Daatta Posted December 22, 2021 Share Posted December 22, 2021 Asia kunnossa. 😄 DAB taitaa olla vakiovaruste paremman pään soittimissa, mikä laskee ulos kiinalaiset viritelmät joka tapauksessa. Quote Link to comment
jrasi Posted December 22, 2021 Author Share Posted December 22, 2021 17 minutes ago, Daatta said: Asia kunnossa. 😄 DAB taitaa olla vakiovaruste paremman pään soittimissa, mikä laskee ulos kiinalaiset viritelmät joka tapauksessa. Kiinalaiset viritelmät on laskettu ulos jo pelkästään sen takia, että ne on kiinalaisia viritelmiä 😁 Alpinelta löytyy ainakin kohtuuhintaista soitinta (ute-202dab), mitä saa euroopasta tilaamalla. Tosin voihan tässä niinkin käydä, että kevään lähestyessä pyörrän päätöksen ja isken jonkun perus Alpinen/Pioneerin paikalleen... Quote Link to comment
jrasi Posted January 1, 2022 Author Share Posted January 1, 2022 Kone lähti purkautumaan ja olihan se jo aika lyödä lihoiksi... Tähän asti löytyneet viat: - Päittäisvälystä 0,95mm - Yksi männänrengas poikki - Kaikissa pytyissä pystysuuntaisia naarmuja, jokunen syvempikin jotka näkyi ilman valoa - Tuon katkenneen männänrenkaan männässä oli yläreunassa sen näköistä jälkeä, että varmaan renkaanpala tms. on siellä hetken pyörinyt Jatketaan tutkimista huomenna, kun saa kammion halki. Quote Link to comment
jrasi Posted January 25, 2022 Author Share Posted January 25, 2022 Piti vähän käyttöryjääkin pajoittaa, niin tämä siirtyi muutamalla viikolla, mutta nyt päästiin asiaan. Kammio auki tällä omavalmisteella, kaupallinen tuote olis a) pitänyt tilata ja odottaa, b) maksanut monta euroa. Niinhän se lähti. Sivuttaisvälykset oli alueella Eiköhän tämä remontti tullut tarpeeseen. Jakajan ratas lähti lämmittämällä ja varovasti kampeamalla, mutta jakopään ratas vaati taas työkaluosaston panosta. Ja siinä veivien lakrut. Kampi ja kammio näyttäisi olevan vielä std-mitassaan, joten tästä varmaan tulee vielä ihan hyvä reissukone. Seuraavaksi kammion pesu ja lähetys aarporaukseen, sekä kammen kiikutus koneistamoon. Quote Link to comment
metake Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 Seuraavaksi kammion pesu ja lähetys aarporaukseen, sekä kammen kiikutus koneistamoon.Tarkista ensin että keskimmäinen laakeripukki ei jää auki kun lohko on momentissa ja tarkista nostajapesien väljyys. Turha aarporata jos nuo ei ole kunnossa.Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
jrasi Posted January 25, 2022 Author Share Posted January 25, 2022 (edited) 1 hour ago, metake said: Tarkista ensin että keskimmäinen laakeripukki ei jää auki kun lohko on momentissa ja tarkista nostajapesien väljyys. Turha aarporata jos nuo ei ole kunnossa. Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Nostajapesissä ei ollut väljää, mutta täytyy tuo laakeripukki tsekata vielä. Edit: Tsekkasin laakeripukinkin ja hyvältä näyttää. Kiitti taas vinkeistä. Edited January 25, 2022 by jrasi Quote Link to comment
jrasi Posted February 4, 2022 Author Share Posted February 4, 2022 (edited) Kammio kävi naapurilla kylpemässä, oli pesukoneessa vähän vanhat liemet niin kaikki ei lähtenyt, mutta isoimmat kuitenkin. Täytyy jynssätä ennen kasausta kunnolla: Bussista kävin sosialisoimassa kaasarin, välyksetön kun sattui olemaan: Tämä meni osiksi ja ultraäänipesuriin, eiköhän siitä hyvä tule. Bussista piti myös sosialisoida vaihtovirtalaturi… Mutta edellinen asentaja oli näemmä käyttänyt MIG-kierrettä korkanneen kierteen tilalla, joten olloon. Piisaa se tasavirta jatkossakin. Sitten tuli eka setti osiakin, yksi paketti uusia CSP:ltä ja yksi paketti vähän käytettyjä jäsen x-pj:ltä Maanantaina olis tarkoitus toimittaa kammio aarporaukseen ja kampi kiillotukseen. Eli etenee etenee... Tämä viikko meni pelastusarmeijalle, kun kiinalainen kulkutauti päätti piipahtaa jarruttamassa projektia. Edited February 4, 2022 by jrasi 3 Quote Link to comment
jrasi Posted February 16, 2022 Author Share Posted February 16, 2022 Osia tässä haalitaan ja odotellaan kamppeita koneistamosta… Heritagelta tuli sarja: Kyseessä on iittAAlan harvinaisuus ”Muumi palotilassa” 1 5 Quote Link to comment
jrasi Posted April 23, 2022 Author Share Posted April 23, 2022 Ja nyt ollaan menossa jo nippuun ja tottahan sitä sai oppirahoina yhden sarjan nakata kampuran laakereita metallinkeräykseen, kun niihin jännästi ilmestyi sellaiset pienet koloset ja kampura ei pyörinyt... Quote Link to comment
jrasi Posted May 19, 2022 Author Share Posted May 19, 2022 Nyt saa nakata Bilteman paine- ja lämpömittarilla vesilintua. Antureiksi tuli myös VDO:n tuotteet, lämpöanturi on mallia, joka tulee ö-paineveinttiilin ruuvin tilalle, paineanturi on malli, jossa on myös valolle paikka. Täytyy käydä liitinkaupassa, että pääsee harsimaan tuon pellin valmiiksi. Kannetkin on parhaillaan postissa matkalla Vannepajalta kotiin. Tarkoitus oli vain avata noille 1641 putkille sopivaksi, mutta purkaessa huomasin, että yksi ohjuri oli irti. Mäkelä sitten vielä huomasi, että toinenkin ohjuri oli löysällä. Vaihtoi ne ja laittoi k-linerit loppuihin. Samalla istukat koneistettiin ja laitettiin uudet pakoventtiilit. Eiköhän näillä taas mennä pitkän matkaa. Quote Link to comment
jrasi Posted May 31, 2022 Author Share Posted May 31, 2022 Sisäänajo lähestyy, kunhan US-Partsilta tulee letkua ja liittimiä öljynsuodatinta varten. Päittäistä kellotin 0,78mm, joten pistin vauhtipyörän ja kampuran väliin metallitiivisteen ja vedin momenttiin, tiiviste oli 0,2mm, mutta puristui sen 0,05mm kiristettäessä, jolloin lopullinen välys oli 0,95mm. Tässä oli tehtaan jäljiltä 0,24mm, 0,24mm ja 0,30mm shimmit, nyt on 0,24mm, 0,30mm ja 0,31mm. Päittäistä 0,1mm, se lie aika jees. Poistin sylinteriputket varmuuden vuoksi, päittäisvälystä säädellessä ja kun piti ruveta kasaamaan, katkaisin yhden männänrenkaan, pääsi pari rumaa sanaa... Kannet ja pässinsarvet vinguttelin pareiksi, tänään varmaan pitäisi imupuolta ruveta rakentelemaan kuntoon. On muuten kiva veivata tuo vanha, ruosteinen putki puunatun koneen kaveriksi, mutta tuohon putkeen en kyllä uhraa senttiäkään, uudet huilut odottaa sentään laatikossa, mutta ne menee paikalleen vasta kun kone on autossa. Quote Link to comment
jrasi Posted June 4, 2022 Author Share Posted June 4, 2022 Ja niin koitti sekin päivä, kun kone kasaantui. Meinasi muodostua ongelmaksi öljynsuodattimen letkut, kun Tampereen Biltemassa ei ollutkaan AN8-kulmaliittimiä ja letkua. Tilasin sitten toisaalta ja nyt ne on Postin limbossa… Koekäyttöä varten hain 19mm vesiletkua, jonka kiristin AN-liittimien päälle klemmareilla, puutteenkyläläinen ratkaisu osoittautui jälleen toimivaksi. Nostettiin kone koeajopukkiin ja pyörittelin öljynpaineet startilla ilman tulppia ja venttiilikoneistoja. Sitten kun paineet löytyi, romut kasaan, venttiilien säätö, kaasariin perussäätö ja sytkä samalle hehtaarille… FEUER FREI! Kone starttasi heti kun sai bensaa, sitten roikuin reilu 20min kaasuvaijerin virkaa toimittaneessa sähköjohdossa ja pidin kierroksia siinä 2000-2500 nurkilla. Öljynpaineet pysyi 2,5-3bar lukemissa, lämmöt ei yli 75 kohonneet. Öljynä käytin isojen poikien suosittelemaa Delvac MX 15W-40, terästettynä Redlinen ZDDP-lisäaineella. Enskerralla tosin putsaan sorsat kunnolla, viime suvena antautuneen venakopan tiivisteen johdosta, oli talli aika sinisenä savusta, kun sorsa ”vähän” kärysi. Seuraavaksi öljyt pois ja kone autoon! 3 Quote Link to comment
Kharon Posted June 4, 2022 Share Posted June 4, 2022 7 hours ago, jrasi said: Enskerralla tosin putsaan sorsat kunnolla, viime suvena antautuneen venakopan tiivisteen johdosta, oli talli aika sinisenä savusta, kun sorsa ”vähän” kärysi. Jos ei ole talli savustettu ekan startin yhteydessä niin katu-uskottavuus kärsii. :) Junis oli seissyt 20v ja kun sitten elvytin sitä käyntiin kaikkien asiaankuuluvien operaatioiden jäljiltä, niin päätettiin kokeilla sitä tankissa olleella museobensalla, sitä kun oli toistakymmentä litraa. Kyllähän se sillä kävi ihan OK, mutta savusti tallin täyteen erinomaisen pahanhajuista siniharmaata pakokaasua, joutui tuulettelemaan hyvän tovin. Quote Link to comment
jrasi Posted June 9, 2022 Author Share Posted June 9, 2022 AN-letkut ja liittimet saapuivat lopulta ja öljynsuodatin pääsi pyöränkoteloon, täytyy vielä letkuille rakentaa lämpösuoja pakoputken kohdalle. Sisäänajossa kiusannut öljykäry johtuikin vuotavasta venttiilikopasta, oli tiiviste huonosti paikoillaan mutta nyt on sekin korjattu. Auto on tieliikenteessä! Vetoja on ihan kivasti, mutta tyhjäkäynnin ja pintakaasulla ajelun kanssa ilmeni ongelmia. Kokeilin jos jonkinlaista kikkakolmosta, mutta kun ei. Yrittää kyllä pysyä käynnissä, mutta lopulta sammuu. Vikaahan voi olla tukkeentuneessa tyhmäkäyntipiirissä, mutta eilen löytyi myös aika reipas imuvuoto kaasarin ja imusarjan välistä. Aina kun kierrokset alkoi pudota lähelle sammumista, vähän kun töhäytti bräkleeniä, nousi taas nätille käynnille. Imusarjan laippaan oli "joltain nimeltämainitsemattomalta asentajalta" jäänyt jotain vanhoja tiivistejäämiä. Hioin laipan suoraksi ja pistin tiivisteen form-a-gasketilla paikalleen. Täytyy tänään katsoa, että paraniko tilanne. Tämä kesä olis likviditeettivajeesta johtuen onnuttava tuolla 34PICTillä, jos ens suveksi sitten jotain toista polttoaineannostelijaa konehuoneen nurkkiin... Quote Link to comment
jrasi Posted March 17, 2023 Author Share Posted March 17, 2023 Ja nuo edellisessä viestissä mainitut tyhmäkäyntiongelmat johtui siitä, että edelleen nimettömänä pysyvä asentaja oli jättänyt toisen pässinsarven löysälle kannesta... Nyt on pikkuhiljaa haalittu jo osia, kunhan auton vielä saa tontille talvisäilöstä. Eli hyvin toiminut 34PICT siirtyy reserviin (tai sopivalla rahalla jonkun toisen volkkaristin käyttöön) ja kansien päälle ruuvataan kiinalaiset 40IDF:t, CB:n offset -imareilla. Kipinäpuolelle pitäisi ostella 123/TUNE+ Bluetooth. Sitten muuta to-do -listalle joutunutta on ainakin kuskin puolen A-pilarin puhalluskanavan fiksaus, siellä lie putki rutussa/poikki, kun nilkoille tulee vielä helvetintulta, mutta tuulilasille enää lehmänhönkä, repsikan puolella lämpö piisaa ylös asti. Quote Link to comment
Kharon Posted March 17, 2023 Share Posted March 17, 2023 Ko. muttereilla on muuten tapana löystyä itsestään, ainakin tuplakaasuttimien kanssa. Nimim. 2 kertaa vetänyt momenttiin viime kesänä kaikki 4 mutteria ja syksyllä oli taas imuilmavuoto molemmissa. Pitänee laittaa nylockit kunhan saa tiivisteet vaihdettua. Kaasuttimien tukeminen jotenkin puhallinkoppaan ei varmaan olisi huono idea, varmasti ainakin osasyy asiaan, kaksikurkkuiset kaasuttimet ovat painavat. Quote Link to comment
jrasi Posted March 17, 2023 Author Share Posted March 17, 2023 Joo, varmasti. Mutta tällä kertaa muistan sen tilanteen. Löysällä oli se yksi mutteri, minkä joutuu lenkkiavaimella kiristämään, muistan tilanteen, kun vedin muut räikällä kiinni ja tuon yhden sormimomenttiin ”Haen lenkin tästä seuraavaks…” Jäi sitten hakematta, kun syöksyin jo seuraavaan vaiheeseen. 1 Quote Link to comment
Kurre Posted March 18, 2023 Share Posted March 18, 2023 12 hours ago, Kharon said: Pitänee laittaa nylockit kunhan saa tiivisteet vaihdettua. You misspelled Nord lock https://www.nord-lock.com/nord-lock/ kyseisillä aluslaatoilla on jotkut saaneet mutterit pysymään halutussa momentissa. 1 Quote Link to comment
jrasi Posted March 21, 2023 Author Share Posted March 21, 2023 (edited) Eilen oli tiskihommia Ultraäänellä pesin ensin ja kuvassa on huuhtelu menossa. Sitten uuninpankolle kuivumaan Sisäkurkut tilasin 28mm, millähän suuttimilla lähdettäis kokeilemaan. Kone on siis: 1641cc, vakiokannet (35.5x32), W100 nenä, puristukset ~8,8, aavistuksen avarampi putki. Mukana tulleet sisäkurkut oli joku edellinen omistaja avartanut vingulla, joten en oikein luota mukana tulleiden suuttimien numeroihin, suutintulkkia ei ole juuri käsillä. Edited March 21, 2023 by jrasi Quote Link to comment
x-pj Posted March 21, 2023 Share Posted March 21, 2023 Laittaisin: 130 pää, 55 tyhjä ja 200 ilma. Quote Link to comment
metake Posted March 21, 2023 Share Posted March 21, 2023 Laittaisin: 130 pää, 55 tyhjä ja 200 ilma.Vähän saattaa olla 28 sisäkurkuille reippaan kokoinen pääsuutin, mutta rikkaan puolelta toki on hyvä aloittaa. Muistaakseni mulla oli 115/55/180. Kone tosin oli 1835 W110 nokalla, joten 1600 koneeseen ehkä 120 pääsuutin?Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
metake Posted March 21, 2023 Share Posted March 21, 2023 Sisäkurkut tilasin 28mm, millähän suuttimilla lähdettäis kokeilemaan.Ilmeisesti 40mm kaasarit, ja uudempi malli isommalla sisäkurkulla?Mistä tilasit sisäkurkut? Itse pitäisi tilata myös mutta noita uudempia kurkkuja ei tahdo joka paikasta löytyä..Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
jrasi Posted March 21, 2023 Author Share Posted March 21, 2023 Just now, metake said: Ilmeisesti 40mm kaasarit, ja uudempi malli isommalla sisäkurkulla? Mistä tilasit sisäkurkut? Itse pitäisi tilata myös mutta noita uudempia kurkkuja ei tahdo joka paikasta löytyä.. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Joo, 40mm kaasarit ja 44mm:n sisäkurkkumitoituksella. Hoffmann Speedsteriltä löytyi kurkkuja tuohon mitoitukseen. 1 Quote Link to comment
jrasi Posted April 11, 2023 Author Share Posted April 11, 2023 Muutama pinnapultti, ilmanputsarit ja vivustot, niin nää sais pistää paikalleen. Quote Link to comment
jrasi Posted May 12, 2023 Author Share Posted May 12, 2023 Syttypuoli tuli laitettua kuntoon, nyt on muutama päivä ajeltu 123:n kanssa ja onhan se ihan kiva. Vivustokin saapui tontille Ja kaasareille koesovitus palliksen koneeseen, menee paikalleen muokkaamatta puhallinkoppaa. 3 Quote Link to comment
jrasi Posted May 15, 2023 Author Share Posted May 15, 2023 Kaasarit ja imarit on jo paikoillaan, olipas savotta, samoin vivusto. Malpassin iskin tuonne tulipeltiin, seuraavaksi pitää ruveta vetelemään polttoainelinjoja, jos tänään kokeilisi käyntiin. Huomiona, että kaasuvaijeri on liian pitkä tuolle CSP:n vivustolle, nopealla tutkimuksella '65 - '71 Kuplan vaijeri olisi sen pari senttiä lyhyempiä ja voisi sopia paremmin. Quote Link to comment
jrasi Posted May 16, 2023 Author Share Posted May 16, 2023 Käynnissä! Seuraavaksi sitten kaasareiden synkkaus ja vivuston säätö. Tuntuu vain, että ehkä noita vivuston tankoja tarttis hieman jatkaa, sen verran kauas ja korkealle tulee kaasarit noilla imusarjoilla, että montaa kierrettä ei enää pään sisässä ole. 1 Quote Link to comment
jrasi Posted May 17, 2023 Author Share Posted May 17, 2023 (edited) Paikallaan, eka koeajo, eli työmatka 45km suoritettu, havainnot: Käy tyhjäkäyntiä todella nätisti, mutta kun siirrytään ns. ajoalueelle, alkaa puutumaan ja nykimään, alle 2800 kierroksen ajaminen on tuskaa, tuossa kohtaa alkaa rauhoittumaan, pieniä yksittäisiä nykäyksiä, mutta se saattaa johtua tulpistakin. 3000:n jälkeen alkaa vetää jo paremmin. ABC:n pihassa tuli vanhempi herrasmies kysymään, että onko automaattiryyppy jumissa, kun niin haisee bensalta, eli rikkaalla tuntuis käyvän. Nyt on 130 pääsuuttimet paikallaan, täytyy kokeilla pienempiä. Bensalinjat täytyy tehdä uusiksi, ei tullut huomioitua, että konepellin jousi ei sovi paikalleen, kun regu on tuolla. Lisäksi tuo hankkimani letku ei oikein vakuuta, kauhean pehmeän tuntuista. Lisäksi jakajan maajohto täytyy toteuttaa siistimmin, kuin laittamalla tuohon puolan alle isolla rengasliittimellä. Laturin johtoja täytyy jatkaa, kun nyt ne tulevat aivan viulunkielenä. Vivustoon täytyy ostaa palautinjousi, ei ollut Osakaupalla hyllyssä, kun tilasin vivuston, laitetaan seuraavaan tilaukseen, nyt on pict34:n palautinjousi viritetty vivuston ja bensapumpun väliin. Imusarjaan täytyy laittaa alipainenippa, että saa alipaine-ennakon käyttöön, kaasareiden omista alipainelähdöistä ei tule tarpeeksi alipainetta. Riittääkö nippa yhteen kurkkuun, vai pitääkö vetää kaikista? Edited May 17, 2023 by jrasi Quote Link to comment
Henkar Posted May 17, 2023 Share Posted May 17, 2023 27 minutes ago, jrasi said: Imusarjaan täytyy laittaa alipainenippa, että saa alipaine-ennakon käyttöön, kaasareiden omista alipainelähdöistä ei tule tarpeeksi alipainetta. Riittääkö nippa yhteen kurkkuun, vai pitääkö vetää kaikista? Onko minkälaiset käyrät jakajassa? 123:ssahan lisäennakon/ myöhästyksen voi säätää paineen/alipaineen mukaan 0-200kp välille, eli luulisi kaasuttimistakin alipaineen riittävän kun vain käppyrän siirtää oikeaan kohtaan ja jos vain on nipat oikealla puolella kaasuläppää. Quote Link to comment
jrasi Posted May 17, 2023 Author Share Posted May 17, 2023 2 minutes ago, Henkar said: Onko minkälaiset käyrät jakajassa? 123:ssahan lisäennakon/ myöhästyksen voi säätää paineen/alipaineen mukaan 0-200kp välille, eli luulisi kaasuttimistakin alipaineen riittävän kun vain käppyrän siirtää oikeaan kohtaan ja jos vain on nipat oikealla puolella kaasuläppää. Joo niin saa, mutta ei sieltä nipasta tule kuin 98-100kp ja tuo 98kp on nippanappa tyhjäkäynnillä. Quote Link to comment
metake Posted May 17, 2023 Share Posted May 17, 2023 Imusarjan alipaineella ei ole mitään tekoa virranjakajan tarvitseman alipaineen kanssa, se pitää aina ottaa kaasuläpän kohdalta, ja tuplilla sitä ei juurikaan tule koska virtausnopeus jää niin pieneksi. Se ei tosin haittaa koska tuplakaasareilla et alipainesäätöä jakajalle tarvitse.Laita jakajaan 009 käyrä ja perusennakko johonkin 13-15 välille, 009:n käyrän ennakko on 21, joten max ennakko 34-36 on hyvin linjassa nykybensalle.130 pääsuuttimet on huimasti isot 28 sisäkurkuille, 115-120 välillä on todennäköisesti hyvä. Tyhjäkäyntisuuttimella joudut hiukan paikkaamaan siirtymäaluetta että toimii hyvin, joten veikkaan että 55 tyhjäkäyntisuutin voisi osua kohdalleen, mutta voit kokeilla 50 suuttimella jos toimii.Kun saat noilla toimimaan siedettävästi, ja jos jakaja on tune-versio niin voit ruveta hieromaan käyrää siirtymäalueen kohdalla ennakkoa lisäämällä niin ei tarvitse niin paljon korjata tk-suuttimella..Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
jrasi Posted May 17, 2023 Author Share Posted May 17, 2023 7 minutes ago, metake said: Imusarjan alipaineella ei ole mitään tekoa virranjakajan tarvitseman alipaineen kanssa, se pitää aina ottaa kaasuläpän kohdalta, ja tuplilla sitä ei juurikaan tule koska virtausnopeus jää niin pieneksi. Se ei tosin haittaa koska tuplakaasareilla et alipainesäätöä jakajalle tarvitse. Laita jakajaan 009 käyrä ja perusennakko johonkin 13-15 välille, 009:n käyrän ennakko on 21, joten max ennakko 34-36 on hyvin linjassa nykybensalle. 130 pääsuuttimet on huimasti isot 28 sisäkurkuille, 115-120 välillä on todennäköisesti hyvä. Tyhjäkäyntisuuttimella joudut hiukan paikkaamaan siirtymäaluetta että toimii hyvin, joten veikkaan että 55 tyhjäkäyntisuutin voisi osua kohdalleen, mutta voit kokeilla 50 suuttimella jos toimii. Kun saat noilla toimimaan siedettävästi, ja jos jakaja on tune-versio niin voit ruveta hieromaan käyrää siirtymäalueen kohdalla ennakkoa lisäämällä niin ei tarvitse niin paljon korjata tk-suuttimella.. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla 123 Tune+ on käytössä, eli sinihammasversio. Mekaaninen perusennakko on nollassa, mutta 009:n käyrä käytössä, johon on lisätty tuo 15° perusennakko. Mulla pitäis yhdet 115 suuttimet olla, täytyy kokeilla niitä. Fiksu olis tietysti ottanut ne tallista mukaan aamulla, niin olis ne voinut ennen kotimatkaa vaihtaa, mutta sinnepä jäivät. Quote Link to comment
metake Posted May 17, 2023 Share Posted May 17, 2023 123 Tune+ on käytössä, eli sinihammasversio. Mekaaninen perusennakko on nollassa, mutta 009:n käyrä käytössä, johon on lisätty tuo 15° perusennakko.Noinkin se onnistuu, joskin tuossa on se haitta että pyörijän asento ei ole kovin optimaalinen tulpanjohdon nastaan nähden. Mieluummin perusennakko perusennakkona ja jakajan antama ennakko nollasta sitten ylöspäin, tai perusennakkoa 12 ja jakajalla siihen 3 päälle.Minkälainen käyrä sulla nyt on?Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
jrasi Posted May 17, 2023 Author Share Posted May 17, 2023 Aivan, eipäs tullutkaan tuo mieleen. Täytyy vaihtaa mekaaniselle perusennakolle. Nyt on 123:n sivuilta ladattu 009 for tuned ja siihen se 15, eli 500 - 15° 1100 - 15° 1300 - 20° 1700 - 20° 2600 - 36° Työkaveri poimi mulle 120 pääsuuttimet, toimii jo paremmin, ei optimaalisesti, mutta huomattavasti paremmin. Pintakaasulla voi ajella nätisti ja sitten urku auki, siinä välissä kiihdyttäessä meinaa kyykätä. Täytyy kiihdytyspumppu tsekata, että antaako liikaa kakkua. Ja toisaalta, jos tuo kipuna on aivan siellä pyörijän reunalla, niin saattaahan sekin aiheuttaa. Pystynkös mä kattoon ton perusennakon sillä 123:n ledillä, kun hihnapyörään oon tehnyt 12° merkin joskus astelevyllä. Quote Link to comment
jrasi Posted May 21, 2023 Author Share Posted May 21, 2023 Nyt toimii paremmin, kun säädin kiihdytyspumput pienemmälle. Vielä pientä epäröintiä pintakaasulta kiihdyttäessä, mutta tutkitaan lisää, kunhan saa nuo ruukut synkattua. Mekaanisen ennakon siirsin nyt 12° ja otin siihen sen 3° lisää 123:n ”Tuned VW” 009-käyrälle. 1 Quote Link to comment
metake Posted May 21, 2023 Share Posted May 21, 2023 Minkäs kokoiset tyhjäkäyntisuuttimet sulla nyt on? Ja mitkä seosputket? Quote Link to comment
jrasi Posted May 21, 2023 Author Share Posted May 21, 2023 (edited) Seosputkia en muista, pitää tarkistaa, tyhjäkäynnit on 50:t. Eli tällä hetkellä on: 28 sisäkurkut 50 tyhjäkäynnit 120 päät 200 ilmat Hyllystä löytyy: 60 tyhjäkäynnit 115 ja 130 päät 220 ilmat Edited May 24, 2023 by jrasi Quote Link to comment
jrasi Posted May 24, 2023 Author Share Posted May 24, 2023 Vaihdoin kokeeksi noi .60 tyhät, käynti ja kaasuun vastaavuus parani aivan älyttömästi. Hajusta päätellen pikkulinnut kylläkin putoilee taivaalta, eli rikkaalla käy. Laitoin .55:t tilaukseen, josko niillä sitten oltais alueella. Seosputket on F11:t. Quote Link to comment
metake Posted May 25, 2023 Share Posted May 25, 2023 Vaihdoin kokeeksi noi .60 tyhät, käynti ja kaasuun vastaavuus parani aivan älyttömästi. Hajusta päätellen pikkulinnut kylläkin putoilee taivaalta, eli rikkaalla käy. Laitoin .55:t tilaukseen, josko niillä sitten oltais alueella. Seosputket on F11:t.Monesti joutuu tuota siirtymäaluetta paikkaamaan hiukan liian suurilla tyhjäkäyntisuuttimilla, 55 kuulostaisi aika osuvalta. Jos saat jostain lainaan, niin suosittelen kokeilemaan F2 seosputkia, F11:t on vähän konstikkaat juuri tuossa siirtymäalueen alkupäässä.Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
jrasi Posted May 26, 2023 Author Share Posted May 26, 2023 55 tyhjät paikallaan ja 115 pääsuuttimet, nyt pelaa hienosti. Vähän täytyy vielä seoksia säätää, kun ampuu tyhjäkäynnillä putkeen, sekä vaihtaa tulpat varuiksi, ovat saattaneet ottaa tästä säätöleikistä vähän itseensä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.