilla jossa kampikammion paine on stefaa vasten. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 (edited) Eiköhän tuohon tosiaan öljyä kestävä tiivisteliima ole ihan ok. Toinen vaihtoehto voisi olla kemiallinen metalli. Yleisestihän stefat tulisi ilmeisesti naputella pesäänsä pohjaan saakka mutta laatikossa tuskin niin isoja paineita että tuskin suurta merkitystä. Kytkinakselin voisi tönärillä mitata niin se vois antaa osviittaa mihin stefa kannattaa asentaa. Muista voidella uuden stefan sisähuuli ennen asennusta. Edited June 22, 2017 by Kemin Karavaanari 1 Quote Link to comment
x-pj Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 Minä ole laittanut kytkinakselin stefan pintaan. Joissain tuohon tarkoitukseen myytävissä stefoissa on tuo "kaulus", joka myös viittaisi siihen, että tulee pintaan. Quote Link to comment
Tutkija Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 Uusi stefa tasan vaihdelaatikon pinnan kanssa kun vuosimalliin 66 saakka ei ole mitään pesää stefalle vaan suora reikä perän puolelle. Quote Link to comment
metake Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 Jos on uudempi vaihteisto painelaakerin ohjausholkilla niin stefan pitää olla hiukan pintaa syvemmällä jotta ohjausholkin keskityspykälät ei paina stefan pintaa. Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
juhis70 Posted June 26, 2017 Author Share Posted June 26, 2017 Nyt on kolo toivon mukaan ummessa ja uusi stefa paikoillaan. Tuossa laatikossa kun on nyt uudet tiivisteet, suojaputkissa uudet kumit sekä uudet tiivisteet akselien päissä, niin kovasti kiinnostaisi että pysyykö öljyt sisällä. Mitenkäs tuo käytännössä onnistuu? Jos öljyä laitetaan siihen sivussa olevan tulpan tasalle, niin se ei taida joka paikkaan valua? Eli takapäätä lähemmäs lattiaa ja etupäätä ylös? Vaan kertooko tuo vielä koko totuutta, kun laatikko ei pyöri, ainakaan vauhdilla..kone kun on edelleen osina. Kovasti on muutenkin suunnitelmissa laittaa tuo alusta mahdollisimman pitkälle "ajokuntoon" ennenkuin nostan korin päälle. Tähän liittyen, kun tuolla toisessa topicissa kyselin vähän tuosta koneesta, niin mitä kannattaisi tehdä. Kannet, yksireikäiset sellaiset, menee koneistamolle. Sylinteriputket näyttäisi olevan ihan ok, mutta männät on helvetin karstaiset. Joku jo ehdotti 1600 sylintereitä ja mäntiä. Ovat kyllä edullisemmat ja helpommin ehkä saatavissa kuin nuo 1500 mitkä nyt on paikallaan. Ja lohkohan oli 1300, ja sen mukana tullut 180mm kytkin. Vauhtipyörää en ajatellut vaihtaa vaan hankkia uuden 180mm kytkinpaketin, ja mikä kannattaisi hankkia jotta se kestää nuo huimat tehot, jos ostan tuon 1600 pyttysatsin? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.