Jump to content

VW 1300 -72


Recommended Posts

17 minutes ago, Daatta said:

Asia kunnossa. 😄 DAB taitaa olla vakiovaruste paremman pään soittimissa, mikä laskee ulos kiinalaiset viritelmät joka tapauksessa.

Kiinalaiset viritelmät on laskettu ulos jo pelkästään sen takia, että ne on kiinalaisia viritelmiä 😁

Alpinelta löytyy ainakin kohtuuhintaista soitinta (ute-202dab), mitä saa euroopasta tilaamalla. Tosin voihan tässä niinkin käydä, että kevään lähestyessä pyörrän päätöksen ja isken jonkun perus Alpinen/Pioneerin paikalleen...

Link to comment
  • 2 weeks later...

Kone lähti purkautumaan ja olihan se jo aika lyödä lihoiksi...

Tähän asti löytyneet viat:
- Päittäisvälystä 0,95mm
- Yksi männänrengas poikki
- Kaikissa pytyissä pystysuuntaisia naarmuja, jokunen syvempikin jotka näkyi ilman valoa
- Tuon katkenneen männänrenkaan männässä oli yläreunassa sen näköistä jälkeä, että varmaan renkaanpala tms. on siellä hetken pyörinyt

Jatketaan tutkimista huomenna, kun saa kammion halki.

 

IMG_6544.heic?img=medium
 

Link to comment
  • 4 weeks later...

Piti vähän käyttöryjääkin pajoittaa, niin tämä siirtyi muutamalla viikolla, mutta nyt päästiin asiaan.
IMG_6781.heic?img=smaller
Kammio auki tällä omavalmisteella, kaupallinen tuote olis a) pitänyt tilata ja odottaa, b) maksanut monta euroa.

IMG_6782.heic?img=smaller
Niinhän se lähti.

IMG_6783.jpg?img=smaller
Sivuttaisvälykset oli alueella

IMG_6784.heic?img=smallerIMG_6785.heic?img=smaller
Eiköhän tämä remontti tullut tarpeeseen.

 

IMG_6786.heic?img=smaller
Jakajan ratas lähti lämmittämällä ja varovasti kampeamalla, mutta jakopään ratas vaati taas työkaluosaston panosta.

IMG_6790.heic?img=smaller
Ja siinä veivien lakrut.

Kampi ja kammio näyttäisi olevan vielä std-mitassaan, joten tästä varmaan tulee vielä ihan hyvä reissukone. 
Seuraavaksi kammion pesu ja lähetys aarporaukseen, sekä kammen kiikutus koneistamoon.
 

Link to comment




Seuraavaksi kammion pesu ja lähetys aarporaukseen, sekä kammen kiikutus koneistamoon.


Tarkista ensin että keskimmäinen laakeripukki ei jää auki kun lohko on momentissa ja tarkista nostajapesien väljyys. Turha aarporata jos nuo ei ole kunnossa.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla


Link to comment
1 hour ago, metake said:



 

 


Tarkista ensin että keskimmäinen laakeripukki ei jää auki kun lohko on momentissa ja tarkista nostajapesien väljyys. Turha aarporata jos nuo ei ole kunnossa.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

 

 

Nostajapesissä ei ollut väljää, mutta täytyy tuo laakeripukki tsekata vielä.

 

Edit:

Tsekkasin laakeripukinkin ja hyvältä näyttää. Kiitti taas vinkeistä.

Edited by jrasi
Link to comment
  • 2 weeks later...

Kammio kävi naapurilla kylpemässä, oli pesukoneessa vähän vanhat liemet niin kaikki ei lähtenyt, mutta isoimmat kuitenkin. Täytyy jynssätä ennen kasausta kunnolla:
IMG_6823.heic?img=smaller

Bussista kävin sosialisoimassa kaasarin, välyksetön kun sattui olemaan:
IMG_6809.heic?img=smaller
Tämä meni osiksi ja ultraäänipesuriin, eiköhän siitä hyvä tule.

 

Bussista piti myös sosialisoida vaihtovirtalaturi…

D205A9DF-3A1B-46BC-B66B-AFA999C00F2E.jpg
Mutta edellinen asentaja oli näemmä käyttänyt MIG-kierrettä korkanneen kierteen tilalla, joten olloon. Piisaa se tasavirta jatkossakin.



Sitten tuli eka setti osiakin, yksi paketti uusia CSP:ltä ja yksi paketti vähän käytettyjä jäsen x-pj:ltä
IMG_6887.heic?img=smaller

Maanantaina olis tarkoitus toimittaa kammio aarporaukseen ja kampi kiillotukseen. Eli etenee etenee...

Tämä viikko meni pelastusarmeijalle, kun kiinalainen kulkutauti päätti piipahtaa jarruttamassa projektia.
 

Edited by jrasi
  • Like 3
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Ja nyt ollaan menossa jo nippuun ja tottahan sitä sai oppirahoina yhden sarjan nakata kampuran laakereita metallinkeräykseen, kun niihin jännästi ilmestyi sellaiset pienet koloset ja kampura ei pyörinyt...

IMG_7677.heic?img=smaller

Link to comment
  • 4 weeks later...

Nyt saa nakata Bilteman paine- ja lämpömittarilla vesilintua.
 2DF25FE3-9F6B-4CD2-961B-CD5D9BDAC509.jpg
Antureiksi tuli myös VDO:n tuotteet, lämpöanturi on mallia, joka tulee ö-paineveinttiilin ruuvin tilalle, paineanturi on malli, jossa on myös valolle paikka.
 

A65CB190-1242-4805-8AE3-EBDDA612FDA9.jpg

 

 

6F8B3584-3828-40B0-BFC1-9C43C0A0DCA4.jpg

Täytyy käydä liitinkaupassa, että pääsee harsimaan tuon pellin valmiiksi.

Kannetkin on parhaillaan postissa matkalla Vannepajalta kotiin. Tarkoitus oli vain avata noille 1641 putkille sopivaksi, mutta purkaessa huomasin, että yksi ohjuri oli irti. Mäkelä sitten vielä huomasi, että toinenkin ohjuri oli löysällä. Vaihtoi ne ja laittoi k-linerit loppuihin. Samalla istukat koneistettiin ja laitettiin uudet pakoventtiilit. Eiköhän näillä taas mennä pitkän matkaa.


 

Link to comment
  • 2 weeks later...

IMG_8070.heic?img=smaller

Sisäänajo lähestyy, kunhan US-Partsilta tulee letkua ja liittimiä öljynsuodatinta varten.

Päittäistä kellotin 0,78mm, joten pistin vauhtipyörän ja kampuran väliin metallitiivisteen ja vedin momenttiin, tiiviste oli 0,2mm, mutta puristui sen 0,05mm kiristettäessä, jolloin lopullinen välys oli 0,95mm. Tässä oli tehtaan jäljiltä 0,24mm, 0,24mm ja 0,30mm shimmit, nyt on 0,24mm, 0,30mm ja 0,31mm. Päittäistä 0,1mm, se lie aika jees.

Poistin sylinteriputket varmuuden vuoksi, päittäisvälystä säädellessä ja kun piti ruveta kasaamaan, katkaisin yhden männänrenkaan, pääsi pari rumaa sanaa...

Kannet ja pässinsarvet vinguttelin pareiksi, tänään varmaan pitäisi imupuolta ruveta rakentelemaan kuntoon.


On muuten kiva veivata tuo vanha, ruosteinen putki puunatun koneen kaveriksi, mutta tuohon putkeen en kyllä uhraa senttiäkään, uudet huilut odottaa sentään laatikossa, mutta ne menee paikalleen vasta kun kone on autossa.

Link to comment

Ja niin koitti sekin päivä, kun kone kasaantui.

 

Meinasi muodostua ongelmaksi öljynsuodattimen letkut, kun Tampereen Biltemassa ei ollutkaan AN8-kulmaliittimiä ja letkua. Tilasin sitten toisaalta ja nyt ne on Postin limbossa… Koekäyttöä varten hain 19mm vesiletkua, jonka kiristin AN-liittimien päälle klemmareilla, puutteenkyläläinen ratkaisu osoittautui jälleen toimivaksi.

 

Nostettiin kone koeajopukkiin ja pyörittelin öljynpaineet startilla ilman tulppia ja venttiilikoneistoja. Sitten kun paineet löytyi, romut kasaan, venttiilien säätö, kaasariin perussäätö ja sytkä samalle hehtaarille… FEUER FREI! 
 

Kone starttasi heti kun sai bensaa, sitten roikuin reilu 20min kaasuvaijerin virkaa toimittaneessa sähköjohdossa ja pidin kierroksia siinä 2000-2500 nurkilla. Öljynpaineet pysyi 2,5-3bar lukemissa, lämmöt ei yli 75 kohonneet. Öljynä käytin isojen poikien suosittelemaa Delvac MX 15W-40, terästettynä Redlinen ZDDP-lisäaineella.
 

Enskerralla tosin putsaan sorsat kunnolla, viime suvena antautuneen venakopan tiivisteen johdosta, oli talli aika sinisenä savusta, kun sorsa ”vähän” kärysi.

 

Seuraavaksi öljyt pois ja kone autoon!

  • Like 3
Link to comment
7 hours ago, jrasi said:

Enskerralla tosin putsaan sorsat kunnolla, viime suvena antautuneen venakopan tiivisteen johdosta, oli talli aika sinisenä savusta, kun sorsa ”vähän” kärysi.

 

Jos ei ole talli savustettu ekan startin yhteydessä niin katu-uskottavuus kärsii. :)

 

Junis oli seissyt 20v ja kun sitten elvytin sitä käyntiin kaikkien asiaankuuluvien operaatioiden jäljiltä, niin päätettiin kokeilla sitä tankissa olleella museobensalla, sitä kun oli toistakymmentä litraa. Kyllähän se sillä kävi ihan OK, mutta savusti tallin täyteen erinomaisen pahanhajuista siniharmaata pakokaasua, joutui tuulettelemaan hyvän tovin.

Link to comment

AN-letkut ja liittimet saapuivat lopulta ja öljynsuodatin pääsi pyöränkoteloon, täytyy vielä letkuille rakentaa lämpösuoja pakoputken kohdalle. Sisäänajossa kiusannut öljykäry johtuikin vuotavasta venttiilikopasta, oli tiiviste huonosti paikoillaan mutta nyt on sekin korjattu.

Auto on tieliikenteessä!

Vetoja on ihan kivasti, mutta tyhjäkäynnin ja pintakaasulla ajelun kanssa ilmeni ongelmia. Kokeilin jos jonkinlaista kikkakolmosta, mutta kun ei. Yrittää kyllä pysyä käynnissä, mutta lopulta sammuu. Vikaahan voi olla tukkeentuneessa tyhmäkäyntipiirissä, mutta eilen löytyi myös aika reipas imuvuoto kaasarin ja imusarjan välistä. Aina kun kierrokset alkoi pudota lähelle sammumista, vähän kun töhäytti bräkleeniä, nousi taas nätille käynnille. 

Imusarjan laippaan oli "joltain nimeltämainitsemattomalta asentajalta" jäänyt jotain vanhoja tiivistejäämiä. Hioin laipan suoraksi ja pistin tiivisteen form-a-gasketilla paikalleen. Täytyy tänään katsoa, että paraniko tilanne.

Tämä kesä olis likviditeettivajeesta johtuen onnuttava tuolla 34PICTillä, jos ens suveksi sitten jotain toista polttoaineannostelijaa konehuoneen nurkkiin...

Link to comment
  • 9 months later...

Ja nuo edellisessä viestissä mainitut tyhmäkäyntiongelmat johtui siitä, että edelleen nimettömänä pysyvä asentaja oli jättänyt toisen pässinsarven löysälle kannesta...

Nyt on pikkuhiljaa haalittu jo osia, kunhan auton vielä saa tontille talvisäilöstä.

Eli hyvin toiminut 34PICT siirtyy reserviin (tai sopivalla rahalla jonkun toisen volkkaristin käyttöön) ja kansien päälle ruuvataan kiinalaiset 40IDF:t, CB:n offset -imareilla. Kipinäpuolelle pitäisi ostella 123/TUNE+ Bluetooth.

Sitten muuta to-do -listalle joutunutta on ainakin kuskin puolen A-pilarin puhalluskanavan fiksaus, siellä lie putki rutussa/poikki, kun nilkoille tulee vielä helvetintulta, mutta tuulilasille enää lehmänhönkä, repsikan puolella lämpö piisaa ylös asti. 

Link to comment

Ko. muttereilla on muuten tapana löystyä itsestään, ainakin tuplakaasuttimien kanssa.  Nimim. 2 kertaa vetänyt momenttiin viime kesänä kaikki 4 mutteria ja syksyllä oli taas imuilmavuoto molemmissa. Pitänee laittaa nylockit kunhan saa tiivisteet vaihdettua.

 

Kaasuttimien tukeminen jotenkin puhallinkoppaan ei varmaan olisi huono idea, varmasti ainakin osasyy asiaan, kaksikurkkuiset kaasuttimet ovat painavat.

Link to comment

Joo, varmasti. Mutta tällä kertaa muistan sen tilanteen. Löysällä oli se yksi mutteri, minkä joutuu lenkkiavaimella kiristämään, muistan tilanteen, kun vedin muut räikällä kiinni ja tuon yhden sormimomenttiin ”Haen lenkin tästä seuraavaks…” Jäi sitten hakematta, kun syöksyin jo seuraavaan vaiheeseen.

  • Like 1
Link to comment

Eilen oli tiskihommia

IMG_1426.heic?img=smaller

Ultraäänellä pesin ensin ja kuvassa on huuhtelu menossa.

Sitten uuninpankolle kuivumaan
IMG_1427.heic?img=smaller

Sisäkurkut tilasin 28mm, millähän suuttimilla lähdettäis kokeilemaan.
Kone on siis:
1641cc, vakiokannet (35.5x32), W100 nenä, puristukset ~8,8, aavistuksen avarampi putki.

Mukana tulleet sisäkurkut oli joku edellinen omistaja avartanut vingulla, joten en oikein luota mukana tulleiden suuttimien numeroihin, suutintulkkia ei ole juuri käsillä.

Edited by jrasi
Link to comment
Laittaisin: 130 pää, 55 tyhjä ja 200 ilma.
Vähän saattaa olla 28 sisäkurkuille reippaan kokoinen pääsuutin, mutta rikkaan puolelta toki on hyvä aloittaa. Muistaakseni mulla oli 115/55/180. Kone tosin oli 1835 W110 nokalla, joten 1600 koneeseen ehkä 120 pääsuutin?

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

Link to comment



Sisäkurkut tilasin 28mm, millähän suuttimilla lähdettäis kokeilemaan.


Ilmeisesti 40mm kaasarit, ja uudempi malli isommalla sisäkurkulla?

Mistä tilasit sisäkurkut? Itse pitäisi tilata myös mutta noita uudempia kurkkuja ei tahdo joka paikasta löytyä..

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
Just now, metake said:


 

 


Ilmeisesti 40mm kaasarit, ja uudempi malli isommalla sisäkurkulla?

Mistä tilasit sisäkurkut? Itse pitäisi tilata myös mutta noita uudempia kurkkuja ei tahdo joka paikasta löytyä..

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
 

 

Joo, 40mm kaasarit ja 44mm:n sisäkurkkumitoituksella.
Hoffmann Speedsteriltä löytyi kurkkuja tuohon mitoitukseen.

  • Like 1
Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Syttypuoli tuli laitettua kuntoon, nyt on muutama päivä ajeltu 123:n kanssa ja onhan se ihan kiva. 
IMG_1882.heic?img=smaller


Vivustokin saapui tontille
IMG_1904.heic?img=smaller



Ja kaasareille koesovitus palliksen koneeseen, menee paikalleen muokkaamatta puhallinkoppaa.
IMG_1909.heic?img=smaller
 

  • Like 3
Link to comment

IMG_1949.heic?img=smaller

Kaasarit ja imarit on jo paikoillaan, olipas savotta, samoin vivusto. Malpassin iskin tuonne tulipeltiin, seuraavaksi pitää ruveta vetelemään polttoainelinjoja, jos tänään kokeilisi käyntiin.

Huomiona, että kaasuvaijeri on liian pitkä tuolle CSP:n vivustolle, nopealla tutkimuksella '65 - '71 Kuplan vaijeri olisi sen pari senttiä lyhyempiä ja voisi sopia paremmin.

Link to comment

Käynnissä!


Seuraavaksi sitten kaasareiden synkkaus ja vivuston säätö.


Tuntuu vain, että ehkä noita vivuston tankoja tarttis hieman jatkaa, sen verran kauas ja korkealle tulee kaasarit noilla imusarjoilla, että montaa kierrettä ei enää pään sisässä ole.

  • Like 1
Link to comment

IMG_1962.heic?img=smaller

Paikallaan, eka koeajo, eli työmatka 45km suoritettu, havainnot:

 

Käy tyhjäkäyntiä todella nätisti, mutta kun siirrytään ns. ajoalueelle, alkaa puutumaan ja nykimään, alle 2800 kierroksen ajaminen on tuskaa, tuossa kohtaa alkaa rauhoittumaan, pieniä yksittäisiä nykäyksiä, mutta se saattaa johtua tulpistakin. 3000:n jälkeen alkaa vetää jo paremmin. ABC:n pihassa tuli vanhempi herrasmies kysymään, että onko automaattiryyppy jumissa, kun niin haisee bensalta, eli rikkaalla tuntuis käyvän. Nyt on 130 pääsuuttimet paikallaan, täytyy kokeilla pienempiä.

 

Bensalinjat täytyy tehdä uusiksi, ei tullut huomioitua, että konepellin jousi ei sovi paikalleen, kun regu on tuolla. Lisäksi tuo hankkimani letku ei oikein vakuuta, kauhean pehmeän tuntuista. Lisäksi jakajan maajohto täytyy toteuttaa siistimmin, kuin laittamalla tuohon puolan alle isolla rengasliittimellä. 
Laturin johtoja täytyy jatkaa, kun nyt ne tulevat aivan viulunkielenä.

Vivustoon täytyy ostaa palautinjousi, ei ollut Osakaupalla hyllyssä, kun tilasin vivuston, laitetaan seuraavaan tilaukseen, nyt on pict34:n palautinjousi viritetty vivuston ja bensapumpun väliin.

 

Imusarjaan täytyy laittaa alipainenippa, että saa alipaine-ennakon käyttöön, kaasareiden omista alipainelähdöistä ei tule tarpeeksi alipainetta. Riittääkö nippa yhteen kurkkuun, vai pitääkö vetää kaikista?

 

Edited by jrasi
Link to comment
27 minutes ago, jrasi said:

Imusarjaan täytyy laittaa alipainenippa, että saa alipaine-ennakon käyttöön, kaasareiden omista alipainelähdöistä ei tule tarpeeksi alipainetta. Riittääkö nippa yhteen kurkkuun, vai pitääkö vetää kaikista?

 

 

Onko minkälaiset käyrät jakajassa?

 

123:ssahan lisäennakon/ myöhästyksen voi säätää paineen/alipaineen mukaan 0-200kp välille, eli luulisi kaasuttimistakin alipaineen riittävän kun vain käppyrän siirtää oikeaan kohtaan ja jos vain on nipat oikealla puolella kaasuläppää.

Link to comment
2 minutes ago, Henkar said:

 

Onko minkälaiset käyrät jakajassa?

 

123:ssahan lisäennakon/ myöhästyksen voi säätää paineen/alipaineen mukaan 0-200kp välille, eli luulisi kaasuttimistakin alipaineen riittävän kun vain käppyrän siirtää oikeaan kohtaan ja jos vain on nipat oikealla puolella kaasuläppää.


Joo niin saa, mutta ei sieltä nipasta tule kuin 98-100kp ja tuo 98kp on nippanappa tyhjäkäynnillä. 

Link to comment

Imusarjan alipaineella ei ole mitään tekoa virranjakajan tarvitseman alipaineen kanssa, se pitää aina ottaa kaasuläpän kohdalta, ja tuplilla sitä ei juurikaan tule koska virtausnopeus jää niin pieneksi. Se ei tosin haittaa koska tuplakaasareilla et alipainesäätöä jakajalle tarvitse.

Laita jakajaan 009 käyrä ja perusennakko johonkin 13-15 välille, 009:n käyrän ennakko on 21, joten max ennakko 34-36 on hyvin linjassa nykybensalle.

130 pääsuuttimet on huimasti isot 28 sisäkurkuille, 115-120 välillä on todennäköisesti hyvä. Tyhjäkäyntisuuttimella joudut hiukan paikkaamaan siirtymäaluetta että toimii hyvin, joten veikkaan että 55 tyhjäkäyntisuutin voisi osua kohdalleen, mutta voit kokeilla 50 suuttimella jos toimii.

Kun saat noilla toimimaan siedettävästi, ja jos jakaja on tune-versio niin voit ruveta hieromaan käyrää siirtymäalueen kohdalla ennakkoa lisäämällä niin ei tarvitse niin paljon korjata tk-suuttimella..

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla





Link to comment
7 minutes ago, metake said:

Imusarjan alipaineella ei ole mitään tekoa virranjakajan tarvitseman alipaineen kanssa, se pitää aina ottaa kaasuläpän kohdalta, ja tuplilla sitä ei juurikaan tule koska virtausnopeus jää niin pieneksi. Se ei tosin haittaa koska tuplakaasareilla et alipainesäätöä jakajalle tarvitse.

Laita jakajaan 009 käyrä ja perusennakko johonkin 13-15 välille, 009:n käyrän ennakko on 21, joten max ennakko 34-36 on hyvin linjassa nykybensalle.

130 pääsuuttimet on huimasti isot 28 sisäkurkuille, 115-120 välillä on todennäköisesti hyvä. Tyhjäkäyntisuuttimella joudut hiukan paikkaamaan siirtymäaluetta että toimii hyvin, joten veikkaan että 55 tyhjäkäyntisuutin voisi osua kohdalleen, mutta voit kokeilla 50 suuttimella jos toimii.

Kun saat noilla toimimaan siedettävästi, ja jos jakaja on tune-versio niin voit ruveta hieromaan käyrää siirtymäalueen kohdalla ennakkoa lisäämällä niin ei tarvitse niin paljon korjata tk-suuttimella..

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla




 

123 Tune+ on käytössä, eli sinihammasversio. Mekaaninen perusennakko on nollassa, mutta 009:n käyrä käytössä, johon on lisätty tuo 15° perusennakko.

Mulla pitäis yhdet 115 suuttimet olla, täytyy kokeilla niitä. Fiksu olis tietysti ottanut ne tallista mukaan aamulla, niin olis ne voinut ennen kotimatkaa vaihtaa, mutta sinnepä jäivät.

 

Link to comment



123 Tune+ on käytössä, eli sinihammasversio. Mekaaninen perusennakko on nollassa, mutta 009:n käyrä käytössä, johon on lisätty tuo 15° perusennakko.


Noinkin se onnistuu, joskin tuossa on se haitta että pyörijän asento ei ole kovin optimaalinen tulpanjohdon nastaan nähden. Mieluummin perusennakko perusennakkona ja jakajan antama ennakko nollasta sitten ylöspäin, tai perusennakkoa 12 ja jakajalla siihen 3 päälle.

Minkälainen käyrä sulla nyt on?

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

Link to comment

Aivan, eipäs tullutkaan tuo mieleen. Täytyy vaihtaa mekaaniselle perusennakolle. 
 

Nyt on 123:n sivuilta ladattu 009 for tuned ja siihen se 15, eli

500 - 15°

1100 - 15°

1300 - 20°

1700 - 20°

2600 - 36°

 

Työkaveri poimi mulle 120 pääsuuttimet, toimii jo paremmin, ei optimaalisesti, mutta huomattavasti paremmin. Pintakaasulla voi ajella nätisti ja sitten urku auki, siinä välissä kiihdyttäessä meinaa kyykätä. Täytyy kiihdytyspumppu tsekata, että antaako liikaa kakkua. Ja toisaalta, jos tuo kipuna on aivan siellä pyörijän reunalla, niin saattaahan sekin aiheuttaa.

 

Pystynkös mä kattoon ton perusennakon sillä 123:n ledillä, kun hihnapyörään oon tehnyt 12° merkin joskus astelevyllä.

Link to comment

Nyt toimii paremmin, kun säädin kiihdytyspumput pienemmälle. Vielä pientä epäröintiä pintakaasulta kiihdyttäessä, mutta tutkitaan lisää, kunhan saa nuo ruukut synkattua.

 

Mekaanisen ennakon siirsin nyt 12° ja otin siihen sen 3° lisää 123:n  ”Tuned VW” 009-käyrälle.

  • Like 1
Link to comment

Seosputkia en muista, pitää tarkistaa, tyhjäkäynnit on 50:t.

 

Eli tällä hetkellä on:

28 sisäkurkut

50 tyhjäkäynnit

120 päät

200 ilmat

 

Hyllystä löytyy:

60 tyhjäkäynnit

115 ja 130 päät

220 ilmat

Edited by jrasi
Link to comment

Vaihdoin kokeeksi noi .60 tyhät, käynti ja kaasuun vastaavuus parani aivan älyttömästi. Hajusta päätellen pikkulinnut kylläkin putoilee taivaalta, eli rikkaalla käy. Laitoin .55:t tilaukseen, josko niillä sitten oltais alueella.

 

Seosputket on F11:t.

Link to comment
Vaihdoin kokeeksi noi .60 tyhät, käynti ja kaasuun vastaavuus parani aivan älyttömästi. Hajusta päätellen pikkulinnut kylläkin putoilee taivaalta, eli rikkaalla käy. Laitoin .55:t tilaukseen, josko niillä sitten oltais alueella.
 
Seosputket on F11:t.
Monesti joutuu tuota siirtymäaluetta paikkaamaan hiukan liian suurilla tyhjäkäyntisuuttimilla, 55 kuulostaisi aika osuvalta. Jos saat jostain lainaan, niin suosittelen kokeilemaan F2 seosputkia, F11:t on vähän konstikkaat juuri tuossa siirtymäalueen alkupäässä.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

Link to comment

55 tyhjät paikallaan ja 115 pääsuuttimet, nyt pelaa hienosti. Vähän täytyy vielä seoksia säätää, kun ampuu tyhjäkäynnillä putkeen, sekä vaihtaa tulpat varuiksi, ovat saattaneet ottaa tästä säätöleikistä vähän itseensä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...