Daatta Posted December 22, 2021 Share Posted December 22, 2021 Asia kunnossa. đ DAB taitaa olla vakiovaruste paremman pÀÀn soittimissa, mikĂ€ laskee ulos kiinalaiset viritelmĂ€t joka tapauksessa. Quote Link to comment
jrasi Posted December 22, 2021 Author Share Posted December 22, 2021 17 minutes ago, Daatta said: Asia kunnossa. đ DAB taitaa olla vakiovaruste paremman pÀÀn soittimissa, mikĂ€ laskee ulos kiinalaiset viritelmĂ€t joka tapauksessa. Kiinalaiset viritelmĂ€t on laskettu ulos jo pelkĂ€stÀÀn sen takia, ettĂ€ ne on kiinalaisia viritelmiÀ đ Alpinelta löytyy ainakin kohtuuhintaista soitinta (ute-202dab), mitĂ€ saa euroopasta tilaamalla. Tosin voihan tĂ€ssĂ€ niinkin kĂ€ydĂ€, ettĂ€ kevÀÀn lĂ€hestyessĂ€ pyörrĂ€n pÀÀtöksen ja isken jonkun perus Alpinen/Pioneerin paikalleen... Quote Link to comment
jrasi Posted January 1, 2022 Author Share Posted January 1, 2022 Kone lÀhti purkautumaan ja olihan se jo aika lyödÀ lihoiksi... TÀhÀn asti löytyneet viat: - PÀittÀisvÀlystÀ 0,95mm - Yksi mÀnnÀnrengas poikki - Kaikissa pytyissÀ pystysuuntaisia naarmuja, jokunen syvempikin jotka nÀkyi ilman valoa - Tuon katkenneen mÀnnÀnrenkaan mÀnnÀssÀ oli ylÀreunassa sen nÀköistÀ jÀlkeÀ, ettÀ varmaan renkaanpala tms. on siellÀ hetken pyörinyt Jatketaan tutkimista huomenna, kun saa kammion halki.   Quote Link to comment
jrasi Posted January 25, 2022 Author Share Posted January 25, 2022 Piti vÀhÀn kÀyttöryjÀÀkin pajoittaa, niin tÀmÀ siirtyi muutamalla viikolla, mutta nyt pÀÀstiin asiaan. Kammio auki tÀllÀ omavalmisteella, kaupallinen tuote olis a) pitÀnyt tilata ja odottaa, b) maksanut monta euroa. NiinhÀn se lÀhti. SivuttaisvÀlykset oli alueella EiköhÀn tÀmÀ remontti tullut tarpeeseen.  Jakajan ratas lÀhti lÀmmittÀmÀllÀ ja varovasti kampeamalla, mutta jakopÀÀn ratas vaati taas työkaluosaston panosta. Ja siinÀ veivien lakrut. Kampi ja kammio nÀyttÀisi olevan vielÀ std-mitassaan, joten tÀstÀ varmaan tulee vielÀ ihan hyvÀ reissukone. Seuraavaksi kammion pesu ja lÀhetys aarporaukseen, sekÀ kammen kiikutus koneistamoon.  Quote Link to comment
metake Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 Seuraavaksi kammion pesu ja lÀhetys aarporaukseen, sekÀ kammen kiikutus koneistamoon.Tarkista ensin ettÀ keskimmÀinen laakeripukki ei jÀÀ auki kun lohko on momentissa ja tarkista nostajapesien vÀljyys. Turha aarporata jos nuo ei ole kunnossa.LÀhetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
jrasi Posted January 25, 2022 Author Share Posted January 25, 2022 (edited) 1 hour ago, metake said:   Tarkista ensin ettÀ keskimmÀinen laakeripukki ei jÀÀ auki kun lohko on momentissa ja tarkista nostajapesien vÀljyys. Turha aarporata jos nuo ei ole kunnossa. LÀhetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla   NostajapesissÀ ei ollut vÀljÀÀ, mutta tÀytyy tuo laakeripukki tsekata vielÀ.  Edit: Tsekkasin laakeripukinkin ja hyvÀltÀ nÀyttÀÀ. Kiitti taas vinkeistÀ. Edited January 25, 2022 by jrasi Quote Link to comment
jrasi Posted February 4, 2022 Author Share Posted February 4, 2022 (edited) Kammio kÀvi naapurilla kylpemÀssÀ, oli pesukoneessa vÀhÀn vanhat liemet niin kaikki ei lÀhtenyt, mutta isoimmat kuitenkin. TÀytyy jynssÀtÀ ennen kasausta kunnolla: Bussista kÀvin sosialisoimassa kaasarin, vÀlyksetön kun sattui olemaan: TÀmÀ meni osiksi ja ultraÀÀnipesuriin, eiköhÀn siitÀ hyvÀ tule.  Bussista piti myös sosialisoida vaihtovirtalaturi⊠Mutta edellinen asentaja oli nÀemmÀ kÀyttÀnyt MIG-kierrettÀ korkanneen kierteen tilalla, joten olloon. Piisaa se tasavirta jatkossakin. Sitten tuli eka setti osiakin, yksi paketti uusia CSP:ltÀ ja yksi paketti vÀhÀn kÀytettyjÀ jÀsen x-pj:ltÀ Maanantaina olis tarkoitus toimittaa kammio aarporaukseen ja kampi kiillotukseen. Eli etenee etenee... TÀmÀ viikko meni pelastusarmeijalle, kun kiinalainen kulkutauti pÀÀtti piipahtaa jarruttamassa projektia.  Edited February 4, 2022 by jrasi 3 Quote Link to comment
jrasi Posted February 16, 2022 Author Share Posted February 16, 2022 Osia tĂ€ssĂ€ haalitaan ja odotellaan kamppeita koneistamosta⊠Heritagelta tuli sarja:  KyseessĂ€ on iittAAlan harvinaisuus âMuumi palotilassaâ 1 5 Quote Link to comment
jrasi Posted April 23, 2022 Author Share Posted April 23, 2022 Ja nyt ollaan menossa jo nippuun ja tottahan sitÀ sai oppirahoina yhden sarjan nakata kampuran laakereita metallinkerÀykseen, kun niihin jÀnnÀsti ilmestyi sellaiset pienet koloset ja kampura ei pyörinyt... Quote Link to comment
jrasi Posted May 19, 2022 Author Share Posted May 19, 2022 Nyt saa nakata Bilteman paine- ja lÀmpömittarilla vesilintua.  Antureiksi tuli myös VDO:n tuotteet, lÀmpöanturi on mallia, joka tulee ö-paineveinttiilin ruuvin tilalle, paineanturi on malli, jossa on myös valolle paikka.    TÀytyy kÀydÀ liitinkaupassa, ettÀ pÀÀsee harsimaan tuon pellin valmiiksi. Kannetkin on parhaillaan postissa matkalla Vannepajalta kotiin. Tarkoitus oli vain avata noille 1641 putkille sopivaksi, mutta purkaessa huomasin, ettÀ yksi ohjuri oli irti. MÀkelÀ sitten vielÀ huomasi, ettÀ toinenkin ohjuri oli löysÀllÀ. Vaihtoi ne ja laittoi k-linerit loppuihin. Samalla istukat koneistettiin ja laitettiin uudet pakoventtiilit. EiköhÀn nÀillÀ taas mennÀ pitkÀn matkaa.  Quote Link to comment
jrasi Posted May 31, 2022 Author Share Posted May 31, 2022 SisÀÀnajo lÀhestyy, kunhan US-Partsilta tulee letkua ja liittimiÀ öljynsuodatinta varten. PÀittÀistÀ kellotin 0,78mm, joten pistin vauhtipyörÀn ja kampuran vÀliin metallitiivisteen ja vedin momenttiin, tiiviste oli 0,2mm, mutta puristui sen 0,05mm kiristettÀessÀ, jolloin lopullinen vÀlys oli 0,95mm. TÀssÀ oli tehtaan jÀljiltÀ 0,24mm, 0,24mm ja 0,30mm shimmit, nyt on 0,24mm, 0,30mm ja 0,31mm. PÀittÀistÀ 0,1mm, se lie aika jees. Poistin sylinteriputket varmuuden vuoksi, pÀittÀisvÀlystÀ sÀÀdellessÀ ja kun piti ruveta kasaamaan, katkaisin yhden mÀnnÀnrenkaan, pÀÀsi pari rumaa sanaa... Kannet ja pÀssinsarvet vinguttelin pareiksi, tÀnÀÀn varmaan pitÀisi imupuolta ruveta rakentelemaan kuntoon. On muuten kiva veivata tuo vanha, ruosteinen putki puunatun koneen kaveriksi, mutta tuohon putkeen en kyllÀ uhraa senttiÀkÀÀn, uudet huilut odottaa sentÀÀn laatikossa, mutta ne menee paikalleen vasta kun kone on autossa. Quote Link to comment
jrasi Posted June 4, 2022 Author Share Posted June 4, 2022 Ja niin koitti sekin pĂ€ivĂ€, kun kone kasaantui.  Meinasi muodostua ongelmaksi öljynsuodattimen letkut, kun Tampereen Biltemassa ei ollutkaan AN8-kulmaliittimiĂ€ ja letkua. Tilasin sitten toisaalta ja nyt ne on Postin limbossa⊠KoekĂ€yttöÀ varten hain 19mm vesiletkua, jonka kiristin AN-liittimien pÀÀlle klemmareilla, puutteenkylĂ€lĂ€inen ratkaisu osoittautui jĂ€lleen toimivaksi.  Nostettiin kone koeajopukkiin ja pyörittelin öljynpaineet startilla ilman tulppia ja venttiilikoneistoja. Sitten kun paineet löytyi, romut kasaan, venttiilien sÀÀtö, kaasariin perussÀÀtö ja sytkĂ€ samalle hehtaarille⊠FEUER FREI!  Kone starttasi heti kun sai bensaa, sitten roikuin reilu 20min kaasuvaijerin virkaa toimittaneessa sĂ€hköjohdossa ja pidin kierroksia siinĂ€ 2000-2500 nurkilla. Ăljynpaineet pysyi 2,5-3bar lukemissa, lĂ€mmöt ei yli 75 kohonneet. ĂljynĂ€ kĂ€ytin isojen poikien suosittelemaa Delvac MX 15W-40, terĂ€stettynĂ€ Redlinen ZDDP-lisĂ€aineella.  Enskerralla tosin putsaan sorsat kunnolla, viime suvena antautuneen venakopan tiivisteen johdosta, oli talli aika sinisenĂ€ savusta, kun sorsa âvĂ€hĂ€nâ kĂ€rysi.  Seuraavaksi öljyt pois ja kone autoon! 3 Quote Link to comment
Kharon Posted June 4, 2022 Share Posted June 4, 2022 7 hours ago, jrasi said: Enskerralla tosin putsaan sorsat kunnolla, viime suvena antautuneen venakopan tiivisteen johdosta, oli talli aika sinisenĂ€ savusta, kun sorsa âvĂ€hĂ€nâ kĂ€rysi.  Jos ei ole talli savustettu ekan startin yhteydessĂ€ niin katu-uskottavuus kĂ€rsii. :)  Junis oli seissyt 20v ja kun sitten elvytin sitĂ€ kĂ€yntiin kaikkien asiaankuuluvien operaatioiden jĂ€ljiltĂ€, niin pÀÀtettiin kokeilla sitĂ€ tankissa olleella museobensalla, sitĂ€ kun oli toistakymmentĂ€ litraa. KyllĂ€hĂ€n se sillĂ€ kĂ€vi ihan OK, mutta savusti tallin tĂ€yteen erinomaisen pahanhajuista siniharmaata pakokaasua, joutui tuulettelemaan hyvĂ€n tovin. Quote Link to comment
jrasi Posted June 9, 2022 Author Share Posted June 9, 2022 AN-letkut ja liittimet saapuivat lopulta ja öljynsuodatin pÀÀsi pyörÀnkoteloon, tÀytyy vielÀ letkuille rakentaa lÀmpösuoja pakoputken kohdalle. SisÀÀnajossa kiusannut öljykÀry johtuikin vuotavasta venttiilikopasta, oli tiiviste huonosti paikoillaan mutta nyt on sekin korjattu. Auto on tieliikenteessÀ! Vetoja on ihan kivasti, mutta tyhjÀkÀynnin ja pintakaasulla ajelun kanssa ilmeni ongelmia. Kokeilin jos jonkinlaista kikkakolmosta, mutta kun ei. YrittÀÀ kyllÀ pysyÀ kÀynnissÀ, mutta lopulta sammuu. Vikaahan voi olla tukkeentuneessa tyhmÀkÀyntipiirissÀ, mutta eilen löytyi myös aika reipas imuvuoto kaasarin ja imusarjan vÀlistÀ. Aina kun kierrokset alkoi pudota lÀhelle sammumista, vÀhÀn kun töhÀytti brÀkleeniÀ, nousi taas nÀtille kÀynnille. Imusarjan laippaan oli "joltain nimeltÀmainitsemattomalta asentajalta" jÀÀnyt jotain vanhoja tiivistejÀÀmiÀ. Hioin laipan suoraksi ja pistin tiivisteen form-a-gasketilla paikalleen. TÀytyy tÀnÀÀn katsoa, ettÀ paraniko tilanne. TÀmÀ kesÀ olis likviditeettivajeesta johtuen onnuttava tuolla 34PICTillÀ, jos ens suveksi sitten jotain toista polttoaineannostelijaa konehuoneen nurkkiin... Quote Link to comment
jrasi Posted March 17 Author Share Posted March 17 Ja nuo edellisessÀ viestissÀ mainitut tyhmÀkÀyntiongelmat johtui siitÀ, ettÀ edelleen nimettömÀnÀ pysyvÀ asentaja oli jÀttÀnyt toisen pÀssinsarven löysÀlle kannesta... Nyt on pikkuhiljaa haalittu jo osia, kunhan auton vielÀ saa tontille talvisÀilöstÀ. Eli hyvin toiminut 34PICT siirtyy reserviin (tai sopivalla rahalla jonkun toisen volkkaristin kÀyttöön) ja kansien pÀÀlle ruuvataan kiinalaiset 40IDF:t, CB:n offset -imareilla. KipinÀpuolelle pitÀisi ostella 123/TUNE+ Bluetooth. Sitten muuta to-do -listalle joutunutta on ainakin kuskin puolen A-pilarin puhalluskanavan fiksaus, siellÀ lie putki rutussa/poikki, kun nilkoille tulee vielÀ helvetintulta, mutta tuulilasille enÀÀ lehmÀnhönkÀ, repsikan puolella lÀmpö piisaa ylös asti. Quote Link to comment
Kharon Posted March 17 Share Posted March 17 Ko. muttereilla on muuten tapana löystyÀ itsestÀÀn, ainakin tuplakaasuttimien kanssa. Nimim. 2 kertaa vetÀnyt momenttiin viime kesÀnÀ kaikki 4 mutteria ja syksyllÀ oli taas imuilmavuoto molemmissa. PitÀnee laittaa nylockit kunhan saa tiivisteet vaihdettua.  Kaasuttimien tukeminen jotenkin puhallinkoppaan ei varmaan olisi huono idea, varmasti ainakin osasyy asiaan, kaksikurkkuiset kaasuttimet ovat painavat. Quote Link to comment
jrasi Posted March 17 Author Share Posted March 17 Joo, varmasti. Mutta tĂ€llĂ€ kertaa muistan sen tilanteen. LöysĂ€llĂ€ oli se yksi mutteri, minkĂ€ joutuu lenkkiavaimella kiristĂ€mÀÀn, muistan tilanteen, kun vedin muut rĂ€ikĂ€llĂ€ kiinni ja tuon yhden sormimomenttiin âHaen lenkin tĂ€stĂ€ seuraavaksâŠâ JĂ€i sitten hakematta, kun syöksyin jo seuraavaan vaiheeseen. 1 Quote Link to comment
Kurre Posted March 18 Share Posted March 18 12 hours ago, Kharon said: PitÀnee laittaa nylockit kunhan saa tiivisteet vaihdettua. You misspelled Nord lock https://www.nord-lock.com/nord-lock/  kyseisillÀ aluslaatoilla on jotkut saaneet mutterit pysymÀÀn halutussa momentissa. 1 Quote Link to comment
jrasi Posted March 21 Author Share Posted March 21 (edited) Eilen oli tiskihommia UltraÀÀnellÀ pesin ensin ja kuvassa on huuhtelu menossa. Sitten uuninpankolle kuivumaan SisÀkurkut tilasin 28mm, millÀhÀn suuttimilla lÀhdettÀis kokeilemaan. Kone on siis: 1641cc, vakiokannet (35.5x32), W100 nenÀ, puristukset ~8,8, aavistuksen avarampi putki. Mukana tulleet sisÀkurkut oli joku edellinen omistaja avartanut vingulla, joten en oikein luota mukana tulleiden suuttimien numeroihin, suutintulkkia ei ole juuri kÀsillÀ. Edited March 21 by jrasi Quote Link to comment
x-pj Posted March 21 Share Posted March 21 Laittaisin: 130 pÀÀ, 55 tyhjÀ ja 200 ilma. Quote Link to comment
metake Posted March 21 Share Posted March 21 Laittaisin: 130 pÀÀ, 55 tyhjÀ ja 200 ilma.VÀhÀn saattaa olla 28 sisÀkurkuille reippaan kokoinen pÀÀsuutin, mutta rikkaan puolelta toki on hyvÀ aloittaa. Muistaakseni mulla oli 115/55/180. Kone tosin oli 1835 W110 nokalla, joten 1600 koneeseen ehkÀ 120 pÀÀsuutin?LÀhetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
metake Posted March 21 Share Posted March 21 SisÀkurkut tilasin 28mm, millÀhÀn suuttimilla lÀhdettÀis kokeilemaan.Ilmeisesti 40mm kaasarit, ja uudempi malli isommalla sisÀkurkulla?MistÀ tilasit sisÀkurkut? Itse pitÀisi tilata myös mutta noita uudempia kurkkuja ei tahdo joka paikasta löytyÀ..LÀhetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
jrasi Posted March 21 Author Share Posted March 21 Just now, metake said:   Ilmeisesti 40mm kaasarit, ja uudempi malli isommalla sisÀkurkulla? MistÀ tilasit sisÀkurkut? Itse pitÀisi tilata myös mutta noita uudempia kurkkuja ei tahdo joka paikasta löytyÀ.. LÀhetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla   Joo, 40mm kaasarit ja 44mm:n sisÀkurkkumitoituksella. Hoffmann SpeedsteriltÀ löytyi kurkkuja tuohon mitoitukseen. 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.