JRa Posted September 7, 2018 Share Posted September 7, 2018 Löytyisköhän täältä apuja. Eli - 67 kuplaan vaihdoin uuden 2piiri jarrupääsylinterin ja eteen levyt ja nyt imee jostain ilmaa. On ilmattu alipaineella ja koitettu polkea myös mutta kumpikin piiri imee jostain sitä ilmaa. Nestettä ei vuoda mihinkään. Kevyen paineen saa pumppaamalla polkimesta mutta kun päästää polkimen ylös imaisee ilmaa. Sylinteri on avattu ja putsattu ja kaikki näytti olevan oikein. Eri säiliö variaatioita myös kokeiltu vaan ei vaikutusta. Sylinteri 20,6 millinen aircooledilta tilattu Onko uusi sylinteri rikki vai mikähän voisi olla? Quote Link to comment
-AP- Posted September 7, 2018 Share Posted September 7, 2018 Ei kai pääsylkyn ja säiliön välillä ole käytetty bensaletkua? Quote Link to comment
JRa Posted September 7, 2018 Author Share Posted September 7, 2018 No itse asiassa bensa letkua on kokeiltu, vaan ei Kait sekään saman tien mene puhki/ime ilmaa läpi? Toinen variaatio on suoraan sylinterin päälle painettava säiliö merkkiä empi ja tämän toimivuudesta kyllä itselläkin epäilyksiä. Vaan oireet pysyy täysin samana. Nyt lähti tilaukseen ihan asiaan kuuluvaa letkua jotta vielä saa tähänkin varmuuden. Quote Link to comment
Tutkija Posted September 7, 2018 Share Posted September 7, 2018 Ei se letku vaikuta mitenkään tuohon asiaan,paska pääsylinteri vaan ja miksi on isompi pääsylinteri halkaisijaltaa kuin 19mm mikä alunperin on kaksipirisessä levyjarruilla? Ei ainakaan mitään tarvetta ole suurentaa pääsylinteriä ja huonontaa jarruja. Quote Link to comment
JRa Posted September 7, 2018 Author Share Posted September 7, 2018 Alunperin 1piiri ja rummut ja kun vaihdoin levyt eteen ja joskus ois tarkotus taaksekin vaihtaa ni otin tuon isomman. Quote Link to comment
Janne Välilä Posted September 7, 2018 Share Posted September 7, 2018 Jarruvoima ei kasva sylinteriä suurentamalla, vaan päinvastoin... Quote Link to comment
JM Posted September 7, 2018 Share Posted September 7, 2018 Sama ongelma motonetin sylinterillä...Oli vaan pska. Quote Link to comment
Art_Zi Posted October 10, 2018 Share Posted October 10, 2018 Onko joku saanut toimimaan tätä laadukkaana mainostettua pääsylinteriä. Kaikki jarruromut uutta, mutta ei vaan saa toimimaan. http://www.aircooled.fi/tuote/1100/paajarrusylinteri-t1-866479-1905mm-trwcsp Nimim. eilen ilmannu 5h ja ei onnistu. Quote Link to comment
kari kittilä Posted October 10, 2018 Share Posted October 10, 2018 Mulla oli sama ongelma Ghian jarrujen kanssa, sain ilmattua hyvin kun tein nestesäiliön korkkiin paineilmaliitännän ja noin 0,5 bar paineen järjestelmään, sitten vaan nestettä lasipurkkiin ja letkua ilmausnippaan ja aukomaan. Sitten kun ilmakuplat purkissa loppuu niin se sylinteri on valmis, joutuu vaan aika tiheään kattoon ettei neste lopu säiliöstä. Quote Link to comment
Lasse Posted October 11, 2018 Share Posted October 11, 2018 Tuleeko kaikille työsylintereille nestettä normaalisti ilmausnipasta läpi ja poljn menee pohjaan asti? Välitanko säädetty oikein? Quote Link to comment
Art_Zi Posted October 11, 2018 Share Posted October 11, 2018 1 hour ago, Lasse said: Tuleeko kaikille työsylintereille nestettä normaalisti ilmausnipasta läpi ja poljn menee pohjaan asti? Välitanko säädetty oikein? Tulee. Tangossa on 1-2mm välys. Toki tässä on se, että välitanko+polkimet ovaali-ikäiset ja pääsylinteri 68-79:seen sopiva, mutta tuskin tuolla merkitystä on.... Laitoin tilaukseen tuon Gunson Eezibleedin (tuo malli, jolla ne videossa kuplan jarrut ilmaa), ku ei oo aina kaveria lähellä polkemassa jarrua. Jos ei tuolla saa jarruja, ni sit alkaa purkamaan pääsylinteri. Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted October 11, 2018 Share Posted October 11, 2018 Tämä kokemus on 1970 Variantista, mutta 2-piirijarruista kumminkin. Variantia en saanut toimimaan etenemällä kaukaisimmasta pyörästä lähimpään, vaan ensin piti ilmata etupyörät, jonka jälkeen sain ilmattua takapyörät. Suosittelen kokeilemaan ilmausjärjestyksen muutosta. Quote Link to comment
Art_Zi Posted October 11, 2018 Share Posted October 11, 2018 8 minutes ago, Etelän Hetelmä said: Tämä kokemus on 1970 Variantista, mutta 2-piirijarruista kumminkin. Variantia en saanut toimimaan etenemällä kaukaisimmasta pyörästä lähimpään, vaan ensin piti ilmata etupyörät, jonka jälkeen sain ilmattua takapyörät. Suosittelen kokeilemaan ilmausjärjestyksen muutosta. Juu tätäkin tuli kokeiltua 😎 Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted October 11, 2018 Share Posted October 11, 2018 Alkaa neuvot loppumaan... Juttelin kerran yhden harrastajan kanssa, joka sanoi, että on saanut jopa Ladojen tarvikejarruosat toimimaan moitteettomasti, kun on voidellut sylinterien sisällä olevat liikkuvat osat ja kumit jarrurasvalla. Tein näin kunnostamani Variantin kanssa, ja nyt siinä jarrut toimii. Quote Link to comment
jarkki86 Posted October 11, 2018 Share Posted October 11, 2018 Itse taistelin saman ongelman kanssa alkukesästä. Täysin ehjännäköinen ja rasvattu ate osoittautui vialliseksi. Vanhalla(ja uudella) tarvikesylinterillä rupesi toimimaan. Usko meinasi loppua kesken kun oli vaikka mitä purnukkaa/painetta ja imuria säiliössä ja nipoissa. Kaksi viikkoa meni turhaan tapellessa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.