JaniM Posted November 19, 2017 Share Posted November 19, 2017 (edited) Tehdään tälläinen kaasarien muutosjuttu tähän. Kohde ilmajäähy kuitenkin, Porshe 911, joka muunnetaan kaasuttimista ruiskuversiolliseksi ja sytytys myös samalla. Laittelen mitä kaikkea tarvitsee tehdä ja huomioida. Tästä tule täysin sekventiaalinen eli joka pytylle ohjataan kipinää ja ruiskutusta erikseen. Lisäksi tulee pakokaasujenlämmönmittaus, jolloin voidaan trimmata vielä sylinterit erikseen, varsinkin kun tässä on hieman "eripari" imusarjat. Hieman mutkia erilailla. Laitetaan tähän osalistaa: * Ohjainlaitteeksi tulee MaxxEcu Race * Imusarja ja läppärunkopaketit, vivustoilla valmissarja, mallia Triumph läpät ja K&N suotimet hatuilla setti. * Puolat Audi COP, suoraan tulppien päähän 6 kpl * 360cc EV14 suuttimet * 2mm egt anturit 6 kpl Edited November 19, 2017 by JaniM 4 Quote Link to comment
ARTO Posted November 19, 2017 Share Posted November 19, 2017 (edited) Vielä lisäksi esille mitä osat maksaa kuluttajalle niin osataan hahmottaa onko kahden vai neljäntonnin projekti jne.. Edited November 19, 2017 by ARTO Quote Link to comment
mikan Posted November 19, 2017 Share Posted November 19, 2017 Riittääkö edes neljä, epäilen että ei. MaxxEcu Race ei oo ihan halpa. t. Mika Quote Link to comment
PZQ Posted November 19, 2017 Share Posted November 19, 2017 Budjetti-Artoille hinta vertailuun jos pitäisi valita kaasareiksi parhaat, niin aidot ja oikeat IDA 48 prepattuna + MSD n.3-4K€ Mutta vaikka itse olen henkeen ja vereen kiivas IDA-mies, niin tämänlainen huippu moderni tuote toimivana kiinnostaisi kyllä. Quote Link to comment
JaniM Posted November 19, 2017 Author Share Posted November 19, 2017 (edited) Taitaa olla lähemmäs 10 kilon projekti kyllä kaikilla osilla.Ja netistä noita hintoja. Rosterisarja tulee vielä tuohon ja muuta hilua.Ja kyllä se hintakin sit kehittyy ja tarkentuu kun valmis. Imarisettiä Ja penkissä katotaan paljon eroa saadaan kun pääsee hifisteleen pakolämpöjen kanssa. Edited November 19, 2017 by JaniM Quote Link to comment
JaniM Posted November 21, 2017 Author Share Posted November 21, 2017 Kammelle tulee 36-1 kiekko ja sovitettu hihnapyörälle. Nokka-akselitieto otetaan jakajasta, josta sisuskalut teurastettu pois. 1 Quote Link to comment
mikan Posted November 21, 2017 Share Posted November 21, 2017 Hmm, tuota en ollutkaan ajatellut, että nokka-akselitiedon anturin voi näppärästi rakentaa virranjakajaan. Hyvä vinkki! Miltäs jakajan sisällä näyttää? t. Mika Quote Link to comment
JaniM Posted November 21, 2017 Author Share Posted November 21, 2017 Tyhjältä. Ei siellä ole kuin lätkä pyörimässä mitä anturi haistelee. Ekat jakajat teurastettu vuosia sit tuohon hommaan. HC-DIY mies tökkäseen jakajan kanteen suoraan tulpan piuhan tilalle ja pyörijän korvaa latikalla. Voi pelastaa jakajan vielä, jos nyt tarpeellista. Voihan sen trikkeröinnin tehdä vaikka jakajaan pelkästään, mutta siinä aina se välys ongelmana hieman heijaamassa. Quote Link to comment
Tanhis Posted November 23, 2017 Share Posted November 23, 2017 Hmm, tuota en ollutkaan ajatellut, että nokka-akselitiedon anturin voi näppärästi rakentaa virranjakajaan. Hyvä vinkki! Miltäs jakajan sisällä näyttää? t. Mika Näitähän myydään jo valmiitakin kuplaan ja ei ollut muistaakseni edes hinnalla pilattuja. Quote Link to comment
-tipi- Posted November 23, 2017 Share Posted November 23, 2017 http://www.cbperformance.com/product-p/7073.htm Quote Link to comment
mikan Posted November 23, 2017 Share Posted November 23, 2017 Joo, mulla oli nyt vaan ihan vääränmerkkinen projekti mielessä, kun tuosta jakajasta kyselin. Mutta hyvä, että tämä mahdollisuus kuplaan tuli selväksi. t. Mika Quote Link to comment
JaniM Posted December 26, 2017 Author Share Posted December 26, 2017 Nyt pientä päivitystä. Imusarjoja piti porttailla aika paljon purseita pois isommat. Ilmanputsarit tuli kasailtua nippuun ja soviteltua suppilot myös. Quote Link to comment
JaniM Posted December 26, 2017 Author Share Posted December 26, 2017 Pakokaasunlämpöanturit liimailin rosteriputkistoon kylkeen. Samaten vivusto tuli laitettua, mutta pitää tehdä yksi vipu vielä että saa yhdistettyä orggis vaijeriin. Seuraavana onkin johtosarjan rakentaminen ja anturoinnin lisääminen. 2 Quote Link to comment
0551 Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 (edited) Imusarjojen suunnittelusta ja kehityksestä voi lukea lisää http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/932541-triumph-itb-aem-infinity-project.html Tuo oli hieno projekti ja lopputulos onnistunut, mutta imusarjoissa läppärunkojen pintaa olisi mun mielestä kannatanut kallistaa siten, että läppärungot olisivat tulleet pystysuoraan. Nyt ne jäävät tuossa hieman kallellee koneen keskellepäin. Tuo on kuitenkin vain pieni kosmeettinen juttu. Noi on hienot imarit ja asennuksesta tulee varmasti erittäin mielenkiintoinen projekti. Hintoja jos joku kauhistelee, niin kurkatkaapas saksan e-bayhin mitä kolmekurkkuset webrut maksaa. Ruisku saattaakin olla yllättäen halvempi vaihtoehto, jos pitää tyhjästä lähteä liikkeelle. Onko muuten noi tämän auton kaasarit Webrut vai Zenithit ? Saisiko myös hieman lisätietoa koneesta ? Koko ja nokka-akselit ? Edited December 26, 2017 by 0551 Quote Link to comment
JaniM Posted December 27, 2017 Author Share Posted December 27, 2017 (edited) Ois kyllä voinut imusarjoja tehdessä suoristaa enemmän reunimmaisia runnereita. Samaten tosiaan voinut suoraan laittaa nuo läppikset. Lisää miinusta putsarilaipoista kun nyt pyöristetty reunat, mutta ei oikein suppiloiden kanssa hyötyä, päinvastoin.Ahdistetussa painekoteloihin varmaan hyvät. Mutta hieno projekti kuitenkin. Pieni loppuviilaus, niin olisi hyvä bolt on kitti. Nyt vähän grind and bolt :) Kaasarit oli Webrut. Naapurihallissa kans toinen Possu missä Webrut. Ei saa säätöihin alle 3000 rpm. Pari vuotta taistellut säätöjen kanssa. Meinas päivittää kans ruutan siihen, kun saa eka tuon E-Jaggen ruiskumuutoksen tehtyä :) Kone 2.7 s ruiskuversio joku vaihtanut joskus. Olikohan 79 vuoden tai siinä main muistaakseni. Nokasta ei hajua. Pakosarjat eivät laadultaan kyllä kummoset mun mielestä. Vaikka joku JP Racing paja tehnyt Tanskassa. Tuossa kännykuva kollektorin sisältä. Samaten putkentaivuttimen kiinnitysleuat jättävät jäljet putkiin. Kiinasta saa jo paremmin viimeisteltyjä putkia ja varmaan halvemmalla. Saas nähä millanen on Singer pönttö tulossa. Edited December 27, 2017 by JaniM Quote Link to comment
JaniM Posted March 10, 2018 Author Share Posted March 10, 2018 Pakosarjat kyllä istui paikoilleen ja änkkäri meni myös. Öljyputki ja letku pitää muuttaa, mutta niihinkin löytyi valmisputki. Öljysäiliöstä lähtenyt letku piti rakentaa, kun liittimet oli eri kokoiset, kun olikin eri vuoden autosta. Quote Link to comment
JaniM Posted March 10, 2018 Author Share Posted March 10, 2018 Johtotason tehtävät alkoi ja johtoviidakon perkuu. Trikkeritanturi paikka löytyi koneen poikkituesta. Vivuston joutui pajattaan, kun ei ollut kaasarien mukana tullut orggis vivustoa. Quote Link to comment
JaniM Posted March 10, 2018 Author Share Posted March 10, 2018 Yksittäiset puolat tuli, jotta sekventiaalisytytys toteutuu. Jotta homma ei olisi ollut helppo, niin homma paisui ja keulille turvatankki, kun oma orggis oli ruosteinen. Tosin lähdöt olisi olleet todella inhottavat tehdä. Runkotunneliin teräspunosletkut tuli. Quote Link to comment
JaniM Posted March 10, 2018 Author Share Posted March 10, 2018 Ja lopuksi projekti tuli jopa maaliin asti ja kohtalaiset lukemat tuli vakiokoneeseen SC-nokilla. Väännön notkahdusta ei saanut pois säädöillä. Olisiko nokissa ongelma tai imusarjassa? Tiedä sit. Kesällä näkee, kuin toimii oikeasti radalla ja hienosäätöjä hakee. Synkkaus on kyllä aina yhtä työlästä kyllä Case closed ja seuraavien projektien pariin, josko oxya sais hieman eteneen ja kerrottavaa. 1 Quote Link to comment
ARTO Posted March 10, 2018 Share Posted March 10, 2018 Millainen tehovääntökäyrä oli kaasareilla ennen muutoksia? Quote Link to comment
JaniM Posted March 11, 2018 Author Share Posted March 11, 2018 Ei pystynyt mittaan edes, kun ei käynyt niillä edes, säädöt ihan metässä . Bensa loppu ja yksi tulppakin oli pimeenä, kun ekaa starttia piti tehdä. Olisin muuten mitannut lähtökohdan. Mutta tuolle koneelle tehdas ilmoittaa 210 hp. Quote Link to comment
mikan Posted December 19, 2018 Share Posted December 19, 2018 Viritys oli siis onnistunut 210 -> 224, jos nyt sitten dynomittaus koskaan on absoluuttisen oikein. Mitäs tehdas lupasi vääntöä uutena? t. Mika ps. Askartelin samanlaisen triggerin kaverin subarun virranjakajaan. Pyörijään laitoin vain pultin kiinni. Quote Link to comment
JaniM Posted December 20, 2018 Author Share Posted December 20, 2018 Tuo 210 hp ja vääntö ois 255nm, K-jetin kanssa ilmoitettu joku malli kun tuossa kuuklailin. Quote Link to comment
mikan Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 Ok, vääntökäyrä on kyllä sen mallinen, että on varmaan aika mukava ajaa. t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.